Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:18

Abiola schreef:
Ik ben mijn vakantie kwijt. Ik ben al bijna een jaar thuis. Ik heb drie kwart van mijn personeel moeten ontslaan. Ik ben voor dat de kinderen naar school gaan, maar als de juffen en meesters dan weer ter zielig zijn, denk dat ik, de cafehouder en de kapper ook zielig zijn. Samen sterk toch.

En daar is dan ook een opvangnet voor :)
Je kan als docent net zo goed je baan verliezen als er minder leerlingen zijn en je boventallig bent.

Ik moet ook 3 week van m’n zomervakantie opofferen omdat er is bedacht een extra herkansing in te voeren. Tja? Dan maar alles inleveren ? Laten ze dan maar eens beginnen met de overuren uitbetalen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:20

lenaa_tje schreef:
Abiola schreef:
Ik ben mijn vakantie kwijt. Ik ben al bijna een jaar thuis. Ik heb drie kwart van mijn personeel moeten ontslaan. Ik ben voor dat de kinderen naar school gaan, maar als de juffen en meesters dan weer ter zielig zijn, denk dat ik, de cafehouder en de kapper ook zielig zijn. Samen sterk toch.

En daar is dan ook een opvangnet voor :)
Je kan als docent net zo goed je baan verliezen als er minder leerlingen zijn en je boventallig bent.

Ik vind het toch behoorlijk huilie huilie en weinig oog voor de andere vakgebieden die onevenredig zwaar getroffen zijn. Maar zoals ik al zei, het zal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:25

Ik vind wat dat betreft andere sectoren iets belangrijker dan de scholen. Ik zie liever dat winkels in aangepaste variant open gaan, kappers of een ander die afhankelijk is. Niemand mag open, velen zitten in financieel zwaar weer en dan gooien we de basisscholen open. En als daardoor straks de boel weer stijgt, zitten we allemaal weer langer in een lockdown, fijn

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:26

Maar dan hebben we geen uitgroei :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:27

Mindim schreef:
En als daardoor straks de boel weer stijgt, zitten we allemaal weer langer in een lockdown, fijn

... en zitten de kinderen weer thuis, moeten de leerkrachten weer alles omgooien en voelt iedereen zich nog meer uitgeput.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:30

Tja ik baal gewoon overal van, net als iedereen heb ik schoon genoeg van corona. En wil ik er zo snel mogelijk 'uit' zijn, zodat je stukje bij beetje je leven weer op kan pakken. Als je nu weer iets open gaat gooien met zulke slechte cijfers, en nog wel zoiets risicovols, voelt het gewoon weer als een hele stap terug en nog een stap naar uitzichtloosheid. Geen ademruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:32

Miran schreef:
Maar dan hebben we geen uitgroei :+

Die uitgroei boeit me niet. Alleen ik vind het erg voor ondernemers. Vooral voor de horeca die al het hele jaar niet of op halve kracht moeten draaien en dan gaan we risico nemen omdat de basisschool weer open moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:33

Shadow0 schreef:
Mindim schreef:
En als daardoor straks de boel weer stijgt, zitten we allemaal weer langer in een lockdown, fijn

... en zitten de kinderen weer thuis, moeten de leerkrachten weer alles omgooien en voelt iedereen zich nog meer uitgeput.

Ze verwachten golf 3 half maart.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:35

Mindim schreef:
Ze verwachten golf 3 half maart.

En als ze daar hard aan werken lukt dat ongetwijfeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:35

Ze gooien het niet op dezelfde manier open, nu wel sneltesten voor personeel en quarantaine van vijf dagen bij besmetting in de klas en denk dat er deze week nog wel druk komt om onderwijzend personeel ook versneld te vaccineren wat ik goed zou begrijpen.
Die quarantaine is mooi bedacht maar dan zullen de meeste kinderen alsnog heel vaak thuiszitten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:36

Huertecilla schreef:
MoniqueT schreef:
Het gevoel van samen strijden tegen die éne grote vijand, is omgezet in strijd tegen de maatregelen en degenen die ze moet instellen. Moeilijk!

