Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sheran schreef:Er zijn ook al sinds maart veel mensen die niet veel stapjes meer terug kúnnen doen. Bij mij valt het nog wel mee hoor, ik ben jong en gezond. Maar ook hier wordt eenzaamheid een groot probleem. Maar een vriend van mij bijvoorbeeld (veertig, ernstig ziek) is sinds maart zijn huis niet meer uit geweest en ontvangt geen bezoek. En zo zijn er ook veel meer. En de jongeren die net hun eigen leven moeten beginnen. Ook die moeten nu wéér een stap terug doen. Dat raakt ook wel een keertje op.
Ik schrik trouwens soms wel als ik hoor hoe slecht sommige scholen het onderwijs voor elkaar hebben. Ze doen vast hun uiterste best, maar als ik hoor dat er scholen zijn die de kinderen maar een kwartiertje per dag laten komen, dan denk ik wel: hóe dan.
Maar goed, ik was dus meer voor mijn sport-oplossing. Ik vind het echt totaal niet chill dat ze nu weer zoveel besmettingsrisico nemen met de Engelse variant erbij. En dat de invloed van school zelf ontzettend overdreven wordt. Sociaal contact: uiteraard! Maar school? dat kan ook voor een deel online... zeker bij wat oudere kinderen. Laat ze dan gewoon lekker samen buiten spelen. Op school moet je toch vooral stil zijn.
</frustraties>
Shadow0 schreef:Oma's en opa's die helpen is voor een deel wel weer afgelopen nu... En ik kan me goed voorstellen dat oud-leerkrachten nu ook niet staan te springen om in de buurt te komen van leerlingen, zonder vaccinatie en met risico-niveau 'zeer ernstig.'
Abiola schreef:Coby schreef:Vakantie overslaan? Terwijl juist ook de leerkrachten zich een slag in de ronde hebben gewerkt om online les te kunnen geven? En nu blijkbaar in het weekend foto weer alles klaar voor fysiek moeten maken?
We moeten allemaal enorm inleveren hoor..
lenaa_tje schreef:Tja wie wil je overspannen hebben dan he? Als de juf omvalt zit de klas weer thuis en dan ook zonder digitaal onderwijs![]()
Verder mag dat, dan wel uitbetaald worden. Je betaald voor je vakantie tenslotte.
Echwel schreef:Zal je verbazen hoeveel mensen begaan zijn
Niet alles is zwart wit zoals jij denkt
Abiola schreef:lenaa_tje schreef:Tja wie wil je overspannen hebben dan he? Als de juf omvalt zit de klas weer thuis en dan ook zonder digitaal onderwijs![]()
Verder mag dat, dan wel uitbetaald worden. Je betaald voor je vakantie tenslotte.
Joh, dan mogen de kinderen weer naar school, krijgen alle juffen en meesters 50% loonsverhoging en een klasse assistent. Nog meer vrije dagen en alles wat hun hartje begeert.
En dan blijft de rest wel lekker tot in de pruimentijd met enorme uitgroei thuiszitten. Ook goed.
Dammie schreef:Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat ik totdat ik en mijn kwetsbare familie leden gevaccineerd zijn, uit de buurt van kinderen en hun ouders blijf.