Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:06

Welkom Liselot en van harte gefeliciteerd :D

Qua tussendoortjes eet ik graag Cottage Cheese. Lage calorieën en veel eiwitten. Ik eet het vooral graag op de thin crisp rosemary crackers van, ik dacht, Wasa. Ik maak ook vaak 2 gekookte eieren met snackgroente. Is ook allemaal makkelijk mee te nemen :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:23

He Liselot :wave:

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:27

Bedankt voor de tips Snipper!

Hey Clau! Is het bij jou ook nodig ja? :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:30

Liselot schreef:
Bedankt voor de tips Snipper!

Hey Clau! Is het bij jou ook nodig ja? :')

Het grootste gedeelte (10 kg) heb ik er nu af.
Nog ong 3 te gaan.

En gefeliciteerd Y)(^)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:50

Wow wat goed zeg!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:10

Welkom en gefeliciteerd Liselot!

Ik ben niet zo van de tussendoortjes. Als ik iets eet is het een appel, bakje meloen of een pakje dunne maiswafels met paprika smaak van de AH (109 kcal per pakje).

Lekker bezig Roosch! Ook al is je doel net niet gehaald die 3kg is er iedergeval af *\o/*
Duim voor je dat de weegschaal ook nu lief is na borrelen en snacken. En anders moet dat soms ook kunnen toch?

Moniek, succes met je eetschema. Fijn dat je toch nog zelf kan kiezen.

Snipergroen, wat moet dat een goed gevoel zijn! Iets aan kleding merken doet echt goed hé

Moi22. Veel plezier in Oostenrijk!

Hier even een feestje!
Precies een week weer alles wat ik eet aan het invoeren en opletten. De weegschaal was erg lief vanochend: -2,4 kg *\o/*
Deels natuurlijk vocht, maar dat maakt niet uit.
Volgende week weer warmer en dus weer vocht vast houden. Voor volgende week is het doel om dit gewicht minimaal vast te houden, of als het lukt toch een -.

Vanavond naar de film met een vriendin. Voor ons was dat echt ons (vr)eet avondje, die ik nu dus wil doorbreken. Hebben een abonnement op de film, dus gaan nog al vaak. Alleen nu vroeg ze of we naar de mac zullen gaan, want daar heeft ze erg veel zin in.
Wil nog niet echt tegen vrienden zeggen dat ik weer op m'n eten let, mocht het toch niet lukken en om de doe niet zo ongezellig opmerkingen te vermijden.
De Mac vind ik m'n kcal echt niet waard. Denk dat ik zeg dat ik wel met haar mee wil er heen, maar ik zelf niet neem (of iets kleins) omdat ik er geen trek in heb.

Nu maar eerst met 50kg aan paarden voer op de fiets naar stal (8km). De eigenaar is op vakantie en heeft het voer bij mij afgeleverd, maar ik kan met m'n enkel nog steeds geen auto rijden.
Hoop dat ik er aan kom! Gelukig maar paar heuveltjes door de duinen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:55

Gefeliciteerd Liselot *\o/* *\o/*

Lekker hoor Roosch!

Fijne vakantie moi, Oostenrijk is geweldig <3

Super snippergroen!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:44

Ik kan ook nog wel wat tussendoortje inspiratie gebruiken, tot nu toe is het nog niet echt je van het :')

Ben sinds deze week bij een diëtiste in behandeling. Zij gaf aan dat ik eigenlijk wel veel te weinig eet, dus eerst kijken hoe het gaat met meer eten. Klonk wel raar := Maar omdat ik nu al zoveel verschillende dingen heb geprobeerd en ook met actief zijn niet afval maar aankom…

Nu was ik tijdens de afspraak 77.4 kg, daarna 78 maar sindsdien ben ik al wel heel stabiel langzaam omlaag aan het gaan… Gisteren 75.9. Ik weet dat ik eigenlijk niet te vaak moet wegen maar ik kan het niet helpen :')

Zou het echt gewoon water weight zijn of toch stiekem langzaam afvallen? >;) Ik merk overigens wel echt verschil met mijn stoelgang. Wauw wat is dat in een paar dagen tijd verbeterd.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:06

Princequillo: een kilo vet is ongeveer 7000 calorieën, dus die hoeveelheid moet je besparen om 1 kilo af te vallen. Dat is best veel om in een week te doen als je nog gezond wil blijven eten en je macro’s op orde wil hebben. Dus denk eigenlijk dat er wel wat vocht verlies bij zal zitten.

