Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:56

Ik kom ook weer eventjes binnenvallen. Gister een enorm slechte dag... moet kunnen af en toe :o

T: 5 prins ministar koekjes
O: 3 kleine breekbroodjes, 1 met kaas, 2 met nutela
L: Bruine tosti kaas met een vanille milkshake
A: Halve pizza magaritha

B: 2 pony's Mennen, door de stad slenteren.

Kimmie25501

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:11

Ah lekker lijstje Linsey! Zoiets moet soms ook kunnen toch?

Mijn lijstje is best netjes. Helaas geen oefeningen meer gedaan. Maar verder wel veel bewogen.
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en frambozenjam en een beker melk.
T: een sultana en water.
L: twee boterhammen met filet americain en hazelnootpasta, twee volkoren crackers met pindakaas van Calvé met stukjes en speculoos en een beker melk.
T: een banaan en water.
A: andijviestamppot met spekjes en een worst.
T: kop thee.
B: 80 minuten gefietst, twee paarden gepoetst, anderhalf uur bezig geweest met stappen en grondwerk, paard vastgehouden bij hoefsmid (dus staan), half uur intensief dressuurles.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:31

Hai allemaal, ik kom even zeggen dat ik nog wel meelees, maar even stil ben, omdat het w.b.t. afvallen/netjes eten slecht gaat bij mij. Ik ben echt mijn motivatie kwijt! Voor deze week laat ik het maar even, heb 3 etentjes deze week... Ik weet het, slecht (of eigenlijk geen!) excuus. Na deze week maar weer flink streng zijn voor mezelf!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:23

Weet je ook waardoor je je motivatie kwijt bent?

Ik ben net maar een eindje gaan wandelen, sporten durfde ik nog niet aan. Was wel weer eens lekker, was een tijd geleden. Vorig jaar in aanloop van de wandelmarathon heel veel gewandeld om te trainen, dus was er toen een beetje klaar mee. Endomondo is bij mij ook wel erg royaal qua aantal verbrande kcal:

Afbeelding

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:48

Jammer Laura! Hopelijk kun je binnenkort weer met volle motivatie bezig! :)

En andere Laura :'), lekker zo'n stukje lopen! Nu het steeds beter weer wordt is dat altijd fijn. :D

Lijstje uiteindelijk vandaag, wat kleine veranderingen:
O: 150 ml optimel griekse yoghurt, khdarme boterham met een gekookt ei
L: 200 ml magere yoghurt, kaneel, halve el lijnzaad, halve el chiazaad en een weetabix
L deel 2 :P : handje sperziebonen, halve ui, en 3 eiwit gebakken met wat kruiden :9
T: handje elitehaver, banaan
A: kom ossenstaart soep en 200 gram sperziebonen (restjes :') )
T: 150 gram magere kwark met bosbessen en frambozen

B: uur volleybal, 10 minuten stairmaster, half uur fietsen
D: Thee, water, 1 skinny cappuccino

43% khd (140 gr), 26% vet (38 gr) en 31% eiwit (99 gr)

Ik heb echt respect voor mensen die khd beperkt eten. Las ergens dat dat rond de 100 gram khd per dag is? Ik eet vrijwel geen brood (soms khd arme boterham), geen pasta, geen rijst, geen aardappel etc, maar ik kom eigenlijk nooit onder de 140 gram...
Ik eet best veel groente en fruit, soms havermout/muesli en daar zit dan al zo veel in... Denk niet dat khd arm voor mij weggelegd is. :Y)
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 13-03-17 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:50

Endomondo is heel aardig voor jullie haha! Wandeling van 5,2 km gisteren geeft mijn Polar maar 298 verbrande calorieën voor _O-

MeliaforeverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:52

Mijn lijstje is nog wel aardig.
O: 2 volkorenboterhammen met hagelslag..
T: half volkoren bolletje met kaas,
Speltbol met smeerkaas en komkommer
L: 2 roggecrackers. 1 met kipfilet, andere met smeerkaas
T: gekookt ei en banaan
A: Bloemkool met kipfilet en aardappel
T; nakd reep

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:52

Laura82 schreef:
Weet je ook waardoor je je motivatie kwijt bent?

Ik ben net maar een eindje gaan wandelen, sporten durfde ik nog niet aan. Was wel weer eens lekker, was een tijd geleden. Vorig jaar in aanloop van de wandelmarathon heel veel gewandeld om te trainen, dus was er toen een beetje klaar mee. Endomondo is bij mij ook wel erg royaal qua aantal verbrande kcal:

[ [url=m/8d39ZF.png]Afbeelding[/url] ]

Haha als ik zoveel zou verbranden met alleen wandelen, dan zou ik 5x per dag de hond uitlaten :))
@Cheetahfan: Maar volgens mij zit in 'gewone' yoghurt (geen skyr oid) ook redelijk wat khd toch? En een banaan ook wel. Én 300 gram sperziebonen, dat je dat op krijgt :wow: Ik heb vaak al moeite met 150 gram.
Mijn khd doel staat op 120, meestal red ik dat wel om er onder te blijven of net iets er overheen.

