Sanet schreef:quera schreef:Omdat ook een kindje met een beperking welkom zou zijn bij ons.
Maar dat is dus alleen vanuit jullie zelf geredeneerd. Misschien had dat kind wel nooit geboren willen worden met een beperking. Jullie hebben nu geen extra tests gedaan, maar stel nu dat op de echo al te zien was dat het totaal niet goed was, zet je de zwangerschap dan voort?
Als het hele leven een lijdensweg is en wachten tot je doodgaat, dan is dat in mijn ogen (!) geen leven. Dat is onnodig lijden.
En natuurlijk kan er altijd al iets gebeuren met een gezond persoon waardoor dat zo wordt, maar als dat al het begin punt is....
Dan hadden we wellicht een andere keus gemaakt als op de echo aangetoond werdt dat het serieus fout zit.
Je krijgt met de andere testen namelijk een kansberekening bijv kans op :1 op 1000 of 1 op 50. Als ik die test zou doen en er komt uit 1 op 50 zou ik enorm gestresst raken, ken een aantal ouders die het weg hebben laten halen en waarbij bleek dat er niks aan de hand was... want nogmaals van die 50 foetussen is er maar 1 gehandicapt. Die andere 49 is niets mis mee.