[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:41

Hallo allemaal. Mijn menstruatie is plotseling veranderd en ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Vorige maand had ik ineens een menstruatie van twee dagen, in plaats van de vier/vijf dagen die het normaal zijn. Normaal bloed ik ook een of twee dagen flink heftig, nu had ik wel tampons nodig, maar was het duidelijk minder dan normaal.
Deze maand verwachtte ik mijn menstruatie afgelopen donderdag. Vanaf dinsdag behoorlijke last van rug, buikkrampjes en zere borsten, dus er zat wat aan te komen, dacht ik. Ik heb vrijdag en gisteren wat licht roze bloedverlies gehad bij het afvegen, maar dat lijkt het dan weer te zijn? Heeft iemand dit ook weleens gehad, of een idee waaraan het zou kunnen liggen? Met google kom ik niet echt verder.

Edit: i.v.m. ziekte gebruik ik sinds de zomer geen anticonceptie meer. Had daarna direct weer een regelmatige (korte) cyclus, zoals het daarvoor ook altijd was. Gemeenschap altijd veilig, dus op dat vlak verwacht ik ook niets geks.

lizy29

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:59

Zou toch voor de zekerheid even een testje doen. Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:46

Ik zou inderdaad ook een test doen voor de zekerheid, er zijn al tests beschikbaar voor een euro die hun werk goed doen.

Verder geen extra stress?

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:42

Nee, niet meer stress dan gebruikelijk. Vorige maand ben ik wel verhuisd, maar sindsdien eigenlijk een vrij rustige tijd gehad.
Ik zal morgen eens een testje halen voor de zekerheid.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:22

Dieltje schreef:
Ik heb de pil een tijdje geleden gehaald bij de apotheek en moet er vandaag dan toch echt mee beginnen, nou ik heb net de bijsluiter doorgelezen... Dat had ik beter niet kunnen doen! Ik word helemaal eng van al die mogelijke bijwerkingen!!
Ik ben op het gebied van medicatie slikken echt een tut dus misschien dat het daar aan ligt, maar ik hoop echt dat ik niet van die nare bijwerkingen krijg! :\

Valt meestal allemaal wel mee hoor. De meeste bijwerkingen zijn na 3 maanden als je lichaam het is gewend wel mee. Als je te bang bent kun je ook kiezen voor een koperspiraal. Enige bijwerking die je daarvan hebt is dat je wat heftiger ongesteld kunt worden. Verder hormoonloos dus geen moodswings, gewichtstoename of andere bijwerkingen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:04

Ongemakkelijk vraagje :=

Ik heb sinds 2 weken een pijnlijke/gevoelige rechtertepel. Is ook wat roder en dikker maar niet echt opvallend. Normaal gezien nooit last van als ik mijn regels moet krijgen of heb gehad ofso.
Kan dit omdat ik juist van anticonceptie ben veranderd?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 19:19

Zou kunnen. Toen ik vd pil naar een Mirena overstapte heb ik maanden overgevoelige tepels gehad.
Zou het wel in het oog houden gezien het maar 1 tepel betreft.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:49

Hoi ik heb een vraagje.
Sinds gisteravond dezelfde pijn voor een menstruatie, waarbij het dus doorstroomt naar mn benen. Maar gebruik al 2 jaar de prikpil en menstrueer al een jaar niet meer.
Vannacht dus geen oog dicht gedaan van de krampen. Is dit normaal? Anders ga ik even naar de huisarts.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:13

Geen ervaring mee, maar zou het kunnen dat je toch een tussentijdse bloeding zult krijgen? :)

Nou, pil was een ramp dus daar ben ik vanaf gestapt en ben over gegaan naar implanon. Lees er zowel goede als slechte ervaringen over, maar wil het graag voor mezelf ervaren. Pil heeft me qua gedrag etc enorm veranderd. Ik werd jaloers, waar ik normaal echt nooit last van had, ik werd steeds chagrijniger en stemming werd niet beter. Dus nu implanon, minder hormonen en geleidelijk. :D
Het plaatsen ging heel goed, wel dikke blauwe plek maar dat overleef ik wel

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:27

Macs schreef:
Hoi ik heb een vraagje.
Sinds gisteravond dezelfde pijn voor een menstruatie, waarbij het dus doorstroomt naar mn benen. Maar gebruik al 2 jaar de prikpil en menstrueer al een jaar niet meer.
Vannacht dus geen oog dicht gedaan van de krampen. Is dit normaal? Anders ga ik even naar de huisarts.

