Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:secricible schreef:Je kan hem gewoon printen en in je tas stoppen.
Ok, dus dat formulier laten zien dat ze na de 2e vaccinatie heeft gekregen is voldoende?
Echwel schreef:Zou het mogelijk zijn om een vaccinatie te vervalsen
Mizora schreef:Electra63 schreef:Maar hoe vaak zal dat gebeuren?
Je moet en niet gevaccineerd willen worden en een medewerker kennen die fraude wil plegen voor jou.
En als het de prikker is, moet je het ook nog voor elkaar krijgen om bij de juiste prikker terecht te komen. Op beide locaties waar ik persoonlijk ervaring mee heb verdeelde de hosts de personen over de priklijn, dus dan werkt het nog niet.
MarlindeRooz schreef:Hoe doen mensen zonder smartphone het eigenlijk met die code?
Cowboy55 schreef:secricible schreef:Je kan hem gewoon printen en in je tas stoppen.
Ok, dus dat formulier laten zien dat ze na de 2e vaccinatie heeft gekregen is voldoende?
CharleyT schreef:Electra63 schreef:Fraude kan altijd.
In juni had ik een negatief vaccinatiebewijs nodig voor vakantie.
En toen kreeg ik al een aanbod van iemand, die een certificaat wel wilde en kon vervalsen.
Bedoel je negatief testbewijs? Of vaccinatie bewijs? Geloof niet er een negatief vaccinatiebewijs is.
ruitje schreef:Ik dacht dat het gele boekje ook geldig zou zijn, maar begrijp zo van niet? Ook met een papieren versie moet je je vaccinatie gegevens koppelen aan je BSN/IP adres e.d.
Dat heb ik dus liever niet en daar is dus niet onderuit te komen.
ruitje schreef:Als ik het goed begrijp, maar ik moet mij er nog in verdiepen, word voor het aanmaken van die QR code dus opgeslagen hoe/met wat/wanneer je gevaccineerd ben, je persoonlijke gegevens( BSN, IP adres ed) . Ik zag redelijk snel dat daar een max bewaartermijn opzit maar er is redelijk wat in het nieuws geweest het afgelopen jaar dat de overheid zich daar niet aan hield/bepaalde gegevens uit systemen haalden wat niet de bedoeling was.
Als het gele boekje of die papieren die je hebt gehad niet voldoende zijn, word je dus verplicht om bepaalde gegevens te laten koppelen. Voor zover ik weet kon je er tot zover voor kiezen dat niet opgeslagen/genoteerd werd welke vaccinatie je kreeg/of je überhaupt gevaccineerd ben.
Maar nogmaals, heb mij er nog niet goed in verdiept want had eigenlijk gedacht wel weg te komen met het gele boekje eventueel.
ruitje schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... vaccinatie
Volgens mij niet? Als jij aangeeft dat je wil dat je medische gegevebs niet gedeeld worden zou je registratie niet verder moeten gaan dan bijv. De huisarts waar je geprikt ben. Dan zou er geen koppeling hoeven zijn met een systeem van de overheid.
Of ik moet alles heel verkeerd begrijpen
Electra63 schreef:Ik zit net een draadje op Twitter te lezen.
Al die wappies hebben wel een vriend van een oom of een zus van een tante met de meest gruwelijke bijwerkingen met zelfs de dood tot gevolg.
Ik lees in 2 minuten:
Zwart been afgestorven been, geamputeerd been, gangreen, afgezwakt hart, ernstige vergeetachtigheid, hartstilstand tijdens bevalling, afwijkingen aan baby's en spontane abortussen.
De één heeft nog meer kennissen/vrienden met ernstige bijwerkingen, dan de ander.
Het lijkt wel een wedstrijd.
loriene schreef:Electra63 schreef:Ik zit net een draadje op Twitter te lezen.
Al die wappies hebben wel een vriend van een oom of een zus van een tante met de meest gruwelijke bijwerkingen met zelfs de dood tot gevolg.
Ik lees in 2 minuten:
Zwart been afgestorven been, geamputeerd been, gangreen, afgezwakt hart, ernstige vergeetachtigheid, hartstilstand tijdens bevalling, afwijkingen aan baby's en spontane abortussen.
De één heeft nog meer kennissen/vrienden met ernstige bijwerkingen, dan de ander.
Waarom zou dat niet waar kunnen zijn?
Omdat het niet in de media komt?
Electra63 schreef:Ik zit net een draadje op Twitter te lezen.
Ik lees in 2 minuten:
loriene schreef:Electra63 schreef:Ik zit net een draadje op Twitter te lezen.
Ik lees in 2 minuten:
Waarom zou dat niet waar kunnen zijn?
Omdat het niet in de media komt?