Wat fijn Moi, dat je merkt dat je zoveel makkelijker de berg op loopt! Geniet van je vakantie, Oostenrijk is erg mooi.

Roosch, wat een mooi resultaat *\o/* , en laat je niet gek maken door een getal. Dit is ook al super!

Snippergroen: zo fijn als je aan je kleding merkt dat je slanker wordt. Zelf gisteren ook een leuk bloesje gekocht van een model en een maat die ik al heel lang niet meer paste. Het maakte me zo gelukkig om gewoon in een standaard winkel een maat M te passen.

Kosseh: succes met de 50 kilo voer achterop de fiets, pittig hoor.

Vanochtend kwam hier de jaar voorraad hooi, dus ook een flinke workout gedaan :D.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:57

Dat zal dan nog wel ja idd. Ik moet in ieder geval méér kcal eten, niet minder := De theorie nu is dat ik nu al meer dan een jaar zo weinig eet dat ik in spaarstand sta. We gaan het zien... Het voelt zo raar om juist meer te eten.

Ben ook wel lekker bezig met yoga in ieder geval, het is toch wel wat intenser dan ik dacht :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:13

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:25

Veel plezier moi!

Kosseh, goed bezig :D ook vocht kan maar mooi weg zijn.

Princequillo, heb je ook al met je huisarts besproken of er eventueel iets kan zijn waardoor je niet lekker afval? Ik hoop dat het meer eten je gaat helpen :)

Roosch, volgens mijn wonen wij dan aardig bij elkaar in de buurt :D
Misschien een volgende keer :)

Ik heb nu sinds donderdag avond ontzettende last van mijn buik. Wel vrijdag sushi gegeten en gisteren bbq gehad. Ging vanmorgen op de weegschaal staan en er was -2kg af vergeleken met afgelopen maandag. Nu hopen dat als mijn buik weer normaal is het er niet keihard aankomt. Hoop overigens dat het volgende week met de warmte toch wel klaar is. :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:57

Thuis van vakantie gekomen gisteren en was vanmorgen +1,5
Vandaag direct begonnen weer met IF, dat heeft me na de geboorte van de tweede ook goed geholpen

Prince; dat hoor je wel vaker idd, dat je dan op spaarstand gaat. Hopelijk blijft de dalende lijn!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 11:05

Ik zit nog ietsje noordelijker denk ik dan jij :)) moet er een stukje voor reizen. Maar wel gezellig.

IF doe ik ook. :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 11:06

Roosch schreef:
Zijn er meer onder ons die het leuk lijkt bij dit initiatief aan te sluiten?

[BM] Het grote ga gezellig met bokkers uit eten topic!

Snippertje, gaucho en ik hebben ons aangesloten bij het groepje dan de 26e in Zwolle gaat eten.

Leuk idee! Alleen zit ik dan in de Ardennen :(.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:12

Roosch schreef:
Ik zit nog ietsje noordelijker denk ik dan jij :)) moet er een stukje voor reizen. Maar wel gezellig.

IF doe ik ook. :j

Ik kom er ook voor vanuit Noord-Holland gereden, maar vond het een leuke gelegenheid om voor naar Zwolle te rijden :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 14:10

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 18:53

Roosch schreef:
Zijn er meer onder ons die het leuk lijkt bij dit initiatief aan te sluiten?

[BM] Het grote ga gezellig met bokkers uit eten topic!

Snippertje, gaucho en ik hebben ons aangesloten bij het groepje dan de 26e in Zwolle gaat eten.

