[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:25

Anke98 schreef:
wollie2004 schreef:
Qua BMI zit je dan nog in binnen de groene lijntjes, maar het kan natuurlijk dat je jezelf niet lekker voelt zo...

Wat is je voedingspatroon?

(en hou aub in je achterhoofd dat je nog niet uitgegroeid bent en er nog een hoop kan veranderen :D + dat het echt niet gezond is om op jonge leeftijd al flink in de weer te zijn met afvallen!!)

Ik ontbijt met een een stuk komkommer en een glas water
Tussen de middag eet ik niet en als ik terug kom van school eet ik vaak een koekje
Sávonds eet ik meestal 1 bord vol ik houd wel van groentw
s'avonds heb ik meestal behoefte aan iets zouts

dat is toch geen eten, dat is uithongeren

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:30

Zilfstar schreef:
Verdorie... hebben ze bij de Lidl iets nieuws... Milkshake. Smaken aardbei (ben ik niet zo van) en natuurlijk choco (en da's dus wel lekker).
Moest ik dus toch proberen en verdraaid... het is lekker! zit alleen wel 164 kcal in 1 bekertje en 22,8 gram suikers en 4,8 gram vetten :(
Waarom heb ik het niet gewoon laten staan en moest ik het meenemen??? 8)7 |o

Positief is dat ik vanmorgen weer 200 gram afgevallen was (die er nu na 1 shake wrs weer op zit }:0 )

Dame. Lees nu net je berichtje. Jeetje wat rot zeg. Wist niet dat paarden dat ook krijgen konden. Sterkte nog! Vreselijk blijft het afscheid nemen van je dieren...

bij die shakes kan je beter heel hard voor bij lopen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:31

Mootje schreef:
Ik kom om die reden dus uberhaubt niet bij de lidl :') In een normale supermarkt kun je de slechte paden mijden, maar in de lidl is dat onoverkomelijk :+

kan wel hoor, ik ga ook naar de lidl maar kom toch met de gezonde dingen weer buiten

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:36

callum schreef:
jeetje wat gaat het hier hard. elke keer neem ik me voor om het bij te houden en dan zijn er 3 paginaas bij. iedereen die is afgevallen goed bezig. alle nieuwe welkom, ik ga weer een poging doen om het bij te houden zodat ik kan reageren.

ik ben inmiddels 1.5 maand bezig en 8 kg afgevallen ik ben hier heel blij mee. ik ga me ook eindelijk een beetje beter voelen en mijn draai vinden in dit dieet.

hebben jullie dat ook dat je zoete trek en vooral je tussendoor trek minder wordt? ik ben er erg blij mee alleen moet ik opletten dat ik wel voldoende eet

daar mag je trots op zijn
ik ben nu 2 kilo kwijt in een maand, had op meer gehoopt maar goed het is zo

ben deze week 4 keer wezen sporten.

2x met personal trainer en 2 keer aqua joggen

mag nu nog 1 keer met een personal trainer trainen en dan moet ik het zelf gaan doen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:09

dipstaartje schreef:
Mootje schreef:
Ik kom om die reden dus uberhaubt niet bij de lidl :') In een normale supermarkt kun je de slechte paden mijden, maar in de lidl is dat onoverkomelijk :+

kan wel hoor, ik ga ook naar de lidl maar kom toch met de gezonde dingen weer buiten

Dat kan ik dus niet, dus kom er dan ook niet.

Frummels

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:21

Ik ga helemaal mee met Dame en Dipstaartje. :) Ik ga er verder ook niet zo op in want Anke lijkt geen tips te willen aannemen.

Verder heb ik alles even bijgelezen maar ben het nu geloof ik alweer vergeten :+
Mijn presentatie ging volgens mij wel redelijk! Ik was wel precies op tijd klaar want toen ik naar buiten liep kwamen er net 6 politiewagens aanrijden waar agenten uit gerend kwamen die naar binnen stormden.. Ik stond een beetje zo te kijken: >;) en dacht: ik lees het later wel in de krant haha.
En inderdaad, nog geen half uur later stond op de site van het leidsdagblad dat de hogeschool ontruimd was ivm een bommelding! :oo ik schrok me een hoedje! Gelukkig was mijn presentatie op tijd klaar haha.

