Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:21

Je kan hem gewoon printen en in je tas stoppen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:24

secricible schreef:

Ok, dus dat formulier laten zien dat ze na de 2e vaccinatie heeft gekregen is voldoende?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:24

Nou dat is een goeie. Mijn man krijgt die ook niet op zijn telefoon omdat hij in een ander land geënt is. Dus hij heeft dat kaartje gewoon bij zich. Als hij ‘m niet vergeet

Mijn buren zijn boven de 80 en ik ben voor de buurvrouw uren bezig geweest om het er op te krijgen. De buurman boeit het niet, doet al zo weinig met zijn telefoon en dan gaat ie toch nergens naar toe? dat kaartje van de enting meenemen is hem sowieso te lastig….

En hier in Oostenrijk geldt al langer de 3G regel dat je moet aantonen dat je geënt, genezen of getest bent.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:25

Cowboy55 schreef:
secricible schreef:

Ok, dus dat formulier laten zien dat ze na de 2e vaccinatie heeft gekregen is voldoende?

Nee je kan de QR code printen. Moet even zoeken naar de link...
https://coronacheck.nl/nl/print/

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:33

+:)+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:38

Esperanto, mijn zus en zwager 1 enting Curaçao en 2de hier hebben van de week contact gehad ggd en rivm en hebben nu qr code

Dus miss idee voor je man om even contact op te nemen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:46

We gaan over twee weken weer naar Nederland dus dan gaan we daar maar even achteraan. Hij is vast niet de enige die dat zo heeft inderdaad.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:51

Esperanza schreef:
We gaan over twee weken weer naar Nederland dus dan gaan we daar maar even achteraan. Hij is vast niet de enige die dat zo heeft inderdaad.

Succes gaat lukken

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:37

Echwel schreef:
Zou het mogelijk zijn om een vaccinatie te vervalsen

Zodra je iemand vindt met dezelfde initialen en geboortedatum ben je er al, dan kun je gewoon de QR-code van die persoon gebruiken.

Mizora schreef:
Electra63 schreef:
Maar hoe vaak zal dat gebeuren?
Je moet en niet gevaccineerd willen worden en een medewerker kennen die fraude wil plegen voor jou.

En als het de prikker is, moet je het ook nog voor elkaar krijgen om bij de juiste prikker terecht te komen. Op beide locaties waar ik persoonlijk ervaring mee heb verdeelde de hosts de personen over de priklijn, dus dan werkt het nog niet.

Ik ben geprikt met Janssen en op dat moment was er maar één balie waar met Janssen geprikt werd. Als je dat weet zou je daar gebruik van kunnen maken.

MarlindeRooz schreef:
Hoe doen mensen zonder smartphone het eigenlijk met die code?

Ik heb wel een smartphone, maar heb de app niet en heb 'm gewoon uitgeprint. Wil niet het risico lopen dat ik ergens naar binnen moet en onderweg m'n telefoon laat vallen ofzo. Heb ook een foto van de print gemaakt zodat ik 'm op m'n telefoon heb, mocht ik de print vergeten.

Cowboy55 schreef:
secricible schreef:

Nee.

https://coronacheck.nl/nl/print/

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:41

Electra63 schreef:
Fraude kan altijd.

In juni had ik een negatief vaccinatiebewijs nodig voor vakantie.
En toen kreeg ik al een aanbod van iemand, die een certificaat wel wilde en kon vervalsen.

Bedoel je negatief testbewijs? Of vaccinatie bewijs? Geloof niet er een negatief vaccinatiebewijs is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:43

Wat is de waarde van het vaccinatiepaspoort dan trouwens?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:57

CharleyT schreef:
Electra63 schreef:
Fraude kan altijd.

In juni had ik een negatief vaccinatiebewijs nodig voor vakantie.
En toen kreeg ik al een aanbod van iemand, die een certificaat wel wilde en kon vervalsen.

Bedoel je negatief testbewijs? Of vaccinatie bewijs? Geloof niet er een negatief vaccinatiebewijs is.

Sorry, was een negatief testbewijs.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:16

Ik dacht dat het gele boekje ook geldig zou zijn, maar begrijp zo van niet? Ook met een papieren versie moet je je vaccinatie gegevens koppelen aan je BSN/IP adres e.d.

Dat heb ik dus liever niet en daar is dus niet onderuit te komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:18

ruitje schreef:
Ik dacht dat het gele boekje ook geldig zou zijn, maar begrijp zo van niet? Ook met een papieren versie moet je je vaccinatie gegevens koppelen aan je BSN/IP adres e.d.

