[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 18:23

Dat het lang kan duren voor de menstruatie na de pil weer op gang komt lijkt mij geen reden voor doorverwijzing.
En er zijn wel andere methoden dan een hormoonkuur om je menstruatiecyclus regelmatig te maken.
Google just for fun eens op hormoonyoga en luna yoga.

Levitate

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 10:23

@janneke: ik doelde meer op het feit dat er dan gekeken kan worden of er geen reden is waarom het niet op gang komt. Daar kunnen een hoop medische redenen voor zijn, dus ik zou dat eerst willen uitsluiten.

Nu ben ik trouwens misschien een beetje een mietje, maar ik hoor nogal vaak dat menstruatie lastig op gang komt na de pil/andere hormonale middelen. Ik wil daarom misschien binnenkort een half jaar stoppen gewoon om voor mezelf te checken of alles nog prima werkt zeg maar :') of is dit een slecht plan en is het juist slecht te stoppen met hormonen en dan na een aantal maanden weer te beginnen?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:33

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met de implanon. Momenteel gebruik ik geen anticonceptie, de pil is niet goed voor mijn humeur en mijn libido, dus die wil ik niet, daarnaast vergeet ik dat stomme ding heel vaak. Nu heb ik geen last van mijn ongesteldheid of iets, maar was ik ook niet van plan om zwanger te raken en ik ben geen fan van condooms. Een spiraal zie ik absoluut niet zitten, lijkt me veel te pijnlijk. Dus ik ben benieuwd wat de ervaringen met het zetten van een implanon zijn, en de ervaringen met het hebben van een, voornamelijk qua hormoonveranderingen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:19

maai_ke schreef:
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met de implanon. Momenteel gebruik ik geen anticonceptie, de pil is niet goed voor mijn humeur en mijn libido, dus die wil ik niet, daarnaast vergeet ik dat stomme ding heel vaak. Nu heb ik geen last van mijn ongesteldheid of iets, maar was ik ook niet van plan om zwanger te raken en ik ben geen fan van condooms. Een spiraal zie ik absoluut niet zitten, lijkt me veel te pijnlijk. Dus ik ben benieuwd wat de ervaringen met het zetten van een implanon zijn, en de ervaringen met het hebben van een, voornamelijk qua hormoonveranderingen. :)

Hier redelijk hetzelfde verhaal, maar ik ben sinds kleine 2 maanden aan de minipil en dat bevalt mij super, geen hormoonverandering alleen wel elke dag pil slikken maar omdat er geen stop week is vergeet ik hem niet snel, heb de pil maast mijn tandenborstel liggen dus gaat prima.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:49

Floriske schreef:
@janneke: ik doelde meer op het feit dat er dan gekeken kan worden of er geen reden is waarom het niet op gang komt. Daar kunnen een hoop medische redenen voor zijn, dus ik zou dat eerst willen uitsluiten.

Nu ben ik trouwens misschien een beetje een mietje, maar ik hoor nogal vaak dat menstruatie lastig op gang komt na de pil/andere hormonale middelen. Ik wil daarom misschien binnenkort een half jaar stoppen gewoon om voor mezelf te checken of alles nog prima werkt zeg maar :') of is dit een slecht plan en is het juist slecht te stoppen met hormonen en dan na een aantal maanden weer te beginnen?

...eh - de zorg is al duur genoeg en we weten het allemaal, het kan lang duren - als er geen verdere klachten zijn: laat de huisarts met rust ipv te jengelen om een gynaecoloog... ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:00

Sinds een paar weken de implanon, echt ervaringen heb ik dus nog niet, maar ik vind het een stuk prettiger. Hoef nergens om te denken, vergat de pil nog wel eens. Een week na het plaatsen kreeg ik last van lichte bloedingen. Nú nog steeds maar het is meer spotting dan bloeden.
Verder eigenlijk weinig last behalve dus dat lichte menstrueren, dat eigenlijk niet zo'n last is op het moment.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:16

Ik heb 2,5 jaar een implanon gehad. De eerste 2 jaar erg tevreden geweest en toen begon ik langere tijd heel licht ongesteld te worden. Een keer een hormoon kuur gehad en toen ging het weer even goed. Nadat ik na de tweede kuur weer langere tijd licht ongesteld bleef heb ik hem eruit laten halen. Nu even helemaal niks en dat bevalt mijn lichaam erg goed. Mijn lichaam moest echt afkicken van alle hormonen maar voel me nu top!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 10:01

Dank voor jullie reacties, wat vonden jullie van het zetten?
De minipil kan ik nog wel eens overwegen, wat is het verschil met de reguliere pil?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:00

Het zetten was heel prettig. Gemakkelijk, pijnloos. Enige wat je even voelt is de verdovingsprik. Daarna ook geen last van gehad :D

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:30

Janneke2 schreef:
Floriske schreef:

...eh - de zorg is al duur genoeg en we weten het allemaal, het kan lang duren - als er geen verdere klachten zijn: laat de huisarts met rust ipv te jengelen om een gynaecoloog... ;)
Dan verschillen we daarover van mening. Ik zou, als ik in 2 jaar amper ongesteld word een doorverwijzing vragen ja. En dat lijkt me niet heel vreemd, 2 jaar vind ik echt lang. Een paar maanden tot half jaar, oke. Eventueel afwachten tot een jaar. Maar 2 jaar zou ik echt te lang vinden en me ondertussen wel zorgen maken :7

