De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:20

Sizzle schreef:
Middelbare scholen vind ook minder een groot probleem omdat die al vaker even alleen kunnen zijn. Dat gaat met ern kind van 4-10 niet zo best.

Heb je eens gezien hoe de gangen uitzien op een middelbare tussen de lessen door als gewisseld wordt. Dan loopt 1000+ hutje mutje op elkaar en met zoveel klassen kun je onmogelijk schema’s opstellen waarmee alles op andere tijden les krijgt.

_Penotti

Haha Arabesk, eigenlijk wel hè :)

Zojuist de boodschappen gedaan ipv morgen omdat ik bang ben dat het morgen nog weer zo druk is en ik daar niet zo goed tegen kan.
En ik wel ging zien wat er nog was.

Nou heerlijk rustig en echt alles was er nog of weer.
Heel het wekelijkse lijstje zo kunnen pakken.

Arabesk

Ik wil geen paniek zaaien maar....

Citaat:
Italië meldt forse toename besmettingen
In Italië, het zwaarst getroffen land in Europa, zijn de afgelopen 24 uur bijna 3500 nieuwe besmettingen met het coronavirus geregistreerd. Het totale aantal vastgestelde besmettingen in het land stijgt daardoor naar 21.157. Het dodental steeg minder snel dan de dag ervoor. Toen waren 250 nieuwe doden door het virus te betreuren, nu gaat het om 175 mensen die aan de gevolgen van een besmetting zijn bezweken. Het totaal aantal doden in Italië bedraagt 1441. In het land zijn stringente maatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan, maar het effect daarvan laat nog op zich wachten

NOS.nl

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:21

elnienjo schreef:
Arabesk schreef:
Een godswonder dat we met z'n allen nog tot 2020 gekomen zijn zonder onszelf uit te roeien.

Nou, zeg dat wel ja!

Socializen is nog een grotere verslaving voor veel mensen dan drugs, drank of gokken lijkt 't wel.

Je gaat er niet aan dood als je een paar weken terugtrekt thuis. We hebben godbetert Netflix en internet!

Dit idd. Ik blijf t ook ongelooflijk vinden dat mensen toch gewoon terrasje gaan pikken enz. Van mij mogen ze daarom wel alles dichtgooien. Zodat mensen gewoon niet meer kunnen gaan. Natuurlij makkelijker gezegd als gedaan allemaal.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:21

cursebreaker schreef:
Sizzle schreef:
Middelbare scholen vind ook minder een groot probleem omdat die al vaker even alleen kunnen zijn. Dat gaat met ern kind van 4-10 niet zo best.

Heb je eens gezien hoe de gangen uitzien op een middelbare tussen de lessen door als gewisseld wordt. Dan loopt 1000+ hutje mutje op elkaar en met zoveel klassen kun je onmogelijk schema’s opstellen waarmee alles op andere tijden les krijgt.

Ze zouden per direct fulltime in het zelfde lokaal moeten zitten met dezelfde leraar/oppasser. Niet meer wisselen van lokaal of van samenstelling!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:22

elnienjo schreef:
Arabesk schreef:
Een godswonder dat we met z'n allen nog tot 2020 gekomen zijn zonder onszelf uit te roeien.

Nou, zeg dat wel ja!

Socializen is nog een grotere verslaving voor veel mensen dan drugs, drank of gokken lijkt 't wel.

Je gaat er niet aan dood als je een paar weken terugtrekt thuis. We hebben godbetert Netflix en internet!

Of lees eens een boek. Hier op de dijk vanmiddag nog meer motoren dan anders want oh god thuis zitten is zo ontzettend verschrikkelijk kennelijk....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:22

cursebreaker schreef:
Sizzle schreef:

Ik bedoel het omgekeerd, die kun je makkelijker sluiten omdat die kinderen niet meer zo jong zijn.

Voor mensen met een normaal inkomen is er niet direct nood aan de man maar ik maak me zorgen om alleenstande minima op tijdelijke contracten die zonder pardon hun contract verliezen omdat er niet ad hoc een oppas is.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-03-20 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:24

Arabesk schreef:
Citaat:
In Italië, het zwaarst getroffen land in Europa, zijn de afgelopen 24 uur bijna 3500 nieuwe besmettingen met het coronavirus geregistreerd. Het totale aantal vastgestelde besmettingen in het land stijgt daardoor naar 21.157. Het dodental steeg minder snel dan de dag ervoor. Toen waren 250 nieuwe doden door het virus te betreuren, nu gaat het om 175 mensen die aan de gevolgen van een besmetting zijn bezweken. Het totaal aantal doden in Italië bedraagt 1441. In het land zijn stringente maatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan, maar het effect daarvan laat nog op zich wachten

