Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:34

Het punt is dat de prijzen van de testen enorm verschillen. Zo gingen er berichten rond dat een test in de VS wel 330 euro zou kosten.

Nederland is gewoon te laat begonnen met vaccineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:43

Ik denk niet dat als we eerder waren begonnen, we veel verder zouden zijn. Voor iets wat compleet opgezet moest worden inclusief alle onzekerheden vind ik dat we al best ver zijn eigenlijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:51

Wel een economisch drama voor veel landen als het toerisme nu toch niet op gang kan komen. Als een pcr test duur is, max 48u oud mag zijn (en je de uitslag niet meteen hebt) en je niet alleen bij het binnenkomen van het land, maar ook bij je accommodatie een geldige test moet kunnen overhandigen, dan zal het een uitdaging worden om als niet of half gevaccineerd persoon op reis te gaan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:52

wat ik jammer vindt is dat we al een aantal weken rond die miljoen per week blijven zitten, ik had gehoopt dat er al langzaam richting de 2 miljoen per week gegaan zou worden, zoals was aangegeven

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:58

Komt dat dan omdat er te weinig vaccins zijn, te weinig aanmeldingen of iets anders?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:03

In juni gingen we naar de 2 miljoen toch?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:05

volgende week is het juni en volgens mij is er afgelopen week minder geënt dan de week ervoor, net boven de 1 miljoen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:42

idinn schreef:
Ik vond het al bijzonder dat met 1 prik je al prima op vakantie zou kunnen. Als dat voldoende was, waarom uberhaupt dan nog een 2e prik. Die 2e is er met een reden denk ik dan. Snap best dat landen niet op half gevaccineerden zitten te wachten.

Wie toch perse naar het buitenland wil (voor de fun, voor familiebezoek, etc) kan daar toch prima ook zelf een test voor betalen? Zo duur zijn die nu ook weer niet. We zitten nu eenmaal nog steeds in een pandemie. Dat hadden we allemaal liever anders gezien, maar het is nu eenmaal zo. We mogen heel blij zijn dat er sowieso dingen mogen/kunnen.

Dat ben ik ook wel weer met je eens. Ik heb wel geld over voor zo’n test. Maar goed, dan heb je altijd mensen die klagen dat het zo duur is met een gezin...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:46

Ik ben allang blij dat ze niet voor een bezoekje aan de Efteling of aan het terras zo'n negatieve test vragen, dat ging me echt veel te ver. Ik snap best dat als we dadelijk op een festival van 10.000 man of in een club staan, we een testje moeten doen. Maar voor zoiets als de Efteling of een hapje eten vind ik het echt zo onnodig.

Ik neem aan dat we dadelijk dan mogen beginnen met het organiseren van al die evenementen? Anders heeft die hele wet natuurlijk weinig zin. En gaat dat dan ook gelden voor gevaccineerden?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:07

moet je voor de vaccinatie eigenlijk betalen? (eigen risico) en hoeveel is dat?
toch gek dat er gratis getest wordt voor vakanties (luxe, geen noodzaak) maar dat je de prik van eigen risico moet voldoen.... hoe zit dat?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:10

Nope, vaccinatie is gratis.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:12

veneri schreef:
toch gek dat er gratis getest wordt voor vakanties (luxe, geen noodzaak) maar dat je de prik van eigen risico moet voldoen.... hoe zit dat?

Dat is dus ook niet zo.
Valt denk ik onder huisartsenzorg

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:13

veneri schreef:

Waar heb je dat vandaan? Vaccinatie is gratis en gaat niet van je ER af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:22

veneri schreef:

Vreemd dat je een vraag stelt maar ook meteen een (onjuiste) conclusie geeft :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:26

Sanofi en GSK starten derde onderzoeksfase vaccin
De farmaceuten Sanofi en GlaxoSmithKline (GSK) zijn begonnen aan de derde onderzoeksfase van hun coronavaccin. In deze laatste fase wordt het middel op 35.000 volwassenen getest in verschillende landen.

De ontwikkelaars hopen dat het vaccin eind dit jaar kan worden goedgekeurd. Het vaccin maakt ook deel uit van de Nederlandse vaccinatiestrategie. Eerder deze maand werd de tweede fase succesvol afgerond. Die fase liep wel wat vertraging op vanwege een doseringsfout. Het middel sloeg daardoor minder goed aan bij ouderen.

Het vaccin is gebaseerd op technologie die ook gebruikt wordt voor griepvaccins. Er zijn twee doses nodig voor maximale bescherming. Er wordt ook onderzoek gedaan naar een mogelijke extra dosis.