Denk het niet... Zou dringen naar de HA gaan, heb je dit al vaker gehad?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:09

Tussentijdse bloeding kan maar zou wel raar zijn na een jaar..
Ik heb dit wel vaker gehad toen ik aan de gewone pil zat, maar daar had ik wel telkens doorbraakbloedingen omdat ik die 3 jaar had doorgeslikt. Daarom overgegaan op de prikpil omdat de menstruaties echt hel waren. Maar dit heb ik het afgelopen jaar nog niet gehad.. ik wacht even af of er een bloeding aan komt en anders toch maar naar de huisarts :=

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:20

ik geloof dat er hier nog iemand in het topic zit, die eerst heel tevreden was over de prikpil en na x aantal tijd toch terug bloedingen (tot wekenlang) kreeg en uiteindelijk het staafje heeft laten verwijderen

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:26

Alleen is een staafje (implanon) wat anders dan de prikpil, maar het zou idd zomaar kunnen dat het toch niks is.. dat zou ik echt jammer vinden. Maargoed ik wacht even af.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:33

oeps fout gelezen door mij.
Effe afwachten dan, maar misschien heeft je lichaam zich aangepast en breekt het de hormonen sneller af of is je eigen cyclus gewoon te sterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:23

petitparis schreef:
ik geloof dat er hier nog iemand in het topic zit, die eerst heel tevreden was over de prikpil en na x aantal tijd toch terug bloedingen (tot wekenlang) kreeg en uiteindelijk het staafje heeft laten verwijderen

Dat was ik, maar was inderdaad Implanon en geen prikpil! Eerste half jaar was ik er echt idioot blij mee en daarna kreeg ik elke paar weken bloedingen die vaak langer dan een maand aanhielden. Heb hem er uiteindelijk een paar weken geleden uit laten halen en terug naar de pil gegaan. Weet nu ook gelijk weer waarom ik daarmee gestopt was, want ik heb ongelofelijke krampen, migraine en moodswings omdat ik gister mijn laatste pil heb genomen. Echt al een paar dagen last.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:18

Meer mensen die blijvende problemen hebben met de koperspiraal? :)
Ik heb hem nu een jaar, maar het blijft drama. Drie van de vier cyclus weken zeurt ie. De week na de menstruatie is hij zoet. Maar dan begint het weer. Wandelen? Ineens meldt hij zich. Werken ineens. Volle blaas? Natuurlijk onprettig maar ik voel die spiraal erbij.
Mijn libido gaat er niet op vooruit, wat wil je als je steeds wat voelt.
Opgezwollen en pijnlijke borsten zo'n 10 dagen per maand, een niet al te stabiel humeur, het gaat lekker.
Ik dacht altijd dat een koperspiraal bij gebrek aan hormonen weinig veranderingen bracht, behalve een wat zwaardere menstruatie.
Op internet vind ik hier maar weinig over, wel over de hormoonspiraal, maar daar gaat het hier niet om. :)

Herkennen jullie dit?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:52

Dat klinkt echt niet fijn Palmera... Als het zo blijft zou ik het persoonlijk er gewoon uit halen. Wat zegt je huisarts/gyn?

