Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:45

Ik eet ook de dagen voorafgaand aan de marathon niets bijzonders. Behalve dan dat ik de 3 voorafgaande dagen met name nitraatrijke groentes eet. Maar ik doe niet aan koolhydraat stapelen. Ik eet altijd vrij veel koolhydraten. De trainingen na de marathon toe kosten tenslotte minstens zoveel energie.
Wel drink ik bewust de laatste dagen wat meer en vul mijn koolhydraten tijdens de wedstrijd goed aan dmv sportdrank (isostar endurance). Daar begin ik gelijk vanaf de start mee.
Bij een wedstrijd probeer ik altijd 3 uur van te voren te eten. Met maar twee uur van te voren red ik het ook nog wel hoor, maar die tijd moet er toch wel tussen zitten. Voor mij nog belangrijker is dat ik al een paar uur in beweging ben alvorens op een wedstrijd te starten. Ik vind een wedstrijd in de ochtend wel fijn maar mijn gewrichten willen dat alleen maar als ze al een aantal uren wakker zijn geschud.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:01

Ik zou er denk ik ook eerder voor moeten opstaan, mijn lijf wil op zich nog wel meewerken in de ochtend, maar mijn mentale gesteldheid laat te wensen over voor 9 uur 's ochtends.

Ik ging fanatiek een sportschoolabonnement nemen, maar daardoor heb ik het buiten hardlopen laten vallen. Was niet helemaal de bedoeling. Gisteren streng toegesproken door de trainer dat ik me maar eens gauw in moest schrijven voor een loopje, zodat ik een doel heb.
Gelijk maar gedaan, een 5 km loopje om de hoek, en dan van de week maar weer eens lekker buiten lopen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:41

Vanmorgen de Montferlandrun gelopen. Het ging erg goed, alleen een klein dipje bij 30 minuten.
Mijn pr op de 7.5km gelopen, 42.24. Ik was 200e van de 767 vrouwen op de 7.5 km :D
Erg blij mee!!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:36

Supervixen gefeliciteerd met je pr.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:35

Bedankt! Bijna een minuut eraf.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 23:13

Goed gedaan!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:43

Oh Suzanne, wat een pech! Hoe is het nu?

Ik loop nog op krukken, 3 banden gescheurd, het herstel is echt heel langzaam. Hoop snel weer mee te kunnen lopen en kletsen :)

Susanne_ schreef:
Mag ik hier even huilen... Ik ben gister door mijn enkel gegaan en gevallen met hardlopen. En over anderhalve week is mijn eerste wedstrijdje gepland. Balen balen balen, ben vandaag naar de fysio geweest en maar even zien of het nog wat opknapt. Dacht gister dat het wel wat mee viel, maar mijn voet is nu flink dik en ik kan niet echt normaal lopen. Vandaag naar de fysio geweest en maar zien hoe het loopt...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 02:36

Supervixen, gefeliciteerd met je p.r.!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:08

Gefeliciteerd Supervixen!

Batje: wel je tijd nemen he :) Het is zuur, maar een blijvende blessure wil je ook niet.

Greetje: Nog zoveel drinken vlak voor een wedstrijd? Moet je dan niet erg nodig naar het toilet halverwege en heb je dan geen klotsmaag?

Hier gisteren 9km met 6x2 min op hoge hartslag rennen. 15,5 km per uur een paar keer weten aan te tikken en vast te houden :) Liep samen met een maatje en die zat net zo hard als ik te vloeken wanneer we weer 2 minuten moesten _O-

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:06

Juist van die laatste halve liter die je een kwartier voor de start drinkt daar heb je geen last van.Zou je die een half uur voor de start drinken dan loop je inderdaad het risico voor de start nog een keer te moeten plassen.
Lekker tempo zeg.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:03

Ik zou daar wel last van hebben, zeker als het wat kouder is :P

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:26

Ja maar wat je net voor de start drinkt hoef je al lopende niet te drinken. En bij lange afstanden heb je geen keuze maar moet je drinken om niet in de problemen te komen. En eenmaal aan het lopen verbruik je veel vocht dus zal de blaas zich niet snel vullen. daar kun je ook nog net voor de start gebruik van maken want wat je in het laatste kwartier drinkt zit nog zomaar niet in je blaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:55

En het gevoel in de maag dan? Vind ik persoonlijk nog iets vervelender dan een volle blaas _O-
Moet zeggen dat ik van het glas water gister net voordat ik ging rennen ook geen last had, maar een halve liter is nogal wat.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:45

