3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:40

Haha ja als je vaker uit eten gaat is dat niet handig!

Ik heb vooral veel borrels.. Hoe doen jullie het bijvoorbeeld met alcohol? Ik ben dol op een biertje of wijntje (rara waar die studententijdkilo's vandaan komen) :') Ik heb volgende week namelijk 3(!) borrels, help.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:43

Ik drink heel af en toe 1 wijntje of 1 of 2 biertjes. Maar niet maandelijks... vind ik echt heel zonde. Drink wel Spa rood of cola zero.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:56

Ik heb niet veel borrels, maar vind het wel echt super relaxed om gewoon met mn man op de bank een wijntje (of 4) te drinken en filmpje te kijken (en chips of hapjes te eten O:) ), deden we minimaal 1x per week wel, maar regelmatig ook vaker, vooral in drukke periodes met veel stress. Daar hebben we nu echt een rem op gezet, drink nu max 2 wijntjes, en het doel is alleen met uitjes/gelegenheden, binnen mijn punten. Hoe het in de praktijk uitpakt moet ik nog ff afwachten :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:18

Ik heb nooit borrels, maar ben ook geen fan van alcohol, dus dat scheelt al in de kcal :')

Al maak ik dat meer dan goed met mn liefde voor zoetigheid

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:36

Ik heb niet zoveel moeite met alcohol te laten staan... alleen vanavond concert dan drink ik wel wat wijntjes en morgen met uit eten ook :j Moet wel zeggen dat het met een vriend wel lastiger is omdat het dan idd "gezellig" is om samen een wijntje te drinken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:48

Pfff ik kan niet zo goed tegen veel eiwitten. Ben dus begonnen met eiwitshakes. Heb er gister 1 gehad en het is helemaal mis. Heb echt het gevoel dat er een steen in mijn darmen zit. :+

En het zijn al plantaardige shakes. :roll:

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:55

Wat is de reden dat je er aan begonnen bent dan? Of wist je niet dat je er niet tegen kon? Lekker skippen dan! Genoeg andere producten om eiwitten aan te vullen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:01

Het maakt niet uit waar ik die eiwitten vandaan haal. Krijg er buikpijn van. Ik ga het doorzetten om er aan te wennen. Maar ik sport veel en daarvoor wil ik eiwitten aanvullen. Omdat het bewezen nodig is. En anders eet ik veel te weinig eiwitten. Ik eet namelijk geen vlees en weinig zuivel.

En had al een vermoeden omdat ik slecht tegen kwark kan. Maar dacht dat het kwam door lactose. Dus niet...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:13

Marlinderooz, je zegt dat je nu plantaardige neemt. Maar welke precies? Er zijn er veel verschillende die ook een verschillende opname betekenen en een andere invloed op je darmen kunnen hebben.
Eventueel een idee is om een shake te nemen met veel vezels of er zelf vezels aan toe te voegen om je darmen de kans te geven alles rustig te verwerken.

Weet niet of je dat al gedaan hebt, maar snuister eens bij verschillende vegan proteïne merken en onderzoekjes daarover. Vaak erg interessante dingen over de opname en nut voor je lijf.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:16

Die van orangefit, is op basis van erwten. Nemen alle vegan topsporters en is aangeraden door mijn diëtiste. -O-

Maar ga zo even 2 broodjes eten met wat vets erbij. :=
Even wat olie haha. Want ben het zat.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:38

MarlindeRooz schreef:
Pfff ik kan niet zo goed tegen veel eiwitten. Ben dus begonnen met eiwitshakes. Heb er gister 1 gehad en het is helemaal mis. Heb echt het gevoel dat er een steen in mijn darmen zit. :+

En het zijn al plantaardige shakes. :roll:

Ik kan er ook niet goed tegen. Werkt wel als ik er een khd bron bij neem zoals banaan of havermout.

Heb een tijdje op een voedingsschema gestaan (van een voedingscoach) wat heel hoog in eiwitten was en laag in khd. Heel mn buik opgezet en pijnlijk :oo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 17:46

Komt misschien omdat ik al 12 jaar vega / laag in eiwitten eet. Dus daarom wil ik het even volhouden.

