Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:31

Bijzonder, verleng je er ook mee? Ik gebruik nu al een paar maanden de rubberbase van Victoria Vynn en die zit echt als een huis.

Ik prep alles goed, dan 2 dunne lagen rubberbase, 2 a 3 lagen kleur en 1 laag topcoat.

Door mijn werk stoot ik mijn handen en nagels echt vrij regelmatig en ik chip of breek nooit.
Afbeelding
Dit zit er nu 2,5 week op.

Britt

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:40

Rubberbase houd bij mij ook niet zo goed, sommige merken beter dan anderen, maar het is gewoon niet zo mijn product.

Je kunt een ander merk proberen of een ander soort product. Danwel harder, danwel meer of minder zuren. Het is net wat bij jouw nagels past.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:53

Sintara schreef:
Helaas gaat de Victoria vynn rubberbase hier niet beter dan de gewone base.. ligt het dan misschien toch aan de toplaag? Waar mijn nagelbed ophoudt en de vrij hangende nagel zeg maar begint, daar krijg ik lift waardoor de lak afpelt. Wel het ergst richting het uiteinde van de rand.
Ik had mn nagels redelijk kort maar zit in de zon (Spanje) dus alweer ruim 2mm nieuwe groei in de week dat het er nu op zit
[ [url=m/eUDrtA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe veel laagjes doe je?
En doe je er topcoat op?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:10

Sintara schreef:
Helaas gaat de Victoria vynn rubberbase hier niet beter dan de gewone base.. ligt het dan misschien toch aan de toplaag? Waar mijn nagelbed ophoudt en de vrij hangende nagel zeg maar begint, daar krijg ik lift waardoor de lak afpelt. Wel het ergst richting het uiteinde van de rand.
Ik had mn nagels redelijk kort maar zit in de zon (Spanje) dus alweer ruim 2mm nieuwe groei in de week dat het er nu op zit

Wat doe je om de nagel voor te bereiden? Ruw je op? Gebruik je ook een cleaner (desinfectie en ontvetter) en primer? Seal je de lagen in ook na het lakken?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:29

Ik heb ze gevijld en opgeruwd, schoongemaakt met aceton en daarna afgespoeld en een uurtje gewoon gedroogd. Dan primer van moods, twee dunne laagjes Vitoria vynn rubberbase en twee laagjes topcoat van moods. Ik dacht, als het niet super blijft zitten is het niet zo opvallend zonder kleur.. :o

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:34

Sintara schreef:
Ik heb ze gevijld en opgeruwd, schoongemaakt met aceton en daarna afgespoeld en een uurtje gewoon gedroogd. Dan primer van moods, twee dunne laagjes Vitoria vynn rubberbase en twee laagjes topcoat van moods. Ik dacht, als het niet super blijft zitten is het niet zo opvallend zonder kleur.. :o

Ik snap je uur wachten niet helemaal.
Want dan zijn je voorgaande stappen in mijn ogen voor niks geweest.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:45

Omdat ik dacht dat ik misschien de vorige keer te snel was na de aceton :P en ik was een film aan het kijken dus een beetje afgeleid tijdens het drogen

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:15

Waarom afgespoeld na de aceton?
En waarom aceton gebruik?
Na het opruwen even afnemen met wat cleaner op alcoholbasis is voldoende. minuutje laten drogen en ready to go

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:00

Ik kwam deze oproep tegen op Facebook, misschien is het iets voor iemand uit dit topic

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... ZNkbyrtsLM

Verder heb ik het even rustig aan gedaan met een neutraal kleurtje, maar zaterdag ben ik naar Fred and Friends geweest in Ahoy. Dresscode was zwart-roze-glitter.

Afbeelding

De neutrale lak even op geveild, nieuwe kleur erover, eind deze week ga ik weer terug naar iets rustigs.

