[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:37

hahahahahaha was van de dietiste maar waren erg vies, maar ik houd zoieso niet van shakes

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:41

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:45

Tip als (fruit) tussendoortje: ah excellent smooth chayenne. Bakje incl vorkje voor 2 euro.
Dit is echt hele lekkere ananas!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:46

wollie2004 schreef:
Dame23 schreef:
Wollie, als je het voor mij wil vragen wat je stalgenootjes gebruikte toen graag!

Heb even geappt: http://www.newnrgy.nl

Kun je je een beetje inlezen :Y) (en eventueel bestellen)

Bedankt ik lees het even grondig door. Ik heb al iets anders besteld en ga even kijken of het werkt. Maar deze schrijf ik zeker op en die andere link die ik voorbij heb zien komen bestel ik ook proef monsters van.
Ik weet dat het niet helemaal DE manier is om af te vallen. Maar ik doe al veel aan sport en ik probeer al zo gezond mogelijk te eten, dit is voor mij gewoon een klein steuntje in de rug (als het helpt).

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:47

You are very welcome! :))

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:57

Ik wil graag op iedereen reageren, maar jeutje wat gaan jullie snel :oo Zo even 3-4 pagina's erbij sinds ik het gisteravond voor het laatst las.

Ik heb me vanmorgen gewogen, en sinds ik die kilo op vakantie aan was gekomen vorige week zijn er nu al weer anderhalf af! Wellicht dat het andere drinken toch invloed heeft gehad. Ik heb namelijk ranja aangeschaft waar op de fles staat dat er maar iets van 3 kcal per glas in zit. Naast water en soms thee is dat nu het enige wat ik nog drink. Hiervoor wilde ik nog regelmatig een glas sinaasappelsap pakken, want ik vind het gewoon erg prettig om een koude drank met een smaakje eraan te drinken, vooral 's ochtends. Nu gebruik ik daar die limonade voor.

Mijn patronen qua eten en drinken zijn echt ontzettend veranderd sinds mijn ouders op vakantie zijn gegaan. Normaal liggen hier heel veel andere ongezondere dingen in huis en ik merk dat als het er ligt ik het toch snel pak. Maar voor mijn ouders weg zijn gegaan heb ik ze gezegd dat ze die dingen allemaal mee moesten nemen en dat het anders linea recta de prullenbak in zou gaan :') hebben ze braaf gedaan, en ik hou me er ook keurig aan.

Vanmorgen twee bruine boterhammen met sandwich spread, bakje magere yoghurt tussendoor en als lunch drie boterhammen met kipfilet.

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:26

Goed op weg dus Aleeneh!
Ik denk dat ik zelf maar waldorf salades ga maken. erg lekker, en volgens mij, als ik dat zelf maak, kan ik de calorietjes ook aanpassen.
Ben nu druk aan het pakken voor de vakantie :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:29

Goed bezig Aleeneh! :) Ik merk ook dat als we lekkers in huis hebben ik het sneller pak dan wanneer het er niet is, dan denk ik er ook niet aan.

Veel plezier op vakantie Tolarone!

Ik moet eigenlijk zo soep gaan maken, want moet half 5 weg.. Maar zit nog zo vol van die shake pff. :+
Dilemma, anders heb ik straks op mijn werk weer trek.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:30

goed bezig aleeneh en toralone, veel plezier op vakantie. waar ga je naar toe?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:31

naoom kan je de soep niet meenemen en op je werk eten of kan dat niet bij jou baan? en anders iets van crackers en rauwkost meenemen?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:35

Ik ben terug van school en heb bijgelezen
Jongens begin niet over mn ouders die maakt alles niks uit
Hoezo eet ik tevweinig ik vind al dat ik veel eet

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:40

anke je eet echt veel te weinig je ontbijt niet en lunched nauwelijks dat is niet gezond echt niet. je hoort op zijn minst 3 goede maaltijden per dag te hebben. Ik begrijp dat je af wilt vallen maar dit is niet zo handig, want als je dan al meer gaat eten kom je aan waardoor je eigenlijk steeds minder gaat eten en dan krijg je lichamelijke problemen. Zijn er geen vriendinnen waar je dit mee kan bespreken, om te kijken wat hun eten misschien. ik weet dat ik op die leeftijd echt wel meer at en toen was ik niet dik helemaal niet zelfs. ik at sochtends ontbijtgranen en tussen de middag 4 boterhammen en savonds gewoon eten en tussendoor vaak nog een koek.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:42

callum schreef:
anke je eet echt veel te weinig je ontbijt niet en lunched nauwelijks dat is niet gezond echt niet. je hoort op zijn minst 3 goede maaltijden per dag te hebben. Ik begrijp dat je af wilt vallen maar dit is niet zo handig, want als je dan al meer gaat eten kom je aan waardoor je eigenlijk steeds minder gaat eten en dan krijg je lichamelijke problemen. Zijn er geen vriendinnen waar je dit mee kan bespreken, om te kijken wat hun eten misschien. ik weet dat ik op die leeftijd echt wel meer at en toen was ik niet dik helemaal niet zelfs. ik at sochtends ontbijtgranen en tussen de middag 4 boterhammen en savonds gewoon eten en tussendoor vaak nog een koek.

