Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:Sassii schreef:Aaaah, sorry, even niet discussie gerelateerd. Maar ik ben zó blij! Taiwan heeft een negatief reisadvies gekregen, wat inhoudt dus mijn verzekering nu wel vergoedt. Dit is ongeveer 1000 euro p.p!![]()
![]()
Wat fijn voor je! Toch zonde anders hè.
sureido schreef:Als je de mogelijkheid hebt om ze thuis te houden zou ik het ook doen. Ze krijgen toch al even geen ‘fatsoenlijk’ les meer.
Air schreef:Majabeestje schreef:Ik denk er serieus over na om de kinderen thuis te houden van school. Ik weet zeker dat scholen binnen nu en een week sluiten en dan hebben onze kinderen nog een paar dagen in dat broeinest rondgelopen..
Doen.
Majabeestje schreef:Ik denk er serieus over na om de kinderen thuis te houden van school. Ik weet zeker dat scholen binnen nu en een week sluiten en dan hebben onze kinderen nog een paar dagen in dat broeinest rondgelopen..
sureido schreef:Als je de mogelijkheid hebt om ze thuis te houden zou ik het ook doen. Ze krijgen toch al even geen ‘fatsoenlijk’ les meer.
suffie schreef:sureido schreef:Als je de mogelijkheid hebt om ze thuis te houden zou ik het ook doen. Ze krijgen toch al even geen ‘fatsoenlijk’ les meer.
Ik hoop dat je een grapje maakt met deze opmerking over fatsoenlijk onderwijs![]()
Zelf ben ik heel benieuwd wat de grensscholen voor advies gaan krijgen. Wij hebben veel Duitse kinderen op school, zelf 4 in de klas, en NRW sluit maandag alle scholen. Ruim 1000 besmettingen.
Arabesk schreef:Air schreef:
Doen.
Het wordt tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid, écht!
Nederland is veel te vrijblijvend; iedereen moet maar zijn of haar eigen verantwoordelijkheid nemen. Nou kijk maar naar de wc-rollenTijd voor een lockdown, leger op straat en 1x per week boodschappen doen.
En hoog tijd voor een basisinkomen; wie nu z'n baan verliest door het gezeik heeft gewoon meteen recht op dat basisinkomen. Ik ben het met Ninx eens, dat we het hele f*cking neoliberale sh*tstelsel moeten herzien. Is het niet corona, dan komt er wel een volgende iets, en ook ergens in de rij staat klimaatverandering klaar. Je kunt gewoon niet ongestraft mensen en spullen over de aardbol blijven slepen. Toch te idioot voor woorden dat garnalenpellen in Marokko met heen én weer rijden (fossiele brandstoffen verstoken) goedkoper is dan garnalen laten pellen in Volendam? Om maar een voorbeeld te noemen.
Al die pensionhouders moeten zelf maar aan de gang, ze zitten toch thuis en die moeten dan maar even volpension draaien voor hun klanten. Jammer dan, dat valt allemaal nog in het niet als je denkt aan al die mensen in de zorg die overuren moeten draaien.
Marie_Anne schreef:Majabeestje schreef:Ik denk er serieus over na om de kinderen thuis te houden van school. Ik weet zeker dat scholen binnen nu en een week sluiten en dan hebben onze kinderen nog een paar dagen in dat broeinest rondgelopen..
Als jij je daar beter bij voelt en het is mogelijk dat te regelen met werk enzo, gewoon doen dan toch.
Maandag is er weer crisisoverleg van het kabinet, wie weet komen ze dan toch met de maatregel scholen sluiten.
Ik hoop zelf dat ze ook reizen naar het buitenland even verbieden, tenzij noodzakelijk natuurlijk. Maar ik zag net een filmpje met mensen die op vakantie naar London gaan en een stel die naar Marokko wilde. Collega wilde nog naar Spanje volgende week en een andere collega in april naar Turkije, maar dat kan niet meer gelukkig. Ik snap dat echt niet.
Pandora2 schreef:k_m schreef:Mijn partner en ik zijn op weekend in Knokke Heist. Wij zijn gewoon gegaan, maar hebben hier in de b&b samen gekookt. Vandaag zijn we wel naar het strand geweest in cadzand, en daar was het inderdaad echt druk.. Zelf geen horeca gelegenheden aangedaan, maar ze zaten stamp vol die strand tenten daar..
Knokke Heist serieus ?
Ik meende gelezen te hebben dat die burgemeester daar een volledige lockdown in het leven geroepen had vorige vrijdag.
Heb de link hier nog ergens geplaatst dacht ik.
Arabesk schreef:Marie_Anne schreef:Maandag is er weer crisisoverleg van het kabinet, wie weet komen ze dan toch met de maatregel scholen sluiten.
OMG dit zegt toch al genoeg. Het kabinet heeft WEEKEND, maar het virus niet he.![]()
Citaat:Omdat er 2 soorten zijn (S en L) kun je idd nog met de andere soort besmet raken als je de ene soort gehad hebt. Máár het is nog steeds niet duidelijk wélke soort hier rondwaard áls dat er al één is ??
secricible schreef:Arabesk schreef:OMG dit zegt toch al genoeg. Het kabinet heeft WEEKEND, maar het virus niet he.![]()
Kabinet laat zich echt wel 24/7 informeren hoor. Wij zitten niet bij de overleggen en krijgen niet alle overwegingen mee. Beetje vertrouwen houden in de overheid en zelf blijven nadenken.