[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ssmarty

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:13

Ik vind het wel mooi als het een beetje speels is en er kleurnuance in zit.
Dit vind ik bijvoorbeeld super mooi en dat model heb ik ook ongeveer:

Afbeelding

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:52

Mexx lady dat staat je goed zeg :oo

Heb je een foto ssmarty? Is iets makkelijker tips geven :D

Mijn haar is nu ook kprt, zo raar :')

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:45

Ja tuurlijk! Niet de beste foto maar hopelijk voldoende.

Door het licht lijkt het hier wel wat roder dan het eigenlijk is.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:20

Morgen weer naar de kapper. Ik kom eventjes binnenvallen..

Ik heb al eens paars (bij de kapper) en roze (semipermanent van stargazer thuis) en paars (zelfde als roze) gehad.

Afbeelding

Morgen naar de kapper, en welke kleur zal ik dan eens doen? Denk dat ze niet veel aparte (groen etc) en felle kleuren hebben.
Zit nu aan rood te denken..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 22:17

Aah! Donders! Ik weet niet meer wat te doen. Ik ben zo blij met mijn haar en haarkleur, maar de lengte is gewoon verschrikkelijk. Ik wil het eigenlijk twee keer zo lang hebben als ik nu heb, maar het gaat zo langzaam dat ik inmiddels in staat ben het weer kort te knippen. Eigenlijk is het wel een ok lengte, maar met iedere centimeter die er aan komt krijg ik meer krul. En die krullen, oei! Wat ben ik daar blij mee, want wat miste ik die toen ik koet haar had. Ik was doodsbang dat ik ze kwijt was.

Maar nu? Hoe kan ik m'n haar langer laten lijken zonder dat het volume verliest? Laagjes heb ik al. Wellicht dat ik de bovenste laag nog korter zou kunnen knippen, maar dan kan ik het niet meer vlechten.

Heeft iemand toevallig DE tip? :) Ik weet dat ik moeilijk ben, maar ze zijn altijd welkom :D

Mijn haar nu:

Afbeelding

Afbeelding

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:56

Ik heb donderdag een olaplex behandeling, ben heel benieuwd! :D Iemand anders al ervaring met olaplex?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:04

Ik zou even het topic doorzoeken als ik jou was :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:48

Tipje voor de mensen die zelf hun haar verven... Ze verkopen bij de op=op shop tegenwoordig haarverf en ontwikkelaar, samen met verschillende soorten kappershampoo! :)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:36

Cubone schreef:
Aah! Donders! Ik weet niet meer wat te doen. Ik ben zo blij met mijn haar en haarkleur, maar de lengte is gewoon verschrikkelijk. Ik wil het eigenlijk twee keer zo lang hebben als ik nu heb, maar het gaat zo langzaam dat ik inmiddels in staat ben het weer kort te knippen. Eigenlijk is het wel een ok lengte, maar met iedere centimeter die er aan komt krijg ik meer krul. En die krullen, oei! Wat ben ik daar blij mee, want wat miste ik die toen ik koet haar had. Ik was doodsbang dat ik ze kwijt was.

Maar nu? Hoe kan ik m'n haar langer laten lijken zonder dat het volume verliest? Laagjes heb ik al. Wellicht dat ik de bovenste laag nog korter zou kunnen knippen, maar dan kan ik het niet meer vlechten.

Heeft iemand toevallig DE tip? :) Ik weet dat ik moeilijk ben, maar ze zijn altijd welkom :D

Mijn haar nu:

[ [url=m/e58heZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aYY3w5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu al een tijdje volumepoeder van Andrélon die je dan zo in scheidingen van je haar kan verdelen. Ben er best wel tevreden over! En het werkt nog beter dan droogshampoo :') Droogshampoo helpt ook wel mee voor volume. Wat ik eerst ook altijd deed was met mijn haar in een knot slapen, dan is je haar d evolgende dag echt van poef :))

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:10

Iemand nog tips voor mij? :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:38

Ssmarty; ik vind je haar wel heel fel rood (of komt door het licht) om bv die bruine balayage overheen te zetten. Al denk ik wel dat een donkere kleur zeker wel kan, maar als je het daarna weer gaat ontkleuren voor balayage, worden die plukken enorm oranje.

Ik heb regelmatig een hele droge hoofdhuid en ik voelde altijd de drang om mijn hoofdhuid een keer in te smeren, zoals je normaal met je huid ook doet :+ Dus heb ik hele dikke, vettige kokosbodylotion op mijn hoofdhuid en haar gesmeerd en bijna een uurtje laten zitten :') Daarna uitgewassen en normaal gewassen en het resultaat is zo slecht nog niet! Mijn haar zit er zeker niet slechter door, alleen weet ik nog niet of het ook echt goed heeft geholpen voor mijn hoofdhuid.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:33

Ik denk dat je een keer kokosolie moet proberen dan. Dat is sowieso ook goed voor je haar en het trekt ook echt in je hoofdhuid. Dan moet je wel de virgin versie nemen :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:39

xxxdonja schreef:
Ik heb donderdag een olaplex behandeling, ben heel benieuwd! :D Iemand anders al ervaring met olaplex?

