Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maai_ke schreef:Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met de implanon. Momenteel gebruik ik geen anticonceptie, de pil is niet goed voor mijn humeur en mijn libido, dus die wil ik niet, daarnaast vergeet ik dat stomme ding heel vaak. Nu heb ik geen last van mijn ongesteldheid of iets, maar was ik ook niet van plan om zwanger te raken en ik ben geen fan van condooms. Een spiraal zie ik absoluut niet zitten, lijkt me veel te pijnlijk. Dus ik ben benieuwd wat de ervaringen met het zetten van een implanon zijn, en de ervaringen met het hebben van een, voornamelijk qua hormoonveranderingen.
Floriske schreef:@janneke: ik doelde meer op het feit dat er dan gekeken kan worden of er geen reden is waarom het niet op gang komt. Daar kunnen een hoop medische redenen voor zijn, dus ik zou dat eerst willen uitsluiten.
Nu ben ik trouwens misschien een beetje een mietje, maar ik hoor nogal vaak dat menstruatie lastig op gang komt na de pil/andere hormonale middelen. Ik wil daarom misschien binnenkort een half jaar stoppen gewoon om voor mezelf te checken of alles nog prima werkt zeg maarof is dit een slecht plan en is het juist slecht te stoppen met hormonen en dan na een aantal maanden weer te beginnen?
Janneke2 schreef:Dan verschillen we daarover van mening. Ik zou, als ik in 2 jaar amper ongesteld word een doorverwijzing vragen ja. En dat lijkt me niet heel vreemd, 2 jaar vind ik echt lang. Een paar maanden tot half jaar, oke. Eventueel afwachten tot een jaar. Maar 2 jaar zou ik echt te lang vinden en me ondertussen wel zorgen makenFloriske schreef:@janneke: ik doelde meer op het feit dat er dan gekeken kan worden of er geen reden is waarom het niet op gang komt. Daar kunnen een hoop medische redenen voor zijn, dus ik zou dat eerst willen uitsluiten.
Nu ben ik trouwens misschien een beetje een mietje, maar ik hoor nogal vaak dat menstruatie lastig op gang komt na de pil/andere hormonale middelen. Ik wil daarom misschien binnenkort een half jaar stoppen gewoon om voor mezelf te checken of alles nog prima werkt zeg maarof is dit een slecht plan en is het juist slecht te stoppen met hormonen en dan na een aantal maanden weer te beginnen?
...eh - de zorg is al duur genoeg en we weten het allemaal, het kan lang duren - als er geen verdere klachten zijn: laat de huisarts met rust ipv te jengelen om een gynaecoloog...
Macs schreef:SavannahNx schreef:Gewoon morgen 2 nemen. Doe ik ook altijd
Dat is onzin, helpt niet en je zit met een hormoonoverschot. Dus gewoon bij 1 houden.
Je kan er ook niet aan het einde van de week 7 tegelijk nemen
SavannahNx schreef:Macs schreef:Dat is onzin, helpt niet en je zit met een hormoonoverschot. Dus gewoon bij 1 houden.
Je kan er ook niet aan het einde van de week 7 tegelijk nemen
“Zo doe IK dat altijd” betekend niet dat het persee goed is of zij dat ook moet doen. Maar mij is het altijd zo verteld.
just_kiki schreef:Heeft er iemand ervaring met plaatsing van een spiraal met een roesje oid?
3 jaar geleden spiraal laten zetten. Mega pijn. Nu wil ik een nieuwe(inmiddels kindje gehad) en het lukte gister niet. Ze kreeg het er niet in. En weer mega veel pijn mede omdat ze zo lopen te duwen en te wrikken daarbinnen, echt niet te doen qua pijn. Ze gaf aan dat ik maar naar de gyn moet nu en evt vragen om roesje/ goede verdoving. Maar vroeg me Af of iemand daar ervaring mee heeft?
Had zo gehoopt dat het 'kuch' en het zit erin was maar helaas
Macs schreef:Je geeft haar een advies wat medisch niet correct is en dat vind ik niet oke. Ik hoop jij zelf ook niet.. laat je niet van alles vertellen door mensen die er blijkbaar niet voor geleerd hebben, zeker niet als het om je eigen lijf gaat.
Ik heb in de apotheek gewerkt en een hoop mensen stomme dingen zien doen met medicatie wat alleen maar averechts werkte of zelfs schadelijk is.