Eten was echt een drama vandaag, ontbijt was heerlijk: meergranenbroodje met een gebakken eitje.
Lunch was een appel (presentaties waren van 11.30-13.30 zonder pauze, zucht) na de presentatie hoorde ik dat ik een tentamen van twee weken terug niet gehaald heb, waarvan ik een beetje van slag was :( wat resulteerde in een puntzakje friet .. met mayo.. en uitjes. _-:( ik was net zo goed bezig op dat uit eten en mijn mac flurry na :+
Maargoed, morgen weer een dag. Morgen ook lekker sporten, ik ga eens level 1 van 30 day shred proberen want ik ben stik nieuwsgierig geworden!
Avond eten wordt strakjes lekker pasta met pesto en pijnboompitjes.
En genieten van de paar dagen vrij! lekker zo een week vakantie :)
Vanavond krijg ik mijn cijfer al terug van vandaag :=

Mootje: ik kan dat dus ook echt NIET. Soms wel, maar dat is echt een uitzondering. Daarom ga ik er ook niet te vaak heen. (Aldi is wat dat betreft ook wat praktischer ingedeeld bij ons).

Callum: wat super knap zeg! Je bent echt heel goed bezig :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:48

Frummels maar goed dat je presentatie net afgelopen was :j .
En tsja af en toe heb je zo'n dag misschien als je vanavond lekker gaat sporten dat je het weer wat recht weet te trekken.

Ik heb vandaag ook een patatje op het werk gegeten (patat dag). Maar inplaats van een frikandel en een kroket had ik een lekker stukje zalm mee genomen. Dus ik had zalm met sla en een klein beetje patat met mayo.
Net heb ik even uitgerekend dat ik al 1600 kcal op heb vandaag en als ik wil blijven afvallen met sporten er bij mag ik niet meer als 1450 (helemaal speciaal op mij uitgerekend). Dus ik ben uitgegeten voor vandaag :+ .

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:03

Ja ik ga denk ik strakjes lekker een eindje wandelen :) En dan dit weekend er even tegen aan in de sportschool ook!

Ja dat was echt geluk hebben, maar kreeg net een mail dat ivm de ontruiming de cijfers pas na de vakantie komen :( maar dat is even niet anders.

Wat een goed idee om dan zelf zalm mee te nemen :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:12

@ Frummels, volgens mij best oké weer voor even een rondje wandelen! Blijft het droog bij jou?
@ Dame23, wel super fijn dat je weet hoeveel je mag eten! Ik worstel daar gigantisch mee. Ik reken het alleen via internet uit d.m.v. BMR + sportfactor maar ik vind dat toch niet helemaal betrouwbaar.. Heeft een diëtiste dat voor je uitgerekend?
@Dipstaartje, luxe zo'n personal trainer! Wat voor dingen doen jullie samen?

Vanmorgen level 1, dag 1 van de 30 day shred gedaan. Ik vond 'm goed te doen voor een eerste keer! Nu richting de sportschool voor nog een work-outje. Lekker bezig denk ik zo :)

Ik zou graag meer op anderen reageren in dit topic maar jullie gaan zo hard dat ik na een halve dag niet lezen meestal al zo'n 3 tot 5 pagina's achterloop :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:54

Naoom_ schreef:
Madeira_ schreef:
HBO Rechten :D
omg, waar? Ik ga dat ook doen haha! In Tilburg :D

Ik in Zwolle (Windesheim) :D Beetje uit de buurt dus, haha.

Tarzan, wow :O arme jij ja!

Frummels, wat een lief vriendje heb jij :D

PassoaJus, super! Gefeliciteerd :)

Toralone, Dame23, Aleenah & Callum, goed bezig allemaal :D

Anke, ik ga mee met de andere..!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:55

Meiden, kunnen jullie mij iets uitleggen??

