Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:47

@shadow dat ben ik niet met je eens en heeft verder ook niks met vaccineren of überhaupt Corona te maken en past beter in een politiek topic. Ook omdat je politiek niet, niet persoonlijk kan maken. Je kiest niet voor niks mensen om jou te vertegenwoordigen. Ook daar hoef je het niet mee eens te zijn maar past beter in een politiek topic. Maar hier zullen we het vast ook niet eens zijn.

Ontopic. Ik ben wel benieuwd of er meer geprikt gaat worden met Janssen

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:57

Ik denk dat ze niet genoeg betrouwbaarheid hebben over Janssen, dat die wel genoeg levert.

Pfizer heeft het wel erg goed voor elkaar.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:58

sureido schreef:
Ik denk dat ze niet genoeg betrouwbaarheid hebben over Janssen, dat die wel genoeg levert.

Pfizer heeft het wel erg goed voor elkaar.

Voor nu lijkt het niet erg positief. Ik hoop (vanwege het aantal vaccins) wel dat dit gaat verbeteren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:28

purny schreef:
Maar het heeft toch ook met het soort vaccin te maken. Risicogroep krijgt pfizer of moderna en heeft daarom twee prikken nodig. Nu gaan ze met jansen starten en daar kun je er gewoon veel meer van inplannen

Ik bedoel dat mensen van begin 50 nu alsnog eerder aan de beurt komen dan mensen uit de risicogroep. Daar zijn ook mensen bij die ook pfizer krijgen. Zij maken soms pas later een afspraak en zijn toch eerder aan de beurt. Mogelijk heeft het ook met regio te maken.
Het is niet onoverkomelijk, gewoon een beetje >;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:34

Nikass, dat klopt inderdaad. Ik denk omdat ze steeds meer opschalen en er locaties bijkomen. Ik kon ook eerder dan iemand uit de risicogroep.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:51

Mijn zus en zwager zijn 10 jaar jonger dan mijn man.
Mijnnman krijgt 3 juni en in augustus AZ via de huisarts en zij krijgen Jansen op 4 juni i.v.m. leeftijd.

Het verschil komt in dit geval doordat mijn man AZ krijgt.

Toch een beetje lastig te begrijpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:57

Electra, waarschijnlijk kan je man dan nog wel eerder de tweede prik krijgen. Nieuwe AZ afspraken, worden die nog steeds met 12 weken ertussen ingepland?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 23:00

bigone schreef:
Electra, waarschijnlijk kan je man dan nog wel eerder de tweede prik krijgen. Nieuwe AZ afspraken, worden die nog steeds met 12 weken ertussen ingepland?

Vorige week heeft hij de uitnodiging gehad en de afspraak gemaakt.... 2e in augustus.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:22

Zoud3n vanaf de volgende week ook niet de ziekenhuizen gaan prikken waardoor de capaciteit zou verdubbelen?
Ik heb. Of van niemand gehoord dat ze naar een locatie in een ziekenhuis moeten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:42

Ik hoorde wel dat militairen mee gaan prikken. Ook militairen zonder medische achtergrond :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:49

Fitzroy schreef:
Ik hoorde wel dat militairen mee gaan prikken. Ook militairen zonder medische achtergrond :=

Ik ben er juist wel blij mee, die militaire bemoeienis. Dat werkte bij de Mexicaanse griep ook heel goed en ook in het buitenland zie je bemoeienissen van defensie.
Maar ben wat gekleurd met schoonfamilie bij defensie :+

Zonder training lijkt mij trouwens onzin.
Maar goed ik ken hier ook studenten fysiotherapie die aangenomen werden om te prikken. Ook die hebben geen vaccinatie ervaring dus die zullen ook een training krijgen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 07:00

Ik zeg ook niet dat ze geen training krijgen, die krijgen ze zeker. Maar ik vind het opvallend dat dit zonder medische achtergrond gebeurt. Dan kunnen ze ook net zo goed burgers inzetten zonder medische achtergrond mét training.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 07:05

Dat vind ik met studenten fysiotherapie al op het randje :)
Maar ook hier zie ik het probleem niet met training.
Daarom ben ik dus ook blij met de militaire bemoeienis.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:39

Ben wel benieuwd, hoorde vanmorgen op de radio dat studenten voordringen op grond van medische indicatie. Hoeveel GGD’s controleerden de uitnodiging niet? :+

Wel jammer want hier kan je dus op controleren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:42

Fitzroy schreef:

Ik ben bijna zeker dat elke militair een basis medische kennis heeft.
Dus alsnog een pak meer dan een gewone burger.
Moest je een militair treffen die de spuit in je arm komt rammen, no panic dus :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:51

Choiix schreef:
Ben wel benieuwd, hoorde vanmorgen op de radio dat studenten voordringen op grond van medische indicatie. Hoeveel GGD’s controleerden de uitnodiging niet? :+

We krijgen al heel de Corona pandemie de schuld van alles, dus dit kan er ook nog wel bij :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:55

sureido schreef:
Choiix schreef:

We krijgen al heel de Corona pandemie de schuld van alles, dus dit kan er ook nog wel bij :')

Moet toch iemand de klos zijn :')
Bij ons zijn het momenteel de virologen naar 't schijnt :+

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:59

Bij ons checken we het echt wel.

Hier hadden trouwens toch ook mensen last van dat de vaccinatie niet in je digitale vaccinatie paspoort stond? Bij 23 vestigingen is er iets verkeerd gegaan waardoor de vaccinatie niet op 'afgerond' is gezet maar op 'vervallen'. De mijne ook. Wordt in orde gemaakt maar kan nog even duren. Het staat verder wel goed in het systeem met batch nummer van het vaccin en de data, maar alles moet aangepast worden.
Laatst bijgewerkt door Storm op 28-05-21 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:59

Choiix schreef:

Nou ik werd nog net niet binnenste buiten gekeerd en ik ben de studenten leeftijd al lang voorbij. :')

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:09

Ben ook wel benieuwd of ze die route gebruiken, of dat de waterdichte methode om vals te spelen inmiddels publiek is geworden. Het is nog altijd mogelijk om binnen 2 minuten een geldige, geregistreerde uitnodiging te krijgen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:12

Ik zou veel te zenuwachtig zijn dat ik betrapt word :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:15

Choiix schreef:
Ben ook wel benieuwd of ze die route gebruiken, of dat de waterdichte methode om vals te spelen inmiddels publiek is geworden. Het is nog altijd mogelijk om binnen 2 minuten een geldige, geregistreerde uitnodiging te krijgen.

Nou, na dit nieuwsbericht sowieso :+
Mijn collega kan ook volgende week al vaccineren, nog niet aan de beurt qua leeftijd en ook niet qua risicogroep. Zij en haar man kunnen allebei, maar ze wil dus niet zeggen hoe ze dat heeft geregeld, doet ze erg geheimzinnig over..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:18

Flauw, ik hoop dat dat soort onzin zich niet verspreidt.

Mijn collega kwam ook naar me toe, ze zei: ik moet dit zeggen, en ik weet dat je er niet op zit te wachten, en het is niet leuk voor jou, maar ik moet het toch zeggen want ik ben zo opgelucht en blij... Ik word gevaccineerd!'

En juist haar gunde ik het zo, haha.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:19

Als ze er achter komen dat mensen voordringen een boete van 3000 euro.
Eens kijken hoe snel die flauwekul voorbij is. :j

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 09:20

Gelukkig nog een paar weken en dan is iedereen aan de beurt, dan zijn we ook van het voordringen af :-)