Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:47

Oke thanks voor de tips. Vorig jaar heb ik daar nooit last van gehad, het is pas sinds deze maand dat ik mijn eetpatroon heb omgegooid zonder 'witte' producten. Het is dus nog veel zoeken voor mij. Voor mij was die 40km tegen 25km/u niet echt recreatief. Op sommige klimmetjes heb ik best pittig doorgetrapt en op het vlakke was er soms best wat wind :p Het was ook niet met een electrische fiets btw. Het zal inderdaad zoeken zijn naar wat werkt. het waren trouwens 3 boterhammen met dan eigenljk 3 eieren :p want me ma heeft een ei gepikt met een boterham ^^ Bedankt al voor alle tips, ga ze in het achterhoofd houden voor volgende keer

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:51

Hoi hoi, ik heb een vraagje...
Ben gisteren met de paarden het bos ingeweest, net geen 2 uur. Nu geeft Endomondo aan dat ik de volgende calorieën heb verbrand ;

Afbeelding

Ik vindt dat wel erg veel, kloppen deze gegevens wel kwa calorieën ? Ik betwijfel het namelijk..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:57

Dat klopt volgens mij niet. Heb je een hartslagtracker? Dan zou het namelijk al wat preciezer zijn. Maar ik denk dat je hier niet zo heel veel waarde aan moet hechten haha

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:08

De app trackers zonder hartslagmeter zijn best wel onbetrouwbaar. En, het is leuk om je verbruik te meten, maar omdat dit een heel stuk onnauwkeuriger is dan je inname, is af te raden om het verbruik te meten om hierop je inname af te stellen. :)

Vandaag weer hard aan de bak qua gezond eten :D.
Brunch: Weetabix met magere yoghurt
L: niks, denk ik.
T: waarschijnlijk een rice bar of zo.
A: Sperzieboontjes, pangasiusfilet, cela vita aardappelblokjes

Even kijken hoe ik uitkom qua kcal, anders vanavond skyr met een eiwitreep oid!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:13

Ik weet het ook nooit zo goed met die apps, ik voer paardrijden en hardlopen enzo ook in, maar zonder hartslag vind ik het lastig of het allemaal klopt enzo.

Daarnaast ben ik blij! Ik ben sinds 18 februari 1,3 kg afgevallen (dit is wel valsspelen aangezien ik nu weer op m'n startgewicht van oktober zit :o ) Maar het gaat de goede richting in.

O: 145 gram griekse stijl yoghurt + 55 gram diepvriesfruit
L: volkoren afbakbroodje + heldere soep
T: komkommer + 36 gram ongezouten cashewnoten
A: risotto met kip, paprika, courgette en wat parmazaanse kaas erover
T: 2 biertjes + 1 fanta waarschijnlijk

Ik schrok wel van hoeveel vet er in die yoghurt zit, nu twijfel ik heel erg of ik toch weer over wil stappen op gewone yoghurt. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer, wat is nu wijsheid kwa ontbijt?
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-03-17 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:14

Kimmie25501 schreef:
Dat klopt volgens mij niet. Heb je een hartslagtracker? Dan zou het namelijk al wat preciezer zijn. Maar ik denk dat je hier niet zo heel veel waarde aan moet hechten haha

Nee ik heb geen hartslagtracker, dus zal niet naar de calorieën kijken haha

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:15

@Aight: ik vind skyr altijd heel fijn als ontbijt (maar nu moet eerst even de yoghurt op haha, die hebben we gekregen nl).

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:18

IMANDRA schreef:
@Aight: ik vind skyr altijd heel fijn als ontbijt (maar nu moet eerst even de yoghurt op haha, die hebben we gekregen nl).

Ja want als ik naar de macro's kijk van deze yoghurt (voor 145 gram, mijn ontbijt dus):
5,4 gram khd
14,5 gram vet
4,5 gram eiwit
174 kcal

Dan vind ik de hoeveelheid vet tov eiwit toch best tegenvallen. Is skyr echt zoveel magerder?

