Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 09:38

Jeetje Katharinaa, bikkel!
Die donuts zien er inderdaad heerlijk uit. :9

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:52

Thanks Katrien! Ik had het natuurlijk via IG gevolgd, maar top om jouw verslag te lezen. 't Geeft me echt zin om mijn eigen loopje in 't voorjaar te doen! Ik hou je op de hoogte, altijd welkom :+
Super prestatie, top gedaan!!!! En nu heb ik zin in een donut.

Ook super gelopen xNavatu, wauw!

SV: doe je enkel loopgericht oefeningen dan of algemeen?

Ontherun: trots op je, zo verstandig! Leuke serie gevonden?

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:31

Memuska vooral bovenlijf, want de benen zitten wel goed.

Vanmorgen 30km getraild en wat ging het lekker!
Ik heb gewoon 5.20 per km gelopen, totaal 2u40min over gedaan, netto. Met 340 hoogtemeters.

Tussendoor een paar keer stilgestaan voor wat foto's en een tussenstop bij de auto om mijn drinken bij te vullen en wat te eten. Inclusief die pauzes zat ik net onder de 3 uur.
Dit tempo had ik zeker zonder de pauzes ook aan kunnen houden, ik voelde me echt sterk vandaag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:13

Heel mooi weer SV! En goed gelopen, mooi tempo inderdaad!
Hopelijk houdt je vriend het vol en kunnen jullie samen nog veel leuke routes ontdekken!

Navatu: hup se al direct 10km, proficiat!

ontherun, ik ben ook trots! Luisteren naar je lichaam is zo belangrijk! Vandaag geen heuppijn meer?

Poes inderdaad een leuk concept hoor! Misschien kan je ook mee doen als Memuska eentje organiseert?!

En iemand al een donut gegeten intussen?

Ik heb vandaag naar mijn man geluisterd en ben niet gaan hardlopen, maar heb een beetje gefietst (kleine 20km) en gewandeld (5km)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:24

Yeeeeesssss uiteraard is iedereen dan welkom als de maatregelen het toelaten!
Ik ga niks fancy doen, maar mijn huis mag als uitvalsbasis gebruikt worden :+

Verstandig Katrien ;-)

Ik deed vandaag weer een loopje met een vriendin, rustig 5K. Ging prima. Had wel een dressuurles in de benen al, die voelde ik nog wel ;-)

Morgenochtend gaan we intervallen! Bizar genoeg heb ik er zin in!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 19:33

Thanks dames! Heup is weer helemaal oke, was puur vanuit mijn hypermobiliteit. Slecht gestaan op het werk en dan krijg ik dat. Na een nachtje slaap is het altijd weer goed. Bon, vandaag dus heerlijk 4 km gelopen, en kracht gedaan. Ik ben trots op mezelf. Die 4 km gingen echt heerlijk easy en flink progressief gelopen qua tempo, dat voelde wel goed aan moet ik zeggen.

Jij ook verstandig Katrien!

Wauw mooi tempo weer SV! En fijn dat het dan ook zo lekker aanvoelt. En prachtige foto's weer.

Veel plezier morgen Memuska, ik houd echt van intervallen := Maar ik ben ook wel echt een sprinter dus voor mij is dat gewoon fijner lopen dan tempoloopjes ofzo.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:37

Wowwww Katharinaa, wat een afstand! Ik hou niet van donuts, maar die virtuele die ik nu uitkies smaakt me heel best :Y) :D :') _O-

Heerlijk SV, genieten!

Ontherun, fijn dat je pijnvrij hebt kunnen lopen en krachttraining hebt kunnen doen.

Memus, veel plezier morgen!

Goed gedaan Navatu! Zo doe je dat +:)+

Hoe meer foto's ik zie, hoe meer zin ik krijg. En hoe meer ik zie dat jullie allemaal een stuk jonger zijn dan ik :') _O-

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:32

Hoe is het met je Gem?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 23:56

Morris schreef:
Hoe is het met je Gem?

Het gaat elke dag beter en het rechterbeen wordt elke dag sterker. De zenuwpijn was vandaag helemaal weg en het gevoel in de huid van mijn onderbeen is ook weer nagenoeg terug.
Het enige vervelende is een lichte zwelling ter hoogte van de operatiewond. Vrijdag kan ik hechtingen laten verwijderen, dus dan vraag ik na of die zwelling kwaad kan of er toch wel een beetje bij hoort.

Maar echt hè, ik kan haast niet wachten om weer te beginnen. Het is dat ik vanmorgen instap-scheepsschoenen aan had, maar als ik de Brooks had aangehad (zo dom ben ik niet hoor) denk ik dat ik geprobeerd had om een meter of 5 te hardlopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 07:37

Rustig aan Gem :) fijn dat je in je hoofd helemaal wil maar geef je lichaam de tijd! Die eerste dagen rust tellen dubbel. Veel beterschap!

Gisteren een avondrondje gelopen met mijn man. Met twee dus een route genomen die ik alleen niet durf. Jammer want het is goed verlicht en heel rustig maar iets te verlaten om er alleen comfortabel te voelen. Ga hem maar vaker meepakken :D

Straks lekker 16km rennen op een nieuwe route :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 08:57

Have fun, Poesje!

Mooi ochtendgloren in Antwerpen

Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:18

Mooie foto!

