Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kel2004

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:23

Ik baal dus enorm van mezelf he...

5 jaar geleden ben ik geopereerd aan mn knie, ze hebben 90% van mn meniscus verwijderd en mn voorste kruisbanden zijn ook aan gort. Heb nooit een kruisband correctie gewild, want ik heb er doorgaans geen last van.

Nou gisteren bloedje fanatiek level 3 van de 30ds en bij de eerste jump lunge ging het gigantisch fout. Klote knie
Ik heb ze op de Anita manier af gemaakt, maar ik baalde zo flink, das echt een deuk in het vertrouwen...

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:59

Dat is balen Kel! Zo fout dat je voorlopig rust moet houden? Of kun je rustig aan wel door gaan?

Na de shred ben ik gisteren begonnen met ripped level 1. Viel me niet tegen. Nagenoeg alles op de Nathalie manier gedaan.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:00

Ik leef overigens nog na dag 1. Eigenlijk geen pijn, kan nog komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:04

Bonjoy, mazzelchick :')

Nou ben ik ook wel Toos Spierloos maar oef...

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:12

Hebben jullie ook last van een vermoeid lichaam?
Het is geen spierpijn, maar vooral geen energie hebben en alles kost me meer moeite dan normaal.
Ik moest al onderweg naar school zijn, maar zit nog in m'n pyjama :+

Ik krijg trouwens last van m'n achterste knie wanneer je naar voren of achter uitstapt. Dus niet die knie waarvan ze zegt dat ie absoluut niet over je teen mag komen, maar diegene die in een hoek naar de grond gaat. Blijkbaar doe ik iets fout?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:17

Bonjoy schreef:
Ik leef overigens nog na dag 1. Eigenlijk geen pijn, kan nog komen :')

Morgen, sowieso :')

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:18

Dat herken ik wel Bzoem, mijn lichaam is ook vermoeid. Ik was blij met mn rustdagen tussen shred en ripped door. Kon ik weer een beetje bijkomen van al dat sporten. Is mijn lichaam niet gewend! Ik heb jaren lang alleen maar paard gereden en nu opeens fanatiek iedere dag shredden. Merk dat mijn lichaam daar wel aan moet wennen. Ik probeer wat dat betreft wel naar mn lichaam te luisteren, als het niet gaat, dan gaat het niet. Dan doe ik alles op de Anita manier of een lichtere workout. Beter iets dan niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:10

Ondanks dat ik gisteren niet eens de hele les heb gedaan heb ik gigantische spierpijn in mijn benen :+

Ik ga zo beginnen met les 2, daarna lekker douchen en onder de zonnebank. Voorkomt misschien wel nog meer spierpijn :P

Kel, wat balen van je knie! Wat ga je nu doen?

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:14

marleeentje schreef:
Dat is balen Kel! Zo fout dat je voorlopig rust moet houden? Of kun je rustig aan wel door gaan?

Na de shred ben ik gisteren begonnen met ripped level 1. Viel me niet tegen. Nagenoeg alles op de Nathalie manier gedaan.

Lijkt nu mee te vallen, vanavond even kijken wat ik merk tijdens het shredden.
Aangezien ik niets meer in die knie heb kan ik ook niet veel verder beschadigen, is alleen puur een stabiliteitsprobleem waardoor de knie soms in hoeken knakt die in theorie niet kunnen, zeg maar... Iig de jump lunges op de Anita manier hahahaha.
Stomme is dat ik meteen weer het vertrouwen in mn knie kwijt ben, waardoor je heel stom krampachtig staat te bewegen.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:39

Om half 9 begonnen met dag 5 van level 2 :) had daarna nog energie over, dus heb level 1 er nog achteraan gedaan... ben moe nu, maar het voelt super! :D
Level 2 gaat me gelukkig steeds beter af, de planks zijn al iets beter te doen als dat ik net begon met level 2 :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:50

Kel2004 schreef:
marleeentje schreef:

Lijkt nu mee te vallen, vanavond even kijken wat ik merk tijdens het shredden.
Aangezien ik niets meer in die knie heb kan ik ook niet veel verder beschadigen, is alleen puur een stabiliteitsprobleem waardoor de knie soms in hoeken knakt die in theorie niet kunnen, zeg maar... Iig de jump lunges op de Anita manier hahahaha.
Stomme is dat ik meteen weer het vertrouwen in mn knie kwijt ben, waardoor je heel stom krampachtig staat te bewegen.

Vervelend lijkt me dat zeg! En een brace of iets dergelijks werkt niet bij jou knie?

Met mijn rug gaat het nu gelukkig al heel lang goed *afkloppen* Maar het blijft een gevoelig iets en er hoeft maar één klein dingetje mis te gaan en dan lig ik weer bij de fysio op tafel :')

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:32

Bzoem schreef:
Ik krijg trouwens last van m'n achterste knie wanneer je naar voren of achter uitstapt. Dus niet die knie waarvan ze zegt dat ie absoluut niet over je teen mag komen, maar diegene die in een hoek naar de grond gaat. Blijkbaar doe ik iets fout?

Dat heb ik dus ook!! Weet ook niet precies wat ik fout doe.. Maar ik denk dst die spier gewoon iets te kort is om die oefening te doen ofzo?

