Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:05

30 km gefietst
2,5 uur paardgereden
Ik gok een km of 20 gelopen (de activity tracker was het spoor bijster)

Wie komt me bij elkaar rapen?

Afbeelding

Potver. Genoten. <3

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:06

Wow, Wat een gaaf plaatje!
Klinkt als een heerlijk dagje Roosch, dat hotel ontbijt morgenochtend heb je alvast dubbel en dwars verdiend.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:20

Lekker Roos *\o/* .

Ik had vanavond zin in patat.
Paste dat nog in mn kcal doel? Neu :o
Was het lekker, zeker wel :P
En om het semi gezond te houden. Patat uit de airfryer, met sla en kip.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:22

Jezus Roosch, dat je daar energie voor hebt!

Mijn collega's zeiden vandaag hoe gigantisch onder de indruk ze waren van het feit dat ik eigenlijk nooit wat lekkers neem, ongeacht wat ze aanbieden <3. Vond het zo'n lief compliment.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:24

Ja dit kwam uit m'n tenen hoor, al met al zo een 5 uur intensief bewogen. Als die stomme weegschaal nou niet gaat meewerken... :))

Friet, lekker! Die heb ik er ook big tussendoor gejast hier, was lekker. :j
En dat ontbijt morgenvroeg; laat maar komen! :)) :9

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:40

Klinkt als een leuke dag Roosch. Je hebt ook ideaal weer om daar te zijn en savonds langs t strand te rijden.

lekker hoor Claudia. Moet soms toch ook kunnen

Goed bezig musli. Nu hopen dat je het weer voor gaat houden.

Wow wat knap dat je dat volhoudt Manon. Ik moet echt buiten bezig zijn anders ben ik er echt na 5 minuten helemaal klaar mee. groepslessen gaan nog wel binnen maar verder heb ik echt geen motivatie.

Auwie anippergroen. Doet me denken aan de keer dat mijn man en ik de samariakloof op Kreta gelopen hebben. We waren iets te rustig gestart en moesten ons rot haasten om de laatste boot terug naar het begin te halen. De dagen erna kon ik met hulp van m’n man naar ons ligbedje bij t hotel schuifelen en weer terug en vooral geen stap meer dan dat zetten :')

Hier een flink opkomende rugpijn. Zette paard op stal en wat er gebeurde weet ik niet maar ineen stond die te schaatsen als Bambi in de deuropening en viel bijna met de deur in huis. Kon nog net een halve snoekduik verder z’n stal in nemen om te voorkomen dat hij over me heen kwam. Denk toch een verkeerde beweging hierbij gemaakt en te oud word voor dit soort fratsen. -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:39

Vjestagirl schreef:
Jezus Roosch, dat je daar energie voor hebt!

Mijn collega's zeiden vandaag hoe gigantisch onder de indruk ze waren van het feit dat ik eigenlijk nooit wat lekkers neem, ongeacht wat ze aanbieden <3. Vond het zo'n lief compliment.

Dat is zeker een heel mooi compliment! :j

Vaak zeggen mensen, neem nou: je kan het hebben. Ja, ik kan het hebben juist doordat ik het niet doe :Y)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:17

Roosch, gave foto! Hoe is het nu? Kan je nog lopen na alle activiteiten?

Vjestagirl, wat een leuk compliment!

ClaudiaHS, doe je goed haha. Welke patatjes gebruik jij er voor?

Moi22, haha zo herkenbaar van die kloof. De samariakloof niet gedaan, maar de imbros die een stuk korter is. Volgende dag ook echt niks gedaan behalve op het bedje gelegen.
Sterkte met de rugpijn!

De hele week ga ik al elke dag op de weegschaal staan. Om een idee te krijgen van hoe erg ik schommel door een week heen.
Tot gister liep de weegschaal mooi naar beneden, helemaal blij zag 9,5 staan.
Vandaag hallo + 1kg.
Baal daar dan weer gelijk van. Terwijl dat juist de reden is dat ik dagelijks weeg om inzicht te krijgen in schommelingen.
Kan niet anders dan vocht zijn. Door het warme weer. Gemiddeld 1500 kcal gegeten deze week en elke dag bewogen.
Vandaag gewoon weer door met gezond eten en dan hopelijk morgen of zaterdag weer een leuke stand op de weegschaal.

