We wandelen door naar deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:47

Ooooh tof Goof! Twee slangen zo snel na elkaar te zien. Misschien hebben de zwijnen last van de droogte?
Of zijn er wolven }>

Rot dat je heimwee hebt. Ik ben meestal bij familie wanneer ik op vakantie ga en daar voel ik me als in een soort tweede thuis.
Maar net als Cayenne slaap ik al van kinds af aan heel slecht en op vakantie is dat meestal erger.

Moonsparkle mooie wolken vanochtend!
De hond vindt het water hier niet zo lekker geloof ik. Hij wil echt weinig drinken. Maar ik heb altijd een speciale fles voor hem bij me en de cafés hebben een hondenbar waar hij straal voorbij loopt _O-
In Engeland smaakt het kraanwater erg naar chloor en krijgt hij gefilterd water uit zo’n BRITA kan.
Ijsjes deel ik niet met hem :')

S_imonee

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:37

Ik heb heel wat pagina's bijgelezen. Ik had een beetje drukke dagen.
Helaas niet echt kunnen wandelen. De warmte en ik gaan niet zo goed samen... :n
Ik zag wel fantastische plaatjes voorbij komen <3

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:03

Mooi Goof, de kroondomeinen.
Ik heb af en toe ook wel last van vakantieheimwee.
Deze keer niet, misschien omdat we kort weg waren, maar vorige x echt wel.

Lastig dat de hond zo slecht drinkt, zeker met de warmte :(

Jullie hebben nog wat foto's tegoed van het afgelopen weekend.
Ons hutje in Bøverdalen
Afbeelding
's Zondags gaan we naar de kerk(en):D
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Onze lunchplek
Afbeelding
Mooie canyon
Afbeelding
Afbeelding
Er was een meisje van de rotsen aan het duiken.
Hutje laatste nacht <3 Afbeelding
Venabygd en de waterval Myfallet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En een wat minder moment, we werden omgeleid en bleek dat de brug waar je normaal overheen moet, ingestort was.
Afbeelding
Gelukkig gebeurde het vroeg en waren er slechts 1 auto en 1 vrachtwagen op de brug

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:07

Faringo schreef:
Cayenne, ze zijn wel prijzig (85 euro) maar ze gaan heel lang mee. Heb ze nu een tijdje aan ze zitten heerlijk.

Herkenbaar vakantieheimwee. Heb ik ook altijd, kan soms best lang doorzeuren bij mij. Mooie foto's nog en gaaf de slang.

Oh, dat valt me dan qua prijs nog mee, want ik had over de 100 euro verwacht :P
Gaan ze ook lang mee? Je gebruikt ze echt voor wandelen?

Noordje: Die watervallen zijn echt prachtig! <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:10

Hebben jullie al regen gehad trouwens?
Wij vannacht 3 spetters en 4 klappen onweer en dat was het :+
En voor vandaag neemt de regenkans ook steeds verder af _O-

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:20

Lekker verwen momentje Bootsiebob.

Oh Goof. :knuffel: Je hebt ook wel echt een heerlijke vakantie gehad natuurlijk en lekker lang ook. Wel nog een hele mooie afsluiter gehad. Blijf je dit weekend thuis ook?

Ik heb ook een poos die teva's gehad. Had ze toen gekocht voor de rondreis in Thailand. Waren echt fijn. Maar in NL heb ik ze niet veel gedragen en uiteindelijk waren ze helemaal verdroogd.

Ik vind die canyons echt prachtig Noordje. Heftig van die brug.

Hier regent het nu steeds gelukkig. Tot nu toe was er nog niks gevallen. Ik hoop alleen dat het eind van de middag droog is want wilde een rondje wandelen bij Huizen. We gaan daar vanavond mosselen eten bij "ons oude stam' restaurant O'Donder.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:27

Even een nachtje in Lemelerveld, maar hier ook geen regen.

Ik heb mijn Teva's al een jaar of 8 denk ik, zelfde model als Faringo maar dan mintgroen :D Ik heb ze op vakantie eigenlijk altijd aan als ik niet een enorme bergwandeling aan het maken ben, kort ommetje over grindpaden trek ik rustig ook de teva's aan. Gaan ook altijd mee als ik met de camper op pad ben, en heb ze ook vaak aan in de tuin. Goede investering dus.