Dat heb ik dus liever niet en daar is dus niet onderuit te komen.

Je kan je QR-code toch uitprinten ?
Heb ik ook gedaan, voor de zekerheid, terwijl ik wel de app heb.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:21

Gele boekje is officieel niet voldoende inderdaad, hoewel ik verwacht dat een hoop bedrijven daar niet ingewikkeld over gaan doen. Daarnaast heb je bij de vaccinatie ook nog de vaccinatiebevestiging gekregen. Ook dat is officieel geen bewijs, maar ik denk dat de meeste locaties dit ook (oogluikend) gaan toestaan.

Dit ding: https://pbs.twimg.com/media/E3L4pF_XEAE66IL.jpg

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:24

Als ik het goed begrijp, maar ik moet mij er nog in verdiepen, word voor het aanmaken van die QR code dus opgeslagen hoe/met wat/wanneer je gevaccineerd ben, je persoonlijke gegevens( BSN, IP adres ed) . Ik zag redelijk snel dat daar een max bewaartermijn opzit maar er is redelijk wat in het nieuws geweest het afgelopen jaar dat de overheid zich daar niet aan hield/bepaalde gegevens uit systemen haalden wat niet de bedoeling was.

Als het gele boekje of die papieren die je hebt gehad niet voldoende zijn, word je dus verplicht om bepaalde gegevens te laten koppelen. Voor zover ik weet kon je er tot zover voor kiezen dat niet opgeslagen/genoteerd werd welke vaccinatie je kreeg/of je überhaupt gevaccineerd ben.

Maar nogmaals, heb mij er nog niet goed in verdiept want had eigenlijk gedacht wel weg te komen met het gele boekje eventueel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:30

ruitje schreef:
Als ik het goed begrijp, maar ik moet mij er nog in verdiepen, word voor het aanmaken van die QR code dus opgeslagen hoe/met wat/wanneer je gevaccineerd ben, je persoonlijke gegevens( BSN, IP adres ed) . Ik zag redelijk snel dat daar een max bewaartermijn opzit maar er is redelijk wat in het nieuws geweest het afgelopen jaar dat de overheid zich daar niet aan hield/bepaalde gegevens uit systemen haalden wat niet de bedoeling was.

Als het gele boekje of die papieren die je hebt gehad niet voldoende zijn, word je dus verplicht om bepaalde gegevens te laten koppelen. Voor zover ik weet kon je er tot zover voor kiezen dat niet opgeslagen/genoteerd werd welke vaccinatie je kreeg/of je überhaupt gevaccineerd ben.

Maar nogmaals, heb mij er nog niet goed in verdiept want had eigenlijk gedacht wel weg te komen met het gele boekje eventueel.

Als je gevaccineerd bent, dan zijn je gegevens al geregistreerd.
Voor die QR-code moet je inloggen met je DigiD en worden deze gegevens opgehaald.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:39

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie

Volgens mij niet? Als jij aangeeft dat je wil dat je medische gegevebs niet gedeeld worden zou je registratie niet verder moeten gaan dan bijv. De huisarts waar je geprikt ben. Dan zou er geen koppeling hoeven zijn met een systeem van de overheid.

Of ik moet alles heel verkeerd begrijpen :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:45

Ik zit net een draadje op Twitter te lezen.
Al die wappies hebben wel een vriend van een oom of een zus van een tante met de meest gruwelijke bijwerkingen met zelfs de dood tot gevolg.
Ik lees in 2 minuten:
Zwart been afgestorven been, geamputeerd been, gangreen, afgezwakt hart, ernstige vergeetachtigheid, hartstilstand tijdens bevalling, afwijkingen aan baby's en spontane abortussen.
De één heeft nog meer kennissen/vrienden met ernstige bijwerkingen, dan de ander.
Het lijkt wel een wedstrijd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:50

ruitje schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie

Volgens mij niet? Als jij aangeeft dat je wil dat je medische gegevebs niet gedeeld worden zou je registratie niet verder moeten gaan dan bijv. De huisarts waar je geprikt ben. Dan zou er geen koppeling hoeven zijn met een systeem van de overheid.

Of ik moet alles heel verkeerd begrijpen :o

Dat weet ik niet.

Ik heb de app geïnstalleerd en moest inloggen met mijn DigiD om de gegevens op te halen om een QR-code aan te maken.
Hetzelfde om de QR-code uit te printen.
Daarvoor móet je ook inloggen met je DigiD.