NOS.nl

Heftig... ;(

cursebreaker

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:24

@sizzle
Sorry, verkeerd gelezen hihi

kiki1976

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:26

Nou hoop dat het gewoon griep is. Hoofdpijn, keelpijn, snotteren, kuchen/hoesten en warm/koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:26

Arabesk schreef:

Wat ik zo gek vind, velen luiden de noodklok. Waarom doet nederland niets? Is het arrogantie? Zijn wij verheven boven de rest van Europa, of de wereld? Waarom redden wij nederland het wel met beperkte maatregelen? En andere landen niet? Wij, nederland worden de volgende haard, na Italië. En wat kunnen wij burgers ertegen doen? Helemaal niets. Niet zo lang mensen zelf niet de tegenwoordigheid van geest hebben eens naar de situatie in Italië te kijken. Het is lekker belangrijk om naar de kroeg, het terras en de stad te blijven gaan. Je zou dat soort domme lui bijna Corona toewensen. Sorry hoor

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:27

Je zou ook de (gezonde) leerkracht kunnen laten wisselen.
Als de scholen sluiten hoop ik wel dat er toezicht is... ik heb een heel stel eigenwijze er tussen zitten die natuurlijk geen school wil maar wel samen wil hangen op straat. Dan heeft die maatregel nog geen zin. Ik heb het er vrijdag met basis 3 over gehad en die hadden echt niet door dat als de scholen zouden sluiten. Zij ook niks anders mochten dan thuis zitten. Zij hadden al films uitgezocht in de bios en afspraken staan om met vrienden te gaan zwemmen in het zwembad.

Hier opeens koorts en een snothoofd. Dus als dat niet over is moeten ze het maandag zonder oppasser doen x)
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-03-20 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:28

Arabesk schreef:
Ik wil geen paniek zaaien maar....

Citaat:

NOS.nl

3500? Het einde van de wereld is nabij... wat een aantallen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:29

Joman schreef:
Omany schreef:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/nu-b ... ~ac139fcf/

Zucht, mensen zijn zó dom hè ^) . Nu gaan de Belgen massaal naar Nederland voor de restaurants en winkels 8)7 . Ik begrijp dat toch allemaal niet ze ! Zucht, zó frustrerend :(

Ik begin te denken dat mensen het domst geschapen wezen op aarde zijn.
Wat begrijpen mensen niet? Ga gewoon thuis zitten, is dat zo erg? Is het daar zo vervelend? Jeetje mina. Wat een bericht.

“ Op “ restaurant gaan is de nationale sport van Belgie, evenals in de bar hangen. Dus kan het niet in België gaan ze naar Nederland. Gaan de bars dicht, zitten ze hutje op mutje op de allerlaatste avond de laatste pinten te drinken. Wat nou virus? Ook wielrennen gaat gewoon door, kwam hier vanmiddag nog een peletonnetje van een man of 70 voorbij. Nu vanavond de bars écht dicht zijn houden twee buren van me een feestje thuis. Schat een man of 40 per tuin....Virus? Wat nou virus? En na afloop gewoon met de auto naar huis....
Laatst bijgewerkt door Pareltjes op 14-03-20 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:29

Poeh heftige link arabesk. Heel naar.

Thuiszitten wordt inderdaad volgens mij als een drama gezien. Ik had vandaag een personeelsfeest in de stad, en gaat gewoon door. Dat begrijp ik echt niet. Lekker belangrijk ook.

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:32

Ik ben niet bang voor het virus maar ik lees dit: (bron rtl nieuws)

De Spanjaarden mogen alleen nog de deur uit om boodschappen en medicijnen te halen, om naar het ziekenhuis of naar werk te gaan en in 'noodgevallen'.

Stel dit gebeurd in Nederland? Begrijpelijk, maar mag ik dan nog wel naar mijn paard? Stel je paard staat op pension? Mijne staat bij iemand thuis dus geen grote stal. Of stel je paard staat in eigen beheer niet thuis...
Ook al staat mijn paard in pension wil ik toch wel erheen kunnen om te checken hoe het met haar gaat! Ik kom daar afgezien van de stal houder ook niemand tegen..
Ben even benieuwd of iemand hier meer over weet!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:32

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:36

Arabesk schreef:

:j :')
Doet mij denken aan ' The world needed a break anyway... '
Daarstraks ergens gelezen.

Heftig nieuws weer uit Italië :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:38

DubbelDun schreef:
Marie_Anne schreef:
Het is nog veel te vroeg om hier allerlei conclusies uit te trekken.
Maar ze hebben de gegevens wél gevonden en niet uit hun mouw geschut.
Dat er verder geen onderzoek naar gedaan wordt omdat het niet relevant lijkt of men andere dingen zwaarder vindt wegen doet niets af aan het feit dat het wel gevonden is.

