Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:16

Ik heb wel eens gewandeld over de Sallandse Heuvelrug en vond dat mul zand ook mee vallen. Al heb je wel paden die over mul zand gaan. Het ligt dus een beetje aan welke paden je krijgt. Er is ook veel gewoon verhard en vrij vlak vond ik.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:15

BF, wat balen dat je blijft kwakkelen, ook al doe je rustig aan.
Mooie rondjes Goof, wel balen dat je heup niet over gaat. Schoenen hebben wel mooi kleurtje!
Fijn Marije, goed om de intervallen te combineren met duurloopjes, mijn ervaring is dat je dan het snelst vooruit gaat.
Mooi plan SV! Je bent ook goed op weg met je duivelse uitdaging, ondanks je gekwakkel
Top Germie!
Fijn weekend Karin! Ga je dan ook nog lopen (met je man?)
Lekker doorgezet wowamigo in de regen!

Gisteren de UHUT (Utrechtse Heuvelrug Ultra Trail) gelopen. Kleine gezellige race met leuke organisatie. Prachtige omgeving ook.

Voor mij de eerste keer dat ik zo ver ging (52k). Ik was alleen bijna te laat voor de start. Ik reed 3 keer verkeerd, daardoor kwam ik 8:58 aan terwijl ik 9:00 moest starten. Vrienden hadden mijn startnr opgehaald en ik kwam net op tijd en gestresst bij de start.

Na een km of 5 kwam ik er lekker in. Ik kon goed eten en had de race voor mezelf ingedeeld in stukjes en dat werkte goed. Alleen mijn hartslag was bizar hoog. (15-20 slagen hoger dan normaal) maar uiteindelijk daar niet meer naar gekeken, want ik voelde me niet slecht. Vanaf km 35 zakte mijn tempo erg in. Na het laatste VP op 45 km ben ik elke km 200m gaan wandelen en 800m lopen, dat zorgde ervoor dat ik een stuk beter liep en qua tempo niet een heel erg inzakte.
Trots dat ik het gehaald heb, vroeger vond ik dit soort afstanden insane, maar nu geen twijfels dat ik het zou halen. Slow and steady.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:21

Wow super!! Nou ik vind dat nu ook nog, hahaha, ik zou dat over een tijdje wel willen kunnen! Gaaf hoor, super gedaan dus! Vandaag moet ik even tussen de bedrijven door zien te trainen, kijken wat lukt :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:31

Ik vind het heel knap Lieke!

Wat een eind!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:41

Super gedaan topper!
Wat een stress is dat als je bijna te laat aan de start komt hè..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:54

Knap gedaan @Lieke :j
Stress zo laat aan de start komen is verschrikkelijk, ik heb dat ook wel eens gehad.

Hier donderdag en gisteren gelopen, 5km & 10km. Allebei op een rustig tempo en zonder al te veel spanning. Alleen blokjes in mijn woonwijk :Y) geen zin om op zoek te gaan naar een route, terwijl het beide keren toch al donker was buiten.. valt toch geen bal te zien dan. Dan maar gewoon lekker podcast aan en lopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:33

Heel tof Lieke en heel knap ook.
Lekker Musli.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:43

Lieke hardstikke goed gedaan hoor. Gefeliciteerd met je medaille.

Musli ook lekker gelopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:36

Vanmorgen richting Hoog Buurlo om daar te trailen. Ook nog even bij Radio Kootwijk geweest.
Heerlijk loopweer en genoten van de mooie paden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 15:15

Mooie plaatjes <3 @SV. Heerlijk om zoveel kilometers in het bos/hei te maken altijd...

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:34

*\o/* _/-\o_ Wauw, super goed gedaan Lieke. Mooi prestatie hoor!

Heerlijk genieten daar SV, zoveel gereden met de paarden daar in de omgeving. Ga daar binnenkort ook maar weer eens een ronde lopen.

Lekker bezig Musli, soms is het gewoon lekker om dichtbij te blijven lopen.

Nog gelukt om een rondje te maken WowAmigo? Je benen weer soepel?

Gave kleur schoenen Goof, fijn dat ze goed lopen.

Lies_sparkle, nog lekker kunnen lopen vandaag?

