Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Het gaat niet om even luxe op vakantie te gaan. Ik vind dit kort door de bocht.
Het gaat ook om mensen die het hele jaar krom hebben gelegen voor de reis.
Voor veel mensen is een vakantie nog steeds veel geld.
En het gaat ook om families die elkaar al 2 jaar niet hebben gezien of soms nog langer.
Niet iedereen heeft zoveel geld liggen
idinn schreef:Ik vond het al bijzonder dat met 1 prik je al prima op vakantie zou kunnen. Als dat voldoende was, waarom uberhaupt dan nog een 2e prik. Die 2e is er met een reden denk ik dan. Snap best dat landen niet op half gevaccineerden zitten te wachten..
Fitzroy schreef:Ach, als je een pakketreis boekt ben je voor 40,- klaar. Nu snap ik wel dat het voor een gezin dan veel geld wordt. Ik ben wel voorstander van de gratis testen om op vakantie te kunnen. De GGZ kampt nu al met wachtlijsten waar je u tegen zegt. Ik denk dat voor heel veel mensen geldt dat een vakantie naar een zonnige bestemming hen goed zal doen.
Douce schreef:Over corona en vakantie gesproken. Ik ben vorig jaar naar Tsjechië geweest, een uitgestorven provincie links boven Praag.
Dat werd als discutabel gezien omdat ik thuis alle maatregelen toch wel voor 99,9% streng naleefde. Echter was het zo dat ik in Tsjechië zo goed als geen andere mensen heb gezien, waar de campings in Nederland overstroomden met mensen die veilig thuis bleven.
Persoonlijk denk ik ook dat hóe je vakantie viert, veel belangrijker is dan wáár je vakantie viert.