Ik ga altijd een half uur voor de wedstrijd inlopen. Dan loop ik een kwartiertje/3km in. In de laatste km een paar versnellingen. Dus dat wekt het dorstmechanisme al op. Drink dan zonder problemen een flesje sportdrank leeg in het laatste kwartier voor de start. Sportdrank is isotoon dus wordt snel uit de maag opgenomen. Heb daar inderdaad geen last van tijdens en lopen. Probeer tijdens het lopen ook grotere hoeveelheden (plm 200ml ) in een keer te drinken ipv steeds kleine slokjes. schijnbaar worden wat grotere hoeveelheden veel sneller opgenomen dan steeds kleine slokjes en hoe sneller het opgenomen wordt hoe minder de belasting voor het lichaam.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:26

Hmm interessant om eens in te verdiepen :)

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:25

Wat rot batje!

Helaas heb Ik de laatste 2x last gehad van een raar gevoel tijdens het lopen en braakneigingen.
Vorige keer kwam het echt omhoog en nu bijna gehele tijd een overgeef smaak in me mond niet echt lekker dus.

Hopelijk is het snel weer over

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:40

Dat klinkt ook vervelend! Had je niet lang genoeg gewacht na het eten?

Vandaag moet ik eigenlijk lopen maar ik lig ziek op de bank.. grr.
Afgelopen dinsdag liep ik 9 km, maar kreeg buikkramp en moest als een malle naar huis. Dat is ook vervelend!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:37

Heb vanochtend 2 crackers gegeten en uur daarna gaan lopen dus opzich niet heel kort erop.

Ah balen zijn weer een hoop mensen ziek hopelijk ben je snel weer beter!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:28

Vandaag de Bruggenloop gedaan in Rotterdam 15 km. De tijd weet ik nog niet, maar rond de 1 u 30.

Het was echt lekker hardloop weer. Een klein beetje miezer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:35

Goed joh!! Het was inderdaad fijn loopweer. Daarom heb ik ook nog een loopje gedaan vanavond :) .

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:02

De Bruggenloop heb ik ook gedaan! Heb een vriendin gehaast, ging echt top. Heb voor mezelf niet echt hard gelopen, maar uiteindelijk toch een super tijd gehaald, 1:13:58.. Was de eerste 15k wedstrijd voor vriendin, ze was superblij maar hélemaal kapot bij de finish... Kreeg wel een complimentje over het hazen, daar was ik blij mee, super vlak gelopen!

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:38

Hoi,
Mag ik ook mee komen kletsen?
Ik ben sinds een half jaar ook helemaal verslaafd aan hardlopen, haha.
Zaterdag de AdventureRun gelopen op Ameland. 10km in 56:21.
Ik ben er best tevreden mee, doel was om onder het uur te lopen dus dat is gelukt :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:19

Mooie tijden hoor!

Ik ga me inschrijven voor de safarirun in Burgers Zoo denk ik. Samen met mijn vriend en mijn zusje. Je mag na en voor de run dan gratis Burgers Zoo in.

Aanstaande vrijdag de santarun voor unicef in Arnhem. Zin in!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:47

Votti en lovemaylo gefeliciteerd met jullie mooie tijden!!

Ik ben net terug van een heerlijk trainingsweekend op de sallandseheuvelrug met mijn team van de atletiek vereniging :) en heb mij vandaag ingeschreven voor mijn allereerste crosswedstrijs de silvestercross in Soest op 31 dec! Ingeschreven voor de korte cross vrouwen (3200 M). Vind het onwijs spannend maar heb er ook heel veel zin in. Iemand nog tips voor het lopen van een cross?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:05

Je kunt je niet anders voorbereiden op een cross door en veel kort snelheidswerk te doen want de crossen zijn zo kort dat je van begin tot het eind op het uiterste van je kunnen moet lopen en natuurlijk voldoende bos/heuvel training. En vooral met goede schoeisel (cross/trail schoenen of spikes) van start gaan.
Heb gisteren de stuwwaltrail gelopen. Was een opeenvolging van rennen, glibberen, klimmen, glijden, nog meer rennen, vallen en opstaan. Maar ik heb ervan genoten. Een trail zoals een trail behoort de zijn. Vandaag ruim 10km uitgelopen met de hond. Nu was hier het bos ook een blubberzooi maar dan zonder die gemene steile klimmetjes en afdalingen.