[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:28

Bambolina schreef:
Bokt, help :(

Het is inmiddels ruim zo'n 3 kwart jaar geleden dat ik voor een turquoise/groene ombre ben gegaan (https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... bc9446093c)

In eerste instantie vond ik het wel tof dat de kleur zo lang in mijn haar bleef zitten, maar nu even niet meer. Het is nu heel vaal groen, met gelige puntjes.
Ik heb weer centjes gespaard en wil binnenkort weer naar de kapper, dit keer vanaf de wortel de bleek er in, uiteindelijke kleurtjes moet ik nog verzinnen. Alleen aangezien de punten al 100000x geverfd zijn, en de laatste verfbeurt kantje boord overleeft hebben wil ik proberen te vermijden dat die lang in de bleek moeten.

Ik heb dus onkleuringsspul gehaald om het zo licht mogelijk te krijgen voor ik een afspraak maak, zonder het (al te veel) te beschadigen. Maar die overgebleven kleur gaat er dus echt niet meer uit (zoals ik al een beetje verwacht had). Ik heb nu 2 keer ontkleurd en 2 keer een zilver masker in erin gehad. Behalve dat de puntjes iets minder gelig zijn, en de rest iieeeetsje lichter, maakt het geen verschil. En mijn haar stinkt nu naar de hel. Letterlijk. Ik ben bijna 3 weken en 4/5 keer wassen verder, en het ruikt nog steeds naar zwavel :\
Wie kan me aan tips helpen om mijn haar zo vriendelijk mogelijk lichter te maken??

Heb je je aan de aanbevolen uitspoeltijd van die ontkleurder gehouden? Het is echt belangrijk dat je LANG spoelt, maar dan echt LANG! :+ En ja, je haar stinkt inderdaad bijna een week. Bij mij stonk het alleen als het nat was en als het droog was rook je het alleen als je echt je neus in mn haar duwde...

its_daantjee

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:56

ik heb gister mijn haar met de wash out geverft van de kruitvat.. kleine tube voor 2 euro, gaat er na 3 wasbeurten weer uit :) nu is mn haar iets lichter als ik normaal heb :+

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:39

Bralindy schreef:
Waarom doe je het niet bij de kapper zelf? :)

Omdat ik mijn haar graag wat hersteltijd wil geven en het alvast met zilvershampoo zo licht mogelijk wil krijgen. Ik ben bang dat als ik ga met hoe het nu is, ze me alsnog overhalen om er meer/langer bleek in te gooien. Wordt ook wat prijziger zo. Vorige keer heb ik geloof ik 4,5 uur in de stoel gezeten :')

_Nelleke_ schreef:
Bambolina schreef:
Bokt, help :(

Het is inmiddels ruim zo'n 3 kwart jaar geleden dat ik voor een turquoise/groene ombre ben gegaan (https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... bc9446093c)

In eerste instantie vond ik het wel tof dat de kleur zo lang in mijn haar bleef zitten, maar nu even niet meer. Het is nu heel vaal groen, met gelige puntjes.
Ik heb weer centjes gespaard en wil binnenkort weer naar de kapper, dit keer vanaf de wortel de bleek er in, uiteindelijke kleurtjes moet ik nog verzinnen. Alleen aangezien de punten al 100000x geverfd zijn, en de laatste verfbeurt kantje boord overleeft hebben wil ik proberen te vermijden dat die lang in de bleek moeten.

Ik heb dus onkleuringsspul gehaald om het zo licht mogelijk te krijgen voor ik een afspraak maak, zonder het (al te veel) te beschadigen. Maar die overgebleven kleur gaat er dus echt niet meer uit (zoals ik al een beetje verwacht had). Ik heb nu 2 keer ontkleurd en 2 keer een zilver masker in erin gehad. Behalve dat de puntjes iets minder gelig zijn, en de rest iieeeetsje lichter, maakt het geen verschil. En mijn haar stinkt nu naar de hel. Letterlijk. Ik ben bijna 3 weken en 4/5 keer wassen verder, en het ruikt nog steeds naar zwavel :\
Wie kan me aan tips helpen om mijn haar zo vriendelijk mogelijk lichter te maken??

Heb je je aan de aanbevolen uitspoeltijd van die ontkleurder gehouden? Het is echt belangrijk dat je LANG spoelt, maar dan echt LANG! :+ En ja, je haar stinkt inderdaad bijna een week. Bij mij stonk het alleen als het nat was en als het droog was rook je het alleen als je echt je neus in mn haar duwde...

