Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:31

Ik meld me ook weer is, na een hele lange tijd!

Hoi :wave:

Gothico

Berichten: 1368
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:40

Ik ben weer helemaal bij gelezen. En wel weer mooie dingen gebeurd zo te zien.

Of ik vaak paarden tegen kom. Ja in de weien op mijn ww route wel. Maar op de weg/fietspad niet heel vaak. De meeste paarden zijn eerst wel wat bang of schrikkerig. Maar meestal komt het wel goed. Ik heb ook juist nieuwsgierige paarden gehad. Maar ik heb ze liever niet te dichtbij omdat mijn velomobiel te kwetsbaar is. Ik heb er liever geen hoef tegenaan.

En ik heb met mijn eenwieler geoefend. Linksom en rechtdoor gaat nu wel. Maar rechtsom is wel lastiger op een of andere manier. Maar als ik het sturen onder knie heb ga ik een poging wagen naar de wei. Al zal ik een gedeelte moeten gaan lopen vrees ik. Als ik van de eenwieler af kom heb ik een paal nodig om erop te komen.

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:14

Op vakantie dan toch weer wat tijd gevonden om een lekker rondje te doen. We zijn in Luxemburg, Mullerthal :D

Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk <3

Hardlopen wel al een paar keer gedaan hier. Ook heerlijk. En stiekem wat gemakkelijker te regelen (korter weg) met kind en man die ook nog wel eens wil sporten :P

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 06:14

Hoi Mandy :wave:

Lekker MuSLi , geniet van jullie vakantie .

Ik was gisteren spontaan een dag vrij , ook eens fijn .
En ik heb via Instagram weer eens wat gewonnen _O-
Namelijk voor een maand gembershots van Gember member . *\o/*

Gothico

Berichten: 1368
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:27

@Musli, Wat mooi is het daar. Ik wil ook nog een keer naar zuid Limburg fietsen.

@T2T, Een dag zomaar vrij is wel heerlijk. En iets winnen is ook altijd leuk.
Ik win niet zo vaak wat. Toevallig via Youtube een tijdje terug Magic kaarten gewonnen. Kwamen uit Amerika dus wel lang op moeten wachten.

Ik hoop dat het zondag toch een beetje weer is om te gaan fietsen. Heel misschien dat ik toch een keer een stukje over Duitsland ga fietsen. Maar vind ik nooit echt heel fijn fietsen. Ik kan de fietspaden/voetpaden niet op en af. Verder is Duitsland redelijk ideaal om lekker door te rijden.

En anders wordt het een rondje waarschijnlijk naar de Veluwe.

MuSLi

Berichten: 5292
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 17:13

Gothico schreef:
@Musli, Wat mooi is het daar. Ik wil ook nog een keer naar zuid Limburg fietsen.

@T2T, Een dag zomaar vrij is wel heerlijk. En iets winnen is ook altijd leuk.
Ik win niet zo vaak wat. Toevallig via Youtube een tijdje terug Magic kaarten gewonnen. Kwamen uit Amerika dus wel lang op moeten wachten.

Ik hoop dat het zondag toch een beetje weer is om te gaan fietsen. Heel misschien dat ik toch een keer een stukje over Duitsland ga fietsen. Maar vind ik nooit echt heel fijn fietsen. Ik kan de fietspaden/voetpaden niet op en af. Verder is Duitsland redelijk ideaal om lekker door te rijden.

En anders wordt het een rondje waarschijnlijk naar de Veluwe.

En is het Duitsland, of toch de Veluwe geworden?

Ik mocht vandaag weer een rondje door Mullerthal. 60km op de teller. 600hm. Niet hele indrukwekkende cijfers, maar wel heel lekker fietsen :D

Afbeelding
<3

Zebrastreep

Berichten: 9859
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:44

Zo ik ben in Limburg aangekomen *\o/*

Ik blijf maar zeer kort dus hoeveel ik ga fietsen durf ik niet te zeggen... Maar ik heb vanavond nog even een rondje gedaan en wauw wat is het hier prachtig! Zo de heuvels in en qua klimmen is het nog te doen. En naar beneden is natuurlijk het leukste!