Poesje ( _/-\o_ ) heeft een goed loopje gehad deze ochtend! Mooie route fijne tijd. Altijd lekker als je voor half tien al 1000 cal verbrand hebt *\o/*

Verder nog een fortuin aan champagne uitgegeven, dressuurles gereden met een net geschoren en dus fris paard, klusjes op stal gedaan, spullen voor de kat gehaald, met kat naar de dierenarts geweest (de volgende keer is gratis ik weet niet of ik moet lachen of huilen :') ), een mega stew gemaakt en nu zit ik te genieten *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:34

Prachtige foto Gem.

Poes heerlijk, zo te horen een productieve dag!

Ik heb meteen uit het werk een heerlijk herstelloopje van 8km gedaan met mijn vriend. Nou ja, voor mij was het een herstelloopje (hartslag gemiddeld 126) en voor mijn vriend een tempoduurloop :') (gem hartslag 161).
Ik had nog wel een uur door kunnen lopen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:55

Lekker als je dat gevoel hebt e :)

Ik vind het altijd een beetje suf om mijn enige vrijde dag zo bomvol te plannen maar heb er wel altijd veel deugd van. Als ik echt moe ben doe ik ook wel eens wat minder hoor :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 18:54

Ik heb relatief nieuwe Asics Nimbus.. en nu is de bovenkant bij mijn grote teen kapot gegaan.
Ze zijn van eind september, heb er maar 300km op gelopen.

Is het vreemd dat ik verwacht van schoenen van 180 euro dat ze minimaal een half jaar meegaan?

Voel me altijd een zeur als ik ga klagen bij de winkel.. maar vind 180 euro voor 2 maanden erg veel geld...

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:47

Jahoor, had dat begin dit jaar met m'n hokas. Nog net 250 km ofzo op gelopen en opeens een giga scheur op echt een rare plek (dus niet bij de teen ofzo, maar echt in het midden vd schoen). Contact opgenomen met de winkel en nog geen week later had ik een nieuw paar thuis staan :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:48

Gem schreef:
Morris schreef:
Hoe is het met je Gem?

Het gaat elke dag beter en het rechterbeen wordt elke dag sterker. De zenuwpijn was vandaag helemaal weg en het gevoel in de huid van mijn onderbeen is ook weer nagenoeg terug.
Het enige vervelende is een lichte zwelling ter hoogte van de operatiewond. Vrijdag kan ik hechtingen laten verwijderen, dus dan vraag ik na of die zwelling kwaad kan of er toch wel een beetje bij hoort.

Maar echt hè, ik kan haast niet wachten om weer te beginnen. Het is dat ik vanmorgen instap-scheepsschoenen aan had, maar als ik de Brooks had aangehad (zo dom ben ik niet hoor) denk ik dat ik geprobeerd had om een meter of 5 te hardlopen.

Leuk om je enthousiasme te lezen om weer te gaan hardlopen. Dat gaat helemaal goed komen +:)+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:52

0091 schreef:
Ik heb relatief nieuwe Asics Nimbus.. en nu is de bovenkant bij mijn grote teen kapot gegaan.
Ze zijn van eind september, heb er maar 300km op gelopen.

Is het vreemd dat ik verwacht van schoenen van 180 euro dat ze minimaal een half jaar meegaan?

Voel me altijd een zeur als ik ga klagen bij de winkel.. maar vind 180 euro voor 2 maanden erg veel geld...

Heb ook asics nimbus 22 platinum van 200 euro.. helaas net te klein om hard te lopen (gewonnen toen), maar heb ze gewoon aan naar mijn werk. Zitten goddelijk, dus dacht eraan ze aan te schaffen voor het hardlopen op de weg, maar nu ik dit hoor twijfel ik wel. Misschien toch maar bij brooks blijven dan.
Ik zou zeker even teruggaan daarmee. Nee heb je, ja kun je krijgen toch?

Loopt iemand hier trails op de brooks cascadia? Ik heb ze aangehad in de winkel, vond ze fijn zitten, twijfel om daarnaar over te stappen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:21

Wel Brooks, SV, maar niet de Cascadia.
Wat je kunt doen is eerst een stel jonge Cascadia's via MP kopen voor een prikkie. Is mij al twee keer gelukt. Eerst nieuwe aangemeten gekregen en toen via MP er meteen paar met 60 Km op de teller erbij (50 euro) voor als de Hoofdschoenen nat waren. Het tweede paar was ook een gelukje: demo's voor 70 euro. Nooit asfalt gezien.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:25

Ik heb het ff moeilijk. Het is steeds zulk fijn hardloopweer en ik mag alleen stukjes wandelen met de hond. Voel me alsof ik elke dag zwaarder word, grrrrr...
Straks kán ik niet eens meer rennen >;) .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:34

Courage gem!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:42

Dank je poesiemauw :P .. het is lastig, voel me een vleeskoe }:0 die de hele dag met de kop door de tralies staat te herkauwen, sloom en lui. Maar dat laatste omdat ik hier weinig te doen heb.
Laatst bijgewerkt door Gem op 26-11-20 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:44

Aan mijn koosnaampjes te zien ben je eerder high van de pillen dan sloom :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:46

poes schreef:
Aan mijn koosnaampjes te zien ben je eerder high van de pillen dan sloom :D

Wij hebben thuis Luna, die we vaker Poes, Poesiemauw en Poesjemooi noemen :D . Maar ook wel eens Rotkat :') _O-

Weet je waar ik zit??

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:55

Hou vol Gem, nog even en dan kun je er weer tegenaan!