Ik herken dat ´hier´ (in de ruíme regio) niet.

....

Hier zijn het drp en de omliggende dorpen nog op 1500 -1800 en dat halveert niet in twee weken. Ik kan dus voorlopig mijn zoon wéér een paar weken meer niet zien, als het geen maanden wordt. Voor hem en ons een heel brute levensverandering van voltijds thuis tot nooit thuis, doch het is wat het is en we (hij en wij) moéten de verwachtingen bijstellen. Best met goede zin want anders is het alleen maar moeilijker; het moet tóch.

Ik refereer dan ook met name naar Nederland als het gaat om tegen die maatregelen zijn. Ook onder vrienden waarvan ik dacht dat het gelijkgestelde waren. Met een groot gezin wat in Nederland woont, sta ik wat emoties betreft ook nog met een half been daar op Nederlandse bodem.

Mijn jongste zat in de eerste lockdown hier in huis en woont nu alleen in Nederland. Ze was gisteren jarig , mijn schoondochter ook deze week. We hebben hen vanaf half augustus niet gezien en tot wanneer? Ik ka. Het meestal prima aan, maar niet elke dag ...

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:38

Mijn oma van 95 die nog zelfstandig woont mag zich laten vaccineren maar moet naar een locatie 50km vanaf haar woonplaats :? . Niet heel handig dat betekent 2u lang bij iemand in de auto zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:40

bigone schreef:
Ze gooien het niet op dezelfde manier open, nu wel sneltesten voor personeel

En de kinderen? Worden die ook getest? Want dit klinkt een beetje alsof alleen de leerkrachten belangrijk zijn, maar kinderen kunnen het aan hun familie geven en ouders en familieleden kunnen ernstig ziek worden. Dan heb je potentieel toch al een heleboel besmettingen voor het opgemerkt wordt. Met alle risico's van dood en chronische ziekte van dien. Die doen er wel toe, ook bij ouders!

Citaat:
en denk dat er deze week nog wel druk komt om onderwijzend personeel ook versneld te vaccineren wat ik goed zou begrijpen.

Ten koste van wie? Welke mensen die het vaccin ook nodig hebben schrijven we dan af of slaan we voorlopig over? Welke mensen laten we nog weken zoniet maanden langer in isolatie zitten (of doodgaan als het zo uitkomt) omdat we hun leven niet zo belangrijk vinden?

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:41

@shadow0 dat was al de richtlijn dat onder de 12, net als boven de 12 wel getest wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:42

mag schreef:
Mijn oma van 95 die nog zelfstandig woont mag zich laten vaccineren maar moet naar een locatie 50km vanaf haar woonplaats :? . Niet heel handig dat betekent 2u lang bij iemand in de auto zitten.

Het alternatief is even afwachten tot de huisartsen straks toegang hebben tot AZ, dan kan ze bij eigen huisarts gevaccineerd worden :) . Dat is een beetje de afweging nu die je kan maken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:43

bigone schreef:
Ze gooien het niet op dezelfde manier open, nu wel sneltesten voor personeel en quarantaine van vijf dagen bij besmetting in de klas en denk dat er deze week nog wel druk komt om onderwijzend personeel ook versneld te vaccineren wat ik goed zou begrijpen.
Die quarantaine is mooi bedacht maar dan zullen de meeste kinderen alsnog heel vaak thuiszitten.