Wat prachtig weer Noordje <3 Volgensmij zag ik die brug hier ook op het nieuws voorbij komen? Met al die mooie plaatjes heb ik nog meer zin om ook naar Noorwegen op vakantie te gaan. Liefst volgend jaar al, maar even kijken hoe dat in de planning past. Die raakt zelfs met vakantiedagen bijkopen al best vol :') Ik ga sowieso naar Zwitserland in mei, misschien in januari winterkamperen in het Zwarte woud, met de kids in de zomer kampeer trip naar o.a. Zwarte woud en dan ook nog heel veel lange weekends wandelen en paardrijden :D

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:00

Aangezien de nl'se vriendin volgend jaar waarschijnlijk niet komt, ben ik op zoek naar een ander maatje die mee op pad wil O:)
Ik krijg nl mijn man niet mee op dit soort wandeltochten :D

Die brug is idd op het nieuws geweest.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:11

Wat een heerlijke foto's noordje. Prachtig die ruige natuur. Ik meen inderdaad ook iets gelezen te hebben over een ingestorte brug. Mocht Canada volgend jaar niet doorgaan of als ik nog voldoende vrije dagen over hou dan hou ik me aanbevolen.

Ik draag m'n teva's ook hoofdzakelijk op vakanties. Eigenlijk een beetje hetzelfde zoals gaucho ze ook gebruikt.

Vannacht wat regen gehad en nu net in Rotterdam wel echt flinke buien.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:24

Wat ontzettend gaaf Noordje. Ik zeg volgnd jaar wandelmeeting bij Noordje. Ik wil ook nog steeds naar Noorwegen, maar mijn vriend is bang dat het te slecht weer is.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:37

noordje schreef:
Aangezien de nl'se vriendin volgend jaar waarschijnlijk niet komt, ben ik op zoek naar een ander maatje die mee op pad wil O:)
Ik krijg nl mijn man niet mee op dit soort wandeltochten :D

Die brug is idd op het nieuws geweest.

oeh, dat klinkt wel heel interessant :j :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:39

Ik wandel nooit zo ver maar er zijn vast mensen in dit topic die graag lang met je gaan wandelen Noordje!

Ik kan echt niet wachten tot rond 12 september dan ga ik op vakantie, naar Denemarken. Daar kan je ook echt heeeerlijk wandelen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:46

Mooie foto's Noordje!

Hier koelt het lekker af en al 3 nachten op rij regen.

Vakantie heimwee had ik vroeger. Nu miet meer. Ik vind het zalig om weer thuis te zijn en eerlijk gezegd altijd opgelucht dat we weer verder kunnen genieten. Kortom onze retraite is een grote Vakantie op een fantastische plek.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:13

Noordje,wat een mooie omgeving om te wandelen.
En weer mooie foto's.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:25

Wat is Noorwegen toch mooi <3
Een vriendin van mij gaat begin volgend jaar voor een PhD naar Noorwegen, dus hopelijk kan ik bij haar op visite en lekker wandelen. Geen idee waar ze heen gaat overigens. Ik dacht Bergen.

Maar nu er een directe ferry is van Groningen naar Noorwegen is het sowieso een veel bereikbaarder land, dus wie weet :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:37

Oeh Noordje, dat klinkt heel verleidelijk en ik ben echt een duurloper.
Maar ik heb dus ook vrij snel heimwee.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:42

Mooi Noordje!
Jullie hut ziet er van voor klein uit, maar is van opzij groter dan ik dacht!

Heftig van die brug. En prachtige watervallen <3

De hond bedacht rond 12 uur ‘s nachts ineens dat hij dorst had en dronk twee bakken leeg. Wie kon er dus midden in de nacht uit omdat meneer nodig moest plassen? :')

Het regent hier ook, ik ben blij met elke druppel.

Mijn zus heeft eergisteren 90 km gefietst met 2000 hoogtemeters en gisteren 100 km met 2900 hoogtemeters. Vandaag hebben ze nog zo’n dag en dan morgen één rustdag. Vervolgens nog 4 of 5 van deze etappes te gaan.
Ben ik de enige die denkt: hoe dan?? :wow:
Ik was al kapot na een dag heuvelland Zuid-Limburg met de e-bike (ok, ik had het grootste deel zelf getrapt :) )

Ik hou het lekker bij wandelen :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:51

Bootsiebob schreef:
Mijn zus heeft eergisteren 90 km gefietst met 2000 hoogtemeters en gisteren 100 km met 2900 hoogtemeters. Vandaag hebben ze nog zo’n dag en dan morgen één rustdag. Vervolgens nog 4 of 5 van deze etappes te gaan.
Ben ik de enige die denkt: hoe dan?? :wow:

Bizar he. Voor mijn man is dit ook maar gewoon een ontspannen ritje. Die ging vorig jaar 700 km fietsen in 24 uur bijvoorbeeld. Dan ben je toch raar....