Ik heb ook een vraag betreft de hormoonspiraal (mirena). Hij zit er nu ong 3 maanden in, en ik heb de eerste 1,5/2 maanden eigenlijk constant een beetje bloedverlies gehad. Toen een maand niet, en nu ben ik weer ongesteld. Bloedverlies is veel minder dan voor de spiraal, dus dat is erg fijn. Vandaag alweer bijna niets, maar wel ontzettende krampen. Krampen zijn niet in het midden, maar echt enkel rechterkant, ik vermoed dus m'n eierstok? Ik heb nooit eerder zulke krampen gehad, met of zonder pil niet. Ze doen echt heftig pijn, moet ze echt even wegpuffen bijna. Zit nu nog op werk, maar krijg niks gedaan en overweeg serieus m'n bed in te kruipen. Sinds de spiraal erin zit heb ik wel vaker dergelijke krampen, is dit gebruikelijk?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:44

Ik heb een vraag. Ik slik normaal om 8 uur de pil. Vanmorgen ben ik het vergeten daar kwam ik om 18.00 achter. Zit in de eerste week. Dat is toch gewoon pil alsnog nemen <12 uur dus veilig?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:12

Tutti_Frutti schreef:
Dat klinkt echt niet fijn Palmera... Als het zo blijft zou ik het persoonlijk er gewoon uit halen. Wat zegt je huisarts/gyn?

Ik heb ook een vraag betreft de hormoonspiraal (mirena). Hij zit er nu ong 3 maanden in, en ik heb de eerste 1,5/2 maanden eigenlijk constant een beetje bloedverlies gehad. Toen een maand niet, en nu ben ik weer ongesteld. Bloedverlies is veel minder dan voor de spiraal, dus dat is erg fijn. Vandaag alweer bijna niets, maar wel ontzettende krampen. Krampen zijn niet in het midden, maar echt enkel rechterkant, ik vermoed dus m'n eierstok? Ik heb nooit eerder zulke krampen gehad, met of zonder pil niet. Ze doen echt heftig pijn, moet ze echt even wegpuffen bijna. Zit nu nog op werk, maar krijg niks gedaan en overweeg serieus m'n bed in te kruipen. Sinds de spiraal erin zit heb ik wel vaker dergelijke krampen, is dit gebruikelijk?

Dit heb ik ook, lig op het moment ook weer dubbelgevouwen op bed de pijn weg te puffen :+ Mijn mirena zit er nu bijna 2 jaar in en deze krampen zijn een aantal maanden geleden begonnen denk ik..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:20

sorry dames, ik "herken" niets van jullie klachten en kan alleen maar hopen dat ik er zelf nooit last van krijg en dat het bij jullie snel opgelost is.
Mijn Mirena zit er nu bijna een jaar in, ik menstrueer nagenoeg niet meer, ook geen krampen, alleen soms een druk in mijn onderrug en de tijd van gespannen borsten is ook voorbij. Echt zalig.

@Elin: normaal is dit nog wel veilig ja.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:51

Hallo dames ik breek even in! Ik ben in december 2015 gestopt met de pil, januari 2017 voor het eerst weer ongesteld geweest en sindsdien ongeveer 3 keer ongesteld geweest... Ben wel naar de dokter geweest toen ik zo lang niet ongesteld was, maar hij zei dat ik gewoon moest wachten. Zijn er meer mensen waarbij na het stoppen van de pil de menstruatie niet snel op gang kwam?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:19

Palmera schreef:
Meer mensen die blijvende problemen hebben met de koperspiraal? :)
Ik heb hem nu een jaar, maar het blijft drama. Drie van de vier cyclus weken zeurt ie. De week na de menstruatie is hij zoet. Maar dan begint het weer. Wandelen? Ineens meldt hij zich. Werken ineens. Volle blaas? Natuurlijk onprettig maar ik voel die spiraal erbij.
Mijn libido gaat er niet op vooruit, wat wil je als je steeds wat voelt.
Opgezwollen en pijnlijke borsten zo'n 10 dagen per maand, een niet al te stabiel humeur, het gaat lekker.
Ik dacht altijd dat een koperspiraal bij gebrek aan hormonen weinig veranderingen bracht, behalve een wat zwaardere menstruatie.
Op internet vind ik hier maar weinig over, wel over de hormoonspiraal, maar daar gaat het hier niet om. :)

Herkennen jullie dit?