Zeker.
Maar jij schreef heel stellig dat je achter elkaar besmet zou kunnen worden door de twee varianten. Maar daar is nog helemaal geen onderzoek naar gedaan, het is veel te vroeg om dat soort dingen te verkondigen. Dat is alles wat ik wilde zeggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:40

Safiy93 schreef:
Ook al staat mijn paard in pension wil ik toch wel erheen kunnen om te checken hoe het met haar gaat! Ik kom daar afgezien van de stal houder ook niemand tegen..

Ten tijde van de MKZ mocht je ook niet naar je paard als er ook koeien op dat bedrijf stonden. Dus het zou maar zo kunnen dat als er iemand standaard aanwezig is om voor eten/drinken te zorgen dat jij er niet naar toe mag.
Iemand die zijn paard op een 'eigen beheer weiland' heeft staan zal er misschien wel naar toe mogen.
Maar zover is het nog niet, dus het blijft 'koffiedik kijken'.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:40

Mijn partner en ik zijn op weekend in Knokke Heist. Wij zijn gewoon gegaan, maar hebben hier in de b&b samen gekookt. Vandaag zijn we wel naar het strand geweest in cadzand, en daar was het inderdaad echt druk.. Zelf geen horeca gelegenheden aangedaan, maar ze zaten stamp vol die strand tenten daar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:41

Sassii schreef:
Aaaah, sorry, even niet discussie gerelateerd. Maar ik ben zó blij! Taiwan heeft een negatief reisadvies gekregen, wat inhoudt dus mijn verzekering nu wel vergoedt. Dit is ongeveer 1000 euro p.p! *\o/* *\o/* *\o/*

Wat fijn voor je! Toch zonde anders hè.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:43

k_m schreef:
Mijn partner en ik zijn op weekend in Knokke Heist. Wij zijn gewoon gegaan, maar hebben hier in de b&b samen gekookt. Vandaag zijn we wel naar het strand geweest in cadzand, en daar was het inderdaad echt druk.. Zelf geen horeca gelegenheden aangedaan, maar ze zaten stamp vol die strand tenten daar..

Knokke Heist serieus ?
Ik meende gelezen te hebben dat die burgemeester daar een volledige lockdown in het leven geroepen had vorige vrijdag.
Heb de link hier nog ergens geplaatst dacht ik.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:43

Bijlezen is echt niet meer te doen. :')

Vandaag mijn dienst gedraaid in het ziekenhuis, in een regio waar nog geen grote uitbraak is. Het voelt echt als stilte voor de storm. Niet dat het nu rustig is, maar we gaan er vanuit dat het binnenkort veel en veel drukker zal zijn.
De sfeer is goed tnt. Veel saamhorigheid en geen paniek. Daar heb je tenslotte niets aan op dit moment.
Collega's boden aan hun brood te delen, omdat ik misgreep gisteren.
Gelukkig heeft mijn mams voor me voor morgen gehaald terwijl ik aan het werk was, want tegen de tijd dat ik klaar was waren de schappen weer leeg. Blijkbaar hebben de woorden van Rutte weinig indruk gemaakt.

Voor patiënten is het ook aanpassen. Bezoek is erg beperkt en er is veel onzekerheid over geplande behandelingen. Zou ze graag meer zekerheid geven, maar helaas. In plaats daarvan nog meer de tijd genomen voor uitleg en vragen beantwoorden ed.

Verder is mijn leven heel saai. Ben verkouden, dus in ieder ander beroep had ik nu een goede reden om thuis te blijven. Hoop het op te lossen met vroeg naar bed. Vanwege sociale contacten beperken kan ik toch weinig kanten op.
Gelukkig is bokt ook een soort sociaal contact, maar dan corona-veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:44

DubbelDun schreef:
Safiy93 schreef:

Ten tijde van de MKZ mocht je ook niet naar je paard als er ook koeien op dat bedrijf stonden. Dus het zou maar zo kunnen dat als er iemand standaard aanwezig is om voor eten/drinken te zorgen dat jij er niet naar toe mag.
Iemand die zijn paard op een 'eigen beheer weiland' heeft staan zal er misschien wel naar toe mogen.
Maar zover is het nog niet, dus het blijft 'koffiedik kijken'.

Bekijk de Instagram van André Hazes. Niet de meest intelligente bron natuurlijk, instagram, maar hij heeft een bericht daarop geplaatst van een dame uit Italië. Zij heeft paarden en vertelt (beperkt) hoe het er daar aantoe gaat met haar dieren. Verder geeft ze nuttige tips over hygiëne.