Ik eet echt al lang gezond, brood, fruit, groente enz :) en nee, ik val er niet vanaf. Gister heel ongezond gegeten, en EINDELIJK woog ik vanmorgen precies 80 kg, dan gaat het ineens heel snel. Niet dat ik veel eet, maar gewoon niet allemaal gezonde dingen.

Hoe kan dat nou altijd?? Ik ben soms geneigd om expres chocolade te eten of iets vets, want dan val ik tenminste af, haha..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:08

Madeira_ dat komt omdat je lichaam dan een boost krijgt, als je slecht eet zet je je lichaam aan tot verbranden omdat het in shock raakt van het vet/de suikers die je opeens binnen krijgt. Vaak val je dan opeens wel af :)
Je hoort ook heel vaak dat aangeraden wordt om 1 dag in de week te eten waar je trek in hebt, dus bv gewoon een patatje of een hamburger, zodat je lichaam niet teveel gewend raakt aan je gezonde voedingspatroon en daardoor soms stopt met het verbranden van vet :)
Super dat je nu 80 kg weegt!

Negerzoen: hier is het al sinds 18.00 droog gelukkig! :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:09

Misschien krijg je normaal te weinig calorieen binnen en met dat 'slechte' erbij wel de juiste hoeveelheid?

Edit: wat Frummels zegt klinkt inderdaad erg logisch :D

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:10

Ik had dat ook! Totdat ik meer ben gaan eten nu val ik regelmatig af. Misschien moet je eens uitrekenen op hoeveel calorien je zit en eens kijken hoeveel jij er nodig hebt?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:20

Dat is het enge, als outik mijn inname uitreken kom ik altijd rond de 1500-1600 kcal uit. Netjes lijkt me :D maar val er amper?niets mee af :( en eet dan idd 1x per week wat lekkers. :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:30

idd.. het advies is om een keer per week lekker te eten, maar dan niet onbeperkt, maar gewoon bijvoorbeeld 2000kcal.

Kun je misschien niet beter iets hoger in je kcal gaan zitten en dan meer bewegen Madeira? Misschien reageert je lichaam daar beter op?

Succes met de Shred Negerzoen, heb hem ook gedaan en je krijgt er ongelooflijk veel energie van
bovendien krijg je als heel snel wat strakkere spieren, wat er mooier uitziet

Net een weekje in Florida geweest voor werk, eten was wat lastig aangezien het geregeld was, maar gewoon gesport (ook wat Jillian Michaels workouts) en heel blij dat ik gewoon hetzelfde gewicht gebleven ben

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:42

Dipstaartje bedankt frummels ook.
Ik zit op de foon te lezen dus alles reageren wordt lastig.
Ik heb vanavond lekker linzensoep gegeten en bladerdeeg met geitenkaas hmmmm

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:53

Frummels gelukkig was je presentatie net op tijd klaar.. :=

Madeira, fijn dat je nu op de 80 zit, misschien moet je wat meer gevarieerd eten? Ik weet niet of je dat nu al doet?

Dipstaartje, 2 kilo is beter dan niets, goed hoor!

Negerzoen lekker aan het sporten. :D

Chessie, netjes dat je niet bent aangekomen, die workouts zijn een mooie compensatie idd.

Vandaag helaas niet kunnen sporten en morgen ook geen tijd voor. :(
Ik zie eigenlijk een beetje op tegen morgen, ik heb dan namelijk de hele dag van 9 tot 9 's avonds examentraining.
Eten is vanuit daar geregeld en ik heb het al een keer eerder gedaan, het eten is allemaal heel verzorgd en fruit kan je de hele dag door nemen.
Maar nu is het probleem eigenlijk dat als ik studeer of aan school werk ik altijd onwijze trek krijg en dan meer ga eten, terwijl ik het niet nodig heb.
Met de lunch kan ik gewoon tarwe pistolets pakken met beleg, maar als avond eten was er vorige keer chinees (ik hoop nu wat anders) want dat is nogal veel calorieën.
Heeft iemand misschien tips of advies wat ik het beste kan doen om die onnodige trek te stelpen?

