We wandelen door naar deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:01

Sterkte Mandy! Wel een mooie wandeling gemaakt zo te zien. Ook de hei mooi in bloei daar!

Welkom Daisy Leuke vakantiefoto's. Mooie zonnebloem. Fijn dat je blij bent met je nieuwe telefoon.

Mooi wandelingetje Bootsiebob. Best heuvelachtig bij jou. Waar woon je ook alweer?

Wauw prachtig Daphne. Ik ben gek op dat soort plekjes.

Hele mooie foto's Cayenne, je ziet wel hoe vochtig het is ja. Ik vind het de laatste dagen echt heel snel gaan met donker worden.

Heel gaaf Jojoleine. Wat heb je prachtig haar zo los <3

Oh Goof wat cool. Goed gelukt je foto.

Ik heb niet veel gewandeld deze week. Werk deze week ook 40 uur ipv 32. Wel een rondje Harderwijk gedaan na werk. Best leuk rondje door het park naar het water. In het park staan veel fruitbomen. Grappig dat je dat dan gewoon kunt plukken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend ook niet veel wandelen maar wel paardrijden. Morgen ga ik met een vriendin naar The Mill Ranch en zondag ga ik voor het eerste een poging doen om met Dennis een buitenrit te doen op mijn eigen paarden. Hopelijk is Roos een beetje lief voor hem :+

Als er trouwens mensen zijn uit dit topic die ook een keer een buitenritje willen komen maken. Laat maar weten hoor. Altijd welkom. Ook als je weinig ervaring hebt. Dan wandel ik gewoon mee.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:08

Mooie groene foto's surelee en zo lief dat je een rit aanbied :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:09

Weinig wandelen te melden hier van de afgelopen dagen, rondjes met de hond :D verder een beetje rustig aan. Morgen 25 kilometer hardlopen op de planning.

Sure_Lee ik haak graag een keer aan op een rit, zowel op jouw paarden als ergens anders.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:19

Cayenne wij zijn waarschijnlijk zowel volgend weekend als het weekend erna in omgeving Tilburg. Nog even campings uitzoeken. De 27e ga ik hardlopen met een groepje bokkers in de Loonse en Drunense Duinen, 3 september ga ik met mijn vriend naar een concert in 013.

Bezoekje aan de Kampina staat dan wellicht ook op de agenda, wandelend of op de fiets. Kun jij specifieke stukken aanraden die erg mooi zijn?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:33

Sure_Lee wat voor rit ga je maken bij Mill Ranch? Ze hebben allerlei verschillende ritten toch? Leuk ook samen met Dennis op je eigen paarden.
Wat een lief aanbod! Ik zou heel graag weer eens willen rijden. :o Sinds m’n bijrijdpaard naar het paardenrusthuis is gegaan in 2018 heb ik eigenlijk nooit meer gereden.

Gaucho wat een afstand. Succes alvast!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:57

Wow wat een afstand inderdaad Gaucho! En ook weer weekendjes weg in het vooruitzicht. Wat heerlijk.
Leuk dat je wilt aanhaken!

Morgen is een Mosselrit. Is 2,5 uur met stap, draf, galop en een pauze bij boerderij mossel waar je wat kunt eten en drinken.
Klopt inderdaad dat ze verschillende ritten hebben.
Oh jeetje dat is best lang gelend ja. Je bent welkom hoor.

Voor de mensen die van mijn aanbod gebruik willen maken. Stuur maar een Pb of een appje voor degene die mijn nummer hebben. Dan kunnen we wat afspreken.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:03

Wat grappig dat je dit zegt. Nu snap ik waarom het de Mosselrit heet. :))
Ik heb daar wel eens gewandeld.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:08

Wat gaaf die trechter goof! Best spannend ook denk ik om zoiets te zien.

Mooie foto's mandy!

Leuk park voor een rondje Sure_lee. Ik ben ook altijd in voor een ritje trouwens. Klinkt leuk de mosselrit. Veel plezier.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:46

Prachtige landschapsfoto’s Mandyy. De heide, zo mooi paars <3
Dat ziet eruit alsof het een heerlijke wandeling was!

Sure_Lee wat een lief aanbod. Ik woon helemaal in het zuiden van Limburg, in het heuvelland :D
Heerlijk wonen hier, maar onhandig ver weg van jullie allemaal. Ik rijd geen auto, maar wil graag eens een weekend uittrekken om richting jullie te komen :j

Veel plezier alvast morgen. En moedig van je vriend ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:02

Mooie foto's, Sure_Lee! Volgens mij is die eerste vruchtenboom een walnotenboom?
En wat een lief aanbod! <3

Gaucho: Ik zou absoluut het rondje rond de Beerze doen! (die momenteel vrijwel droog staat :+ ).
Dan moet je je auto parkeren bij de parkeerplaats op de Annadreef en meteen over het veerooster linksaf. Dan kom je op het rondje van de Beerze! Wanneer je dan dat rondje hebt gehad kun je er nog voor kiezen om buitenom langs de weilanden richting de parkeerplaats van de Roond te lopen. Daar staan vaak reeën. En je kunt er ook vrij makkelijk eekhoorntjes spotten.
En als je liever de paarse hei wilt zien, dan is het rondje rond het Belversven ook een aanrader! <3
Met wat geluk kun je daar ook ijsvogeltjes zien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:06

Leuk sure-lee. Hier is ook een park waar wat appelbomen staan. Niks leuker dan tijdens wandelen een lekkere appel plukken en eten. Wat superjammer is, is dst er bepaalde bevolkingsgroepen, zodra de appels goed zijn, met grote bigshoppers komen en in 1 keer de hele bomen kaalplukken en alles mee naar huis nemen. Te asociaal voor woorden, helaas.