Vanavond lekker een ritje staan door het duin met een vriendin. Heerlijk zonder zadel en gewoon genieten.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:33

Zal indd vocht zijn kosseh. Met deze warmte heb ik dat ook heel erg.

Ik gooi alles in de airfryer. Van elk merk en elke soort. Bakt allemaal even goed.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:38

Kosseh, dat zal idd vocht zijn. Ik heb het vaak dat als het een keer omhoog schiet, de dagen erna ook weer heel snel lager wordt. Maar frustrerend is het zeker! Ik had vanmorgen +0.1, maar weet zeker dat er morgen een heel stuk meer bij staat, want ik ga vanavond uit eten en ik hou dat altijd wel vast de eerste paar dagen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:46

Volgens mij moet iemand een takelwagen bellen om me uit bed te krijgen. :')

Vandaag maar een tandje minder.

Ik ga zo naar het ontbijt toe en straks maar even nadenken over hoe e rest van m'n dag qua eten eruit ziet. Het is lastig als je dan van huis weg bent.

Veel plezier met het duinritje, kosseh! Ik probeer ook de hele week door te wegen om een patroon te vinden. Benieuwd wat de weegschaal morgen zegt. Ik denk dat het inderdaad vocht is bij jou.

Oei moi, hou je jezelf wel heel? :(:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:48

ManonGrr schreef:
Kosseh, dat zal idd vocht zijn. Ik heb het vaak dat als het een keer omhoog schiet, de dagen erna ook weer heel snel lager wordt. Maar frustrerend is het zeker! Ik had vanmorgen +0.1, maar weet zeker dat er morgen een heel stuk meer bij staat, want ik ga vanavond uit eten en ik hou dat altijd wel vast de eerste paar dagen.

Even mijden die weegschaal dan maar totdat je denkt dat het wel weer weggetrokken is ;)

Ik droomde dus vannacht gewoon dat ik flink wat kilo's was aangekomen en voelde me daardoor heel slecht. Blij dat het een droom was, maar misschien wel een goede motivator om weer even goed vast te houden aan het juiste pad 8-)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:52

Oh neehoor, ik weeg graag elke dag zodat ik die schommelingen ook ken. ik vind het (inmiddels) ook niet erg meer, want ik weet dat het er zo weer af is. Wat een rot droom had jij! Gelukkig viel de werkelijkheid mee :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:22

ManonGrr schreef:
Oh neehoor, ik weeg graag elke dag zodat ik die schommelingen ook ken. ik vind het (inmiddels) ook niet erg meer, want ik weet dat het er zo weer af is. Wat een rot droom had jij! Gelukkig viel de werkelijkheid mee :D

Ik weeg ook graag elke dag hoor :j afgelopen dagen gewoon bewust even overgeslagen omdat ik weet dat het me soms wel frustreert als het niet helemaal is zoals ik wil... Nu gaat het weer de goede kant op, denk ik ;)

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:59

MuSLi schreef:
ManonGrr schreef:

Even mijden die weegschaal dan maar totdat je denkt dat het wel weer weggetrokken is ;)

Ik droomde dus vannacht gewoon dat ik flink wat kilo's was aangekomen en voelde me daardoor heel slecht. Blij dat het een droom was, maar misschien wel een goede motivator om weer even goed vast te houden aan het juiste pad 8-)

Hehe dromen blijven rare dingen :+

Zelfde als ManonGrr hier, ik sta ook iedere dag op de weegschaal. Ik sla wel een dagje over als ik zwaar getafeld heb of uiteten ben geweest haha.

Heeft iemand toevallig hier ervaring mee?
https://www.intolerantietesten.nl/shop/speeksel-haar-intolerantie-testen/speeksel-haar-intolerantie-test-premium-combinatietest/

Het leek mij wel interessant omdat ze ook kijken naar je metabolisme. Ik trek alleen alweer snel zoiets in twijfel haha

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:21

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:34

Thirzasarah, ik ben hier echt iets te nuchter voor denk ik. Dan denk ik; het gaat toch prima zo, waarom zou ik dit überhaupt willen testen. Maar ik ben het eens met MuSli (ik moet trouwens bij jouw naam echt altijd denken aan ontbijtgranen haha), vind jij het interessant en kan je het geld missen, gewoon doen. Alleen hoeveel waarde je dan weer kan/moet hechten aan de uitslag vind ik wel lastig.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:30

Roosch, veel gedaan maar wat een mooie foto!