Mijn lijstje voor vandaag, opzich wel redelijk, alleen vandaag dus iets te hoog in mijn koolhydraten:

O: 2 Crackers met kruidenkaas en kipfilet
L: Chinese tomatensoep + stukje kroepoek :+
T: Whey cookies&Cream shake (probeerzakje)
A: Tikka masala
T: 2 gevulde eitjes

+/- 1500 kcal, ik weet niet hoeveel kcal die soep is, maar aangezien het van de chinees is zal het niet al te gezond zijn :')

B: 2x hond uitgelaten, boodschappen gedaan.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:54

Vind dat ook knap dat koolhydraat arm eten. In zoveel eten zitten koolhydraten. Ik zit meestal dagelijks rond de 140 net als jij.. Vind het wel prima. Moet wel voor lamge tijd uit te houden zijn, en voor altijd zonder koolhydraten eten zit er voor mij toch niet in.

O: 2 vk crackers met ei
T: plakje ontbijtkoek zero
L: 2 rijstwavels
T: kiwi
A: krieltjes met spinazie en stukje vlees
T: stukje extra puur choco

Hou nog steeds 400 kcal over.. alweer. Hou telkens over.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:02

Oo typfoutje! Die 300 gram moet 200 gram zijn. :)) Nouja het was ongeveer de helft van zo'n diepvriespak van 400 gram, dus had het op 200 geschat. Ik krijg een heel pak ook wel op hoor. :+ Kan heel veel eten en van groente al helemaal. :o

En idd, in veel yoghurt zit wel khd ja. Heb vaak de optimel griekse variant en soms ook wel skyr. Maar wordt zo duur om daar 3/4 bakken van te kopen per week... Dus nu ook maar weer normale kwark gehaald.

Net lijstje Meliaforever!
Finnens: dan moet je meer eten. :Y) 2 rijstwafels als lunch is niet veel, hoe hou je dat vol?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:12

O:appel+kaneel en een magere chocolademelk
L:2 spelt bh met smeerkaas
A:poffertjes <3
T:notenreep

B: buikspieroefeningen, squads en half uur hardlopen.
Laatst bijgewerkt door geerte op 13-03-17 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:28

geerte schreef:
L:spel bh met smeerkaas

Ik vind jouw lijstjes eigenlijk altijd echt alarmerend karig. Dit is niet genoeg. Prima als jij dat zo wilt doen maar er zijn afspraken gemaakt over ondervoeding-lijstjes in het topic met oog op minderjarige meelezers dus ik vind dit echt niet de bedoeling.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:32

Hoihoi,
Ik heb niet het hele topic gelezen natuurlijk, met bijna 400 pagina's, maar wou graag weten of jullie denken dat dit haalbaar is. Ik wil namelijk 20 kg afvallen in 40 weken tijd, dus een halve kilo per week. Ik wandel elke dag 1 tot 1,5 uur met de hond, en 3 keer per week sta ik 30 minuten op de crosstrainer, ik ben helaas op dit moment werkloos en naast mijn beweging die ik al noemde, doe ik op mijn huishouden en af en toe een dagje naar vrienden/ouders/familie niet heel veel. Ook doe ik aan fast5. (eet van 13.00 tot 18.00) Hoe is het mogelijk dat ik zoveel aangekomen ben zou je denken.. nou, dit vooral na een nare relatie en verveling door werkloosheid, plus dat ik enorme eetbuien kan hebben doordat ik pmdd heb. (pms, alleen dan net iets erger, kort gezegd) Ik wil rond de 1600 kcal per dag eten.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:32

Emmaa_ schreef:
geerte schreef:
L:spel bh met smeerkaas

Ik vind jouw lijstjes eigenlijk altijd echt alarmerend karig. Dit is niet genoeg. Prima als jij dat zo wilt doen maar er zijn afspraken gemaakt over ondervoeding-lijstjes in het topic met oog op minderjarige meelezers dus ik vind dit echt niet de bedoeling.

Ja, viel mij ook al op! Heb al eens eerder gereageerd dat je misschien beter eerst onderliggende problemen op kunt lossen zodat je eetlust weer terug komt! :) Dan pas zou ik me druk gaan maken om afvallen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:39

Heb je een bepaalde redne om die 20kg er dan af te willen?
Als alles perfect gaat moet het theoretisch mogelijk zijn, 0,5kg per week afvallen is in principe verantwoord.
Maar vaak zie je wel dat je plateaus tegen gaat komen, weken waarin het tegenvalt en meestal is het handig om na iedere 5-10kg of iedere 6wkn een week op onderhoud te zitten om je lichaam de kans te geven bij te komen.
Dus ja, als er zwaarwegende redenen zijn zou dat kunnen. Maar ik zou het niet helemaal aanraden...

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:40

hmm, ik zie nu dat ik was vergeten er bij te zetten dat het meerdere boterhammen zijn.

Maar ik zal uit het topic gaan. Ik wens iedereen veel succes.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:42

Cheetahfan schreef:
Oo typfoutje!
Finnens: dan moet je meer eten. :Y) 2 rijstwafels als lunch is niet veel, hoe hou je dat vol?

Klopt heb net nog even een tosti en war fruit weggewerkt :P Moet er op letten om niet uit gemakzucht een eet moment over te slaan.
Mn lunch was erg karig inderdaad. Kwam omdat ik pas rond 12u ontbeten had. Laat opgestaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:46

geerte schreef:
hmm, ik zie nu dat ik was vergeten er bij te zetten dat het meerdere boterhammen zijn.

Oké doei

imka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:47

secricible schreef:
Heb je een bepaalde redne om die 20kg er dan af te willen?
Als alles perfect gaat moet het theoretisch mogelijk zijn, 0,5kg per week afvallen is in principe verantwoord.
Maar vaak zie je wel dat je plateaus tegen gaat komen, weken waarin het tegenvalt en meestal is het handig om na iedere 5-10kg of iedere 6wkn een week op onderhoud te zitten om je lichaam de kans te geven bij te komen.
Dus ja, als er zwaarwegende redenen zijn zou dat kunnen. Maar ik zou het niet helemaal aanraden...

Nou, ik vond het vooral een mooi doel zodat ik eind dit jaar 'klaar' zou zijn. Misschien toch maar accepteren dat ik even wat zwaarder zal zijn een poosje en misschien mijn doel bijstellen naar volgend jaar zomer.. Baal gewoon van mijn lijf op t moment, maar het moet wel blijvend zijn natuurlijk.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:48

Emmaa_ schreef:
geerte schreef:

Oké doei

:')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:48

Zelf ook 400kcal te laag vandaag maar na mn 3200kcal van gisteren kan dat geen kwaad :+

O: 20gr melba toast met 36gr rookkaas
L: 2 bruine boterhamen met 2 eitjes en 56gr beenham
T: 250gr wortel
T: combat crunch bar
A: meergranen wrap met blikje tonijn (in olijfolie), rode ui en ijsbergsla
T: 250gr griekse stijl yoghurt met 140gr blauwe bessen
B: half uur cardio, half uur krachttraining

1411kcal in totaal

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:55

Emmaa_ schreef:
geerte schreef:

Oké doei

Lompe reactie ..

Geerte ook succes, hoop dat je je doel behaald. En mee kletsen in dit topic kan geen kwaad toch? Zou de lijstjes waar weinig op staat dan gewoon niet plaatsen, om de reden die Emma benoemde.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:59

Emma_ : Nou dat kan ook aardiger. :P Meekletsen kan natuurlijk altijd Geerte! :)

Finnens: Mm dat is wel lastig. Kan je daar helaas niet mee helpen want uit gemakzucht een eetmoment overslaan is niet iets wat mij ooit zal overkomen. :')

Imka: Ik vind het ook wel een erg strak regime dan! Het zou niet motiverend werken als je het dan een week niet haalt. Misschien kun je een iets makkelijker/meer realistisch doel stellen? Dan ligt de lat iets minder hoog! Snap dat je snel wil afvallen, maar het moet wel leuk blijven. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:09

Nou ja ik heb de bijdragen van Geerte nooit echt nuttig gevonden, er vallen me behoorlijk wat karige lijstjes op en als zij hem gelijk wil peren nadat iemand kritiek heeft op het feit dat ze gewoon echt te weinig eet (want die ene extra boterham maakt het verschil niet) dan denk ik inderdaad oke, doei?

Imo is iedereen welkom hier maar doe dan ook niet zo flauw als je kritiek krijgt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:55

Ben het met Emma eens. Beetje gek dat als je kritiek krijgt en dan meteen 'm peert. Bovendien, (en oké ik kan me vergissen) dacht ik dat ze alleen lijstjes post en vrij weinig op de rest reageert? Dus ook niet heel netjes. Maar zoals ik al zei, kan me vergissen :)