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:03

Negerzoen schreef:
@ Frummels, volgens mij best oké weer voor even een rondje wandelen! Blijft het droog bij jou?
@ Dame23, wel super fijn dat je weet hoeveel je mag eten! Ik worstel daar gigantisch mee. Ik reken het alleen via internet uit d.m.v. BMR + sportfactor maar ik vind dat toch niet helemaal betrouwbaar.. Heeft een diëtiste dat voor je uitgerekend?

Vanmorgen level 1, dag 1 van de 30 day shred gedaan. Ik vond 'm goed te doen voor een eerste keer! Nu richting de sportschool voor nog een work-outje. Lekker bezig denk ik zo :)

Ik zou graag meer op anderen reageren in dit topic maar jullie gaan zo hard dat ik na een halve dag niet lezen meestal al zo'n 3 tot 5 pagina's achterloop :=

waar kan je die shred vinden ? En wat heb je ervoor nodig ?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:06

even googlen op Jillian Michaels 30 day shred, heb je ze zo gevonden
je hebt alleen een matje en een set gewichten nodig (of je kan het met waterflesjes doen)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:06

nomarjet schreef:
Negerzoen schreef:

waar kan je die shred vinden ? En wat heb je ervoor nodig ?

Youtube, gewoon zoeken op: 30 days shred level 1 (of 2 of 3).
Gewichtjes of anders twee flesjes water en een matje waar je op kan liggen. :)

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:07

Naoom_ schreef:

waar kan je die shred vinden ? En wat heb je ervoor nodig ?[/quote]

Youtube, gewoon zoeken op: 30 days shred level 1 (of 2 of 3).
Gewichtjes of anders twee flesjes water en een matje waar je op kan liggen. :)[/quote]
Zijn er in totaal 3 levels ?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:10

Negerzoen schreef:

heel veel buikspieren
balance oefeningen , cardio
ik ben pas bij deze sportschool begonnen en toen kon je voor 59 euro 3 keer met max 4 mensen met een personal trainer trainen en 3 keer helemaal alleen met een personal trainer en daar ben ik nu bijna doorheen
maar weet nu wel wat ik kan oefenen zelf op de sportschool,
zou ik verder willen trainen met een personal trainer dan moet ik die in gaan huren maar dat vind ik echt te veel geld

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:10

Naoom_ schreef:
Frummels gelukkig was je presentatie net op tijd klaar.. :=

Madeira, fijn dat je nu op de 80 zit, misschien moet je wat meer gevarieerd eten? Ik weet niet of je dat nu al doet?

Dipstaartje, 2 kilo is beter dan niets, goed hoor!

Negerzoen lekker aan het sporten. :D

Chessie, netjes dat je niet bent aangekomen, die workouts zijn een mooie compensatie idd.

Vandaag helaas niet kunnen sporten en morgen ook geen tijd voor. :(
Ik zie eigenlijk een beetje op tegen morgen, ik heb dan namelijk de hele dag van 9 tot 9 's avonds examentraining.
Eten is vanuit daar geregeld en ik heb het al een keer eerder gedaan, het eten is allemaal heel verzorgd en fruit kan je de hele dag door nemen.
Maar nu is het probleem eigenlijk dat als ik studeer of aan school werk ik altijd onwijze trek krijg en dan meer ga eten, terwijl ik het niet nodig heb.
Met de lunch kan ik gewoon tarwe pistolets pakken met beleg, maar als avond eten was er vorige keer chinees (ik hoop nu wat anders) want dat is nogal veel calorieën.
Heeft iemand misschien tips of advies wat ik het beste kan doen om die onnodige trek te stelpen?

Bij dit soort dingen drink ik van te voren vaak een flesje 0,5l water dan zit ik wat voller waardoor ik minder eet, eet je het geniet er dan ook gewoon van!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:56

En anders lading kauwgroente mee, helpt ook tegen onnodige trek;)