Wat een leuk initiatief. De 26 komt voor mij niet uit omdat we dan vloer isolatie krijgen en het thuis waarschijnlijk 1 grote puin zooi is, maar het lijkt mij later best leuk om eens mee te gaan.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 18:58

Lijkt me best leuk om met dit topic eens een eigen etentje te organiseren :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:00

Zin in Zwolle, :D

En etentje met hele topic lijkt me ook leuk :j Mits geen 20 man kan ik ook thuis wel voor een flinke groep koken, leuk :j

Verder een opgeblazen buik van al het stokbrood :o terug uit Frankrijk even een balans maaltijd vanavond.

Afbeelding
Zo naar de camping voor een weekje, maar dat wordt een stuk normaler eten. Misschien een keertje pannenkoeken met de kids.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:14

Het uiteten topic was ik ook al tegen gekomen. Zwolle is helaas 2,5 uur enkele reis. 5 uur met OV voor een etentje is iets te veel.

Mocht er een keer iets meer deze richting op komen (Haarlem, Leiden, Beverwijk, Amsterdam), of goed te doen met de auto, dan haak ik misschien wel aan :)

Snipergroen, leuk idee idd om.met dit topic een keer iets te doen!

Gaucho, wat een leuk idee. Kunnen we de smaak van alle mooie foto's een keertje proeven :D

Zijn jullie met dit weer ook inspiratieloos voor het avond eten?
Warm eten normaal al niet mijn favoriet, maar als ik in de zon/warmte heb gezeten helemaal nergens trek in.

Uiteindelijk een Volkoren wrap met cream fraiche, ijsbergsla, rode ui, gerookte kipreepjes, tomaten salasa en geraspte kaas gegeten. Fris en toch vullend.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:43

Wat leuk, gaucho! Jouw recepten zijn mij vaak veel te gezond maar ik kom dan gelijk voor de gezelligheid! :))

Iedereen het weekend wat doorstaan?
Ik vrijdag schandalig gegeten en gedronken, gisteren een beetje schandalig en vandaag netjes. Benieuwd wat de weegschaal morgen doet. :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:22

De inspiratieloosheid valt hier erg mee gelukkig, ik heb op mijn telefoon een flinke lijst met maaltijden waarvan de kinderen zo’n 90% ook lekker vinden. Daar kies ik eigenlijk altijd van.
Vandaag volkorenpannenkoeken gemaakt, heb er zelf 2 gehad met banaan en een klein beetje maple syrup.
Ik probeer overdag echt goed op te letten zodat ik savonds gewoon mee kan eten met mijn gezin. Over het algemeen eten we ook behoorlijk gezond en met veel groente. Denk wel dat ik mijn porties iets kleiner ga maken

Wat een leuk topic van dat etentje!

Roosch: af en toe moet dat ook kunnen toch! Anders hou je het niet vol

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:24

Ik had een ontzettende dipdag vandaag. Ik was moe en chagrijnig. 1.5e week slecht slapen heeft z'n tol geëist. Ik heb echt lelijk gesnaaid vandaag, maar wel met smaak gegeten dus ik vind het wel even best. Wel m'n stappen gezet en een heerlijk schoon huis. Vanavond een echt self-care avondje met een uitgebreide douche, masker, Virgin River en op de achtergrond lavendel druppels in de diffuser. Hopelijk nu genoeg rust in het lijf voor een lekker nachtje slapen en morgen weer met frisse moed, zin en motivatie terug in het gareel :) komende week rustige planning gebouwd voor wat meer rust en regelmaat en hopelijk daarmee in no-time back on track!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 20:37

Hoort er ook eens bij, Snippertje :(:) en weer door.

Ik ben blij dat ik niet zo een emotie eter ben, meer een gezelligheidseter. Toch jammer dat ik het wel vaak gezellig heb. :')

Ik heb wat last van de warmte en m'n avondeten smaakt al een paar dagen niet. Vanavond de helft laten staan en in plaats daarvan aan de Oppo gegaan. Dat spul is toch een uitvinding, maar nu is het op en moet ik van de week maar weer naar de AH. :+