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 06:07

MuSLi schreef:
Ik mocht vandaag weer een rondje door Mullerthal. 60km op de teller. 600hm. Niet hele indrukwekkende cijfers, maar wel heel lekker fietsen :D


Daar gaat het toch om :j *\o/*

Ik heb gisteren met een college de route voor de geplande
Kika sponsor ride gefietst .
In het begin donkere wolken , maar geen drup regen gehad .
En later kwam de zon door .
Wel kwamen we onderweg een groep wielrenners tegen waarvan
een man van 72 jaar gereanimeerd moest worden . -O-

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 07:50

Ah dat is heftig om te zien hopelijk goed afgelopen voor die man.

Heerlijk Zebra streep lekker genieten daar.

Prima tocht hoor Muesli...Gaat om het genieten.

Ben afgelopen weekend in de Eifel geweest om paard te rijden.
Normaal rijden we meer km maar nu rustig aan gedaan en gewoon vooral erg gezellig gehad.
Lijkt mij het belangrijkste.
Nu nog paar dagen vrij hopelijk thuis nog even op de fiets ze voorspellen morgen en woensdag niet heel best weer.
De mtb dan maar van stal plukken ipv de race fiets.

Zebrastreep

Berichten: 9859
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 23:19

Aii @Time2tri niet leuk om te zien :(

@scooby09 dat komt zeker goed!

--

vandaag ontzettend moe ( hoofd en lijf in vakantiemodus :') ) maar ik kon het niet laten om de fiets te laten staan. Cauberg opgekomen *\o/* ! Wel met 2 pauzes en echt heel langzaam maar het is gelukt. Daarna via Sibbe weer terug met 30 km per uur naar beneden zonder te trappen en wat ben ik aan het genieten op de fiets.

Ik zou donderdag weer terug naar huis voor mijn diplomering maar ben eigenlijk al vanaf dat we hier heen reden al aan het twijfelen of ik toch niet stiekem gewoon zou blijven. Ik ben ook echt gesloopt van de afgelopen periode. Oma gestorven na lang ziek te zijn geweest en altijd maar stress om te hebben , veel slecht nieuws gehad , een belangrijke vriendschap op een lager pitje moeten zetten en daar tussendoor nog even examens doen en een slagen. Ik merk dat mijn hoofd en lijf nu zeggen even genoeg! ik heb besloten om hier te blijven en lekker te gaan genieten van de dagjes uit en het fietsen.

Ik heb het nu wel even verdiend! Ik ga mijn klas en school toch niet missen , ik heb toch niet een hechte band met klasgenoten en sinds corona is dat ook wel veel minder geworden. Vindt wel jammer dat ik mijn slber teleur moet stellen maar ik ben echt moe en wil gewoon even lekker bijtanken en dat ga ik niet doen in 3 dagen. Dus lekker tot volgende week nog hier en mooi nog heel wat stukken kunnen fietsen.

Gothico

Berichten: 1368
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 07:25

MuSLi schreef:
En is het Duitsland, of toch de Veluwe geworden?


Sorry voor de late reactie. Het was uiteindelijk de eenwieler geworden. En met een uurtje soms 2 uur ben ik al gesloopt. (Het oefenen en het doorkrijgen is best intensief ben ik achter.)

Verder heb ik alleen woonwerk gereden. En gisteren een soort mini rondje gedaan.

Mijn tante lag erg slecht al langere tijd. En heb ik vrijdag crematie van. Dus mijn hoofd heeft ook al even geen zin om een stuk te fietsen. Als het het weekend redelijk weer is zal ik kijken of ik als nog een ronde kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:46

Gecondoleerd, Gothico. Veel sterkte en rustig aan :(:)

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:37

En begrijpelijk, Zebrastreep! Mooi gebied, he. Je treft het niet met al die regen, wat een water!

Zebrastreep

Berichten: 9859
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:53

culaccino schreef:
En begrijpelijk, Zebrastreep! Mooi gebied, he. Je treft het niet met al die regen, wat een water!


Vandaag was inderdaad een ramp! Hele dag regen 1,5 uur droog geweest en daar even gebruik van gemaakt. Wel een route begonnen van 17 km , maar na nog geen 6 km had ik het water al in de schoenen staan dus ben gestopt en ben via de weg weer terug gereden naar het huisje. Toch nog de 20 km aan getikt :j

Maar net heeft het heel veel geregend! Mijn fiets stond nog buiten want het begon al toen ik net weer terug was. Schoonmaken doe ik wel als de zon schijnt , heeft nu geen enkele zin.