Maar had net patatas bravas in de airfryer gegooid. Mayo (vegan) erbij en op een snee vers speltbrood En het zakt wel! Dus vanaf nu even combineren met vezels! :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 18:06

Jullie gaan snel! Alcohol en etentjes zijn voor mij ook wel een valkuil. Ik ben gek op eten, en heb nogal wat etentjes gepland. Morgen ayce sushi en ‘s middags komen mijn opa en oma lunchen. Met de lunch ga ik me wel iets inhouden, en dan ‘s avonds maakt het me niet zo veel uit, enkel niet te veel gefrituurd spul en rustig aan eten. Maar dat is ook omdat je anders zo’n baksteen in je maag hebt na het eten en dan niets meer kunt, haha! Zondag heb ik ook een feestje.

Normaal gesproken kan ik alcohol wel soms laten staan, maar ik kan ook wel echt genieten van een wijntje of biertje. Vanavond houd ik het bij 1 wijntje bij het eten.

Over die eiwitshakes. Ik krijg die dingen echt niet weg.. dan maar minder eiwitten.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:00

Ik denk dat ik mezelf ook gewoon een maximaal aantal drankjes ga zetten als doel. Heb alleen wel collega’s die gewoon voor je bestellen als je glas nog niet eens leeg is, dus dat is wel even lastig. Voorheen had ik altijd nog het “excuus” dat ik moest rijden naar huis, nu ik verhuisd ben gaat die vlieger niet meer op haha.

Ga morgen trouwens bowlen en gin tonics drinken, geloof dat die nog redelijk “oké” zijn. Ook maximaal twee ga ik er nemen (ook budget-technisch verstandiger haha).

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:03

Als je een aantal keer afslaat, wennen ze daar vanzelf aan! Zonde van de kcal als je ze drinkt omdat anderen het nou eenmaal besteld hebben...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:26

Heb je ook gelijk in! Uitdaging voor mezelf direct!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:42

Laura82 schreef:
Als je een aantal keer afslaat, wennen ze daar vanzelf aan! Zonde van de kcal als je ze drinkt omdat anderen het nou eenmaal besteld hebben...

Is idd zonde. Als ik altijd iets zou moeten nemen omdat anderen dat 'gezellig' vinden, zou je me kunnen rollen :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:51

Jullie hebben totaal gelijk! Groepsdruk vind ik altijd lastig! Ik heb vandaag een rustdag qua sport, ga vanavond wel bowlen, maar dat reken ik niet mee haha. Heb wel nog steeds spierpijn van woensdag!

Mijn geplande lijstje;
O; Griekse yoghurt met banaan, blauwe bessen en granola
T; sinaasappel of 2 mandarijnen
L; 3 knäckebröd met pindakaas
T; appeltje
A; ??
T; 2 drankjes (Gin tonic) en proberen geen hapjes te nemen!

B; stappendoel halen en ga bowlen haha

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 09:35

Gewoon de zwaarste bowlingbal pakken, dan is het ook sport :))

Ik zit te wachten tot stal open gaat. Lekker even rijden. Zit niet zo lekker in mijn vel, dus een buitenrit is een welkome manier om mijn hoofd even leeg te maken. :)

Mijn planning voor vandaag:
O: havermout, eiwitpoeder, halve banaan, lepeltje pindakaas en een klein beetje chocovlokken (443 kcal)
L: twee volkoren boterhammen, 1 met quorn en een met appelstroop en een halve banaan. (336 kcal)
T: 1 appel (80-100 kcal)
A: uit eten bij de Groene chef

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:42

Als je veel uit eten gaat snap ik het wel Laura, hoewel het ook echt wel heel belangrijk is om te genieten hoor!

Ik mag op dit moment nog geen alcohol drinken, dus daar heb ik gelukkig nog geen last van haha.

