Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:01

Nou daar knapte ik best van op.. gewoon in een hele andere omgeving, weg van het thuiskantoor zijn. Zelfs met dit weer en niks binnen open.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:03

Fitzroy schreef:
DuoPenotti schreef:
Vakantie in Nederland doet ook wel goed hoor. Gewoon weg van huis is lekker.
Ook beter voor onze economie ook.

En dan zit je een week met dit scheitweer. Nee, daar knap je lekker van op :+

Daar zou ik ook niet zo'n moeite mee hebben.
Ja jammer natuurlijk, maar over het algemeen heb ik geen moeite met regen.
En natuurlijk zou ik nu ook wel een zonnetje willen, maar als ik moet kiezen dit weer nu, of 35 graden richting 40 zoals afgelopen zomers...nou dan weet ik het wel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:04

Voor mij is dit weer een no go....
Kan werkelijk geen kant op

Maar ik zit liever vrij eenzaam op een berg in Frankrijk
Dan harinkje aan harinkje met Annie uit het westen

Denk dat het laatste meer risico is
Laatst bijgewerkt door Echwel op 27-05-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:04

En de prijzen in NL rijzen de pan uit. Serieus, voor 1 week een huisje op een vakantiepark zou ik 1600 euro kwijt zijn. Dat is echt bizar veel. :evaw:

Maar ik ga ook niet naar het buitenland, dus het wordt weer een vakantie hintergarten, denk ik zo.

Hopelijk volgend jaar weer naar het buitenland, met de auto naar Denemarken of zo.

Cer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:07

Ik snap dat sommige mensen blijjkbaar heel graag naar een buitenland willen (iets met milieu en CO2 uitstoot en reizen enzo dus vliegen én auto.. of gaat iedereen dan met de trein?) maarrrrr er is een pandemie aan de gang.... die bijna klaar is, als er nog even geduld is?

Is twee jaar niet naar het buitenland dan écht zo'n groot probleem? Ik zie dat gewoon niet zo.. maar goed, ik ben het ook niet gewend.

En er zijn in NL genoeg plaatsen waar je niet met Annie uit het westen (dat zou ik kunnen zijn) harinkje aan harinkje zit... NL is echt wel groter dan dat... :+

Ik kan me niet voorstellen dat het in Raalte superdruk is ofzo? Maar goed, het zou kunnen...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:10

Nou in de vakantie zijn er hier in Raalte heul veul mensen, zeker op marktdag en zaterdagen..

Want veel zoeken hier de rust op
Veel campings enz..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:10

DuoPenotti schreef:
Maar je kan toch lekker in Nederland even eruit.
Ik kan me voorstellen dat veel mensen hun huis/balkon/tuin wel gezien hebben.

Ik vind Nederland leuk en mooi, voor een weekeind weg ;)

Voor mij is dit geen vakantie, zoals ik het wil/nodig heb.
Daarbij had ik in totaal 3 vouchers vakantie buitenland en 1 voor in Nederland.
2 heb ik er inmiddels uit laten keren en 1 verzet naar juni.
Die van Nederland is voor de 6e keer verzet naar november 2021.
Ik ga in juni, als het doorgaat naar Griekenland. Ik heb Corona gehad en 1 vaccin en ik zal een PCR-test ad € 40 overleggen. Als gezin hebben wij geen mogelijkheid om deze periode te verzetten naar een later tijdstip.
Zolang het natuurlijk code geel blijft en er een positief reisadvies is.