Oh ik lees alleen maar horrorverhalen als ik op klachten van de koperspiraal google :=

Ik heb sinds juni mijn koperspiraal en op de eerste maand na verliep het allemaal erg rustig, eenmaal een ongesteldheid (de 2e na zetten) van 4 weken gehad. Maar daarna gewoon 7 dagen, wel heftiger qua bloeding en vooral de dagen ervoor pijn. Verder wel te handelen.
Alleen de afgelopen 2 maanden blijf ik kloten met af en toe krampen, maar ook (sorry voor de details) veel afscheiding. Wit en het ruikt ook anders dan normale afscheiding, zo erg dat ik standaard een inlegkruisje in moet die ik regelmatig verwissel en het soms zelf eruit voel lopen... -O-
Zelf heb ik het idee dat dit komt door een bacterie of een ontsteking, in ieder geval iets wat het verstoort daar beneden.
Inmiddels word ik er moedeloos van, want zoals je zegt, echt seksueel enthousiast wordt je er niet van. :') Daarnaast de klachten die opeens kunnen optreden bij wandelen, fietsen of paardrijden zijn ook niet zo prettig. Of het mentaal iets met me doet, weet ik niet, wel merk ik dat door het algehele gebeuren ik niet echt lekker in mijn vel zit.

Maar, ik weet ook niet wat ik anders moet... condooms vind ik echt drama en hormonen wil ik écht niet. In ieder geval niet in een grote hoeveelheid, maar van een mirena spiraal hoor ik wat betreft libido en andere klachten ook weinig goeds in mijn omgeving.
Dus nu blijf ik voort ploeteren terwijl ik het idee krijg dat mijn hele baarmoeder ontregeld en ontstoken is. :\

Oh en nu ik @Tutti_Frutti haar post lees. Mijn krampen komen juist enkel vanuit mijn linker eierstok? Kan me toch niet voorstellen dat dat goed is? >;)
Laatst bijgewerkt door Suliko op 24-12-17 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 14:24

Past_Simple schreef:
Hallo dames ik breek even in! Ik ben in december 2015 gestopt met de pil, januari 2017 voor het eerst weer ongesteld geweest en sindsdien ongeveer 3 keer ongesteld geweest... Ben wel naar de dokter geweest toen ik zo lang niet ongesteld was, maar hij zei dat ik gewoon moest wachten. Zijn er meer mensen waarbij na het stoppen van de pil de menstruatie niet snel op gang kwam?

Dat lijkt mij wel heel lang... Ik heb ooit 1,5 jaar de pil geslikt, toen even een half jaar gestopt, maar mijn menstruatie was meteen weer op gang. Niet regelmatig, maar dat is die nooit geweest. Toen weer begonnen en ik slik hem nu een jaar of 2 weer... Hoe lang heb jij hem gebruikt?

Ik zou iig een doorverwijzing vragen na zo'n lange tijd hoor :o

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 15:48

@suliko: Ik heb de mirena en kan zeggen mijn libido is er een heel stuk beter op geworden.

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 17:46

Floriske schreef:
Past_Simple schreef:

Dat lijkt mij wel heel lang... Ik heb ooit 1,5 jaar de pil geslikt, toen even een half jaar gestopt, maar mijn menstruatie was meteen weer op gang. Niet regelmatig, maar dat is die nooit geweest. Toen weer begonnen en ik slik hem nu een jaar of 2 weer... Hoe lang heb jij hem gebruikt?

Ik zou iig een doorverwijzing vragen na zo'n lange tijd hoor :o

Ik ben 1.5/2 jaar aan de pil geweest... Daarvoor was ik ook niet regelmatig, maar het was wel beter dan nu :j Bij jou dus wel meteen weer op gang... Misschien toch maar weer eens langs de dokter, maar vorige keer zei hij ook dat het niet erg was.