verootjoo schreef:Natuurlijk nemen kinderen de zorgen over. Maar wat moet je dan? Je geen zorgen maken?
Zelf heb ik makkelijk praten, ik heb totaal geen stress van deze hele crisis, breng mijn kinderen bij mijn ouders en mijn man en ik kunnen prima werken. Mijn moeder doet het thuisonderwijs (is zelf ook juf geweest)
Maar er zijn ook ouders die ‘s ochtends om 6uur beginnen met hun eigen werk, om half 9 met hun kind(eren) inbellen op de dagstart van school, om 9uur hun eigen dagstart van het werk hebben, daarna thuisonderwijs geven, daarna hopen dat de kids zelf wat kunnen doen zodat ze hun eigen werk kunnen doen en zo de hele dag door hobbelen tot een uur of 3, dan zijn de kids wel klaar met zelfstandig zijn en heb je er veel werk aan. Daarna nog eten koken, kinderen op bed, en dan kan je van 20-24 nog je eigen werk gaan doen. En dan begint de volgende dag het riedeltje weer op nieuw en niemand weet voor hoe lang.
En dan is het ook nog de bedoeling dat je daar totaal geen stress van hebt en wordt ook nog verweten dat je je kids niet kan opvoedenIk zou blij zijn als de hele middag zitten te gamen, komt je eigen werk ook nog af en zit je baas ook niet in je nek te hijgen.
Ik vraag me eigenlijk af of je zelf ook kinderen hebt.
Ik toon mijn zorgen over de hele situatie thuis niet, ik zeg niet dat je geen stress mag hebben, alleen of het verstandig dit te uiten waar je kind bij is, want ze nemen zo gauw wat over. Ik benadruk erg de positieve kanten, de spanning voel ik ook niet, dus dat scheelt een hoop.
Ik zeg enkel dat je er als ouder voor moet waken dat je kind je nare gevoelens over de situatie niet overneemt, dat jou zorgen zijn zorgen niet worden zeg maar. Verder zeg ik niet dat ouders niet kunnen opvoeden, net als ik niet zeg dat ouders niet gestresst mogen zijn, hoe kom je daar bij?
Waarom vraag je je gelijk af of ik wel kinderen heb?
Ik zou blij zijn als de hele middag zitten te gamen, komt je eigen werk ook nog af en zit je baas ook niet in je nek te hijgen.
maar stellen dat een kind prima zo even zonder contact etc. Kan en dat, dat niks doet in ontwikkeling is net zo goed een kort door de bocht conclusie trekken. Ook al is het maar een periode van een zomervakantie
, verdrietig en zo herkenbaar dat bijstellen van (klein) kind(eren) weer zien.