Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:37

Lekker supervixen!

Ik kreeg vanmorgen een enorme bui met natte sneeuw over me heen, toen was ik heel blij met mijn nieuwe jas! Tussendoor om mijn middel geknoopt want het zweet idd wel.

Ik deed een loop van ruim 8km met tussendoor 5X 1 minuut hard VS 1 minuut wandelen. Weer eens wat anders, was leuk!

Afbeelding

Afbeelding

lies_sparkle

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:16

Wauw respect SV dat je zo dicht bij huis kunt blijven! Is dat iets wat je altijd al deed?

Haha judenjul, lekker weer hè?

Ik heb net 14,14 km gelopen op 5:28. Het doel was 5:30 dus heel netjes aan gehouden. Laatste 2 kilometer begon het met dikke vlokken te sneeuwen. Heerlijk, ik houd er zo van!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:29

Ja dat doe ik vaak als ik vanuit huis loop. Ik blijf altijd dicht bij huis, omdat ik nog wel eens een wc stop nodig heb :+.
Maar ik heb wel een paar keer 50 of 55km gelopen op hetzelfde stuk als vandaag.

Hardlopen terwijl het sneeuwt vind ik niks.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:36

Ik doe dat dus alleen als het donker is en er dus verder toch weinig te zien is van de route en ik weet dat mijn woonwijk goed verlicht is, zodat ik in een veilige omgeving loop :')

Als het licht is, dan wil ik liever wel wat variatie om me heen zien :Y) ook met een podcast of muziek aan...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:51

Er zijn veel bouwvakkers aan het werk hier in de buurt, ik denk er maar niet aan wat ze denken als ik voor de 6e keer langskom :').

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 18:54

Supervixen schreef:
Er zijn veel bouwvakkers aan het werk hier in de buurt, ik denk er maar niet aan wat ze denken als ik voor de 6e keer langskom :').

Haha waarschijnlijk hebben ze respect voor je.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 19:12

Respect hoor, zo'n afstand zo door de wijk.

Ik heb op 500 m van mijn huis een landgoed met vijverpartij, 1 rondje buitenom de vijvers en over het landgoed is iets van 2 km, maar er zijn nog wat doorsteekjes, waardoor ik er variatie in kan brengen en het rondje korter kan maken, of juist een stukje de andere kant op kan gaan lopen zonder rechtstreeks om te hoeven draaien.
Daar ben ik dus ook begonnen met mijn 10x 1 minuut en alle opbouw rondjes.
Daarom heb ik nu wel echt zin in wat andere rondjes, alleen was de heuvels in afgelopen zondag nog net wat te woest.

Ik loop trouwens helemaal nooit met muziek of podcast aan, ook niet als ik wandel.
Ik beleef graag wat er om me heen gebeurt en zeker als ik ook in het verkeer loop wil ik mijn oren niet afsluiten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 19:27

Ik heb aftershokz op als ik vanuit huis loop, dan hoor je al het verkeer.
In het bos geniet ik ook liever van de stilte.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:26

Tijdens het wandelen met de hondjes heb ik geen muziek op. Tijdens het hardlopen door de polder altijd. Tijdens trails kies ik soms voor wel en soms voor geen muziek.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:14

Ik heb vanavond ook n heerlijk rondje gelopen. 6km, gemiddeld 5:49. We wilden een rustig rondje, maar dat werd ietsjes harder. We hadden goede benen en het was top weer. Wat fris, maar daardoor juist perfect, geen wind. Ik had voor mijn doen ook een hele lage hartslag (147 max, gemiddeld 142). Ik zit meestal 170+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 09:52

Ik ben net terug van een rondje lopen.
Mijn sporttrainer belde gisteravond mijn krachttraining van vanmorgen af ivm ziekte en ik vind krachttraining heel nuttig, maar zelf doen echt heel stom, dus toen heb ik maar mijn loopschoenen aangetrokken en heb lekker een rondje gelopen.
3 km aan 1 stuk in een tempo dat ik vol kon houden, was mijn plan.
Ging lekker, mooi vlak rondje uitgezocht na mijn ervaring dit weekend.
En heb uiteindelijk die 3 km in 7:15 gelopen, daar ben ik heel tevreden mee.
Gaat langzamerhand ergens op lijken, dat voelt lekker!

Lekker loopje, iirrssjjee!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 09:59

Je was al op tijd op stap @Marije. Jammer dat je krachttraining niet doorging, maar een prima alternatief zo natuurlijk :j

Hier deze week vooral aan de slag met de slee (trainingsattribuut uit de fitness).
Een week lang focussen daarop, korte workouts (30min) maar vol aan de bak.
Gisteren even kort hardgelopen naar een winkel waar ik heen moest, lopend terug.
Morgen denk ik zelf ook maar even lekker wat langer rennen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:38

Jeetje, die run-dip-run klinkt echt zo onaantrekkelijk :')
Knap dat je dat doet Lies_sparkle.
Goed gelopen Ninus, 30 km.
Lekker ieris, een sportmassage. Die moet ik mezelf eigenlijk ook weer een keer gunnen.
Judenjul, blij met je jasje? Het lijkt me zo zweterig. Ik vind een windjack eigenlijk ook al vervelend.
Jeetje Germie, wat draag jij veel kleding tijdens het lopen. Mijn man heeft van die armstukken voor het fietsen, dat zou een optie zijn voor je (zoals de rest ook al zei).
Musli, wat balen dat je last hebt van je heup! Ik hoop dat het bij jou sneller weg is dan bij mij.
Befunny, beterschap. Hopelijk kan je ook snel weer op pad.
Knap gelopen SV. Ik vind het wel een uitdaging zeg.
Jeetje, er zijn er al die sneeuw hebben gehad!
Lekker gelopen irisje.
En lekker gelopen Marije-jiplover, lekker gevoel he!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 10:39