Noordje, wat schitterend. Die gorge is echt ontzettend mooi inderdaad. Het lijkt me een prachtig land en het staat ook zeker nog op mijn lijstje.
Die brug heb ik op het nieuws voorbij zien komen, bizar!

pien_2010 schreef:
Vakantie heimwee had ik vroeger. Nu miet meer. Ik vind het zalig om weer thuis te zijn en eerlijk gezegd altijd opgelucht dat we weer verder kunnen genieten. Kortom onze retraite is een grote Vakantie op een fantastische plek.

Kan me voorstellen Pien. Dat heb ik dus niet, mijn huis is gewoon maar mijn huis.

Sure_lee schreef:
Oh Goof. :knuffel: Je hebt ook wel echt een heerlijke vakantie gehad natuurlijk en lekker lang ook. Wel nog een hele mooie afsluiter gehad. Blijf je dit weekend thuis ook?

Ja, heb toevallig vrijdagavond een etentje van mijn man's werk en zaterdag een feestje van een vriendin die me zeer dierbaar is. Dus ik ga ook echt volgend weekend pas weer naar Putten helaas.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 12:59

Oh dat is wel gelijk cold turkey afkicken dan!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:50

Ik heb net even een regenachtig rondje door het Goffert gestruind met de woef. Geen foto's, maar je mist er ook niets aan. Het is echt een grote dorre, gele, kale bende -O-
Wel fijn gewandeld, even hoofd leegmaken. Was nodig.

Succes met weer thuis acclimatiseren, Goof. Gelukkig wel leuke dingen in het vooruitzicht!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:27

Holymoly Bootsiebob, dat denk ik ook: hoe dan??En vooral : waarom?!
Oh gosh, ineens had de hond bedacht dat ie dorst had, heel apart.

Jammer dat de vakantie alweer voorbij is Goof. Maar gelukkig kun je nog vaker naar Putten, dat is wel fijn.
Dat fietsen is voor jouw man misschien normaal, maar misschien denkt ie bij het wandelen van ons : die zijn raar :')
Dat denkt mijn man nl, dat ik niet helemaal normaal ben om zo' n berg te gaan beklimmen :D
Gelukkig vind ik andere 'idioten' die met me mee willen :')

Vriendin zit nu op de luchthaven te wachten op de vlucht naar huis.

Over het weer in Noorwegen, ja het kan slecht zijn, maar over het algemeen heb je de meeste regen in het westen.
En waar gaan de meeste toeristen heen... Snap ik wel, de fjorden, watervallen en nog veel meer moois,maar dan moet je echt mazzel hebben met het weer.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:54

Balen dat je zo'n heimwee hebt.. blijft je kat nog wel bij de opvang als je nog terug gaat?

Goede tip Noordje

De vlucht naar Bali ging soepel, goed dat we het de avond van tevoren hebben nagevraagd. Het halve vliegtuig was leeg, waarschijnlijk doordat mensen niet wisten dat de vlucht was verplaatst ipv geannuleerd.

Wij hebben net een rondje rond het eiland Gili Tranwangan gewandeld waar we 2 dagen zitten. Bijna 10 km, dus prima te doen.

Vandaag meteen een zeeschildpad gespot <3. Morgen gaan we een snorkel tour doen
Afbeelding

Afbeelding

Ze denken hier goed aan blinden, met overal gemarkeerde paden. Jammer van het bord alleen |o
Afbeelding

Afbeelding

We zoeken altijd de leuke paadjes. Mijn vriend, ingeburgerd als hij is, op teenslippers omhoog _/-\o_
Afbeelding
Afbeelding

We kwamen precies op tijd aan bij Sunset beach
Afbeelding

In de verte Lombok, ziet er onheilspellend uit
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 15:56

jojoleinee schreef:
Balen dat je zo'n heimwee hebt.. blijft je kat nog wel bij de opvang als je nog terug gaat?

Die ga ik morgen halen na 5,5 week logeren. Mis hem als een malle <3

Jeetje, wat zijn je foto's ongelooflijk mooi. Genieten joh.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:07

Wauw echt prachtig jojoleine... geen straf om daar 2 dagen te zitten. Heb je een onderwatercamera voor je snorkeltour?

Ik ben tot nu toe eigenlijk alleen maar naar warme bestemmingen op vakantie geweest. Maar misschien als we geëmigreerd zijn dat we het dan wel leuk vinden wat koelere landen op te zoeken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:35

Heel gaaf Jojoleine, dat bord ook over die stoep. Mooie zonsondergang ook!