@sinatra ik merk dat iets maar laagjes zorgt dat je nagels minder buigen en dus ook minder bladderen. En biab blijft bij mij ook beter zitten dan rubber base.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 20:05

Sintara schreef:

Wat ik zelf heel vaak vergat is om alle randjes ook goed mee te preppen. Daarom liet het bij mij altijd ontzettend snel los. Nu focus ik me juist op alle randjes en blijft het makkelijker 3 weken top zitten!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:55

Het enigste wat ik doe als prep is mijn oude lak (rubberbase) af vijlen. Niet geheel schoon vijlen, beetje laten zitten.
Dit is dan zo ruw dat je hier gelijk opnieuw rubber overheen kunt lakken. Ik hoef dan ook geen primer te gebruiken.
Ik doe meestal dan 2 lagen rubberbase en 1 laag topcoat en vooral niet vergeten de randjes dicht te sealen.
Ik heb nooit problemen met chippen e.d
Blijft dikke 3 weken goed zitten tot ik nieuw wil.
En dan krijgen mijn nsgels toch echt wat te verduren met 7 paarden thuis. Veel wassen en vaak stoten.

Het enigste wat ik af en toe doe na een week is een nieuw laagje topcoat puur omdat op mijn rechterhand de glans vaak wat verdwijnt. Maar het zit als een huis en wel van verschillende merken.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:45

Hier ook gelnagels die echt niet fatsoenlijk willen blijven plakken.
Toch eens kijken naar een betere base, denk ik...
Ik vijl en ruw ze op, maak ze schoon met nagellak remover zonder aceton en daarna doe ik de base. Dus misschien ook eens kijken voor goede prep?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:52

Waarom nagellak remover zonder aceton?
Ik zou een echte cleaner gebruiken of met. Want anders ontvet je te weinig.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:56

Oh, ik heb ook aceton in huis, dus daarmee zou het ook kunnen :)
Ik deed het zonder aceton, omdat ik dat ergens op internet had gelezen :') :+

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 21:04

Ik gebruikte in het begin een cleaner, tot ik het een keer vergat en het niet chipte :')

Nu doe ik vijlen, opruwen, afborstelen en gaan en blijft het gewoon altijd zitten terwijl ik echt heel lomp ben. Meestal hou ik het er een week of 5/6 op (met 2x bovenkant opvullen) en ben ik dan wel weer toe aan een ander kleurtje en een stuk kortere nagels :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 23:06

Bij mij is het pas blijven zitten toen ik dehydrator en een acid base ben gaan gebruiken. Nu zit het echt ales een huis.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:44

Meelezer meldt zich :o
Door het lezen van dit topic heb ik onlangs een startpakket rubber base aangeschaft. Daarin zitten o.a. een nagelreiniger en proteïnebond. Voor het eerst dat ik niet direct mijn (gel)nagellak verwoest en binnen een halve week chips heb na het lakken van mijn nagels. Nagels breek en scheur ik dankzij de rubber base ook veel minder snel. Helaas was mijn pinknagel wel ingescheurd voordat ik mijn nagels weer deed. Die moet weer groeien. Gelukkig groeien mijn nagels vrij snel, hoewel ik ook wel eens het idee heb dat ze daardoor ook zwakker zijn (maar dat kan ook verbeelding zijn).

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:51

Oh dames ik ben zo verliefd <3
Ik heb gisteren 2 lakjes gekregen van mn schoonzus\haar dochter.
Ik doe af en toe nagels van nichtje(gisteren 3e keer) en als bedabkje hadden ze 2 lakjes meegenomen.
En ik vind ze zo gaaf <3
T is een jelly rood en een shimmer paars <3
Juicy Sangria en Purple Platinium van Victoria Vynn
Afbeelding
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:53

Oh, beetje bloedrood, mooi!

Ik ben ook weer blij met m'n nieuwe set <3

Afbeelding
Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:07

Oh die is ook mooi!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 22:45

Dat vind ik een mooie set Roosch!

Wat lief Fleurtjeuh, lekkere kleurtjes idd

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:23

Ik blijf er ook maar naar turen steeds, vind ze zo tof. :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:28

Ik heb nu deze op mijn nagels, zo’n heerlijk herfst kleurtje <3
Afbeelding
Afbeelding

Gellak A02 over Smart gel, allebei van Verin

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:56

Hoi, ik kom even uit de meeleesmodus. In dit topic heb ik al veel info kunnen vinden maar heb nog wat vragen.

Een hele tijd geleden heb ik striplac geprobeerd van alesandro. Dat was geen succes. Als ik een randje vind om te pulleken dan ga ik er voor zeg maar :+ en met striplac kon ik dan ook nog eens de hele nagel ineens eraf trekken. Niet echt goed voor je nagels en ik was al een flinke nagelbijter met zwakke nagels.. Dat werkte dus niet.

