Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 08:35

Slecht geregeld zeg. De medailles worden ook met het jaar lelijker :=
Maar goed gedaan!

Wowamigo heb je vanaf het Peeske de 7km pijltjes gedaan? .
Het Bergherbos, wat jij bedoelt, is echt één van mijn favoriete trailplekken. Er zijn zoveel leuke paadjes!

Ik ben nog steeds ziek, ik ben zo aan het hoesten nu dat ik spierpijn in mijn buik heb.
Gisterochtend leek het aardig te gaan, toen een stuk gewandeld, maar in de middag stortte ik helemaal in en voelde ik me vreselijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:06

Jeetje, dat is idd slecht geregeld met het water, zeg!

Wel goed gedaan, je doelstelling keurig behaald +:)+

Beterschap, SV!

BF, klinkt wel verstandig, niet te hard van stapel lopen, lijf moet goed herstellen voor je het weer belast.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:19

Supervixen schreef:
Slecht geregeld zeg. De medailles worden ook met het jaar lelijker :=
Maar goed gedaan!

Het Bergherbos, wat jij bedoelt, is echt één van mijn favoriete trailplekken. Er zijn zoveel leuke paadjes!

Ik ben nog steeds ziek, ik ben zo aan het hoesten nu dat ik spierpijn in mijn buik heb.
Gisterochtend leek het aardig te gaan, toen een stuk gewandeld, maar in de middag stortte ik helemaal in en voelde ik me vreselijk.

Ja medaille is inddd niet de mooiste die ik in de kast heb hangen. Maar ik wist van te voren dat het een houten zou zijn (vind ik nog steeds stom, hoort gewoon van metaal te zijn) en hoe die eruit zou zien. Mijn man en ik doen eigenlijk alle loopjes samen, dus hebben er 1 bijbesteld (je kon kiezen of je het wel of niet wilde) zodat we iig een herinnering eraan hebben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:25

Snap ik. Ik vind een houten medaille wel echt prima, daar heb ik er ook een paar hele mooie van. Hoeft van mij echt niet van metaal te zijn in deze tijd waarbij we wat meer aan het milieu moeten denken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:26

Geen water bij de posten Irisje? Dat is idd slecht geregeld. Maar jij hebt hem iig goed uitgelopen. Gefeliciteerd met je medaille.

Ik heb slecht geslapen. En jullie raden het al. Ondanks geen fiets gedaan verder weer status overbelast _-:( Hopelijk komt dat dan dit keer door het slechte en korte slapen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:36

BeFunny schreef:
Geen water bij de posten Irisje? Dat is idd slecht geregeld. Maar jij hebt hem iig goed uitgelopen. Gefeliciteerd met je medaille.

Ik heb slecht geslapen. En jullie raden het al. Ondanks geen fiets gedaan verder weer status overbelast _-:( Hopelijk komt dat dan dit keer door het slechte en korte slapen.

Vervelend dat je zo slecht slaapt en niet echt lijkt te herstellen -O-

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:26

Goed gedaan iirrssjjee!
Helaas nog veel mensen in de ziekenboeg.
Wow Amigo, blaren zitten op beide voeten onder de bal van mijn voet aan de kant van de grote teen. Na een paar kilometer voelde ik ze al.
Het zwaar vinden zit vooral tussen mijn oren, onbekend rondje geen idee van de bodem. Die viel trouwens erg mee. Vooral veel stevige bospaden. Af en toe stukje wat muller zand.
Ik kan me wel voorstellen dat trailen geweldig is. Zo mooi in het bos!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:46

iirrssjjee, knap gedaan!!
Wel slecht dat er geen water bij de posten was, hoe dan :=

@SV, beterschap :(:)

@BF, hopelijk komt het alleen door de slechte nacht en knap je gauw weer op :(:)

Doet er nog iemand mee aan de Bavo trail op 17 december, toevallig?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 10:47

Gefeliciteerd iirrssjjee!

Wat ontzettend balen dat er geen water was! Hoeveel mensen lopen er eigenlijk mee in die run dan?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:35

Bedankt dames! Tsja is hout zoveel duurzamer dan metaal? Ik vond de optie voor wel of geen medaille wel fijn (en duurzaam!!) Want wij hoeven er maar 1, niet beide 1!