Ik heb vriendinnen die zeggen dat ik teweinig eet :(
Wat adviseren jullie dan brood eet ik niet

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:51

je kan yoghurt eten of crackers of fruit. of sla of soep. mag ik vragen waarom je helemaal geen brood eet?
of muesli
Maar misschien als er meer mensen tegen je zeggen dat je weinig eet is het dan niet mogelijk dat het ook zo is. en ik bedoel dit echt niet aanvallend. ik begrijp je best wel ben daar ook geweest ik at nauwelijks met als resultaat dat dat is omgeslagen naar overeten en een lijf dat compleet van slag was en nu heb ik extreem overgewicht.

als je een gezond gewicht wil zal je gezond moeten eten en veel bewegen en niet niks eten, dat gaat niet goedkomen.

sterkte en als je dingen kwijt wilt of wil weten kan dat hier

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:54

Ja ik heb een kwartiertje pauze dus ook geen tijd om van alles daar op te warmen en dat kan overigens niet eens. Ben half 10 thuis dus bij nood kan ik de soep daarna nog eten en neem ik een broodje mee naar me werk.
Ik neem nu denk een klein beetje soep en de rest kan ik na het werken altijd nog opwarmen. :)

Anke, afvallen doe je niet door minder te eten, het beste is om om de 2 a 3 uur te eten om zo je maag draaiende te houden. Als je zo weinig maaltijden eet als dat jij doet dan gaat je lichaam op de spaarstand en val je helemaal niets af, wellicht kom je iets aan. Hoezo eet je geen brood als ik vragen mag? In plaats van brood kan je ook yoghurt nemen of crackers of beschuit. Maar eet alsjeblieft een normale lunch tussendoor en 's ochtends een goed ontbijt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:06

Yes! Twee weken vrij van mn werk, ga eens lekker twee weken de tijd nemen om gezond te eten en heeeel veeeeel te bewegen! Jullie zijn weer lekker bezig, maar kletsen echt teveel!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:12

klinkt goed naoom. denice klinkt heerlijk 2 weken vrij

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:38

Veel plezier op vakantie, Toralone! Goed idee van die waldorfsalades.

Anke, lees anders eens een stukje terug in dit topic :) Hier zitten heel veel mensen die allemaal bezig zijn met afvallen en heel veel mensen hier hebben dus al ervaring ermee en weten wat er wel en niet werkt.
Dat weinig eten niet werkt om af te vallen is dus iets wat meerderen hier al meegemaakt hebben :) Op een gegeven moment val je dan juist niet meer af en gaat je lichaam op de spaarstand, waarin alles wat je wel binnenkrijgt meteen in je lichaam wordt opgeslagen, wat iets is wat je wil vermijden, want dan kom je juist aan.
Het beste wat je kunt doen is om regelmatig te eten (om de twee a drie uur, zoals al gezegd), zodat je lichaam bezig blijft met eten verbranden. Er zijn zat vervangers voor brood te vinden - hierboven werden er al een paar genoemd. Ik vervang het meestal door magere yoghurt, wat fruit, groente of soep.
Vooral wanneer je nog in de groei bent heeft je lichaam de voedingsstoffen ook echt nodig, dus wees alsjeblieft voorzichtig met te weinig eten.
Als je wat terugleest in het topic kom je allerlei tips en aanraders tegen van de mensen hier. Heel nuttig :j

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:47

Anke, door te weinig te eten overdag krijg je 's avonds razende honger. Misschien niet de eerste dag, maar op lange termijn wel en dat is een vicieuze cirkel waar je niet in terecht wilt komen. Dus drie maaltijden per dag, waarvan het ontbijt het belangrijkst is. Kom op, je kunt het!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:48

ik vind dit best apart aangezien ik met deze metode al 7 kilo kwijt ben:)
Ik ga wel eens ipv komkommer een beetje yogurt proberen

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:50

In het begin gaan die kilo's er snel af ja, totdat je alles gaat opslaan als reserves..
Pas echt op, je bent nog zo jong!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:52

Anke98 schreef:
ik vind dit best apart aangezien ik met deze metode al 7 kilo kwijt ben:)
Ik ga wel eens ipv komkommer een beetje yogurt proberen

Ik vind het ook apart dat je een hele dag op een stuk komkommer leeft.
Je bent veertien jaar je hoort niet af te vallen. Je bent nog in de groei, je wordt zwaarder dat hoort erbij.
Ik snap dat je heel bewust met je gewicht en uiterlijk bezig bent, maar met dit crashdieet verpest je je lichaam voor de rest van je leven.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:54

Heerlijk denice, muchos plezieros met je vrije tijd. :)
Ik zou op iedereen willen reageren en het topic willen doorlezen, maar dan ben ik veel te lang bezig.
Hier gaat alles gewoontjes.
Anke, let maar op, nu vliegen de kilo's eraf, dan gaat het langzamer tot je stil staat. Dan komt alles er weer bij en wie weet ook wat kilo's extra.
Dit topic is bedoeld voor mensen die op een gezonde manier willen afvallen. Je bent welkom hoor, maar sta alsjeblieft open voor tips.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:05

anke nu vliegen de kilo's eraf dat klopt maar op een gegeven moment gaan je organen eraan die hebben ook voedignsstoffen nodig. je gaat spieren afbreken die heb je ook nodig. en dan ga je richting anorexia en dat wil je niet geloof me. dan kan je op een gegeven moment alleen nog maar vloeibaar eten omdat je systeem niks anders meer aankan.

dit is niet de manier om af te vallen hoe effectief het ook lijkt het is niet goed voor je lijf en ik neem aan dat dat de rede is dat je minder wil wegen, om gezonder te zijn.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:24

Dit lijkt wel een schreeuw om aandacht van Anke98 en iedereen gaat er op in. Als je 14 bent weet je heus wel dat het niet goed is om op een stuk komkommer te leven de hele dag. En als het dan ook nog verteld word door je vriendinnen en hier op het forum ook en je gaat alsnog verdedigen dat je op deze manier wel bent afgevallen wat doe je hier dan?!?!
Je staat niet open voor commentaar want dat heb je nu wel al genoeg gehad.

Sorry dit was even mijn mening :) .