Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dieltje schreef:Ik heb de pil een tijdje geleden gehaald bij de apotheek en moet er vandaag dan toch echt mee beginnen, nou ik heb net de bijsluiter doorgelezen... Dat had ik beter niet kunnen doen! Ik word helemaal eng van al die mogelijke bijwerkingen!!
Ik ben op het gebied van medicatie slikken echt een tut dus misschien dat het daar aan ligt, maar ik hoop echt dat ik niet van die nare bijwerkingen krijg!
Macs schreef:Hoi ik heb een vraagje.
Sinds gisteravond dezelfde pijn voor een menstruatie, waarbij het dus doorstroomt naar mn benen. Maar gebruik al 2 jaar de prikpil en menstrueer al een jaar niet meer.
Vannacht dus geen oog dicht gedaan van de krampen. Is dit normaal? Anders ga ik even naar de huisarts.
petitparis schreef:ik geloof dat er hier nog iemand in het topic zit, die eerst heel tevreden was over de prikpil en na x aantal tijd toch terug bloedingen (tot wekenlang) kreeg en uiteindelijk het staafje heeft laten verwijderen
Tutti_Frutti schreef:Dat klinkt echt niet fijn Palmera... Als het zo blijft zou ik het persoonlijk er gewoon uit halen. Wat zegt je huisarts/gyn?
Ik heb ook een vraag betreft de hormoonspiraal (mirena). Hij zit er nu ong 3 maanden in, en ik heb de eerste 1,5/2 maanden eigenlijk constant een beetje bloedverlies gehad. Toen een maand niet, en nu ben ik weer ongesteld. Bloedverlies is veel minder dan voor de spiraal, dus dat is erg fijn. Vandaag alweer bijna niets, maar wel ontzettende krampen. Krampen zijn niet in het midden, maar echt enkel rechterkant, ik vermoed dus m'n eierstok? Ik heb nooit eerder zulke krampen gehad, met of zonder pil niet. Ze doen echt heftig pijn, moet ze echt even wegpuffen bijna. Zit nu nog op werk, maar krijg niks gedaan en overweeg serieus m'n bed in te kruipen. Sinds de spiraal erin zit heb ik wel vaker dergelijke krampen, is dit gebruikelijk?
Palmera schreef:Meer mensen die blijvende problemen hebben met de koperspiraal?
Ik heb hem nu een jaar, maar het blijft drama. Drie van de vier cyclus weken zeurt ie. De week na de menstruatie is hij zoet. Maar dan begint het weer. Wandelen? Ineens meldt hij zich. Werken ineens. Volle blaas? Natuurlijk onprettig maar ik voel die spiraal erbij.
Mijn libido gaat er niet op vooruit, wat wil je als je steeds wat voelt.
Opgezwollen en pijnlijke borsten zo'n 10 dagen per maand, een niet al te stabiel humeur, het gaat lekker.
Ik dacht altijd dat een koperspiraal bij gebrek aan hormonen weinig veranderingen bracht, behalve een wat zwaardere menstruatie.
Op internet vind ik hier maar weinig over, wel over de hormoonspiraal, maar daar gaat het hier niet om.
Herkennen jullie dit?
Past_Simple schreef:Hallo dames ik breek even in! Ik ben in december 2015 gestopt met de pil, januari 2017 voor het eerst weer ongesteld geweest en sindsdien ongeveer 3 keer ongesteld geweest... Ben wel naar de dokter geweest toen ik zo lang niet ongesteld was, maar hij zei dat ik gewoon moest wachten. Zijn er meer mensen waarbij na het stoppen van de pil de menstruatie niet snel op gang kwam?
Floriske schreef:Past_Simple schreef:Hallo dames ik breek even in! Ik ben in december 2015 gestopt met de pil, januari 2017 voor het eerst weer ongesteld geweest en sindsdien ongeveer 3 keer ongesteld geweest... Ben wel naar de dokter geweest toen ik zo lang niet ongesteld was, maar hij zei dat ik gewoon moest wachten. Zijn er meer mensen waarbij na het stoppen van de pil de menstruatie niet snel op gang kwam?
Dat lijkt mij wel heel lang... Ik heb ooit 1,5 jaar de pil geslikt, toen even een half jaar gestopt, maar mijn menstruatie was meteen weer op gang. Niet regelmatig, maar dat is die nooit geweest. Toen weer begonnen en ik slik hem nu een jaar of 2 weer... Hoe lang heb jij hem gebruikt?
Ik zou iig een doorverwijzing vragen na zo'n lange tijd hoor