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:22

desireeee_x schreef:
Kimmie25501 schreef:

Nee ik heb geen hartslagtracker, dus zal niet naar de calorieën kijken haha

Ik heb gisteren ook 2 uur paardgereden en ik heb een fitbit die ook mijn hartslag meet en die geeft aan dat ik 602 calorieën heb verbrand.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:22

Skyr heeft compleet andere macro's. Is maar net wat er beter in je schema past. (:

Skyr is per 145g;
5,8gr khd
0gr vet
15,9gr eiwit
94kcal

Heel veel magerder dus ook :)) Ik vind 3x zo veel vet als eiwit niet echt een fijne verhouding namelijk als je echt naar mager kijkt haha

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:28

Mijn lijstje van gisteren was niet echt goed, geen zin meer om m'n bloemkoolbodem te beleggen dus toch maar een pizza tonno gegeten. HALLO CALORIEËN, maar goed heb best veel bewogen gisteren dus mocht van mezelf.

Heb een rustig weekend gehad en merk echt dat ik vandaag weer lekker actief ben en kon goed uit m'n bed komen toen de wekker ging!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gram kwark met kaneel en kokos
T: Banaan
L: 1 volkorenboterham met sandwichspread, 1 volkorenboterham met klein beetje boter en panpan kaas, 1 krentenbol met boter, 5 cherry tomaatjes
T: 2 mandarijnen en 1 appel? Dit heb ik mee naar stage even kijken hoeveel trek ik hem
A: Denk wat groenten met champignons en witvis
M'n ouders zijn weg en moet even snel iets maken na stage en voordat ik ga sporten.

Vandaag lekker op de fiets naar stage dus ruim een uur fietsen & 1 uur attack vanavond in de sportschool

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:29

Mijden jullie vet met een reden?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:48

Waar zie je staan dat mensen vet mijden? :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:51

xNavatu schreef:
Waar zie je staan dat mensen vet mijden? :P

Ach ben weer half werk aan het doen hoor _O-

Lees veel voorkeur voor magere yoghurt/skyr, nav het bericht van Aight.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:57

Maar dan hoef je niet persen vet te mijden toch? Ik mijd absoluut geen vet maar vind skyr soms gewoon heel handig om mn eiwitten snel op te voeren zonder dat mn khd & vet veel omhoog gaan (omdat ik daar op dat moment misschien al wel genoeg van heb bijvoorbeeld). Dus je hoeft daar niet persee vet voor te mijden :))

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:50

Ja ik mijd vet ook niet echt, alleen toen in het invoerde op mfp kwam ik erachter dat de verhouding vet/eiwit een beetje tegenviel. Want nu heb ik relatief weinig eiwitten binnengekregen. En dat is de voornaamste reden dat ik sochtends yoghurt/kwark/alles wat daartussen zit wil eten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:56

xNavatu schreef:
Maar dan hoef je niet persen vet te mijden toch? Ik mijd absoluut geen vet maar vind skyr soms gewoon heel handig om mn eiwitten snel op te voeren zonder dat mn khd & vet veel omhoog gaan (omdat ik daar op dat moment misschien al wel genoeg van heb bijvoorbeeld). Dus je hoeft daar niet persee vet voor te mijden :))

Aaah die link legde ik niet namelijk! Weer wat geleerd!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:56

desireeee_x schreef:
Hoi hoi, ik heb een vraagje...
Ben gisteren met de paarden het bos ingeweest, net geen 2 uur. Nu geeft Endomondo aan dat ik de volgende calorieën heb verbrand ;

[ [url=m/4jcZ8X.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vindt dat wel erg veel, kloppen deze gegevens wel kwa calorieën ? Ik betwijfel het namelijk..