Nu bijt ik amper nog mijn nagels en pulken is ook veel minder dus wil er nog eens een poging aan wagen.
Alleen zie ik even door de bomen het bos niet meer. :') ik kijk bij neonail en victoria vynn.

Voor mij inkooplijstje heb ik nu:
Nagelriemverwijderaar, wat doe je met de nagelriem die je omhoog hebt geduwt? Niks?
aceton, doekjes, stokjes, folie en vijl.

Prep, moet hier dan nog een primer over? Of een dehydrator voor?

De base kan ik echt niet kiezen, ik denk dat ik rubber fijn vind omdat ik makkelijk chips had. Maar welke is dat van victoria vynn?

Kleurtjes natuurlijk en de top is ook niet zo moeilijk denk ik.

Mis is nog iets? Ik las ook over alcohol, waar is die voor? En als er een plak laagje blijft zitten om de top, waar maak je dat mee schoon?

Bij onderstaande foto, wat is het verschil tussen de bovenste 4? En welke kan ik het beste kiezen?
En is de onderste base, een rubberbase?

Afbeelding

Spoiler:
super sorry voor alle vragen, ik kwam er echt niet meer uit -O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:26

Hannanasjuh schreef:
Hoi, ik kom even uit de meeleesmodus. In dit topic heb ik al veel info kunnen vinden maar heb nog wat vragen.

Een hele tijd geleden heb ik striplac geprobeerd van alesandro. Dat was geen succes. Als ik een randje vind om te pulleken dan ga ik er voor zeg maar :+ en met striplac kon ik dan ook nog eens de hele nagel ineens eraf trekken. Niet echt goed voor je nagels en ik was al een flinke nagelbijter met zwakke nagels.. Dat werkte dus niet.

Nu bijt ik amper nog mijn nagels en pulken is ook veel minder dus wil er nog eens een poging aan wagen.
Alleen zie ik even door de bomen het bos niet meer. :') ik kijk bij neonail en victoria vynn.

Voor mij inkooplijstje heb ik nu:
Nagelriemverwijderaar, wat doe je met de nagelriem die je omhoog hebt geduwt? Niks?
aceton, doekjes, stokjes, folie en vijl.

Prep, moet hier dan nog een primer over? Of een dehydrator voor?

De base kan ik echt niet kiezen, ik denk dat ik rubber fijn vind omdat ik makkelijk chips had. Maar welke is dat van victoria vynn?

Kleurtjes natuurlijk en de top is ook niet zo moeilijk denk ik.

Mis is nog iets? Ik las ook over alcohol, waar is die voor? En als er een plak laagje blijft zitten om de top, waar maak je dat mee schoon?

Bij onderstaande foto, wat is het verschil tussen de bovenste 4? En welke kan ik het beste kiezen?
En is de onderste base, een rubberbase?

[ [url=m/EsSZuf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spoiler:
super sorry voor alle vragen, ik kwam er echt niet meer uit -O-

Alright, vragen zijn helemaal geen probleem!

Allereerst je volgorde :)
1. even opruwen, niet te hard, gewoon even dat het niet meer glanst.
2. Even afnemen met bijvoorbeeld de VV Duo Prep. Dit is tegen het stof van het opruwen, en om de nagel te ontvetten en dehydrateren. Even met je handen wapperen om het te laten verdampen
3. VV nail prep
4. Je base. Bij VV is de rubberbase te vinden onder de naam Mega Base. Boost Base kan je tussen je prep en je rubber base gebruiken, boost base heeft een soort vezeltjes in zich die zorgen voor extra hechting tussen de nagelplaat en de lak erboven. Daar hoef je maar een dun laagje van te doen, de nagel bouw je op met de rubber base.
5. Je kleur. Verschillende merken zijn te mengen, persoonlijk goed te spreken over VV en Neonail.
6. Je topcoat. Bij VV heb je ook No Wipe topcoats, die houden dus geen plaklaagje over. Kies je een met een plaklaagje, dan kan je daar de Duo Prep voor gebruiken, die is daar ook voor bedoeld :)

Alcohol is om je nagels te ontvetten en dehydrateren. Dit is de VV Duo Prep. En dus voor het afnemen van het plaklaagje.

Heb ik zo al je vragen beantwoord? :)