Zo, ik ben voor mijn gevoel echt lang weg geweest. Maar ik ben sinds 2 weken weer aan het hardlopen, met een 6 weken couch to 5k programma om voorzichtig weer op te bouwen. Vandaag de laatste dag van week 2 van het programma, 5 keer 3 min on, 2 min off. Eergister was het nog 4 keer 3 min on, 3 min off en dat ging echt lekker. Ik focus me momenteel op een kortere pas met hogere frequentie dan wat ik altijd deed, onderzoek laat zien dat dat een effectieve manier is om de kracht die door je gewrichten gaat en de stress die op je Achillespees komt te staan te verminderen. Tot nu toe gelukkig volledig pijnvrij maar ik ben pas een paar hardlooprondjes bezig dus het is nog even fingers crossed.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:58

Ik heb vanmorgen in de mist gelopen. Wat was het mooi zeg!!
Ik heb voor het eerst >10km gelopen en heb mijn 10km bijna 5 minuten sneller gelopen dan vorige keer. 2x pr dus.
Maar bovenal was het gewoon genieten!

Afbeelding

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:14

Goof, knap gedaan! Wow wat mooi zeg!
Dat is zeker genieten zo.

SV, inderdaad knap dat je het zo lang volhoudt om je huis! Mooie afstand heb je gemaakt!
Als ik hier om het huis ren is het een rondje van minimaal 5km, wij hebben niet zo veel doorsteek paadjes hier.

Imay, fijn dat het opbouwen weer lekker gaat!

Musli, goed bezig met de slee! Vandaag was het er wel weer voor met de sneeuw!

Marije jiplover, mooi gelopen, goed volgehouden!

Irisje, ook lekker gelopen!

Hier vanmorgen heerlijk gelopen, er kwamen echt dikke sneeuwvlokken uit de lucht, mooi!!! In het bos was het aardig wit aan het worden, en mistig.
Lopen ging lekker, 12km gemaakt.
Nu is alles hier weer gesmolten, ben benieuwd of er nog meer sneeuw komt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:10

Lekker ieris, mijn vriend was ook in het bos en kreeg van hem ook al wat sneeuwfoto's door.

Prachtige foto goof en goed gedaan!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:48

Geen sneeuw gezien hier hoor...

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:10

Hier is het winterwonderland <3

Afbeelding

Afbeelding

Had een rustdag bedacht, gisteren ontzettend lange dag en moet nog zoveel doen vandaag, slecht geslapen, vanavond bootcamp, maar dit kon ik niet weerstaan :D

Klein rondje 5km gedaan en iedere meter genoten :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:12

Dat is euhh.... wit :')

Fijn dat je een rondje hebt kunnen doen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:13

Wauw prachtig!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:15

Wauw, ik snap wel dat je toch een rondje bent gedaan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 10:34

Ik was gisteren in Leeuarden karten, en daar lag echt veel sneeuw toen ik naar huis reed. Maar direct buiten de stad was er niets meer en ook bij mij thuis was er niets.

Ik heb heerlijk gekart, maar helaas had ik in 2 heats een kapotte kart waardoor ik gewoon 10 rondes minder heb kunnen rijden dan de rest. In de finale heb ik me van bijna achteraan nog op kunnen trekken naar een 4e plaats en was de snelste vrouw. Niet slecht door de eerste keer karten dus.
Maar man, ik heb gewoon mijn schouders gekneusd. Ik was ook wel blij met de nekbeschermer die je om kreeg, want het was echt ruig hoor.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 11:08

germie schreef:
Ik was gisteren in Leeuarden karten, en daar lag echt veel sneeuw toen ik naar huis reed. Maar direct buiten de stad was er niets meer en ook bij mij thuis was er niets.

Ik heb heerlijk gekart, maar helaas had ik in 2 heats een kapotte kart waardoor ik gewoon 10 rondes minder heb kunnen rijden dan de rest. In de finale heb ik me van bijna achteraan nog op kunnen trekken naar een 4e plaats en was de snelste vrouw. Niet slecht door de eerste keer karten dus.
Maar man, ik heb gewoon mijn schouders gekneusd. Ik was ook wel blij met de nekbeschermer die je om kreeg, want het was echt ruig hoor.

Karten is gaaf, maar idd wel zwaar voor je lichaam

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 12:07

IMAY1990 schreef:
germie schreef:

Karten is gaaf, maar idd wel zwaar voor je lichaam

Ik had een hartslag van 140 op de max in de finaleheat. Dat is bijna net zo hoog als rustig hardlopen, dan zit ik op 140-145, haha.
Maar mijn hardloopavondje werd dus een avondje karten.

Ik heb overigens 2 winter hardloopjasjes binnen. Maar wat zijn die nog dun zeg. Ik vraag me af of ze warm genoeg zijn, maar goed, met winddicht zal het vast al veel uitmaken. Ik hoop ze nog even te testen voordat ik op vakantie ga.