@karindeb goede vraag... Dit is ook al de 3e run waarbij ik het meemaak dit jaar.... De eerste was het alleen op de 5km, dus daar had ik geen last van (ik liep de 10) en dat was er 1 die nog maar voor de 2e keer werd georganiseerd, dus misschien nog wat onervarenheid van de organisatie. De 2e run werd het 5min voor de run omgeroepen (lekker opt ijd, dan kun je zelf niks meer regelen) van een run die al jaren hetzelfde is.... En nu dus de 7heuvelenloop, volgens mij al de 38e editie ofzo... Dan weet je toch wel hoe het allemaal werkt :+

@lies_sparkle bijna 22.000 man

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:00

Karin_deB schreef:
iirrssjjee, knap gedaan!!
Wel slecht dat er geen water bij de posten was, hoe dan :=

@SV, beterschap :(:)

@BF, hopelijk komt het alleen door de slechte nacht en knap je gauw weer op :(:)

Doet er nog iemand mee aan de Bavo trail op 17 december, toevallig?

Ik heb er naar zitten kijken, maar is voor ons bijna twee uur rijden. Vond ik net wat teveel.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:21

Irisje, gefeliciteerd! Knap dat jullie hem beide uitgelopen hebben.
Goed gedaan!

Be Funny, beterschap!

SV, voel je je al wat beter? Of nog steeds niet top?

Hier meegedaan aan de zevenheuvelen nacht, en aan de zevenheuvelenloop.
De nacht was echt leuk, heel mooi verlicht, super sfeer! Echt leek wel of je door een sprookjes bos in de efteling liep!
We hadden shirts van mijn werk gekregen, we liepen met 49 collega's, en ik werd op het laatst flink ingehaald door Suusje, die er goed de vaart in had!
We hadden het gelukkig de hele weg droog.

De volgende dag een stuk drukker bij de 15km.
Helaas ging er iets mis bij de pendelbussen, waardoor Suusje niet op tijd in het startvak kon zijn, en ik maar alleen ben gestart.
Rustig aan begonnen, het voelde goed.
Na 5km de bocht om, mooi vlak en naar beneden.
Dan de 2 heuvels, heerlijk om daar naar beneden te storten!
Dan het zwaarste laatste stukje van 10 naar 11km, en daarna alleen nog naar beneden.
Fijn door kunnen lopen, ben gefinisht in 1.11:28
Daarna in de massa toch nog Suusje terug gevonden!
Het was wel erg druk, de zevenheuvelen nacht gaan we volgend jaar zeker weer doen, maar de 15 vind ik wel erg massaal.
Medaille heb ik ook gehad, vind het wel leuk als herinnering, maakt me niet zo veel uit hoe die er uit ziet.
2 waterposten op 15km met dit weer vond ik zelf wat veel, ik zou dan als organisatie gewoon 1 waterpunt op de helft zetten, en die goed vullen.
Ik heb overigens geen water gedronken onderweg,was prima te doen zonder.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:29

Man wat heb je weer een toptijd neergezet zeg! Heel erg knap.
Voor mij is 15km zonder drinken echt te lang.

Ik hang nog steeds op de bank en doe niks. Totaal futloos en een kop vol snot. Ik ben er even uitgegaan voor een frisse neus, maar dat ging niet van harte en ik was blij dat ik weer op de bank lag.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:27

Ik zwaai ook weer voorbij. Druk hardloopweekend gehad en chaos vanwege sinterklaas (loedermoeder hier die niets geregeld had, en sinterklaas die tijdens de intocht vertelde dat alle kinderen hun schoen mochten zetten :') ....)

Nu weer even rust in de tent. Huis is schoon, vanmorgen lekker gesport, paarden staan er weer fijn bij en kinderen kijken nu een sinterklaasfeest terug op televisie.

Beterschap voor degene die het nodig hebben. Weer een "ziekengolf" geloof ik, bij mij zijn collega's uitgevallen door corona (snap niet dat ze nog testen, maar goed) dat heerst dus ook (al)weer.

Leuk iirrssjjee dat je ook de zevenheuvelenloop gelopen hebt, water was bij ons startvak (bruin) al schaars bij het 2e punt. Vind 2 drinkposten op een 15 km wel veel, maar inderdaad wel slecht geregeld, zeker als je van te voren bedacht had wat te drinken. Ik heb bij 15 km niet per se wat nodig. Pendelbussen waren ook dramatische geregeld, stonden ruim 300 man te wachten bij een een p&r, uiteindelijk de auto weer gepakt en naar nijmegen-lent gereden en daar de trein genomen. Was om 11.45 op de p&r en uiteindelijk 13.37 pas gestart. Idee was om 12.30 bij het startvak te zijn.

