Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:42

Steppe schreef:
Cer schreef:
Ja dat heb ik dus ook MarlindeRooz...
Ik wil ook graag dat iedereen vaccineert, ik snap ook niet zo goed wat mensen ertegen ...?

Lees het stuk in HP De Tijd maar eens

Heb ik net gedaan... staat niet direct in dat je níet moet vaccineren, volgens mij.
Het lijkt, als ik het goed lees, dat een vaccinatie en een natuurlijke besmetting, het meest handige is... (ja, zo schrijven zij dat niet, want dat verkoopt niet, maar dat is wat ik eruit haal).
Nou dan ben ik lekker op weg :j +:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:44

Karl66 schreef:
Als je daarmee bedoelt dat de overheid regelmatig steken laat vallen en dat je dus kritisch moet zijn, dan ben ik dat helemaal met je eens.

Ja dat bedoel ik

Citaat:
Als je daarmee bedoelt dat de overheid alles fout doet, dan ben ik het niet met je eens.

Nee dat bedoel ik niet

Citaat:
En we zijn het dus eens dat het een slecht argument was om Maurice de Hond te verdedigen, want de discussie ging over hem.

ik verdedigde hem niet, ik heb de Deventer Mediazaak gevolgd en ik vind hem verschrikkelijk...
Ik vind deze zin van jou een tikje hooghartig, maar wellicht bedoel je m niet zo schoolmeesterachtig als het er staat...
Ik veroordeelde ze beiden :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 09:49

Steppe schreef:
Cer schreef:
Ja dat heb ik dus ook MarlindeRooz...
Ik wil ook graag dat iedereen vaccineert, ik snap ook niet zo goed wat mensen ertegen ...?

Lees het stuk in HP De Tijd maar eens

https://www.hpdetijd.nl/2021-09-09/niet ... ezondheid/

Zal hem even voor je quoten, dit stuk , geschreven door Carla Peeters , word aan alle kanten gefileerd als bullshit. Haar eerste opmerking, doormaken van infectie geeft betere immuniteit is inmiddels al flink onderuit gehaald. Doormaken en één vaccinatie blijkt namelijk een veel grotere immuun response op te roepen.
En er is een reden waarom het in HP de tijd word geschreven, onafhankelijke objectieve pers plaatst zo’n bullshit stuk niet.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:44

Spenk schreef:
Je beseft je dat wat in China gebeurt in de verste verte nog niet vergelijkbaar is met de coronapas? Weet niet of je er ooit geweest bent maar dat is echt wel heel andere koek.

Je telefoon weet meer van je en volgt je meer dan je corona QR...

Het is daar ook niet in 1 dag zo geworden maar stap voor stap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:46

Mariposa11 schreef:
Spenk schreef:
Je beseft je dat wat in China gebeurt in de verste verte nog niet vergelijkbaar is met de coronapas? Weet niet of je er ooit geweest bent maar dat is echt wel heel andere koek.

Heb je enig idee hoe het in China gaat? Echt enig idee? Dan zou je wel weten dat het daar niet zo was als hier en stap voor stap is ingevoerd.

China is een dictatuur en dat is het altijd al geweest. De wil van de chinese regering is wet en de bevolking gehoorzaamd en dat vinden ze heel normaal. Ze weten namelijk niet beter en gehoorzaam je niet dan wordt je gestraft. In het ergste geval verhuis je naar een kamp.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:48

Mariposa11 schreef:
Spenk schreef:

China is een heel ander land. Van oorsprong een dictatuur met heel gehoorzame bevolking. En ook met weinig tot geen grondwettelijke mensenrechten. Kan je niet vergelijken met onze parlementaire democratie. China heeft schijt aan de EU, NAVO etc. Nederland niet.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:49

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2397681 En dat is wat er gebeurd door fvd aanhangers en het door hem zo opgehelderd Urk.

Ook wij urkers schamen ons voor dit kleine groepje rotte kinderen hoor.
Je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren.