Deze is van mijn rit van donderdag, opgenomen door mijn Polar tracker. Komt iets meer in de buurt denk ik. Hogere intensiteit maar minder verbrande calorieën.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:57

Aight schreef:
Ja ik mijd vet ook niet echt, alleen toen in het invoerde op mfp kwam ik erachter dat de verhouding vet/eiwit een beetje tegenviel. Want nu heb ik relatief weinig eiwitten binnengekregen. En dat is de voornaamste reden dat ik sochtends yoghurt/kwark/alles wat daartussen zit wil eten

Waarom wil je een andere verhouding? Om dezelfde reden die Navatu aangeeft?

Sorry, ik kan in Office maar 1 quote tegelijk maken... :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:02

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:32

Pfoe zo lastig, ze eten op het kantoor hier altijd tosti's haha. Alles ruikt er naar en ze bieden mij ook altijd een tosti aan. :Y) :Y) Zo verleidelijk maar kan tot nu toe wel nee zeggen, want dan heb ik m'n eigen lunch al op en anders wordt het wel erg veel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:25

Janine1990 schreef:
Aight schreef:

Waarom wil je een andere verhouding? Om dezelfde reden die Navatu aangeeft?

Sorry, ik kan in Office maar 1 quote tegelijk maken... :o

Het is in verhouding ook gewoon moeilijk om aan genoeg eiwitten te komen, dus iets dat hoog is in eiwitten maar laag in vet en koolhydraten komt vaak goed van pas als je daarop let. Ik eet om dezelfde reden Griekse yoghurt met 0% vet (het verschil in koolhydraten is voor mij verwaarloosbaar) en bijvoorbeeld ook sneller kip dan andere vleessoorten. Dus ja, min of meer om dezelfde reden als Navatu aangeeft als ik het zo lees :)

Ik ben jaloers op de calorieën die jullie verbranden :+ Ik heb gister met de hele dag rondlopen (iets van 13,500 stappen en meer dan 10km) net aan 2,100 calorieën verbrand haha. Vanochtend met 40 minuten krachttraining met 3 supersets 316 calorieën, in totaal zit ik vandaag met die beweging en tot nu toe 9,881 stappen ook nog maar op 1,712 calorieën :')

Ah tosti's zijn inderdaad zo lastig te weerstaan Vera! Collega van me eet er echt elke dag een als lunch :+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:31

Eulogy schreef:
Ik ben jaloers op de calorieën die jullie verbranden :+ Ik heb gister met de hele dag rondlopen (iets van 13,500 stappen en meer dan 10km) net aan 2,100 calorieën verbrand haha. Vanochtend met 40 minuten krachttraining met 3 supersets 316 calorieën, in totaal zit ik vandaag met die beweging en tot nu toe 9,881 stappen ook nog maar op 1,712 calorieën :')

Ah tosti's zijn inderdaad zo lastig te weerstaan Vera! Collega van me eet er echt elke dag een als lunch :+

Ik heb soms ook wel twijfels hoor of het calorieverbruik die mijn fitbit aangeeft klopt. Vooral omdat hij het paardrijden niet kan meten dus ik die pas later om kan zetten naar paardrijden. Maar goed het zal wel ongeveer kloppen omdat hij m'n hartslag ook meet.

Ja mijn collega eet dus ook iedere dag een tosti, gelukkig ben ik maar 1 à 2 dagen op kantoor

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:33

Ik denk wel dat mijn verbruik gewoon benedengemiddeld (is dat een woord?) laag is, m'n bmr ligt rond de 1300 en m'n hartslag is ook vrij laag. Helaas :+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:42

Eulogy schreef:
Ik denk wel dat mijn verbruik gewoon benedengemiddeld (is dat een woord?) laag is, m'n bmr ligt rond de 1300 en m'n hartslag is ook vrij laag. Helaas :+

Mijn hartslag is juist vrij snel heel hoog! Ben daar wel echt van geschrokken toen ik m'n fitbit net had. Zit tijdens de les body attack in m'n piek op 195 of soms nog hoger >;) en gemiddeld tussen de 150 en 160. Tijdens het fietsen (buiten) ligt hij tussen de 105 en 120.