[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:40

Jildau schreef:
Macs schreef:
Je geeft haar een advies wat medisch niet correct is en dat vind ik niet oke. Ik hoop jij zelf ook niet.. laat je niet van alles vertellen door mensen die er blijkbaar niet voor geleerd hebben, zeker niet als het om je eigen lijf gaat.
Ik heb in de apotheek gewerkt en een hoop mensen stomme dingen zien doen met medicatie wat alleen maar averechts werkte of zelfs schadelijk is.

Euh dat staat anders ook gewoon in de bijsluiter van mijn pil. Begrijp goed dat mensen die opvolgen..

Binnen 24 uur de vergeten pil slikken zoiets was het toch? Dus 2 nemen denk niet dat je er dood aan gaat :')

SavannahNx

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:39

Ik had even een vraag he. Omdat heel veel mensen al in paniek zijn als ze 1 dag vergeten de pil te nemen, terwijl ze al meer dan een jaar de pil slikken, vraag ik me af waarom worden vrouwen die stoppen met de pil en bewust zwanger willen worden dan pas na een maand of 3, of langer, zwanger? Want als je al heel lang aan de pil bent dan is je lichaam er toch zo aan gewend, dat je ook niet makkelijk zwanger kunt worden. Dus waarom in paniek zijn als je 1 pil vergeet? En mij is ook altijd gezegd dat je als je al langer dan een jaar aan de pil zit, je ook in je stopweek beschermd bent en dus niet zwanger kan worden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:43

Je bent altijd in je stopweek beschermt. Je baarmoederslijmvlies wordt afgestoten dus er kan geen eitje zich nestelen + bij goed pilgebruik heb je geen eisprong.
Het blijft altijd risicovol als je een pil in je eerste week (dus de week na je stopweek) vergeet. Hoe lang je de pil dan ook gebruikt. Dit is namelijk de week waarin je eisprong komt. Bij slecht pilgebruik is er hier de meeste risico dat je toch een eisprong krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:43

Je bent sowieso in je stopweek beschermd, ook als je net begint met de pil. Ik raak niet per se gelijk in paniek om zwangerschap als ik een pil vergeet, maar wel omdat ik vaak niet wil bloeden op de momenten dat ik er eentje vergeet :+ Daarnaast zit een ongeluk wel degelijk in een klein hoekje en hoeft het maar net zo te zijn dat je ultra vruchtbaar bent of gewoon pure pech hebt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:55

Ah thanks! :)*

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:02

Ik ben dus met Mn domme hoofd gister vergeten de pil in te nemen.
Ik heb hem woensdag rond 15;00 geslikt. En donderdag (/vrijdag) om 01:30 uur. En vandaag om 13:00 uur. Ik ben dus bang dat ik de pil veeeel te laat heb genomen donderdag nacht en ik vanavond ongesteld word. Maar ik heb de pil vandaag dis weer geslikt. Ik zou eigenlijk zondag mijn laatste pil slikken en dinsdag ongesteld worden.
Is er nu dus grote kans dat ik vanavond op een feestje ongesteld word?

Het geld niet als anticonceptie maar echt voor het ongesteld zijn

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:03

Hebben jullie ook wel eens gehad dat je menstruatiepijn ineens heviger werd of langer duurde? Normaal heb ik alleen de eerste dag gebied steken in de onderbuik, maar nu is het al de derde dag en mijn hele buik steekt en doet zeer. Ook mijn maag een beetje (maar ben niet misselijk) Zou dit de ongesteldheid kunnen zijn of is er wat anders?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:46

Ik gebruik tot heden de Ethinylestradiol/Levonorgestrel pil.

Maar ik zoek ervaringen met een pil, die ook onzuiverheden/acne behandeld. Tenminste, behandelen zal het niet goed doen natuurlijk, maar waarmee het wel minder wordt, of niet stimuleert.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:57

Stamper schreef:
Ik gebruik tot heden de Ethinylestradiol/Levonorgestrel pil.

Maar ik zoek ervaringen met een pil, die ook onzuiverheden/acne behandeld. Tenminste, behandelen zal het niet goed doen natuurlijk, maar waarmee het wel minder wordt, of niet stimuleert.

Marvelon doet dat en heb ik zelf ook en weinig last van puistjes meer gehad sinds dat. Ik had eerst de jouwne ook en wel veel last

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 00:18

Nou ik ben gestopt met de pil (na 10 jaar gebruik) met de gedachten dat het wel eens een paar maanden kon duren voordat ik zwanger was en had die maand erna toch echt wel al een positieve zwangerschapstest in handen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:32

Past_Simple schreef:
Hallo dames ik breek even in! Ik ben in december 2015 gestopt met de pil, januari 2017 voor het eerst weer ongesteld geweest en sindsdien ongeveer 3 keer ongesteld geweest... Ben wel naar de dokter geweest toen ik zo lang niet ongesteld was, maar hij zei dat ik gewoon moest wachten. Zijn er meer mensen waarbij na het stoppen van de pil de menstruatie niet snel op gang kwam?

Bij mij heeft het jaren geduurd, ik denk wel 3 tot 4 jaar. Ik was ook niet regelmatig ongesteld voor ik begon met de pil. Uiteindelijk is alles weer in zijn normale ritme gekomen.