En we hebben nog mazzel , in een plaats dichtbij staan de straten onder water , dat is hier gelukkig nog niet aan de orde. 10 km de straten onder de water , en hier was het regen waarvan ik zeg goh dat hebben we in het noorden ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:03

Oh, gelukkig maar! Geniet er nog maar lekker van, even bijtanken na die hectische tijd!

Zebrastreep

Berichten: 9859
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:09

@culaccino Precies!

Net even gekeken na de regen , op zich qua hoeveelheid viel het in mijn ogen nog wel mee. Maar de weg ligt bezaaid met losse stenen , modder en water. Verderop wordt al met spoed een boom weggehaald


Afbeelding

Hier ben ik nog met de fiets overgekomen vanmiddag , maar het fietspad is verdwenen :=

Gothico

Berichten: 1368
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:27

culaccino schreef:
Gecondoleerd, Gothico. Veel sterkte en rustig aan :(:)


Dank je wel. Deze week wordt het maar 1 dag werken. Vrijdag heb ik crematie.

Gister wel naar de paarden in recordtempo gefietst. Ik heb 4km voluit gesprint. :+
De terugweg heb ik gewoon hard gefietst :o
Ik moest even de frustratie kwijt.

Mijn tante is 55 geworden en het meest sportieve, gezonde persoon die ik kende.
Het leven is niet eerlijk in dat opzicht. Ze deed trouwens net als ik alles te fiets. Het zit dus wel een beetje in de familie om in plaats van een auto een fiets te gebruiken.

Gothico

Berichten: 1368
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:30

@Zebrastreep, Is dat puur zand wat weg gespoeld is over het fietspad? Want dan is het toch even hard gegaan.

Ik stond gistermorgen met de hoefsmid en 2 paarden in een hoosbui. Dus we hebben in de schuilstal de hoeven gedaan. En letterlijk even geschuild.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:55

Gecondoleerd Gothico :(:)
Lijkt me inderdaad niet makkelijk opstappen op zo,n 1 wieler .

@Zebrastreep ....pffff , heel veel water gevallen zo te zien .
En volgens mij komt er vandaag ook nog wat aan regen bij . -O-
Hier in het oosten zijn we er tot nu toe goed mee weg gekomen .
Niet veel regen gezien , al is het wel benauwd .

Ben lekker thuis vanmiddag *\o/*
Ik was vanochtend namelijk al vroeg zwemmen ( 06:00) .
De eerste keer weer in het Duitse bad waar ik 2 x op een dag voorbij
kom als ik naar mijn werk / naar huis rijd .

Zebrastreep

Berichten: 9859
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:32

Time2Tri schreef:
Gecondoleerd Gothico :(:)
Lijkt me inderdaad niet makkelijk opstappen op zo,n 1 wieler .

@Zebrastreep ....pffff , heel veel water gevallen zo te zien .
En volgens mij komt er vandaag ook nog wat aan regen bij . -O-
Hier in het oosten zijn we er tot nu toe goed mee weg gekomen .
Niet veel regen gezien , al is het wel benauwd .

Ben lekker thuis vanmiddag *\o/*
Ik was vanochtend namelijk al vroeg zwemmen ( 06:00) .
De eerste keer weer in het Duitse bad waar ik 2 x op een dag voorbij
kom als ik naar mijn werk / naar huis rijd .



Inmiddels is het al zo erg dat er langzamerhand huisjes ontruimt worden. Wij zitten dan een paar huisjes verderop en op een heuvel dus we hebben nog mazzel denk ik... Een rivier stroomt hier vlakbij en daar zit een beste stroming in... Ik hoop vooral dat we niet midden in de nacht plots moeten evacueren....

Het regent niet eens hard maar alles stroomt met een noodgang naar beneden.

Zebrastreep

Berichten: 9859
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:34

Helemaal vergeten , maar ik wou je nog even veel sterkte toewensen @Gothico.