Ik heb het niet bijgehouden, maar ik neem altijd ruuiiiiiiim de tijd als ik onder de douche sta dus ik denk het wel! Maar misschien moet ik het gewoon nog een keer halen en extra tijd aan het uitspoelen besteden.. ik had bij de eerste keer ontkleuren ook net 2 dagen daarvoor ge-deep conditioned, dat raden ze ook af las ik later. Staat ook dat je je haar moet proberen een beetje warm te houden als dat spul er in zit, maar weet niet zo goed hoe ik dat het beste kan doen..

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:09

haar warm houden? plastic folie om je hoofd wikkelen, lekker even laten zitten en daarna uitspoelen.. word wel erg warm op je hoofd hoor := ik heb het zelfde gehad haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:05

Ja! Ik heb die Color Remover 2 keer gebruikt en daarbij inderdaad een halve rol plastic folie rond mijn hoofd gedraaid :') Grootste deel van de verf was er wel uit! Al is het wel zo dat het vooral tinten lichter maakt, pigment wat minder. Zo had ik ineens een oranje hoofd :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:33

Die color remover moet echt 10 minuten gespoeld worden. Ik sta ook altijd lang onder de douche maar ik ben dan niet 10 minuten mijn haar aan het spoelen dus had een kookwekkertje gezet en er leek geen eind aan te komen. Denk dat dat bij een hoop mensen fout gaat. :+

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:20

Hoi! Vraagje...

Ik heb mijn haar grijzig geverfd, het was eerst blond, en daarna grijs. Heb het eindelijk met allerhande producten weer gezond weten te krijgen, omdat het helemaal tot het uiterste gebleekt is.
Ik merk nu dat het weer naar het blonde begint te neigen. Vind er niks aan want het heeft de kleur van een grijze baard van een meneer die heeeeel veel rookt. Alsof er zo'n vieze nicotinekleur overheen zit.

Toen ik aan mijn kapster vroeg wat ik het best kon doen zei ze dat ik maar even bij hun zaak binnen moest lopen. De behandeling zelf was al een rib uit mijn lijf dus ik wil niet nog eens zoveel kwijt zijn, eerlijk gezegd...

Zou het werken om mijn haar met zilvershampoo te wassen? En hoelang kan ik het dan het best in laten trekken? Heb liever niet dat het blauw wordt. En de geverfde uitgroei en donkere plukken in mijn haar, wat gebeurt daar dan mee?

Groetjes!

Ps. de eerste foto is hoe mijn haar eerst was, de tweede foto hoe het was toen het geverfd is. De 3e foto hoe het nu is, het is nu zelfs blonder dan op die foto.

Pps. de verfbeurt is pas een week of 2 geleden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:28

Ja je kan gewoon zilvershampoo proberen, al weet ik niet of het heel veel uit zal maken, aangezien je haar nog vrij donker is. Het is bedoeld voor wit of grijs haar.
Ik gebruik het zelf ook, maar mijn haar is echt helemaal wit.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:01

louka69 teruggaan joh! Binnen 2 weken mag er niet zo'n groot kleurverschil zijn.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:10

Ik snap niet dat je sowieso je haar niet onderhoud met zilvershampoo? Zo'n assige tint is er gegarandeerd snel uit als je het niet bij houdt, het is echt een van de moeilijkste kleuren en moet dus regelmatig opgefrist worden met een toner en tussen die verfbeurten door moet je het zelf goed onderhouden met zilvershampoo.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:55

Mijn haar is ook grijs. Met zwart. En ik was het om en om met normale shampoo en zilvershampoo. Grijs gaat nu eenmaal gigantisch snel uit je haar.
Maar zo grijs vind ik je haar niet eens eerlijk gezegd. Eerder erg mat.

Zie mijn foto. Links net gedaan en echt nog met een paarse gloed en rechts ben ik een aantal weken verder. Het word echt lichter. M'n warme blond kwam erdoorheen dus het zwart nog omlaag getrokken. Maar bij het wit blonde blijft het wel echt grijs maar het word wel echt lichter.

Afbeelding

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:44

Drunksheep schreef:
Ik snap niet dat je sowieso je haar niet onderhoud met zilvershampoo? Zo'n assige tint is er gegarandeerd snel uit als je het niet bij houdt, het is echt een van de moeilijkste kleuren en moet dus regelmatig opgefrist worden met een toner en tussen die verfbeurten door moet je het zelf goed onderhouden met zilvershampoo.