En daarbij heb je de keuze tussen 5 dagen en testen of 10 dagen zonder test. Stel dat je kind in die 10 dagen geen klachten heeft ontwikkeld, zegt dat nog niet veel. Veel kinderen in mijn omgeving die positief zijn geweest hadden echt nergens last van.
Ik zou op dag 5 mijn kind wel laten testen. Maar als blijkt dat dat een regelrecht drama wordt, dan weet ik niet of ik de volgende keer wel laat testen. Nu is mijn dochter daar vrij makkelijk in, niet snel bang en wel stoer. Maar ik kan me voorstellen dat je als ouder je kind niet in kort tijdsbestek meerdere keren laat testen als dat telkens drama oplevert.

Ik weet dat er een gedoe is om allerlei beroepsgroepen die voorrang willen. Maar ik vind wel dat leerkrachten naar voren geschoven mogen worden. In veel gebouwen is de ventilatie echt niet voldoende. Kinderen houden lastig afstand. En veel leerkrachten zitten toch meerdere dagen per week 6 uur per dag met gemiddeld 25 kinderen in een relatief klein lokaal. Best een risico vind ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:43

Je ziet aan bovenstaande discussie, dat het kabinet het nooit goed kan doen.
Zoveel meningen, zoveel eisen.
Ga er maar aanstaan om de juiste beslissing te nemen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:44

secricible schreef:
mag schreef:

Het alternatief is even afwachten tot de huisartsen straks toegang hebben tot AZ, dan kan ze bij eigen huisarts gevaccineerd worden :) . Dat is een beetje de afweging nu die je kan maken.

Maar 50km is toch niet een uur
Tenzij je 45km autootje hebt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:44

Electra63 schreef:
Zoveel meningen, zoveel eisen.
Ga er maar aanstaan om de juiste beslissing te nemen.

Volgens mij was dat al wel bekend toch?
Dat zie je al aan die verschillende landen met die verschillende vormen van beleid

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:45

Maar wat het vervelende van Corona is is het feit dat de kids meestal asymptomatisch zijn, dus wel besmettelijk.
Ik las deze week dat er al een aantal onderwijzers zijn overleden aan Corona. Wanneer zij op hun werk de besmetting hebben opgelopen is dat dieptriest.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:50

bigone schreef:
Maar wat het vervelende van Corona is is het feit dat de kids meestal asymptomatisch zijn, dus wel besmettelijk.
Ik las deze week dat er al een aantal onderwijzers zijn overleden aan Corona. Wanneer zij op hun werk de besmetting hebben opgelopen is dat dieptriest.

Dat heb ik hier in de omgeving ook veel gezien. Van een dagje spierpijn of een dagje minder fit tot echt 0,0 klachten en kiplekker, maar toch positief. Ik zou mijn kind op dag 5 wel laten testen. Ik verwacht het niet, maar eerlijk is eerlijk stel dat dat echt een drama wordt dan zou ik volgende keren of alleen zo'n sabbeltest willen en anders 10 dagen quarantaine.

Brainless

Echwel schreef:

Mijn werk was op 23 km afstand en is 25 minuten zonder oponthoud.
Meestal was ik wel 30 minuten onderweg (veel max 60km/h).

mag

Echwel schreef:
mag schreef:

Sorry 72km 50min volgens navigatie. Helaas amper snelweg op de route.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:54

Electra63 schreef:

Dat is echt onzin hoor. Er zijn hele eenvoudige dingen die gewoon ondubbelzinnig beter zijn dan andere. Een doordacht beleid is beter dan iets dat elke 2 weken uit de ballenbingo lijkt te worden getrokken. Een georganiseerde vaccinatiestrategie is beter dan geen strategie. Een fatsoenlijk IT-systeem is beter dan een systeem waar mensen de data verkopen aan oplichters. Etc.

Dat zijn allemaal geen subjectieve dingen, maar eenvoudige kwaliteitskenmerken. Het idee dat het van iets wat je gewoon objectief vast kan stellen naar een 'subjectieve beleving' zou gaan, dat is de grootste mindfuck hier.

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:56

@shadow0 maar dit is niet speciaal iets voor Nederland. Deze discussies zijn er in heel Europa