En ook ik kom graag nog en keer op Anton rijden <3

Die trechter was niet eng, hij bewoog inderdaad niet en bleef op 1 plek hangen. Gek ding.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:09

Wow gaucho, 25 km hardlopen!
De opties van Cayenne klinken allemaal goed.
Ijsvogeltjes <3
Ik zag er pas weer een, moet er eens heengaan met de camera

Hemel, wat moeten mensen met zoveel fruit? Inmaken? :')
Ik kreeg vroeger heerlijk fruit van de eigenaar van mijn verzorgpony. Die had ook allerlei pruimen-, appel- en walnotenbomen

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:25

Oh ja dat vind ik ook zo irritant ja. Dat zie je ook bij bramenstruiken.

Ik heb inmiddels een afspraak gepland met Mandy. Gaucho en Faringo zijn ook in voor een ritje. Zijn er nog meer mensen die het leuk vinden een gezamenlijke rit te doen met een groepje ergens?
Dan maak ik daar even een apart topic voor aan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:27

Sure_lee wat een prachtige foto's en lief aanbod. Fijn om te weten mocht ik ooit het rijden gaan missen. 6 April 2020 het laatste gereden. 7 April is chico aan gaskoliek overleden.

Vanochtend Polie zeer vroeg bezocht en ik moest ze echt zoeken. Volgende keer doe ik telefoon in mijn broek zodat ik foto's kan maken. Ze zag er zo sereen en gelukkig uit. Naderhand was er een klein zonnetje en liepen we met zijn vieren, ik voorop ,toen Polie en de andere twee naar beneden. Het was zo stil (8.15 - 18.45), sereen ,echt een heel mooi gelukkig moment om weer eens met mijn paardje en paarden te lopen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:59

Wat een lief aanbod Sure_lee! Een ritje maken is altijd leuk, ik doe wel weer mee ;)

Fijn dat je haar weer hebt gezien Pien, staat ze ver weg?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:01

Polie staat 15 minuten rijden met de auto. Dus dat valt mee.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:18

Dank voor de uitgebreide tips Cayenne :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:42

Ik ben er nog niet aan toe om weer op een paard te stappen, maar veel plezier allemaal! :)

Mooie foto's weer allemaal <3

Heeft iemand misschien tips voor een mooie route/parkeerplaats bij de Ginkelse heide? Ik zou met vriendinnen een rondje gaan wandelen langs de bloeiende heide, maar Posbank/Veluwezoom vinden ze te ver -O- Andere heide tips zijn ook welkom, maar geloof niet dat er veel gebieden zijn, relatief dichtbij het Groene Hart? Vanuit Nijmegen is alles goed aan te rijden, maar 1,5u vanuit het Groene Hart was dus te ver helaas...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:56

Ik zou dan tegenover juffrouw tok parkeren. Vanuit daar kun je alle kanten op.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:15

Zo ik heb er 5km opzitten, hebben jullie alleen ook weleens dat je dan denkt nu wil ik niks meer doen :') terwijl het huishouden nog moet gebeuren

Guttatiedruppels

Afbeelding

Plooirokjes

Afbeelding

Afbeelding

Ook planten hebben guttatiedruppels

Afbeelding

Oorzwammetjes

Afbeelding

Mycena

Afbeelding

inktzwammen die proberen tevoorschijn te komen

Afbeelding

Waarschijnlijk meniezwamnetjes

Afbeelding

Eikenbladzwammetjes

Afbeelding

Geelhoorntjes

Afbeelding

Rizomorfen (makkelijker gezegd:schimmeldraden)

Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:17

Erg mooie foto's weer van iedereen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:21

Goof: Dat zie je hier veel bij tamme kastanjes! Die bomen worden gewoon compleet in elkaar gebeukt omdat mensen er met takken tegenaan slaan om de kastanjes eruit te krijgen. Zo zonde!

Bootsiebob: IJsvogeltjes zijn zo leuk! Maar ook vliegensvlug, dus het is me nog niet gelukt om ze te fotograferen :')

Sure_Lee: Wat leuk dat er zoveel animo is!!

Pien: Dat klinkt echt als een geluksmoment! <3 Wat heerlijk!

Moonsparkle: Dat heb ik iedere dag _O-

Mooie foto's! Ik had nog nooit van guttatiedruppels gehoord.
En die Plooirokjes zijn favoriet! <3 Die schimmeldraden zijn apart zeg!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:22

Eelmo schreef:
Ik ben er nog niet aan toe om weer op een paard te stappen, maar veel plezier allemaal! :)

Mooie foto's weer allemaal <3

Heeft iemand misschien tips voor een mooie route/parkeerplaats bij de Ginkelse heide? Ik zou met vriendinnen een rondje gaan wandelen langs de bloeiende heide, maar Posbank/Veluwezoom vinden ze te ver -O- Andere heide tips zijn ook welkom, maar geloof niet dat er veel gebieden zijn, relatief dichtbij het Groene Hart? Vanuit Nijmegen is alles goed aan te rijden, maar 1,5u vanuit het Groene Hart was dus te ver helaas...

Voor de Ginkelse heide sluit ik me aan bij Sure_Lee. Alternatief dichterbij is wellicht de Hoorneboegse heide bij Hilversum? Ligt er nu ook prachtig bij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 13:31

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:03

Wauw heel mooi Moonsparkle. Die guttatiedruppels en schimmeldraden zijn cool!

Haha dat heb ik ook vaak hoor. Maar niet per se met huishoudelijke dingen. Daarvoor heb ik een schoonmaakster.
Mocht er nog iemand 1 zoeken. Ik heb sinds kort iemand via cleannet.nl. Gewoon wit en nemen eigen schoonmaakspullen mee. Hoef ik er ook niet aan te denken om dat in huis te halen als het op is. Ideaal.