En wat anderen hiervan denken, boeit me eigenlijk niet meer.
Wij reizen binnen het gegeven advies.
Net zoals we nu een terrasje kunnen pakken of naar de sportschool kunnen.
Alles binnen de adviezen door het kabinet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:11

Mijn neef van 1973 maakte net afspraak en kan zondag al terecht, lekker vlot :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:12

Nu is het zo dat al ongeveer sinds de coronacrisis gestart is, er door mensen op Bokt andere regels gesteld worden dan door het kabinet. Mensen werden in het begin nog net niet afgeschoten als ze dingen deden die gewoon mochten :')

Iedereen heeft een andere mening, maar mensen een schuldgevoel aanpraten die gewoon de regels volgen heb ik nog nooit gesnapt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:14

sureido schreef:
Nu is het zo dat al ongeveer sinds de coronacrisis gestart is, er door mensen op Bokt andere regels gesteld worden dan door het kabinet. Mensen werden in het begin nog net niet afgeschoten als ze dingen deden die gewoon mochten :')

Iedereen heeft een andere mening, maar mensen een schuldgevoel aanpraten die gewoon de regels volgen heb ik nog nooit gesnapt :D

Idd..

Echwel

Dat dus Sureido.

Ik doe echt niemand kwaad als ik in september camper pak en naar Frankrijk ga
Dan is iedereen die.wil geent en als.ik de Franse mutatie meeneem verzuip ik hem.in de wijn

DuoPenotti

Ik praat niemand een schuldgevoel aan.
Wel vind ik het idioot als ik iemands luxe reisje mee mag betalen voor de test omdat een Nederland niet voldoet.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:18

Ik dacht dat we heel de coronacrisis al solidair waren met elkaar, je kan het ook zien als: degene die nog geen prik hebben gehad, hebben heel de coronacrisis extra opgelet voor de risico groepen (want diegene zijn zo laat aan de beurt omdat ze minder risico lopen en dus nog geen prik kregen, en zij juist moeten een test laten zien voor vakantie, de gevaccineerden niet) en als zij dan een vakantie willen, dan betalen we dat ook allemaal samen?

Edit: Daarbij zijn die testen in de praktijk denk ik een heel stuk goedkoper dan waarvoor ze nu aangeboden worden commercieel...
Laatst bijgewerkt door sureido op 27-05-21 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:18

Ik heb het nergens over een schuldgevoel hoor...
Het gaat over wie de PCR test zou moeten betalen van mensen die op vakantie willen.. En bij mij rijmt het dan niet dat dat dan te duur zou zijn, omdat men 'op vakantie moet'..
Hoezo moet je? Je moet niks? je kan op vakantie, binnen de regels, en als je zelf de PCR test moet betalen (wat dus niet zo is waarschijnlijk) dan kan je lekker binnen de regels op vakantie :j Prima toch?
maar op vakantie 'moeten' .. dat vind ik gek :)

Het was toch zo dat alles voor iedereen gesloten moest blijven totdat iedereen kon?
Dus ook qua vakanties dan toch?
Want anders krijg je ongelijke verdeling... Dus niks voor elkaar, maar samen (nl samen nergens heen totdat iedereen de kans heeft gehad op een vaccin :D )
Laatst bijgewerkt door Cer op 27-05-21 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:19

Solidair, ben ik ook.
Maar moeten we solidair zijn voor extra luxe, nee vind ik niet.
Het is extra luxe, niets anders. Geen noodzaak, zoals alle regels wel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:19

Cer schreef:
Ik heb het nergens over een schuldgevoel hoor...
Het gaat over wie de PCR test zou moeten betalen van mensen die op vakantie willen.. En bij mij rijmt het dan niet dat dat dan te duur zou zijn, omdat men 'op vakantie moet'..
Hoezo moet je? Je moet niks? je kan op vakantie, binnen de regels, en als je zelf de PCR test moet betalen (wat dus niet zo is waarschijnlijk) dan kan je lekker binnen de regels op vakantie :j Prima toch?
maar op vakantie 'moeten' .. dat vind ik gek :)

dat dus!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:20

Maar als je gevaccineerd bent, twee keer, hoef je toch geen negatieve PCR test te laten zien of ben ik nu gek?