Karin_deB, was het weekend weg fijn? Waar waren jullie heen geweest?

Hier vanmorgen weer gezellig met Iris (en Elmo) op pad geweest. Rustig aan gedaan en niet te ver, ik had een drukke week achter de rug. Gisteren sinds jaren weer wezen skiën, wat super leuk was! Grappig dat je dat eigenlijk niet verleerd. Kinderen hadden samen 2 uur les, die skiën mij straks nog voorbij.

Mijn schoenen zijn in ieder geval goed ingelopen als een echte trailschoen. Alles tegen gekomen en ze hebben de test goed doorstaan, de nieuwigheid is er nu ook wel weer van af :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Zoek een blije hond :)
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:36

Dat ziet er heerlijk uit suusje. Elmo is een schat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:39

Kk blijf het zeggen, maar ik vind het iedere keer weer genieten als ik je met de hond zie lopen.
SV, mooie foto's. Maar daar leent de omgeving zich goed voor daar.
Loop/train je doordeweeks ook samen met je vriend of is dat echt een samen-weekend-momentje??

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 18:48

Suusje ook jij hebt heerlijk gelopen
En zo gezellig met de hond.

Ik hoop dat ik binnenkort ook weer kan. Voorlopig gaat het hier nog niet lekker. Maar ik geniet wel van jullie loopjes.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:42

Goof schreef:
Kk blijf het zeggen, maar ik vind het iedere keer weer genieten als ik je met de hond zie lopen.
SV, mooie foto's. Maar daar leent de omgeving zich goed voor daar.
Loop/train je doordeweeks ook samen met je vriend of is dat echt een samen-weekend-momentje??

Door de weeks niet, ik ben vrij op woensdag, dan loop ik alleen. Hij is vrij op donderdag en loopt dan alleen.
Hij loopt alleen op donderdag en een keer met mij in het weekend. Dat werkt voor hem momenteel het beste en hij vindt lopen op asfalt niet leuk.
Ik loop door de week na het werk ook nog twee keer alleen.
Dus ja wel een samen loop momentje in het weekend.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:24

Mooie plaatjes weer zeg, wat een mooi seizoen ook. Leuk met die hond!

Ik had een half uurtje getacxed en toen vond ik het stom omdat het gewoon droog was en toen heb ik 5km gelopen, ging heel lekker, wederom richting een pr en toen was mn horloge leeg op 3km :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:27

WowAmigo schreef:
Mooie plaatjes weer zeg, wat een mooi seizoen ook. Leuk met die hond!

Ik had een half uurtje getacxed en toen vond ik het stom omdat het gewoon droog was en toen heb ik 5km gelopen, ging heel lekker, wederom richting een pr en toen was mn horloge leeg op 3km :')

Jij moet dus echt leren om je horloge op te laden :') volgende keer beter maar weer...

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:16

Wat leuk met die hond ook zo! Super lief!

Mooie andere loopjes komen er voorbij :)

Vandaag liep ik een run-dip-run met mijn vaste groep fanatieke mannen op zondag haha. Eerst 10 km gelopen, dan even dippen in het ijskoude meer (ja dat is koud :+ ) en toen nog 7,5 terug. Al met al op 5:30 min/km gelopen dus heel erg tevreden!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 07:44

Afschuwelijk lijkt me dat om middenin je run het water in te gaan, maar ieder zijn ding. Al moet ik zeggen dat ik het met de spartan race ook wel eens gedaan heb omdat we een stuk moesten zwemmen in de kou.
Trek je dan je hardloopkleding uit en ga je dan in je ondergoed? En dan loop je daarna kletsnat verder? Brrr.. waarom?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:01

Het water is 9 graden. Dat wordt later in de winter 4. Dus het kan nog kouder, haha.
Overigens word je na het dippen heel erg warm, je hele huid gaat gloeien.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:15

Goedemorgen!

Wow Lieke, goed gedaan, wat een prestatie *\o/* Gelukkig was je net op tijd!

Prachtig SV :j

Elmo :+: Ik kom nog een keer jullie kant op Suusje voor een loopje met jou, Iris en vooral Elmo :))

Lekker bezig MuSLi!

Balen dat je horloge leeg was WowAmigo!