Mijn moeder had echter hetzelfde probleem, en toen het bij haar niet uit zichzelf weer begon heeft ze van de huisarts een hormonenkuur gekregen. Dat was echter omdat ze had aangegeven dat ze graag kinderen wou :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:02

Toen ik vorige keer deze pil doorslikte, werd ik 1 week eerder ongesteld (dus ik bloedde 1 week te vroeg als je me snapt). Ik dacht dat ik deze keer wel een weekje kon uitstellen aangezien dat vorige keer dus wel ging. Ik heb nu twee extra pillen geslikt en ben nu dus ongesteld. Dus eigenlijk bloed ik door de pil heen, maar wel precies wanneer de stopweek moet komen.

Maar dan vind ik het vreemd dat ik vorige keer wel drie weken niet-ongesteld was tijden het doorslikken en het nu dus nieteens 1 dag volhoud.

Als ik niet zou doorslikken deze keer zou ik zondag Mn laatste pil slikken en vandaag ongesteld worden.

Nu heb ik maandag en vandaag een pil geslikt maar begin nu donkere afschijdinng te krijgen. Mijn huidige pillen zijn nu op. Mocht ik toch doorgaan met slikken zou datmet een andere pil zijn, maar wel met dezelfde doseringen.

Ik hoop dat jullie het snappen Haha
Zal ik dus met die andere pil doorgaan met doorslikken? Of nu alsnog ongesteld worden? Want blijkbaar is 0,02 te weinig.

Mijn huidige pil (waar ik nu dus doorheen bloed zodra ik probeer door te slikken) is 0,02.
En mijn nieuwe pil is ook 0,02. Zal ik daar ook doorheen bloeden of kan die wel werken?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:29

Als het echt een andere pil is kan het wel anders zijn. Ikzelf kan ook niet doorslikken in verband met doorbraak bloedingen maar ik heb ook 1 pil gehad die er voor zorgde dat ik zelfs in mijn stopweek niet ongesteld werd :')

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:45

Ja ik vind het zo handig dat ik kan doorslikken/uitstellen. Al is het maar 2 weken. Maar dan moet de pil dat wel aankunnen natuurlijk

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:56

Trui schreef:
Ja ik vind het zo handig dat ik kan doorslikken/uitstellen. Al is het maar 2 weken. Maar dan moet de pil dat wel aankunnen natuurlijk

Als ik 1 pil doorslikte was ik al ongesteld. Ik had een zwaardere nodig.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:00

Ik had eerst zwaarderen. Heb er 3 verschillende geprobeerd met 0,03 maar heb erg last van de bijwerkingen. Dit is de eerste waar ik bijna geen last heb van bijwerkingen. Bij de 0,03’s was ik of heel erg moe of heel misselijk vaak. Daarom zijn we naar een lagere dosering gegaan. Ik zou bij deze pil blijven want ik was ook tevreden met 2 welen uitstrellen. Maar nu dan ineens toch ongesteld... (denk ik aangezien de donkere afschijding).

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:48

Heeft er hier iemand ervaringen met je eigen moe en ellendig voelen na het plaatsen van een mirena? Ik heb na 5 jaar mijn eerste mirena laten vervangen. Deze zit er nou zon 6 weken in en ik voel me leeg ellendig moe en sjagrijnig. Moe was ik voor m'n nieuwe mirena ook al en ik weet nog met m'n eerste spiraaltje Zat ik het eerste jaar ook niet lekker in m'n vel. Heb het idee dat het weer opnieuw is begonnen met m'n nieuwe spiraaltje. Ben bij de huisarts geweest en bloed is al geprikt of er ergens tekorten zijn ofzo, daar krijg ik de uitslag nog van. Heb al aangegeven wel gesteriliseerd te willen worden maar de huisarts zei dat ze dat met mijn leeftijd waarschijnlijk echt niet willen doen (31). Ik wil echt geen kinderen. Andere anticonceptie gaat niet ivm m'n factor v leiden en twee maal al een trombose gehad te hebben.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:54

En een koper spiraal dan?

Ik was echt heel erg depressief van de Mirena.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 19:52

Ik ben sinds 1 januari gestopt met de pil en sindsdien al 1.5 week hoofdpijn, waardoor ik niet goed functioneer zonder pijnstillers. Hoop dat dit snel overgaat. :=

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:05

Als deze eruit gaat komt er iig geen spiraal meer in, de eerste keer viel me reuze mee en maar de afgelopen keer was het echt geen pretje met zetten. De internist heeft me toen geadviseerd de mirena te nemen, weet niet of een koper spiraal een optie zou zijn maar die ellende van het verwijderen en zetten wil ik echt niet nog eens meemaken %)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:51

Ik gebruik nu 6 weken de evra pleister en ben heel tevreden tot nu toe. Stabiel in emoties waar ik op de pil echt een wrak was. En eigenlijk geen bijwerkingen die ik me kan bedenken op dit moment.
Zeker voor mensen met onregelmatig werk zou ik aanraden ze in overweging te nemen!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:42

Vraagje: ik neem elke dag rond 23 uur de pil in. Daarjuist heb ik moeten overgeven. Als ik rond 8-9 uur (ik weet niet of ik het nu al zou binnnenhouden en of er nog iets zou komen...) opnieuw een pil neem, ben ik dan gewoon nog veilig?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:55

Ik zou even de bijsluiter lezen maar volgens mij moet dat geen probleem zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:48

Heeft iemand hier al eens met een roesje een mirena spiraaltje laten plaatsen?

Meer info evt via PB :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:47

Hey hoi, ik wil graag stoppen met de pil, maar kan dit zomaar? Ik zit momenteel al in mijn stopweek en ben van plan niet meer aan een nieuwe strip te beginnen. Gaat dit gewoon goed? :)