Ik doe trouwens de shred samen met mijn vriend, super leuk want hij is bloedfanatiek! Was met de shred begonnen voor onze vakantie (tot dag 13 geloof ik), maar toen keek hij alleen af en toe toe. Toen we samen opnieuw begonnen viel het em vies tegen, want hij dacht dat het wel makkelijker was :+
Zijn nu klaar met level 1 maar doen hem iets langer door..

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:21

Morgen begin ik weer na 2 x gestopt te zihn

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:59

Bonjoy schreef:
Vervelend lijkt me dat zeg! En een brace of iets dergelijks werkt niet bij jou knie?

Met mijn rug gaat het nu gelukkig al heel lang goed *afkloppen* Maar het blijft een gevoelig iets en er hoeft maar één klein dingetje mis te gaan en dan lig ik weer bij de fysio op tafel :')

Ik heb nooit een brace aan geschaft (echt een goeie dure, zeg maar) want doorgaans heb ik gen last van mn knie, en sporten doe ik niet (handbal, voetbal, zo iets) En ik rij twee paarden per dag, dus ook weinig tijd/zin in een sport er bij
Als ik sport is het fitness en dan concentreer ik me op mn knie en dan gaat het prima, dan vangt mn bovenbeenspier de klappen op. Maar ik moet er dus wel over nadenken, ging gisteren een beetje fout hahahaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:16

Ik was zo blij dat ik geen last had van mijn buikspieren. Zit ik net in college, verstrakt de boel ineens joh _O-

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:22

Wat doen jullie tegen spierpijn in de kuiten? Gewoon volgende dag doorgaan? Heb verder nergens echt last vab, behalve mn kuiten.. Terwijl ik af en toe ook gewoon hardloop..

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:27

myrt3 schreef:
Wat doen jullie tegen spierpijn in de kuiten? Gewoon volgende dag doorgaan? Heb verder nergens echt last vab, behalve mn kuiten.. Terwijl ik af en toe ook gewoon hardloop..

Als het alleen spierpijn is gewoon doorgaan :j Spierpijn trekt vanzelf weg na een paar daagjes ;-)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:29

Okidokie, denk idd dat het gewoon spierpijn is. Vanavond dan maar weer ff 30min knallen.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:46

myrt3 schreef:

Wel doorgaan, maar zorg in ieder geval voor een goede warming up. Dan trekt meestal de spierpijn redelijk weg. Zo niet, dan een langere warming up doen om te voorkomen dat je je spieren overbelast.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:01

Spierpijn na gisteren shredden level 2 en uur borstcrawlen :P net dag 2 gedaan van level 2, gaat goed. Ik heb alleen moeite met de plank en dan het springen (tijdens de cardio).

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:22

Zo, ik ben terug van mijn break. Afgelopen woensdag had ik echt ene break-down, had nog een uur extra gezumba't en het was allemaal teveel. Was ontzettend moe en m'n rug deed ontzettend pijn. Het had zich al een beetje opgebouwd, ik kreeg steeds minder energie. Ik merk dat het shredden veel van m'n lichaam vraagt. Ik krijg er geen energie van, maar ik word juist heel vermoeid. Ik merk wel dat ik sterker ben, maar mijn lichaam is gewoon de rest van de dag moe naar het shredden. Toch maar bij de ha bloed laten trekken voor je weet maar nooit.

Maar goed, na 6 dagen weer verder waar ik gebleven was, level 3 dag 26 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:23

Ik ben gister met m'n vriend ook begonnen aan de Shred! Stonden we met z'n tweetjes te puffen en mijn conditie laat nogal wat te wensen over. :Y)
Vooral dat met de gewichten vind ik moeilijk. Maarrr, vooralsnog vandaag niet ontzettend veel spierpijn, dus dat is positief! Vanavond na stal weer :)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:27

Ik kijk er nu al zo tegen op dat ik zo moet rippen :(
Ben nu al moe en m'n hoofd voelt niet fijn. Alsof ik met m'n kop op de verwarming lig.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:36

Oh wauw het ging vandaag echt lekker!
Daarna ook weer lekker hardgelopen. Alhoewel ik nu wel pijn heb in m'n schenen/kuiten.
Denk dat ik op zoek moet naar nieuwe schoenen :(

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:07

Ondertussen ben ik aan mijn tweede week en dus aan level 2 Ripped begonnen. Pff... valt dik tegen zeg. Sommige oefeningen heb ik nog niet zo goed door, anderen kan ik gewoon echt niet. Zoals de push-up met leg raise, of hoe ze ook maar heten. Zelfs op de Nathalie manier krijg ik het niet voor elkaar, dus doe ik maar gewone push-ups. En wat zitten er ongelofelijk veel planks in deze workout, niet leuk! Vooral de eerste cardio reeks, 2 volle minuten planks. Ik zit regelmatig op mijn knietjes te puffen, omdat ik het niet volhoud. Voel me wel een beetje een zwakkeling hoor. :(
Volgens mij heb ik bij die sumo squats met leg raise vandaag trouwens een spier in mijn bil verrekt. Het schoot er ineens in. Ik vind Jillian eigenlijk niet zo heel aardig meer, maar haar onafgebroken "get some". -:(-