Ik heb af en toe ook de lange broek weer aan Goof, wel jammer, ik loop bij voorkeur met blote benen :j

Wij hebben gisteren de Devil's trail route van 30km op Schier gelopen. Het was werkelijk prachtig, maar erg zwaar, vooral ontzettend veel water (en regen), we hebben de route hier en daar wat aan moeten passen onderweg. Beetje natte voeten is prima, maar dit was tot boven die knie op sommige stukken. Ik heb voor het eerst genavigeerd en dat ging best goed :') We hebben nog nooit zo langzaam gelopen volgens mij, maar wat hebben we genoten!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 08:37

Fijne loopjes allemaal weer.

Schiermonnikoog kan idd heel nat zijn, wij wandelen er nog wel ëens in de winter en dan zijn we ook regelmatig veroordeeld tot struinen, omdat het pad simpelweg onbegaanbaar is. Vooral het gebied rond de Reddingbootweg en in de kwelders is soms echt heel erg nat.

Brrrr, rennen, dippen, rennen zou echt niks voor mij ziin :n
Wel knap hoor!

Ik heb zelf gisteren ook weer gelopen, alleen mijzelf iets overschat op de route.
Was wat meer de heuvels in gegaan, maar dat was echt te zwaar.
Ik kreeg geen lucht genoeg.
Dus weer naar beneden gegaan ipv mijn beoogde rondje te maken en beneden een lang betrekkelijk vlak pad (vals plat, dat wel) heen en weer gelopen en toen lukte het wel weer lekker.
Ach, is ook een ervaring, voorlopig toch nog maar redelijk vlakke routes uitkiezen, het moet eerst echt makkelijk gaan, voor ik de heuvels weer intrek.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:15

Haha, ik ben ook vrij sceptisch want ik vind zwemmen ook echt het meest vreselijke ooit haha. Maar het laatste stukje klimmen we altijd wat heuveltjes zodat je echt goed warm bent. Dan inderdaad hardloopkleding uit en in je ondergoed het water in. Dan snel weer aankleden en lopen haha. Je bent overigens zo droog :D

Het water is bij het Gasselterveld nu overigens al 4,3 graden. Dat is redelijk constant omdat het zo'n diepe afgraving is. En inderdaad, je wordt daarna ontzettend warm.

En het schijnt goed voor je te zijn :+ Dat zal de tijd uitwijzen haha.

Wat super leuk zeg Ninus! De route was mooi he? Hebben jullie de aangepaste route van die dag gelopen of hebben jullie de eerder geplande route gelopen. Het water stond toen ook al zo hoog, vanaf de laatste keer van het strand af gewoon kniehoog door het water.

Gewoon lekker blijven oefenen Marije_jiplover. Die heuvels die je hebt gelopen heb je maar weer mooi meegepakt!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:02

Lies-sparkle, zo ik vind je wel een bikkel hoor! Even dippen in koud water, knap zeg, ik doe het je niet na.
Ja het is heel gezond inderdaad, heb laatst de docu The Ponds op Netflix gezien, dat gaat over mensen die het hele jaar in koude vijvers zwemmen in Londen, ze blijven er jong en fris bij.

Gaaf Ninus, dat je naar Schiermonnikoog bent geweest! Daar wil ik ook nog eens heen, als ik in wat betere conditie ben!

Marije jiplover, ja inderdaad verstandig dan, beter eerst wat op een platter stuk oefenen als het zoveel kracht kost.

Lieke, gefeliciteerd met je prestatie, echt superknap gedaan zeg!!!
Mag je zeker trots op zijn!
Heb je nog meer ultra's op de planning?

SV, mooie foto's! Leuk om te zien dat je weer hersteld bent!
Mooie omgeving daar!

Musli, fijn dat je nog relaxed gelopen hebt in de avond, dan zou ik ook geen mooie plek opzoeken, als je toch niks ziet.

Hier rustig aan gedaan, mooie loop met Suusje gedaan gister.
Was deze week nog wat snotterig, gaat gelukkig nu de goede kant op.
Donderdag een sport massage gehad, ze was alleen al een uur met mijn benen bezig, was wel nodig! Ze voelen weer als herboren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:30

Waar laat jij dat doen ieris?