Ninus, waar hadden jullie gelopen? (over heen gelezen denk ik?) Eten in de oven en lekker op de bank zitten was ook mijn avond gisteren :Y)

Lekker aan het opbouwen Marije_jiplover!

Ga jij wel eens naar een sportmasseur Goof? Misschien kan die iets betekenen voor je heup? Is wellicht ook weer de belasting opbouwen, want je bent weer lekker bezig!

Vrijdagavond dus de zeven van de zevenheuvelen gelopen, was erg gezellig en super mooi verlicht, ze hadden zelfs van die rustgevende muziek (free tibet) aan staan en allemaal laserstralen. Was heel bijzonder om zo te lopen. Was wat te warm gekleed in mijn lange broek en craft thermoshirt + shirt met lange mouwen. Bult af goed gebruik gemaakt van de zwaartekracht en met bijna 15 km/h naar beneden gelopen, bizar dat dat tempo voor de " echte" hardlopers nog langzaam is :') Ik weet nu wanneer ik in staat ben om Iris te kloppen, als zij verkouden is en het parcous bult af gaat en Iris 3 dagen lang op handen en voeten aan een kippenren werkt :+

De zondag ging ook lekker, alleen ik kreeg die enorme regenbui op km 13 op mijn hoofd, en ik wist dat ik daar sneller kon, mijn hoofd wilde ook, maar mijn benen kregen er geen versnelling meer uit.

Die laatste 2 km waren bij beide runs hetzelfde, bij de 7 liep ik die in 4.33 en 4.35 en bij de 15 bleef ik steken op de 4.55 en 5.00. Al met al heel tevreden, maar voorlopig weer even genoeg grote evenementen gehad/gezien.

Afbeelding

Afbeelding

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:38

Supervixen schreef:

Ja klopt! Ik had een weer een poging gedaan een GPX-route te lopen, maar na alle kanten op te zijn geweest en alleen maar "koersfoutKOERSFOUT!!!!" te horen was ik het zat en heb die route gelopen. Echt heel erg mooi! Bij terugkomst toch nog die gpx geprobeerd en toen snapte ik hem wel, hij stuurde me door de heg van de parkeerplaats, daardoor kwam ik steeds verkeerd uit :+

Beterschap, hoe is het nu?

Wat slecht van dat water trouwens. Er liepen veel mensen van mijn club mee trouwens, leuk, allemaal op Strava natuurlijk, sommige mensen gaan ook zo hard zeg, echt zo knap. Net als jij dus, suusje26, super zeg! Gave ervaring lijkt me ieris!

Maar zo'n enorm drukke loop lijkt mij dan weer niet zo leuk, misschien een keertje om gedaan te hebben.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:58

Haha Wowamigo, door de heg. Had je een survival rimun aangezet :+ ik vind dat lopen met navigatie ook nog steeds een uitdaging.

Waar kom jij ergens uit de buurt Wowamigo als er veel clubleden meededen met de 7-heuvelenloop?

Hier een meevaller op het werk en nog net op tijd thuis om met Elmo samen mijn nieuwe trail schoenen uit te proberen/ in te lopen. Rustig aangedaan want garmin vond dat ik nog rust nodig had. Was even een heerlijke afsluiting van de dag. Nu al lekker in pyjama op de bank.

Blij ei Elmo
Afbeelding

Nieuwe schoenen
Afbeelding

Afbeelding

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:09

Oh wacht :+ :') :') :')

Ik ben lid van TVA uit Arnhem! Maar ik woon in de Achterhoek. Lang verhaal, iets met Tinder en een triatleet :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:17

Suusje gefeliciteerd jij ook met je medailles en blij hondje. Hoe bevallen je schoentjes?

Ik heb ook wel eens moeite met de koers. Maar dat is vaak wel avontuurlijk :j

Ik ga toch ondanks dat mijn Hrv nog laag is en status overbelast vanavond met de loopgroep lopen. We zijn allemaal niet fit dus doen het rustig aan en vind het wel echt weer even lekker.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:23

Duurt lang BF :(:) Misschien helpt een frisse neus :j

Elmoooooo :+: Mooie schoenen Suusje!