Ik heb ook nog nooit een eiwitshake op, vooral omdat mijn moeder het onzin vindt dat ik dat soort dingen ga kopen. Dus misschien ooit als ik op mezelf woon :=

Gisteren een hele productieve dag gehad :)) 'S ochtends vroeg meteen na het ontbijt al naar Shan geweest (mijn ene paard), daarna lekker even in de tuin gewerkt. Wat bloemen gezaaid, ik ben benieuwd of het wat gaat worden, want ik had echt het gevoel dat ik maar een dotje deed :') Daarna even gegeten en een appelcake gebakken. Naar mijn andere paard gegaan en dan de cake naar mijn opa en oma gebracht, hij was zeker goed gelukt! 's avonds zelf gekookt en daarna naar het schooltoneel geweest met mijn zusje. Heerlijke dag gehad dus!
Me niet volledig aan mijn vooral bedachte lijstje gehouden, maar dat was vooral omdat ik het zo druk had dat ik soms geen tijd had om iets te eten :=
O: een boterham met halvarine en hagelslag, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met fruitstroop en een plak zelfgemaakt krentenbrood met kaas, een glas water.
T: twee rijstwafels meergranen met pindakaas en kip-kerrie salade.
L: een plak zelfgemaakt krentenbrood, havermoutpap met halfvolle melk en een peer.
T: een stuk zelfgemaakte appelcake.
A: spaghetti met courgette, aubergine, tomatenpuree, passata, en gehakt, kaas, en een beetje veldsla ernaast.
T: een kop thee met een koekje.
T: een flesje Ice Tea.
B: 14.000 stappen, ik denk in totaal een uur en een kwartier bezig geweest met beide paarden, een beetje fietsen en verder niet zo veel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:55

Als je vlees eet en geen krachttraining doet zijn die shakes niet nodig.
Ik heb nog steeds buikpijn. :n vandaag werken van 11 tot 20:30. Jeej.

Gister uiteindelijk:
O: 2 kiwi’s
L: groentebroodje met vegaburger en cheddar
T: smoothie op yoghurts dus in de stad
A: patatas bravas met bloemkool en avocado
T: 2 radler en veel nachos! :))

Maar had een actieve dag! Wandelen, sporten en glow in the dark mini golfen! _O-

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:31

Welkom Edking!

Laura82 schreef:
Vandaag weegdag, een kilo kwijt deze week, en 1,2 kilo sinds mn start met ww (8 dagen) *\o/*
Dat geeft goede moed om door te gaan :D

Nice!! Het is leuk om te doen he? :D En helemaal omdat het resultaat geeft. Ik mis het nog wel eens, maar vind het te duur om maar voor de lol lid te blijven _O-

Ik heb wel ergens instagram, maar gebruik het precies nooit haha.

Hier gaat ie lekker! Sinds 6 maart 1 kilo kwijt, dus in 2,5 week, wat ik meer dan prima vind helemaal omdat ik minimaal beweeg nog door die stomme rug. Nog 2 te gaan :):)

Planning voor vandaag;

O; yoghurt met muesli, banaan, kersenjam
L; roggebrood met eiersalade (eitjes van eigen kippies <3 )
A; bloemkoolpizza met tonijn, ansjovis en kappertjes

En dan tussendoor nog ergens wat, anders zit ik te laag in de kcal.

Voor morgen had ik soep, maar ik hoor net dat morgen bij de rugby na de wedstrijd de barbecue aan gaat. Gelukkig wel fatsoenlijke barbecue met mooi vlees, geen speklappencrematie.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:02

Hier een lekker ritje gedaan :D Stress is weer wat minder. :)

Moest mn gedachten wel verzetten ook. Titane was het zó niet eens met een rustige 10 kilometer :))

Afbeelding
Afbeelding

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:27

Ziet er heerlijk uit Dilan! Fijn dat je stress ook weer wat gezakt is.

Ik ben vandaag toch een stuk actiever dan verwacht! Vanmorgen beddengoed gestreken (vreselijk vind ik strijken), auto gewassen, stallen uitgemest en nu ben ik thuis al een uurtje aan het opruimen, stofzuigen en dergelijke. Nu al bijna 7.000 stappen gezet en 13 etages gelopen (woon op 4 hoog haha).

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:51

Beddengoed strijken?? Dat heb ik nog nooit gedaan :D Sowieso strijk ik niets behalve af en toe een verdwaald overhemd, maar vaker dan 2x per jaar zal dat niet zijn.