Moi, oh jeetje! Hopelijk valt de pijn mee vandaag?

Tirza, als je er het geld voor over hebt, waarom niet?
Zelf verder geen ervaring mee.

Hier gaat het kwa eten echt ruk. Teveel stress nu ik weer in mijn oude woonwijk ben en met stress eet ik teveel of niet. Nu is het dus teveel.. zucht.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:37

ManonGrr schreef:
Thirzasarah, ik ben hier echt iets te nuchter voor denk ik. Dan denk ik; het gaat toch prima zo, waarom zou ik dit überhaupt willen testen. Maar ik ben het eens met MuSli (ik moet trouwens bij jouw naam echt altijd denken aan ontbijtgranen haha), vind jij het interessant en kan je het geld missen, gewoon doen. Alleen hoeveel waarde je dan weer kan/moet hechten aan de uitslag vind ik wel lastig.

Ik denk daar ook steeds aan haha.

Uhm nouja ik ben behoorlijk nuchter maar in mijn geval ook iets wanhopig.
Ik heb veel klachten waar regulier weinig uitkomt dus meer vandaar. Daarbij komt 50 euro is veel geld :+ Ik kan het betalen maar weet niet zo goed of ik het geloof... ik had stiekem gehoopt dat er iemand hier al eens gebruik van heeft gemaakt. Ik denk dan als het zo makkelijk is waarom zou de huisarts bijv. Ook niet snel zo een testje doen. Ooit eens bij een zweverig persoon geweest en ik voelde mij daar zo enorm opgelicht. Zegmaar als je potjes met druppels in een doosje doe en schud, dat je zeg ja ze zijn nu aan het kopiëren dan ben je mij kwijt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:42

Thirzasarah, ik zou ook erg mijn twijfels hebben over de uitslag. Dit soort bedrijven verdienen volgens mij juist aan mensen die net zoals jij, binnen de reguliere geneeskunde geen duidelijke antwoorden krijgen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:24

Ik zou iig meer willen weten over hoe dat werkt en hoe het wetenschappelijk is onderbouwd.

Zo, na > 22 kilometer, > 1100 meter stijgen en > 27.000 stappen ga ik zo een lekkere pizza eten.

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:18

Die heb je verdiend. :))

Thirzahsarah wat voor klachten heb je precies? Het stuk metabolisme zou ik loslaten. Wil je dingen weten over intolerantie etc dan heb ik een positieve ervaring met een alternatieve geneeskundige. Die heeft me van een hoop intoleranties afgeholpen. :j

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:27

Welverdiend gaucho!

Hier heerlijk gegeten, nu lekker onderweg naar huis aan het wandelen. Hopelijk valt het mee morgenochtend!Afbeelding
Afbeelding

We hebben het toetje overgeslagen, duurde allemaal vrij lang en kindje van m'n vriendin moest echt naar bed. Dus dat scheelt :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:00

Ooohh wat een heerlijke diners! :D

Ik begin langzaamaan mijn souplesse terug te krijgen en kan bijna weer lopen. Wat een stevige paar dagen waren dit :+ vanavond uurtje op de fiets gezeten in de sportschool, want al 3 dagen op mijn kont zitten werd ik ook niet echt gelukkig van.

Neem kunnen lopen niet voor lief, dames :D hahaha.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:36

Even verder gekeken en het leek toch meer een scam. Je kon nl ook intolerantie hebben voor duivenpoep haha.

@Roosch, extreme vermoeidheid, heel pijnlijk/zwaar voelend lichaam en vaak en veel maag/darm klachten. En toevallig zijn vanavond de maag/darm klachten enorm aanwezig. Ik was gedoucht maar mijn T-shirt is alweer doorweekt geweest van het zweet. Niet een heel smakelijk verhaal maar helaas wel de waarheid :+
Er is dus behalve een langzame schildklier en ijzerstapeling niets afwijkends te vinden, wel nog wat waardes die net niet goed zijn maar geen klachten kunnen veroorzaken. Ik twijfel steeds meer om in het buitenland uitgebreid bloedonderzoek te laten doen, misschien val ik dan net niet meer op een grens of grijs gebied. De waardes wijken net af waardoor ze vaak zeggen dan prikken we over 3 maanden opnieuw.. na 3 maanden zijn ze iedere keer net goed.. of nog steeds afwijkend genoeg