Ik vind een houten medaille ook helemaal prima, maar ik ben ook blij met een buff als aandenken. Het maakt mij allemaal niet zoveel uit, al was ik wel bij met de ISU medaille, dat is dan toch wel weer een bijzondere loop :D

Beterschap SV :(:)

Goed gelopen Iris en Suusje, bikkels!

Hier vanochtend mijn favoriete rondje 11km gelopen. Kwam ik (in het donker) over de dijk, zie ik wat geks op de grond. Een kitten, helemaal verregend. Gelukkig had ik vorige week een nestje zien lopen bij een boerderij in de buurt, daar ben ik naar toe gerend en ze hebben beloofd de kitten bij het nestje te zetten. Ik hoop maar dat het goedkomt, het stikt er in de buurt van de boerderijkatten en ik vermoed dat er geen dierenarts aan te pas komt en wij kunnen niet alles opvangen, maar toch heb ik er weer wat hartzeer van. Klein lief frummeltje :+:

Daarna snel door naar Soest, bijna de trein gemist := , en nu weer onderweg naar huis.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:32

Leuk rondje is dat Wowamigo.

Lekker dat je een onverwacht rondje kon doen suusje. Zitten je schoenen lekker?

Goed toch Befunny om even lekker buiten te zijn. Soms knap je er dan toch van op.

Ahh wat sneu ninus, wat goed dat je hem hebt weggebracht.

Met mij gaat het de goede kant op. Ik heb nog wel een vol snothoofd, maar rusthartslag gaat omlaag, bb is weer goed, slaapkwaliteit ook weer beter, geen koortsig gevoel meer.
Ik voel me weer redelijk, nog wat moe en spierpijn van het hoesten.
Morgen is mijn vrije dag en wil ik het bos in gaan, een beetje hike run combi proberen. Ben echt aan bewegen toe en de muren komen hier wel op me af intussen. Ben wel naar buiten geweest om even te wandelen, een frisse neus en buiten zijn helpt ook met herstel. Verder op de bank gehangen.
Donderdag weer naar het werk.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:02

Goed gedaan op de 7 heuvelen!
Ah, wat sneu Ninus, gelukkig wist je waar hij vandaan kwam

Hoe zit dat bij een medaille als je kan kiezen voor wel/niet en je haalt de race niet? Ik heb a.s. een loop en heb nu aangevinkt dat ik geen medaille wil, maar stiekem wil ik er wel één als ik het haal.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:20

Soms kun je er na de finish nog een kopen, dat staat vaak in de deelnemersinformatie. En anders de organisatie even mailen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:02

Ik heb gelopen met de loopgroep. Is goed gegaan :j blij dat ik gegaan ben ook.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 23:51

Fijn BeFunny! Is weer een stapje vooruit!

SuperVixen ook weer aan de beterende hand.

Wat sneu van de kitten, lief dat je hem terug gebracht hebt naar de boerderij Ninus.

Een hoop goed uitgelopen 7H deelnemers, wat een toppers!
Ik moet voorlopig nog niet denken aan 15 km, maar wie weet, ooit...

Ik had vanavond kickbokstraining, dan ga ik niet ook hardlopen.
Morgen moet ik voor werk naar het noorden en ik blijf na het werk slapen in Assen.
Ik moet al heel vroeg beginnen en ben dan als het goed is redelijk op tijd in het hotel, ik neem loopkleren en schoenen mee, kan ik misschien nog net een rondje Baggelhuizerplas doen na het werk.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:57

Goed voorbereid op stap dus Marije_jiplover, hopelijk kan je nog even lekker lopen. Het is koud maar heerlijk weer om te lopen zo te zien.

Fijn dat het lopen met de loopgroep goed gegaan is BeFunny, fijn om er dan even uit te zijn ook.

Vaak kan je medailles nog wel nabestellen Lieke.

Fijn dat jij je weer beter voelt SV, veel plezier vandaag in het bos. Het ziet er prachtig uit buiten.

Ah Ninus, wat sneu van dat katje. Hopelijk nu weer lekker warm in zijn eigen nest.

Mijn schoenen zijn goedgekeurd. Was wel even wennen op het asfalt, dan leek het net of ik met voetbalschoenen liep, maar merk wel dat de grip beter is. Hopelijk vandaag ook nog even een kort rondje inlopen en dan vind ik dat ik zondag wel weer een lange duurloop kan lopen.