Ik denk daar verder niet over na, ik heb die QR- code nodig.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:51

Electra63 schreef:
Al die wappies hebben wel een vriend van een oom of een zus van een tante met de meest gruwelijke bijwerkingen met zelfs de dood tot gevolg.
Ik lees in 2 minuten:
Zwart been afgestorven been, geamputeerd been, gangreen, afgezwakt hart, ernstige vergeetachtigheid, hartstilstand tijdens bevalling, afwijkingen aan baby's en spontane abortussen.
De één heeft nog meer kennissen/vrienden met ernstige bijwerkingen, dan de ander.

Waarom zou dat niet waar kunnen zijn?
Omdat het niet in de media komt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:54

loriene schreef:
Electra63 schreef:
Ik lees in 2 minuten:

Laat me raden, jij hebt ook vast een kennis van een vriend zijn zus. :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 22:57

Electra63 schreef:
Ik lees in 2 minuten:

In de jaren 70 zou je een goeie aflevering hebben van Monty Python’s Flying Circus(sssssss) :D

In The Meaning of Life wordt een Britse officier wakker minus 1 been. De conclusie is dat een tijger het been afgebeten moet hebben. De officier vraagt zich af of het been weer terug groeit. _O-

AINSWORTH: Ah! Morning, Perkins.

PERKINS: Morning, sir.

AINSWORTH: What's, uh,-- what's all the trouble, then?

PERKINS: Bitten, sir. During the night.

AINSWORTH: Hmm. Whole leg gone, eh?

PERKINS: Yes.

AINSWORTH: How does it feel?

PERKINS: Stings a bit.

AINSWORTH: Mmm. Well, it would, wouldn't it? That's, uh,... quite a bite you've got there, you know.

PERKINS: Yes, a... real beauty, isn't it?

AINSWORTH: Any idea how it happened?

PERKINS: None whatsoever. Complete mystery to me. Woke up just now, one sock too many.

PAKENHAM-WALSH: You must have a hell of a hole in your net.

AINSWORTH: Hmm. Well, we've sent for the doctor.

PERKINS: Ohh, hardly worth it, isn't it?

AINSWORTH: Oh, yes. Better safe than sorry.

PAKENHAM-WALSH: Yes. Good Lord, look at this.

AINSWORTH: By jove, that's enormous!

PAKENHAM-WALSH: You don't think it'll come back, do you?

AINSWORTH: For more, you mean?

PAKENHAM-WALSH: Yes.

AINSWORTH: You're right. We'd better get this stitched.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 14-09-21 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 23:04

Het grootste vraagteken komt doordat deze verhalen altijd bij anti-vaxxers zijn. Mensen die al lang geleden besloten hebben niet de vaccinatie te willen en precies deze groep heeft opeens allerlei 3e-graads kennissen die ernstige bijwerkingen hebben gehad die ook nog eens vaak niet gemeld worden bij lareb "want de arts wil er niet aan" terwijl dit gewoon door jezelf gedaan kan worden.

Terwijl mensen die in een omgeving zitten waarin vrijwel iedereen gevaccineerd wordt, deze voorbeelden eigenlijk nooit hebben. Ik ken er tot nu toe 1 (overigens ook via via, kennis van een gevaccineerde internetkennis van me ) en daar heb ik ook echt aangemoedigd om een melding te maken bij lareb en de exacte link doorgestuurd waar dit kon. In zijn geval ging het om trombose met uiteindelijk een amputatie tot gevolg.

Of het werkelijk veroorzaakt is door de vaccinatie is dan nog niet bekend, maar gezien de korte tijdsduur tussen vaccinatie en de trombose is melden dan wel van groot belang, want als dit een bijwerking is, willen ze dat weten en ook of er bepaalde groepen gevoeliger voor zijn.

Er zit echter een groot verschil tussen mogelijk 1 (en dan nog via via ) in een grote groep gevaccineerden en het record staat op vrijwel iedereen die ze (absolute anti-vaxxer, voor mij alleen bekend via het internet) kent die gevaccineerd was had ernstige bijwerkingen, daar moest de niet-gevaccineerde groep nu voor zorgen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 23:08

loriene schreef:
Electra63 schreef:
Ik lees in 2 minuten:

Laat me raden, jij hebt ook vast een kennis van een vriend zijn zus. :+[/quote]

Dat zijn jou woorden,niet de mijne.
Nogmaals waarom zou het niet waar kunnen zijn?