De bedrijven zijn al begonnen met de productie van het vaccin, zodat het snel geleverd kan worden als het is goedgekeurd door de medicijnwaakhonden.

Bron nos live

Was dit niet waar Pandora2 voor wilde gaan?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:32

Interessant :)

Dat zouden dan de volgende in serie zijn? Duurt nog best lang dan (tenzij ik iets gemist heb wat er nog tussen zou zitten).

Tsja, vakantie, zelf betalen enzo....... ben ik in principe ook voor hoor, het is wel een luxe dingetje. Aan de andere kant is het misschien ook niet helemaal eerlijk omdat nog niet iedereen de kans heeft gehad om een (gratis) vaccinatie te laten zetten. Zodra iedereen die kans wel gehad heeft, ben ik ook zeker voor zelf betalen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:37

PCR test zie ik tussen de 50 en 70 euro staan.
Veel geld, maar als je de luxe van een vakantie kunt betalen kan dat er ook wel bij.
Het is niet verplicht naar het buitenland te gaan, het is een keuze.
Een keuze midden in een pandemie...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:38

1972 en 1973 mogen ook!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:40

DuoPenotti schreef:
Veel geld, maar als je de luxe van een vakantie kunt betalen kan dat er ook wel bij.

Yup, ben ik met je eens. Het is en blijft luxe.
Ik vind het alleen een beetje beschamend dat ik eerst voorrang zou krijgen bij vaccinatie en dan ook nog 'gratis' op vakantie zou mogen terwijl anderen wel moeten dokken. Maar misschien moet ik daar niet al teveel over nadenken (ook omdat die luxe er voor mij niet zal zijn).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:42

Zoveel mensen hebben die luxe niet. Dan zou ik zeggen tel je zegeningen dat je het wel kan en dan niet zeuren over die extra kosten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:43

Nou ja, je hebt eigenlijk wel gelijk. Of nee. Je hebt gewoon gelijk :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:45

Ik vind vakantie naar het buitenland sowieso eigenlijk te snel. Ook met vaccinatie of test. Eerst maar eens zorgen dat in eigen land en woonplaats alles weet kan en mag. Ik vrees juist door die vakanties voor nieuwe mutaties.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:47

Ik ben er wel blij mee dat ze gratis worden. In de zomer begint mijn stage in belgië (wonen in NL, studeren en Be) (1-3 weken op de kliniek, gevolgd door een week vrij), dus zou dan elke keer moeten testen. Maar 50-70 euro met een heel minimaal inkomen is toch behoorlijk wat geld dan :+ (en we zijn afgelopen jaar al vaak genoeg de pineut geweest wat dat betreft. In België werden de testen vergoed, maar niet als je een NL zorgverzekering had, dan moet je het claimen bij je eigen verzekering... Maar NL vond dat het niet vergoed moest worden want geen medische indicatie).

Voor afreizen was een GGD test was niet geldig, dus moest een commerciële PCR zijn (a 100 euro in januari). Kortom veel gezeik om simpelweg een paar practica of examens te maken (met examens met 2-3 dagen tussen, dus doorgaans zat je net boven die 48 uur in België, dus moest je testen.. Je quarantaine mocht je dan wel weer onderbreken om je examen te maken).

Anyway, ik ben dus wel happy dat de PCR testen gratis worden... Dan hoop ik in ieder geval niet nog ik weet niet hoeveel extra kosten te moeten maken deze zomer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:52

Oscar.. ik als nog niet gevaccineerde, want niet aan de beurt nog, denk vooral: fijn dat ik niet tot de urgente risicogroepen hoor. Als het 'nadeel' daarvan een test betalen is, helemaal prima. Maar ik ben ook iemand die nu een buitenlandse vakantie geen goed idee vind :+

Testen om op een terras te zitten, nee dan ga ik niet. Want dat kan nu ook prima zonder, waarom zou het dan straks opeens met moeten? Voor een groot festival wel prima, want ik snap ook dat die zonder testen middenin een pandemie niet verantwoord zou zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:54

DuoPenotti schreef:

Het gaat niet om even luxe op vakantie te gaan. Ik vind dit kort door de bocht.
Het gaat ook om mensen die het hele jaar krom hebben gelegen voor de reis.
Voor veel mensen is een vakantie nog steeds veel geld.
En het gaat ook om families die elkaar al 2 jaar niet hebben gezien of soms nog langer.
Niet iedereen heeft zoveel geld liggen