--

Inmiddels 2 spannende dagen verder , maar we zijn er nog! Pfoe wat was dit een heftige overstroming. Ik ben gelukkig veilig en heb niks te klagen wat dat betreft. Nog droge voeten en stroom. Gisteren was wel een vervelende dag omdat we niet weg konden alle wegen waren afgesloten. Dus naar huis kon ook al niet meer. Het water was wel heel indruk wekkend om te zien , maar ook heel eng. Je bent als mens zo kwetsbaar alleen besef je dat niet altijd meer. Ik heb uiteraard ook niet gefietst ( kwam wel genoeg wielrenners tegen).

Na bijna 2 dagen naar stromend water te hebben gekeken , was het water vanmorgen plots allemaal verdwenen en kan je haast niet voorstellen dat er zoveel water is geweest. Ik heb net 20 km over de weg gefietst en heel wat schade gezien....

De heuvels hier zijn trouwens erg pittig en bijna niet te doen , naar beneden met 50 km per uur is dan wel weer heel leuk! Maar de gezellige sfeer is eigenlijk compleet verdwenen.... Je voelt dat de inwoners eigenlijk geen zin hebben in toeristen wat meer dan logisch is. En dat respecteren we ook , dan maar wandelen en bij het huisje het is niet anders.

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:49

Waar zat je ook al weer Zebrastreep..?
Het leuke van klimmen is dat je ook weer naar beneden gaat.

Ik ging daar net op de MTB de hoek om dacht rustig aan beginnen gelijk met 22 % omhoog.... :=

Gecondoleerd Gothico.. :(:)
Die eenwieler is pittig denk ik ja..Wel leuke uitdaging.

Jeanette ook lekker middagje gespijbeld..

Ik moest Donderdag en vrijdag weer werken en helaas morgen ook dus fietsen zal het wel niet worden dit weekend.
Nou ja nog 6 weken en dan krijg ik nieuwe leidinggevende en kan ik het rustiger aan doen.
Ik wil binnenkort toch mijn race fiets wat meer gaan pakken maar dan moet het wel droog worden.

Zebrastreep

Berichten: 9859
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:11

scooby09 schreef:
Waar zat je ook al weer Zebrastreep..?
Het leuke van klimmen is dat je ook weer naar beneden gaat.

Ik ging daar net op de MTB de hoek om dacht rustig aan beginnen gelijk met 22 % omhoog.... :=

Gecondoleerd Gothico.. :(:)
Die eenwieler is pittig denk ik ja..Wel leuke uitdaging.

Jeanette ook lekker middagje gespijbeld..

Ik moest Donderdag en vrijdag weer werken en helaas morgen ook dus fietsen zal het wel niet worden dit weekend.
Nou ja nog 6 weken en dan krijg ik nieuwe leidinggevende en kan ik het rustiger aan doen.
Ik wil binnenkort toch mijn race fiets wat meer gaan pakken maar dan moet het wel droog worden.



Zuid-Limburg omgeving Valkenburg...

Het hele vakantie gevoel is wel een beetje weg hoor! Vindt het in en in triest voor de bewoners hier dat ze hun huis kwijt zijn

scooby09

Berichten: 2218
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 11:30

Snap ik ja dit is echt verschrikkelijk.
Die brug waar wij geweest zijn in Valkenburg op dat plein is nu gewoon weg heel bizar.

Time2Tri

Berichten: 6155
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:44

scooby09 schreef:
Jeanette ook lekker middagje gespijbeld..


Jaaa , :j ik hou wel van spijbelen ha ha *\o/*
Ach , ik heb nog uren zat dus waarom niet .

Pppff wat een water geweld zeg , verschrikkelijke beelden .
Dan komen we er hier nog goed mee weg .
Ik wilde gisteren op mijn vaste open water plekkie gaan zwemmen
en reed dus over de dijk .
Zo veel stroming is op het moment in de rivier de Waal .

Afbeelding

De uiterwaarden staan helemaal vol , gelukkig kan de rivier zich breed maken .
In de Bison baai , waar ik altijd ga zwemmen stond het water bizar hoog , maar was afgesloten zodat de dieren in rust zonder ook nog gestrest te raken van mensen een hoger /veilig plekje konden vinden .
Er lopen o.a paarden en koeien .

S,middags ben ik een rondje gaan lopen over de dijk hier .En ook daar
veel water .Dit is trouwens een oude zijtak van de Rijn .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding