Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:21

MISTRAL94 schreef:
Gevaar van de huisarts vind ik toch dat zij snel rust adviseren terwijl bij veel klachten ondertussen bewezen is dat bij aangepaste inspanning de klachten sneller over kunnen gaan.

En daarnaast neem je met rust niet de oorzaak weg. Wanneer je daarna weer gaat trainen komt de blessure net zo snel weer terug.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:09

welshfan97 schreef:
MISTRAL94 schreef:
Gevaar van de huisarts vind ik toch dat zij snel rust adviseren terwijl bij veel klachten ondertussen bewezen is dat bij aangepaste inspanning de klachten sneller over kunnen gaan.

En daarnaast neem je met rust niet de oorzaak weg. Wanneer je daarna weer gaat trainen komt de blessure net zo snel weer terug.

Precies! Zo ben ik ook jaren aan het kwakkelen geweest met mijn scheen. Hoewel ik het niet hardop durf te zeggen lijkt het nu langzaam weer de goede kant op te gaan na behandeling.

mirriezz

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:31

Ik heb nog weer eens een echte beginners vraag :+
Binnenkort is hier in het dorp een cross. Hartstikke leuk natuurlijk om eens mee te doen! Er is keuze uit 8km en iets meer dan 3km. Ik zou graag de 3 doen, maar snap de indeling niet helemaal. Je kunt pas inschrijven op de dag zelf (ook nog niet eerder gedaan), maar ik zou het jammer vinden in hardloopoutfit daar te staan en erachter te komen dat ik niet mee mag doen.

Er staat het volgende:
Promotiecross m/v vanaf C jun. (ongeveer 3200 meter)
Azencross m/v vanaf A jun. (ongeveer 8000 meter)
Deelname bij een andere categorie, meestal vanwege de afstand, is niet toegestaan.

Nu is mij dus onduidelijk, ik val wss niet meer onder de juniorencategoriën met mijn 23 jaar. Maar mag ik omdat er vanaf staat ook de promotiecross lopen, of moet ik de azencross lopen, of mag ik geen van beide lopen, omdat ik geen junior meer ben?
Weet een van jullie hoe dat werkt?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:50

Ik heb geen flauw idee, sorry :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:56

Organisatie even vragen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:18

Het ging de hele dag aardig met mijn hak. Maar nu heb ik 3 kwartier paardgereden en er ook weer erg last van. Ik zal eens gaan kijken of ik fysio vergoed krijg.
Rust nemen is voor mij vrij onmogelijk..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:53

Winged schreef:
Organisatie even vragen?

Was ook mijn eerste idee. Probleem is een beetje dat ik geen idee heb welke personen het organiseren (en ze wss niet ken), dus ze niet kan aanspreken.
Het emailadres dat erbij staat is alleen om je op te geven, dus ik vraag me af of het zin heeft om daar een mail naar te sturen...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:56

Mirriezz heb je een wedstrijd licentie want ik denk dat deze cross enkel voor licentie houders is. Je zou dan met de azencross mee moeten lopen (senior en master is ook vanaf A junior). Vaak heeft men vooraf of erna ook nog een recreatie cross, daar mag je dan zelf je afstand bepalen.
Als er een email adres staat om op te geven (en je dus wel vooraf in kunt schrijven) zou ik gewoon gebruiken voor je vraag.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:16

Dankjewel voor de antwoorden! Fijn dat jij een idee hebt waar het over gaat Greetje ;)

Ik heb geen licentie, maar er stond dat je tegen hoger tarief zonder lidmaatschap van een atletiekvereniging ook mee mag doen. Ik neem eig aan dat je dan dus geen licentie nodig hebt?

Ik zal voor de zekerheid het emailadres ook nog even proberen dan... Het is een nogal vaag adres en ik heb altijd het idee dat je dan toch geen reactie krijgt...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:25

*\o/* Ik heb vanmorgen de kwart van Egmond uitgelopen. Tijd hebben we het maar niet over, maar ik ben wel gefinisht! Beretrots!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:57

Goed zeg!

Ik ben voorlopig uitgeschakeld door hielspoorklachten. Ik baal er zo van!!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:06

Ik heb ook de kwart van Egmond gelopen vanochtend.
Gewoon trots op mijn 1:10:40 hoor :) *\o/*

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:18

Ik heb de 1e 7km met mn oude (stuk langzamere) vadertje meegelopen en tussendoor nog staan wachten op hem bij de strandopgang. Heb het zelf verpest dus haha.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:37

Dus toch supervixen. Wat onwijs balen. Wat is het behandelplan nu? Of is dat nog niet duidelijk?