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:04

Ik heb even een vrij dringende vraag.
Ik heb afgelopen zaterdag nacht een vrij heftig ongeluk gehad waar ik verder nog maar weinig van wist, alleen had ik de zondag ochtend in het ziekenhuis wel mijn pil nog kunnen pakken. Heb alleen die dag en maandag echt alles wat er in ging, ook water, weer uitgebraakt. Dus ik dacht dat het slim was om dan maar een stopweek in te lassen aangezien het ook geen nut heeft om die pillen te slikken als ze er weer mee uit komen. Heb ik dit goed gedaan verder? Ik ben inmiddels nog niet ongesteld, wel al ongesteldheidskrampen gehad dus denk dan dat het nog moet komen? Maar ik moet zondag ochtend wel gewoon weer verder gaan met slikken toch? (Moet overigens niet meer braken) Als ik nou tot zondag niet ongesteld ben geweest is een test doen dan slim?
Ik ben ontzettend bang maar misschien dat door alle stress ik nog niet ongesteld ben geworden oid. Heb helemaal geen zin om nu ook nog een ongesteld te moeten worden maar zag even geen andere optie dan een stopweek in te lassen.

Ik slik overigens altijd de pil door. En dan neem ik 1 x per 2/3 maanden een stopweek.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:14

Lijkt me idd slimste hoe je het gedaan hebt. Ook om weer zondag te beginnen. Evt miss na een maand stopweek doen ipv na 2/3maanden?

@Maaike: minipil hheeft maar 1 soory hormoon ipv dw gebruikelijke 2 soorten. Hierdoor kan je bij minipil tussentijds bloedverlies hebben :) het hormoon die je baarmoederslijmvlies "stabiel" houdt , zit er niet in

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:08

Ik vraag het toch nog maar even hier... Zit in de trein en bedenk me dat ik de pil niet heb meegenomen. Ik zou die vandaag rond 20:00 moeten innemen. Ik ben pas morgen eind van de middag weer thuis. Wat kan ik het beste doen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:09

hoeveel dagen heb je hem geslikt al?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:11

In welke week zit je van je strip?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:25

Ik ben pas begonnen met de pil en had mijn eerste strip af. Heb geen stopweek genomen in verband met kerst. Net begonnen met de 2e strip.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:27

Ooh oke! Kies dan voor of gewoon doorslikken minimaal 7 dagen en zie deze als vergeten of stopweek.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:13

Gewoon morgen 2 nemen. Doe ik ook altijd :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:04

SavannahNx schreef:

Dat is onzin, helpt niet en je zit met een hormoonoverschot. Dus gewoon bij 1 houden.
Je kan er ook niet aan het einde van de week 7 tegelijk nemen :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 01:34

Macs schreef:
SavannahNx schreef:

Dat is onzin, helpt niet en je zit met een hormoonoverschot. Dus gewoon bij 1 houden.

“Zo doe IK dat altijd” betekend niet dat het persee goed is of zij dat ook moet doen. Maar mij is het altijd zo verteld.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 02:01

SavannahNx schreef:
Macs schreef:

“Zo doe IK dat altijd” betekend niet dat het persee goed is of zij dat ook moet doen. Maar mij is het altijd zo verteld.

Je geeft haar een advies wat medisch niet correct is en dat vind ik niet oke. Ik hoop jij zelf ook niet.. laat je niet van alles vertellen door mensen die er blijkbaar niet voor geleerd hebben, zeker niet als het om je eigen lijf gaat.
Ik heb in de apotheek gewerkt en een hoop mensen stomme dingen zien doen met medicatie wat alleen maar averechts werkte of zelfs schadelijk is.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 04:02

Heeft er iemand ervaring met plaatsing van een spiraal met een roesje oid?
3 jaar geleden spiraal laten zetten. Mega pijn. Nu wil ik een nieuwe(inmiddels kindje gehad) en het lukte gister niet. Ze kreeg het er niet in. En weer mega veel pijn mede omdat ze zo lopen te duwen en te wrikken daarbinnen, echt niet te doen qua pijn. Ze gaf aan dat ik maar naar de gyn moet nu en evt vragen om roesje/ goede verdoving. Maar vroeg me Af of iemand daar ervaring mee heeft?
Had zo gehoopt dat het 'kuch' en het zit erin was maar helaas :(

blackpromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 04:11

is het niet gewoon de incompetentie van diegene die hem zou zetten? omdat ze je naar de gyn stuurt. het was bij mij ook niet fijn maar de pijn viel bij mij wel mee.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 04:18

just_kiki schreef:
Heeft er iemand ervaring met plaatsing van een spiraal met een roesje oid?
3 jaar geleden spiraal laten zetten. Mega pijn. Nu wil ik een nieuwe(inmiddels kindje gehad) en het lukte gister niet. Ze kreeg het er niet in. En weer mega veel pijn mede omdat ze zo lopen te duwen en te wrikken daarbinnen, echt niet te doen qua pijn. Ze gaf aan dat ik maar naar de gyn moet nu en evt vragen om roesje/ goede verdoving. Maar vroeg me Af of iemand daar ervaring mee heeft?
Had zo gehoopt dat het 'kuch' en het zit erin was maar helaas :(

Ik heb hem gekregen met plaatselijke verdoving. Voelde er niks van :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:06

Macs schreef:
Je geeft haar een advies wat medisch niet correct is en dat vind ik niet oke. Ik hoop jij zelf ook niet.. laat je niet van alles vertellen door mensen die er blijkbaar niet voor geleerd hebben, zeker niet als het om je eigen lijf gaat.
Ik heb in de apotheek gewerkt en een hoop mensen stomme dingen zien doen met medicatie wat alleen maar averechts werkte of zelfs schadelijk is.

Euh dat staat anders ook gewoon in de bijsluiter van mijn pil. Begrijp goed dat mensen die opvolgen..