De kapper zei dat ik het met normale shampoo moest doen. Wilde het zelf ook al met zilvershampoo doen, maar de kapper raadde dat af.
Edit: ik ga vanavond mijn haar dus voor het eerst wassen met zilvershampoo. Lekker lang laten intrekken en dan zien we wel waar het schip strandt.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:28

Apart dat een kapper dat afraadt zeg. Zeker met grijs haar.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:24

Ik kijk er ook niet meer van op hoeveel tegenstrijdigheden sommige kappers uitspreken.

Als jij denkt dat het kan en goed is gewoon doen. En hoeveel kan je nu met zilvershampoo verpesten?

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:00

Ik ga binnekort terug en eens om advies vragen en misschien een nieuwe laag er overheen. Hopelijk krijg ik het wel vergoed, want na twee weken zou dit toch niet mogen als ik het kappersadvies opvolg?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:26

Iemand nog advies voor mij? :)

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:15

Ik ben al een tijdje een meelezer maar nu heb ik toch een vraagje.

Ik wil deze week naar de kapper en ik heb een kapsel gevonden wat ik heel leuk vind. De linkerkant zo wil ik mijn haar dan geknipt hebben en dan wil ik de keur zoals de rechterkant. Dus bovenop donkerblond en dan steeds lichter
Afbeelding

Maar mijn vraag is of dit mij wel staat en of het gaat met mijn haar.

Mijn haarkleur nu is Afbeelding

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:09

Ik denk dat het je wel tof zou staan! Zo te zien heb je vrij sluik haar, denk dat je er met de juiste techniek op die manier ook meer volume in kan krijgen :j

Mijn haar dilemma is zojuist opgelost, ben gevraagd om model te zitten voor kinki volgende week :D :D Ben echt zooo benieuwd wat ze met mijn haar gaan doen. Heb al een paar voorbeeld plaatjes gekregen, allemaal heel verschillend maar stuk voor stuk echt super vet. ben benieuwd!!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:58

Denk ook dat het heel leuk zou staan!

Ik twijfel wat ik kan doen met mijn haar? Wil het niet korter, maar nu hangt het zo saai...
*maakt foto*
Normaal hangt het hartstikke stijl naar beneden, heb alleen vannacht en de hele dag een vlecht in gehad... Afbeelding
Afbeelding

Het hangt tot onderaan mijn rug (heb een wat langer shirt aan)
En wil er geen laagjes oid in...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:53

_FD, heel tof! Zou het wel bij een goede kapper laten doen. Een kinky of een SalonB/Graduates. Zou zoiets niet durven bij de kapper om de hoek.

Tosca_love, wat is nu precies je vraag? Je wil niet korter en je wil geen laagjes. Dan blijft er weinig over. Jammer dat je een papiertje voor je gezicht hebt, want zo kunnen we ook niet zien wat er bij je gezichtsvorm past.

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:00

_FD ik denk ook zeker dat het je zal staan! Post je wel een foto als je het hebt laten doen? :D

Niemand die tips heeft voor mij? Ik heb zin in iets anders, maar ik weet niet zo goed wat precies.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:15

Ik kan niet zo goed het model zien wat je nu hebt. Je hebt wel lekker dik golvend haar toch? Zou het lekker laten groeien en wellicht met kleur spelen. :) Meer naar strawberry blonde? Welke haarkleur heb je van jezelf?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:31

Van mezelf is het donker goudblond. In ieder geval met een rode gloed dus.

Het liefste wil ik het ook laten groeien, maar ik word het altijd zo snel weer zat ;).

Strawberry blonde is wel een hele mooie kleur, maar ik vraag me af of dat me staat. Ik heb namelijk ook best wel donkere wenkbrauwen.

Heeft trouwens iemand toevallig ervaring hiermee?

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-wash-i ... /p/3550401

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:34

Heeft iemand hier ervaring met blonde uitgroei bijwerken?

Ik doe het normaal altijd bij de kapper, maar heb nu niet genoeg geld daarvoor :') Heb dus zelf een pakje verf gekocht.

Ik heb van mezelf echt lichtblond haar, en ik heb het bruin geverfd met onderaan blonde ombre. Het bruine verf mag dus echt niet in die blond geverfde delen komen.

Moet je echt alleen de uitgroei verven of ook een stukje meenemen van het haar dat nog bruin is?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 12:05

Mijn vraag is wat ik er verder nog mee kan doen behalve de schaar erin ^^