Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:13

Dat klinkt als dat van mij Tirza.
Ik ben hypermobiel, met fybromyalgie en PDS.
Gezond eten en veel bewegen heeft mij al veel geholpen.
Moe/vermoeid ben ik ook altijd.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 22:52

ClaudiaHS schreef:
Dat klinkt als dat van mij Tirza.
Ik ben hypermobiel, met fybromyalgie en PDS.
Gezond eten en veel bewegen heeft mij al veel geholpen.
Moe/vermoeid ben ik ook altijd.

Klopt ook :) ik heb elher danlos, dus ook hypermobiel. Daarnaast is er wel een fybromyalgie geroepen maar dat wilden ze er nog niet direct aanhangen. Daarnaast heb ik dystrofie(zenuwpijn) in mijn enkel wat bewegen bijv al aardig complex maakt. Ik ben nu 12 jaar in de molen maar de laatste 2 jaar beginnen wel hele ernstige vormen aan te nemen. De vermoeidheid is ook niet meer gewoon moe maar echt ziek worden van vermoeidheid, zie vaak ook een grauw en zelfs mijn lippen raken dan wit. Het is aardig complex, aan de ene kant snap ik daarom ook wel dat het voor de artsen lastig is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:11

Zo extreem heb ik het niet.
Qua vermoeidheid en pijn heb ik mezelf maar 'overheen' gezet.
Ik heb de diagnose al 30 jaar.

Dystrofie is zeker niet grappig. Ken meerdere mensen die het hebben, waaronder mijn ex.
Dan wordt bewegen indd lastig.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 06:58

tirzasarah10 schreef:
Even verder gekeken en het leek toch meer een scam. Je kon nl ook intolerantie hebben voor duivenpoep haha.

@Roosch, extreme vermoeidheid, heel pijnlijk/zwaar voelend lichaam en vaak en veel maag/darm klachten. En toevallig zijn vanavond de maag/darm klachten enorm aanwezig. Ik was gedoucht maar mijn T-shirt is alweer doorweekt geweest van het zweet. Niet een heel smakelijk verhaal maar helaas wel de waarheid :+
Er is dus behalve een langzame schildklier en ijzerstapeling niets afwijkends te vinden, wel nog wat waardes die net niet goed zijn maar geen klachten kunnen veroorzaken. Ik twijfel steeds meer om in het buitenland uitgebreid bloedonderzoek te laten doen, misschien val ik dan net niet meer op een grens of grijs gebied. De waardes wijken net af waardoor ze vaak zeggen dan prikken we over 3 maanden opnieuw.. na 3 maanden zijn ze iedere keer net goed.. of nog steeds afwijkend genoeg

Dat bestaat overigens wel echt hoor. Is ook wel eens op het nieuws geweest. Kun je goed beroerd van zijn als je in een omgeving woont (stad) waar het heel veel voorkomt..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:13

Ik heb je een pb gestuurd met de naam van de praktijk die mij van mijn intoleranties heeft geholpen! Ik denk dat dat echt effect kan hebben. :j

Nou de weegschaal verschilt niets van vorige week nu. Stom. Moet straks op de weegschaal in de sportschool, hopelijk verdwijnt er op wonderbaarlijke wijze nog een kilo of wat. :7

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:15

Ik zal voor je duimen roosch! Hier 0,5 kg extra vanmorgen, hopelijk is dat morgen weer weg :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:33

Ik zag heel veel lekker eten, geniet er van dames!

En ook veel stappen, sporten, spierpijn.

Ik vind gewicht en weegschalen maar stom. Vandaag +0,8. Maar wel wezen klimmen gisteren, dus wat spierpijn. En warmer weer. En woensdag pizza gegeten… wat ik wel merk, is dat ik ze niet meer helemaal op krijg. Dat is wel een goed teken! Ik stop ook als ik merk ratio vol zit, in plaats van door eten.
Ik ga gewoon rustig door :).

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:46

Ik zit op +3.5 :+ wel te verklaren met warmte, spierpijn herstel, minder beweging en net wat meer koolhydraten gegeten (maar niet boven onderhoud uitgekomen). Hopelijk trekt het spoedig weer recht :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:48

Nou @Roosch, Manon, Snippergroen en Esther dat is dan niet leuk. Jullie doen zo je best en dan wil je dat terugzien ook op de weegschaal. Hopelijk gewoon vocht door warmte/zout/sport en morgen weer een ander getal op de weegschaal :)

Hier vanochtend nog niet op de weegschaal gestaan, moet nog steeds ongesteld worden. Ik wacht dat echt nog even af :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:09

Ik zie de metingen in mijn week van ongesteldheid als 'de echte meting'. Dan verlies ik altijd al het vocht dat ik vasthoud (ook letterlijk :+) en dat is pas over 2 weken dus gelukkig kan ik wat ik nu zie met een korreltje zout nemen :D Heb ook slecht geslapen in de afgelopen week dus dat is ook absoluut van invloed. De centimeters zijn gelukkig hetzelfde gebleven, maar wat je zegt: we doen zo ons best dus ik zie dat ook graag terug op de weegschaal :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:34

Bijna 3 kg in 3,5 week! Mijn doel was een kilo per week dus net niet gehaald, maar mag niet ontevreden zijn zeker.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:39

Goed gedaan Roosch!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:42

Goedzo Roosch!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:44

Ja, ik besef nu ook dat ik gewoon blij moet zijn maar had mezelf zo voorgenomen echt die kg per week te raken. :))

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:51

Hoe krijg je dat überhaupt al voor elkaar? Ik zit op 1 kilo per maand ongeveer

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:14

Hoi dames, mag ik hier ook meekletsen? Ik wil nu toch serieus bezig met afvallen.