Electra63 schreef:
Niet heel Urk, maar er gebeurt daar best veel, voor zo'n durp.
Van zo'n kleine gemeenschap verwacht ik dat niet: grote sociale controle, overwegend gelovig, heb je naaste lief, zou me denken.
Maar ze steken teststraten in de fik, zijn racistisch en agressief, zuipen en snuiven.
Gewoon weer een eiland van maken en Baudet daar dan zijn Forumland laten stichten. ;)
Zijn wij er mooi vanaf :D

Ook FvD aanhangers zijn maar een heel klein groepje, al wordt dat in de media natuurlijk anders gebracht. Wel heel veel ramptoeristen en mensen van buitenaf die op Urk komen demonstreren tegen corona (waarom op Urk?! Laat ons met rust :') ).

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:14

Matheo, natuurlijk scheer ik niet iedereen over één kam maar het is wel een feit dat Urk als plaats op zich regelmatig het nieuws haalt met allerlei controversiële zaken. Het zal zeker maar een gedeelte van de mensen zijn maar die hebben in de opvoeding wel een steek laten vallen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:55

Matheno schreef:
Ook wij urkers schamen ons voor dit kleine groepje rotte kinderen hoor.
Je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren.

Electra63 schreef:
Niet heel Urk, maar er gebeurt daar best veel, voor zo'n durp.
Van zo'n kleine gemeenschap verwacht ik dat niet: grote sociale controle, overwegend gelovig, heb je naaste lief, zou me denken.
Maar ze steken teststraten in de fik, zijn racistisch en agressief, zuipen en snuiven.
Gewoon weer een eiland van maken en Baudet daar dan zijn Forumland laten stichten. ;)
Zijn wij er mooi vanaf :D

Ook FvD aanhangers zijn maar een heel klein groepje, al wordt dat in de media natuurlijk anders gebracht. Wel heel veel ramptoeristen en mensen van buitenaf die op Urk komen demonstreren tegen corona (waarom op Urk?! Laat ons met rust :') ).

Ik woon op Flakkee, het witte eiland. De oorspronkelijke bewoners geven altijd de import of de toeristen de schuld van het hoge drugs- en drankgebruik.
Ik woon naast een middelbare school. Hiervoor woonde ik in Rotterdam, ook vlak naast een school.
Het taalgebruik van de scholieren is echt hetzelfde, de kankers en het straattaal, vliegen je om de oren.
Ook de troep die ze maken.
Maar ook daar krijgen de "import-kinderen" de schuld van ;)
Waarschijnlijk geeft het een goed gevoel, om de schuld bij anderen te leggen. ;)

En natuurlijk bedoelde ik niet alle Urkers, maar het komt wel opvallend vaak voor.
En ik geloof zeker, dat er Urkers zijn die hier afstand van nemen.
Maar Urk is toch wel een behoorlijk rechts, weinig tolerant dorp, als ik af en toe beelden zie of berichten lees.

En daar wil ik jou, oprecht, niet mee beledigen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 17:33

FvD heeft 10% van de stemmen gekregen, PVV heeft 14% van de stemmen gekregen en SGP 55% van de stemmen.

Van de niet-SGP stemmen gaat het dus om dik 21% van de stemmen die naar de FvD zijn gegaan en ik heb van de SGP-stemmers in Urk nog geen gedrag gezien dat me het gevoel geeft dat als ze niet op een christelijke partij zouden stemmen (in totaal nog eens 17% gaat naar CU+CDA+JL), ze dan FvD niet als een reële optie zouden zien, dus dat minder dan 21% dan op FvD zou stemmen. Dat is dus gewoon een grote groep. Op de VVD is landelijk 22% gestemd, ter vergelijk.

Mijn broertje heeft op Terschelling op de zeevaartschool gezeten, en gaf aan dat de Urkers daar zeer negatief buiten de groep vielen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:48

Volgt iemand Willem Engel op Twitter?

Die maakt zoveel taalfouten, dat ik af en toe niet eens zijn berichten begrijp?

Hij heeft gisteren een filmpje geplaatst met overleden of zieke sporters en dan vraagt Engel zich af of deze mensen gevaccineerd zijn en dat de verantwoordelijken gestraft zullen worden ? Zelfs Christian Eriksen zit weer in dit filmpje, waarvan bekend is, dat hij in juni nog niet gevaccineerd was.

Als Engel een filmpje of foto van een familielid van mij zou plaatsen, dan klaag ik hem echt aan.