Ik heb een tijdje terug een losse behandeling laten doen nadat ik een balayage heb laten zetten. Het was voor die behandeling echt stro, maar daarna weer helemaal zacht en glad! Echt een aanrader!

Heb vandaag de balayage bij laten werken, nu met Olaplex door de verf en het is zo mooi geworden! Zal morgen even een foto maken <3

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:39

Hoi hoi,
Ik zou graag jullie mening/advies willen...

Ik heb mijn haar laten verven/colorshine, maar t is behoorlijk anders geworden dan verwacht.
had blond haar met een rossige/warme gloed verwacht :') Oorspronkelijk heb ik blond haar.

Wat vinden jullie?

Na de kapper:
Afbeelding

Natuurlijke haarkleur:
http://i67.tinypic.com/2qs89hx.png

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:52

Dat is best rood! Wat was precies de bedoeling? Gewoon een warmere tint blond?

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:19

Ja! Inderdaad gewoon blond met een warme tint... T is gewoon rood/bruin nu :P
Zou naar 6 weken weer bijna je eigen haarkleur moeten zijn geloof ik. Ben alleen bang voor roze/oranje haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:24

Daar zou ik niet zo bang voor zijn. Denk dat als je het 1 keer wast met Head en Shoulders het precies de kleur is die jij voor ogen had. Als je je haar verft (of laat verven) valt het de eerste dagen altijd veel donkerder uit dan de bedoeling is, dat trekt langzaam weg.

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:32

Ahh, okeey gelukkig! Dan kijk ik het weekend nog even aan haha :D
Bedankt voor je advies/tip!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:15

Jennifuur schreef:
Ssmarty; ik vind je haar wel heel fel rood (of komt door het licht) om bv die bruine balayage overheen te zetten. Al denk ik wel dat een donkere kleur zeker wel kan, maar als je het daarna weer gaat ontkleuren voor balayage, worden die plukken enorm oranje.

Ik heb regelmatig een hele droge hoofdhuid en ik voelde altijd de drang om mijn hoofdhuid een keer in te smeren, zoals je normaal met je huid ook doet :+ Dus heb ik hele dikke, vettige kokosbodylotion op mijn hoofdhuid en haar gesmeerd en bijna een uurtje laten zitten :') Daarna uitgewassen en normaal gewassen en het resultaat is zo slecht nog niet! Mijn haar zit er zeker niet slechter door, alleen weet ik nog niet of het ook echt goed heeft geholpen voor mijn hoofdhuid.

Het is nu echt al veel minder rood ;). En komt inderdaad ook door het licht.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:26

mijn hele lichtblonde haren geverft omdat ik graag bruin haar wilde.. heb helaas meteen permanent gedaan.. waardoor ik na een poos mn eigen haar weer terug wilde.. mn bruine haar sloeg groen uit, en toen ik het dus weer permanent blond wilde werd het oranje.. na een jaar heb ik mn haar eindelijk weer blond, maar het is nog lang niet mn eigen kleur helaass..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:16

Bokt, help :(

Het is inmiddels ruim zo'n 3 kwart jaar geleden dat ik voor een turquoise/groene ombre ben gegaan (https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... bc9446093c)

In eerste instantie vond ik het wel tof dat de kleur zo lang in mijn haar bleef zitten, maar nu even niet meer. Het is nu heel vaal groen, met gelige puntjes.
Ik heb weer centjes gespaard en wil binnenkort weer naar de kapper, dit keer vanaf de wortel de bleek er in, uiteindelijke kleurtjes moet ik nog verzinnen. Alleen aangezien de punten al 100000x geverfd zijn, en de laatste verfbeurt kantje boord overleeft hebben wil ik proberen te vermijden dat die lang in de bleek moeten.

Ik heb dus onkleuringsspul gehaald om het zo licht mogelijk te krijgen voor ik een afspraak maak, zonder het (al te veel) te beschadigen. Maar die overgebleven kleur gaat er dus echt niet meer uit (zoals ik al een beetje verwacht had). Ik heb nu 2 keer ontkleurd en 2 keer een zilver masker in erin gehad. Behalve dat de puntjes iets minder gelig zijn, en de rest iieeeetsje lichter, maakt het geen verschil. En mijn haar stinkt nu naar de hel. Letterlijk. Ik ben bijna 3 weken en 4/5 keer wassen verder, en het ruikt nog steeds naar zwavel :\
Wie kan me aan tips helpen om mijn haar zo vriendelijk mogelijk lichter te maken??

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:20

Ik zou sowieso kijken of je thuis (dacht dat het alleen als set verkrijgbaar is bij de kapper, tijdens behandelijk) een set Olaplex kan gebruiken, zodat je je haar zo min mogelijk aantast.

Wat voor spul heb je gebruikt, van een drogist of kapperswinkel?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:22

Ik heb nu van de de drogist gebruikt, iets met een letter en 2 cijfers er achter :P
Ja, olaplex!! Dat wil ik inderdaad ook graag halen, ga sowieso informeren of de kapper het gebruikt en of ik het anders zelf mee mag nemen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:00

Waarom doe je het niet bij de kapper zelf? :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 20:02

Hè hè, morgen eindelijk naar de kapper! Mijn balayage laten bijwerken, hopelijk een stuk assiger en lichter!