En komt er niet vanuit de EU een fonds voor die testen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:21

Nou ja dat dus, al dat gereis heeft er een pandemie van gemaakt. Gelukkig gaat het op veel plekken de goede kant op. Helaas op zat plekken nog helemaal niet. Maar nee we moeten perse naar het buitenland op vakantie. En of de overheid die test dan kan betalen, want bah dat kost extra geld :')

Wacht gewoon tot je volledig je vaccinatie hebt en bedenk dan eens of een vakantie in het buitenland verantwoord is (dus niet naar India of Japan willen vliegen perse).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:24

Als je gevaccineerd bent twee keer, dan kan je volgens mij straks met dat paspoort (wat ook niet iedereen wil)..
Dus men moet allemaal wachten totdat iedereen de kans heeft gehad om minstens 2x gevaccineerd te zijn, toch?
En dan kunnen mensen die niet gevaccineerd kunnen worden, met een (gratis) PCR test reizen..

mensen die niet gevaccineerd willen worden.. sja.. die hebben dan mazzel..?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:30

sureido schreef:
Maar als je gevaccineerd bent, twee keer, hoef je toch geen negatieve PCR test te laten zien of ben ik nu gek?

Dat is per land verschillend. Sommige landen willen (op dit moment) ook een test als je ingeent bent.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:11

Ik kwam hier om te kijken wat er over het vaccin gezegd werd gaat het over vakanties _O-

Maar om daarop in te haken, wij hebben tussen Hemelvaart en Pinksteren een week op de camping gezeten met twee Rottweilers (5 jaar en 4 maanden) in een te kleine geleende caravan met alleen een zakluifel. Het was behelpen en even zoeken maar we zijn daar zeker heel goed van opgeknapt! Scheelt dat de carvan geleverd werd met tv, canal digitaal abonnement en automatische schotel, dat hield manlief een beetje koest _O-

Liever waren we natuurlijk naar onze eigen stacarvan in Luxemburg gegaan, daar hebben we meer ruimte en minder last van als het regent, maar het is nu eenmaal even zo.
Overigens zijn er genoeg vaste gasten die daar wel gewoon naartoe gaan, maar die kunnen veelal de quarantaine periode vanuit huis werken. Als dat voor ons een optie was geweest hadden wij dat misschien ook wel gedaan. Nu was dit weekje weg toch weer een paar honderd euro duurder dan wanneer we gewoon naar ons eigen stekkie hadden kunnen gaan.

Ik ben de afgelopen week de berichtgeving over de nieuwe geboortejaren die uitgenodigd worden goed in de gaten aan het houden. Het gaat ineens erg hard komt al aardig in de buurt voor ons! Als ze deze trend blijven voortzetten, en mijn inschatting voor wat betreft wachttijd tussen uitnodiging en eerste enting is correct dan kunnen wij volledig gevaccineerd op vakantie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:16

Ik ben vandaag voor de eerste geweest.
Ze hebben het plakkertje in mijn vers gekochte gele boekje geplakt, nog een bevestigingsbrief meegekregen en ik mocht kiezen of ze de data doorgeven aan 1) het contact trace team en 2) aan de instantie die de digitale certificaten maakt.
Ik heb dat laatste nog even niet laten doorgeven, dat wacht ik nog even op mijn gemakje af.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:58

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:37

Er is alsnog voldoende voorraad verwachting om iedereen begin juli een eerste prik te geven, ook zonder Janssen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:43

Aan de ene kant is dat soort nieuws telkens weer om te janken. Aan de andere kant.. kijk hoe snel het gelukt is goede vaccins te ontwikkelen en op zo'n grote schaal te produceren. Net als gebrek aan grondstoffen, logisch.. de hele wereld wil hetzelfde. Denk dat de meeste het voor de gegeven situatie echt zo slecht niet doen.

Die 1e prik voor juli heb ik een hard hoofd in. Dan mogen ze wel heel hard het gas in gaan trappen. Maar ik laat me graag positief verrassen :D