Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Neonlight schreef:Heel eerlijk wordt ik met name het gezeur enorm zat. Weer over de kinderen en de jeugd die het zo zwaar hebben en de ouders die ineens de kinderen thuis hebben. Ook kinderen die nog niet schoolgaand zijn. Tja ouders, jullie hebben zelf voor kinderen gekozen. Wij hebben er heel bewust niet voor gekozen omdat we kinderen niet in de opvang willen doen, je bent zelf verantwoordelijk. Dat konden wij niet bieden en daarom hebben wij geen kinderen. Ondertussen kan ik wel overal het gezeur aanhoren en moet ik die ouders hun werk overnemen en daarvoor overuren draaien. En op social media het ook nog aanhoren hoe zwaar het is.
Verder hebben ze het zo zwaar die kinderen. Weet je, ik heb vroeger in het buitenland gewoond in een huis met een groot hek erom waar we niet uit konden vanwege veiligheid. Ik kreeg thuis les samen met mijn broer en daar speelde ik ook mee. En ik ben er niets slechter van geworden, en dit ging over een veel langere periode dan nu. En meer die zo opgegroeid zijn hebben er niets aan overgehouden, sterker nog, ken geen enkel geval.
Ik ben het egoistische gedrag van iedereen best wel beu. Tegen de avondklok maar als dat in hun eigen voordeel is want kinderen kunnen weer naar school zijn ze ineens wel voor.
Maar denken aan het grote doel doen we niet meer. Alleen voornamelijk het eigenbelang en hoe ze zelf geraakt worden doet er nog toe.
secricible schreef:Ik vind dat zo’n ontzettende onzin neonlight.
Dat is hetzelfde als dat ze morgen zouden zeggen “pensionstallen zijn vanaf nu verboden”. Dan raken paardeneigenaren ook in paniek en kun je ook niet zeggen “tja, had je maar geen paard moeten nemen.”
Mensen kiezen voor kinderen obv de mogelijkheden die er zijn. Dat ze met 4 (5) 5dagen in de week naar school gaan. Dat er opvang. Als dat dan ineens weg valt en je hele situatie ineens om gaat op een manier die je nooit had kunnen inschatten is het logisch dat dat gewoon keihard werken is en is “dan had je maar geen kinderen moeten nemen” echt de grootste onzin ever.
Ik vind je opmerking “ik ben het egoïstische gedrag van iedereen” ook echt hypocriet, met een post die doorspekt is van egoisme.
SusanH schreef:Ik heb idd zelf voor een kind gekozen. Maar niet voor corona. Niemand hier.
nynke55 schreef:Je kunt kinderen niet met paarden vergelijken, je kinderen kunnen prima thuis zijn, dat doen ze ook als ze niet op school zijn. Met een paard is dat meestal toch even anders. En ja, je richt je leven anders in en naar de mogelijkheden die je hebt. En het is soms bijzonder lastig als die omstandigheden opeens veranderen. Maar ik ben het wel een beetje met Mindim eens, het geklaag vind ik ook wel frustrerend.
Shadow0 schreef:Goed leiderschap helpt om mensen samen te laten werken, omdat het dan ook zin heeft. Nu wijzen we inderdaad te makkelijk naar elkaar, maar het echte probleem is vooral dat er gewoon geen plan is om de situatie aan te pakken, en dat de politici die er nu zitten vooral doen wat ze al tijden doen: niet doorgronden maar proberen met schijn en lapmiddelen de problemen uit het zicht te houden. En het gaat niet meer.
(Wat dat betreft vind ik eigenlijk dat we als maatschappij ondanks het gebrek aan behoorlijk leiderschap en ondanks het gebrek aan goeie verbinding behoorlijk ons best gedaan hebben... maar de rek is er wel uit en een besmettelijk virus heeft echt gezamelijkheid nodig, waarbij je de juiste dingen ook nog tegelijkertijd moet doen.)
Maar heel erg voor iedereen die hier meer schade door oploopt dan nodig was geweest.
lenaa_tje schreef:Ik snap echt niet zo goed waarom het 1 de ander uitsluit? Hier geen kinderen en ik werk niet op een basisschool toch ben ik blij dat die kinderen aan de slag kunnen.
En ik bestel bijna wekelijks bij 2 verschillende horeca ondernemers terwijl ik daar normaal gezien nooit kom in de periode november - april.
Ook in de maanden dat ze wel open waren ben in extra geweest.
Net als dat ik de manege door betaal en ipv. Les vrij rijdt. Die prijs staat natuurlijk totaal niet in verhouding maar om te steunen doe ik dat.
En ja ik had ook liever gezien dat ze de horeca ondernemers die totaal de grenzen hebben opgezocht en er over heen zijn gegaan kei hard hadden aangepakt
Ann schreef:Ik heb zelf het idee dat de scholen weer open gaan omdat het zo vast loopt bij veel gezinnen thuis en niet omdat het weer verantwoord is. En daar heb ik best wel moeite mee, maar begrijp ook dat het beter voor de kinderen (en ouders) is.
Ann schreef:Ik heb zelf het idee dat de scholen weer open gaan omdat het zo vast loopt bij veel gezinnen thuis en niet omdat het weer verantwoord is. En daar heb ik best wel moeite mee, maar begrijp ook dat het beter voor de kinderen (en ouders) is. Het blijft wikken & wegen in deze crisis situatie.
Neonlight schreef:Egoïstisch, ik? Ik werk me een slag in de rondte om het voor die ouders op te lossen. Krijg er niet eens een bedankje voor. Ik sluit me al sinds maart op, voor de grote groep die ik niet ken. In tegenstelling tot veel die nog wel regelmatig naar kantoor gaan omdat ze anders zo eenzaam zijn. Ik doe het om de zorg te ontlasten en als het ook maar 1 sterfgeval minder is ben ik blij, maakt me niet uit als dat een totaal onbekende is. Mij hoor je niet klagen over de maatregelen. Wel over het geklaag van de mensen.
secricible schreef:Ann schreef:Ik heb zelf het idee dat de scholen weer open gaan omdat het zo vast loopt bij veel gezinnen thuis en niet omdat het weer verantwoord is. En daar heb ik best wel moeite mee, maar begrijp ook dat het beter voor de kinderen (en ouders) is.
Ik denk dat het de afweging is tussen die 2. Wat levert het op aan besmettingen om de boel open te gooien vs wat kost het de kinderen en families om de boel dicht te houden. Blijkbaar gaat volgens het OMT die weegschaal toch weer richting dat het beter is te openen.
Miran schreef:Ik zie toch echt het meeste geklaag en negativiteit bij de reacties van mensen die de scholen niet open willen hebben...
Ik heb voor een kind gekozen in de wetenschap dat wij het goed geregeld hebben. Ook met ziekte oid kan ze normaal wel bij opa en oma terecht. Ook nu komt er geen extra druk op collega’s. We kunnen ze nu wel zo lang mogelijk thuis houden, lekker achter laten lopen, maar deze generatie is wel degene die aan onze bedden staat, de vaccins ontwikkeld en de lasten betaald als er over een jaar of 30 weer een pandemie uitbreekt.
Ik merk dat ik ondertussen echt meer last krijg van het gedrag van mensen die een ander niets meer gunnen en overal kritiek op hebben dan de maatregelen zelf ;(