Gefeliciteerd met de prestaties in Egmond!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:33

Goed gedaan in Egmond dames!
De tijd doet er toch ook niet zo zeer toe? Dat je lekker hebt gelopen en tevreden bent, is genoeg.

Ik ben even op een laag pitje. Wel een startbewijs geregeld voor een 5km over de weg en voor de 5km ladiesrun van de kust marathon :) heb voor de eerste het doel staan om onder de 30 min te gaan lopen. Vanaf komende dinsdag moet ik dus weer fanatieker aan de slag. Heb er zin in

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:50

Goed zeg dames! Jullie hadden prachtig weer!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:59

MISTRAL94 schreef:
Dus toch supervixen. Wat onwijs balen. Wat is het behandelplan nu? Of is dat nog niet duidelijk?

Gefeliciteerd met de prestaties in Egmond!

Ik ben nog niet naar mijn huisarts geweest, maar heb wel gelzooltjes voor in mijn schoenen en kijk eerst even aan hoe het met rust gaat. Ik merk als ik een dag weinig loop, bijv in het weekend, ik er nauwelijks last van heb. Alleen 's avonds speelt het dan op.
Ipv hardlopen probeer ik nu te fietsen.
Ik kan namelijk erg moeilijk stilzitten.
Probleem is ook dat ik veel sta en loop op mijn werk. (Voor de klas)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:18

Ik ben zaterdag eindelijk begonnen met hardlopen. In juni heb ik als doel om de 13 km strong viking run te lopen. Zaterdag hebben we met enkele intervallen 4 km gerend. Dit was al lekker in het bos. Dus heuveltje op heuveltje af. Goede voorbereiding dus voor de run. Nu heb ik vooral spierpijn langs m'n heupen en bij mijn enkels :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:11

Goed gedaan dames in Egmond!

Direct intervallen Macchiato? Pittig!

Hier gisteren coopertest, 12 minuten lang hardlopen. De dag ervoor een behoorlijk pittige survivaltraining gehad en die speelde wel aardig op. Net zoals mijn maag :') Uiteindelijk tot een 2550meter gekomen, wel ietswat balend dat ik niet minimaal 2700m op de teller heb, maar die laatste 5 minuten was een regelrechte hel. Over 3 maanden de volgende test en dan wil ik die 2700m minimaal halen. Voor het hele coopertestverhaal zie mijn website in mijn onderschrift :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:39

Intervallen is toch juist logisch? Als beginnend loper zal je tussendoor moet lopen.

Rustig aan beginnen macchiato om blessures te voorkomen!

Coopertest wat had ik daar de schurft aan op school haha. Zal met je volgende test vast prima gaan als je de dag ervoor rustiger aan doet?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:54

batje schreef:
Goed zeg dames! Jullie hadden prachtig weer!

Dat viel tegen hoor :')
Windkracht 5/6 tegen op het strand.
En tegen het einde regen -O-

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:40

Ik heb wel toch besloten dit jaar de damloop weer te doen. Zei vorig jaar nog nooit weer, maar vind het toch wel een mooie uitdaging :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:59

Ik las darmloop.... :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:05

MISTRAL94 schreef:
Intervallen is toch juist logisch? Als beginnend loper zal je tussendoor moet lopen.

Rustig aan beginnen macchiato om blessures te voorkomen!

Coopertest wat had ik daar de schurft aan op school haha. Zal met je volgende test vast prima gaan als je de dag ervoor rustiger aan doet?

Ja maar wandelen tussen de stukjes die je loopt is nog geen intervaltraining. Wel in de zin van het woord want dan is interval gewoon tempowisseling. Maar binnen het hardlopen is de term interval training eigenlijk bedoeld als gerichte snelheidstraining waarbij je korte stukjes rondom je omslagpunt afwisselt met een korte herstel periode die je dan kunt opvullen met wandelen en/of dribbelen. En dat is geen training voor een beginnend loper.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:39

@Macchiato klinkt lekker ambitieus!

Bloodymary schreef:
Ik las darmloop.... :')

:+
Met die darmloop wil ik ook wel mee doen, maar ik vergeet altijd in te schrijven + in September woon ik niet meer in de buurt.

Ik ga wel in april de vuurtorenloop op vlieland mee doen. Nog meer mensen hier die dat gaan doen? Merkte met de tcs marathon dat ik veel meer mijn best doe als ik in een wedstrijd loop, dus zo'n run is op zich zelf gewoon een goede training.

Nu al weer een poosje niks gedaan :oo Van het weekend maar weer beginnen!