Daarom kan ik niet begrijpen, dat er mensen zijn, die Engel volgen en geloven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:50

Even inbreken als het mag

Heeft een van jullie wel eens gehoord dat je voor 1500pp vervalste qr codes kunt kopen via ggd medewerker

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:58

Vanuit de GGD weet ik dat er regelmatig behoorlijk bedragen (500-1000 euro) worden geboden voor valse vaccinatieregistraties. Mensen (werkend bij de ggd) krijgen dergelijke aanvragen via mail of app, er schijnt zelfs iemand te zijn geweest die bij een aantal locaties langs is geweest aan de deur om het zo te proberen, overigens zonder succes.

De boodschap vanuit de ggd is heel duidelijk: een veel snellere manier om je baan (en je eventuele big-registratie) kwijt te raken is er niet. Ik heb echter nooit gehoord dat er successen mee zijn bereikt/dat er mensen voor zijn ontslagen, enkel dat het geprobeerd is.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 14-09-21 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:08

Zou het mogelijk zijn om een vaccinatie te vervalsen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:26

Aangezien je dus niet gechipt wordt, is dat inderdaad mogelijk en naderhand lastig te controleren (het gebouw uit).

Een valse registratie kan door de admin gedaan worden door er gewoon één aan te maken + te zetten op gevaccineerd terwijl hij niet werkelijk langs de prikker gaat, of door de prikker door een vaccin te verspillen in plaats van in te spuiten. Het eerste komt aan het eind van de dag wel naar boven doordat het aantal spuiten niet gelijk is aan het registraties (en dat wordt iedere dag zorgvuldig gecontroleert. Ik heb de stress meegemaakt dat er een spuit vermist was, uiteindelijk is hij gelukkig gewoon boven water gekomen, hij was ergens achter gerold), het tweede is helemaal niet meer te achterhalen.

Maar waar de admins gewoon administratief medewerkers zijn vanuit alle hoeken en dus wel hun baan kwijtraken en waarschijnlijk aangeklaagd zullen worden, zijn de prikkers niet alleen hun baan kwijt als ze gepakt worden, maar ook hun hele sector. Dit zijn namelijk verpleegkundigen (of artsen) met een BIG-registratie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:30

Maar dan kan het dus simpel ? Een criminele medewerker die alleen gegevens invoert is dan alleen je bsn nummer nodig om zo aan te vinken dat je gevaccineerd bent en dan kun jij als fraudeur de CoronaCheck app downloaden en de wereld over reizen of elk weekend de kroeg induiken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:31

bigone schreef:
Maar dan kan het dus simpel ? Een criminele medewerker die alleen gegevens invoert is dan alleen je bsn nummer nodig om zo aan te vinken dat je gevaccineerd bent en dan kun jij als fraudeur de CoronaCheck app downloaden en de wereld over reizen of elk weekend de kroeg induiken.

En zo kopen mensen hun vrijheid terug. Ware het niet dat ze daarmee de vrijheid van kwetsbare mensen in het geding brengen.
Asociaal als iemand dat doet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:31

Wow schrik ik toch van...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:37

hoezo? wat is er niet te vervalsen. In iedere sector, in ieder bedrijf kan zoiets gebeuren.
Het lijkt me wel sterk dat iemand zo dom is om z'n baan (en toekomstige banen) te verspelen voor 500-1000 euro.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:39

Maar hoe vaak zal dat gebeuren?
Je moet en niet gevaccineerd willen worden en een medewerker kennen die fraude wil plegen voor jou.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:41

Electra63 schreef:
Maar hoe vaak zal dat gebeuren?
Je moet en niet gevaccineerd willen worden en een medewerker kennen die fraude wil plegen voor jou.

En als het de prikker is, moet je het ook nog voor elkaar krijgen om bij de juiste prikker terecht te komen. Op beide locaties waar ik persoonlijk ervaring mee heb verdeelde de hosts de personen over de priklijn, dus dan werkt het nog niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:42

Fraude kan altijd.

In juni had ik een negatief vaccinatiebewijs nodig voor vakantie.
En toen kreeg ik al een aanbod van iemand, die een certificaat wel wilde en kon vervalsen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:58

Maar voor je qr code vaccinatie bewijs vind ik het zelf nogal ver gaan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:09

Hoe doen mensen zonder smartphone het eigenlijk met die code?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:19

MarlindeRooz schreef:
Hoe doen mensen zonder smartphone het eigenlijk met die code?

Dat ben ik ooit benieuwd naar. Vooral vanwege mijn 85-jarige digibete moeder met reumahanden en tremoren.