Ben 3 jaar terug bevallen van een prachtige dochter, toen in een maand of 6 5 kilo kwijtgeraakt en toen kwam corona… snaaien, gezellige bankavondjes en minder sporten.
Inmiddels zitten die 5 kilo er ruimschoots weer aan en ik wil nu graag 8 (maar nog liever 10) kilo kwijt.
Ik ben 1.64 lang en weeg nu 68 kilo (hopelijk na 2 weken op vakantie geweest te zijn niet veel meer :') ) ik sport 2x per week; 1x een uur tennisles en 1x een basic fit virtuele workout. Dit wil ik eigenlijk gaan ophogen naar in totaal 3x per week sporten, maar moet even zien of dat in mijn drukste trouwmaand lukt
Mijn grootste probleem is dat ik ga snaaien en dat vind ik heel moeilijk te stoppen. Hebben jullie daar wellicht tips voor?
En tips voor fijne caloriearme tussendoortjes zijn ook welkom :)

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:45

Ik neem vaak komkommer, snoeptomaatjes etc. mee.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:04

Wow, knap hoor Roosch :wow: ! Mag je zeker heel blij mee zijn.

Anne, ik ook 1kg per maand ongeveer. Al ging het op het begin ook wel sneller.

Welkom liselot. Calorieën arme snack zou je idd tomaatjes, komkommer, worteltjes kunnen pakken. Dat is wat ik doe meestal.

Ik heb vandaag mijn eetschema gehad of naja een schema voor 1 dag als basis. Het is dus niet dat ik elke dag moet eten wat hij bedacht heeft. Dat dacht ik eerst :'). Het is een houvast en kom er nu achter dat ik dus te weinig eet op dit moment.. kwa calorieën dan. Zal eens maand dit aanhouden en kijken wat het doet.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 01:41

Vanavond gewerkt bij mijn horecabaan waar ik af en toe bijspring. Blouse niet aan gehad sinds eind mei en die zat aanzienlijk losser. Dat was een fijne gewaarwording :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:21

Heel mooi resultaat Roosch, vooral lekker blij mee zijn. En je weet het he, het is een marathon, geen sprint.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 08:23

Roosch dat is toch een heel mooi resultaat. Snap je frustratie helemaal. Ik werd ook niet blij van het wachten op die 9. Hier in het topic kan de rest dat dan zo lekker relativeren.

Snippergroen. Lekker is dat he. Als kleding die niet paste na een tijdje ineens ruim zit.

Welkom Liselot

Hier gisteren in Oostenrijk aangekomen en al een klein wandelingetje gemaakt. Was ondanks de vermoeidheid van de halve nacht slapen en het reizen hee veel belovend. Vorig jaar liep ik hier 10 kg zwaarder hoestend als een verdwaalde zeehond rond en moest ik of om een hoestbui te bedwingen of gewoon om op adem te komen elke 10 meter stoppen. Gisteren liep ik zo het bergje op en viel het zelfs m’n man op hoe soepel het ging.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:23

Welkom Liselotte! Je hebt wat mij betreft eigenlijk al een heel mooi gewicht. :) natuurlijk mag je meepraten!

Moi wat heerlijk, Oostenrijk <3
Daar heb ik gisteren nog wat lekkers van gedronken: Gurktaler :9
Geniet!!

Gaucho, mooi gezegd! Dat zei ik ook tegen mezelf gisteren, toevallig. Ik moet het maar goed in gedachten houden.

Gisteren voor het eerst in tijden echt even alles losgelaten en goed geborreld en gesnackt. Hopelijk straft de weegschaal het niet af na het weekend. :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:37

Kan me inderdaad voorstellen dat veel mensen hier vinden dat ik al een heel goed gewicht heb. Echter merk ik zelf dat ik het moeilijker krijg met lange stukken lopen, met echt lekker actief zijn met de kinderen e.d
Voor ik kinderen kreeg zat ik op 56/57 kilo, daar hoef ik niet persé naar terug, maar de 60 zou ik graag willen halen. Ben natuurlijk ook maar klein en alles gaat bij mij rond mijn middel en borst zitten, dus lijk aardig topzwaar :')

Moi: wat fijn om te merken dat het allemaal al soepeler gaat!

Snipper: whoehoe! Daaraan merk je toch het beste dat je centimeters kwijt raakt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:39

En gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:00

Tnx!