Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:24

Ik heb echt zo'n mega chocolade craving...

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:26

Klein stukje mat wel? Of zit je al aan je calorieën?

Ik moet hier echt zo mijn best doen.. ze hebben hier een la met alleen maar lekkere, ongezonde dingen. Oke, net kwam het wel goed uit wegens een hypo, haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 06:57

Wij hebben dus dat soort dingen nooit meer in huis. Koekjes, chocola ed. als mensen onverwacht op bezoek komen kunnen ze ranja, thee of koffie krijgen met een cracker :') .

Maar anders eten wij het op en das niet de bedoeling :+

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:31

Es_ther schreef:
Wij hebben dus dat soort dingen nooit meer in huis. Koekjes, chocola ed. als mensen onverwacht op bezoek komen kunnen ze ranja, thee of koffie krijgen met een cracker :') .

Maar anders eten wij het op en das niet de bedoeling :+

Mijn vriendinnen nemen zelf altijd een snack mee als ze op de thee komen omdat ik nooit iets in huis heb _O-

Man ik heb zo'n extreme kuitspierpijn dat ik letterlijk niet meer kan lopen. Ik kon in bed niet eens meer draaien van ellende. Genoodzaakte thuiswerkdag vandaag.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:46

Esther, ik heb thuis ook nooit zulke dingen in huis, maar zit in mijn broer zijn huis en die heeft kinderen.. dus een la vol snoep, chips etc.

Snippergroen, je kuiten te hard getraind? Haha wel lastig :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:00

MoniekJ schreef:
Esther, ik heb thuis ook nooit zulke dingen in huis, maar zit in mijn broer zijn huis en die heeft kinderen.. dus een la vol snoep, chips etc.

Leg day met een trainer zondag. Als afsluiter kuitspieren trainen op de trap. 10x bouncen per tree. 19 traptreden. Niet oke dit :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:03

Hier proberen we ook gewoon zo min mogelijk in huis te halen. Als het er is gaat het op.
Van het weekend waren we bij iemand anders in huis (die op vakantie zijn) en daar was van alles in huis.
Je merkt dat je dan toch gemakkelijk even een snoepje/koekje of wat dan ook pakt.

Goed dus dat we daar maar een paar dagen waren :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:32

Snippergroen schreef:
MoniekJ schreef:

Leg day met een trainer zondag. Als afsluiter kuitspieren trainen op de trap. 10x bouncen per tree. 19 traptreden. Niet oke dit :')

Au :')

Haha ja herkenbaar müsli! Heel lief dat mensen het doen, maar ik wil dat niet _O-

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:40

Ik heb hier een kast vol snoep, koek, chips.. :o
Ik kom zelf nooit in die kast. No problemo haha.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:53

ClaudiaHS schreef:

Wat knap dat je dat kan weerstaan!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:55

_Anne_V schreef:
ClaudiaHS schreef:

Wat knap dat je dat kan weerstaan!

Ik denk dat als je altijd toegang hebt tot zoiets, je ook minder in de verleiding komt. Want het is er altijd en dus ben je er ook minder mee bezig. Als je iets wil, dan kan dat. Dat is een beetje mijn probleem, ik heb die toegang nooit gehad dus als ik die wel heb dan wil ik alles proeven := 'Want nu kan het'.

@Vjestagirl, hoe is je chocolade craving afgelopen? Een choco craving komt vaak door een tekort aan magnesium! :)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:04

Haha ik heb ook nooit iets lekkers in huis, maar in de la van m'n huisgenoot ligt echt zooooveeel zooi. Gelukkig kan ik daar heel makkelijk vanaf blijven onder het mom ''is niet van mij''.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:32

Snippergroen schreef:
@Vjestagirl, hoe is je chocolade craving afgelopen? Een choco craving komt vaak door een tekort aan magnesium! :)

Ik heb toen ik thuiskwam van mijn werk 10 gram cashewnoten gepakt, en 2 stukjes daim. Ik was bang dat ik het direct terug zou zien op de weegschaal (ook omdat ik op mn werk altijd veel drink) maar vanmorgen was er braaf n halve kilo af tov gisteren. Eind goed, al goed :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:54

Netjes Vjestagirl, dat je je zo goed hebt ingehouden en weer een mooi resultaat.

Klinkt pijnlijk Snippergroen!

Bij mij in huis ligt er ook genoeg lekkers, man en kinderen zijn niet aan het lijnen tenslotte. Ik heb eigenlijk geen moeite daarvan af te blijven. Afgelopen weekend wel af en toe wat lekkers genomen en een drankje gedaan, maar niet super slecht en wel veel beweging gehad. Maar aangezien ik erg slecht heb geslapen en ik dat altijd in negatieve zin terugzie op de weegschaal, vermijd ik die maar even. Het zal de komende 2 weken sowieso wel niet geweldig gaan wat afvallen betreft omdat we vakantie hebben. Zolang het maar lukt om daarna weer in het ritme te komen :j .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:14

Ik vind het mega knap van iedereen dat ze zo goed van het lekkers af kunnen blijven. Soms heb ik het Dr Jekyll en Mr Hyde gevoel als ik mezelf van het snoep af probeer te praten :+ .

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:23

Ik ook hoor! Wij hebben ook expres niks liggen zodat ik het ook niet op kan eten want zodra er iets ligt is het op :Y) .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:41

Haha, bij mij wisseld het . Ene moment kan ik heel goed de kast dicht laten. Andere moment absoluut niet.
Ligt er vaak aan hoe ik mij voel.

Vannochtend ging het even fout. Lag een open snoep zak op kantoor en een topic wat even wat emotie naar boven haalde. Snoepzak ligt nu in de prullenbak, die ondertussen al geleegd is door de schoonmaker. Toch een overwinning om het weg te gooien ipv helemaal leeg te eten.
Volgende stap is weg gooien voor ik er een handje van neem :P

Snippergroen, sterkte met de spierpijn. Vandaag doe je alles kruipend?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:09

Vind het ook knap als je er vanaf kan blijven!

Kosseh, zulke momentjes hebben we allemaal wel eens denk ik. Zeker als je emoties in de weg zitten. Maar we knap dat je niet hele zak leeg hebt gegeten! Dat is toch ook al een overwinning.

Ik wilde actief doen, maar stomme hypo’s elke keer. Nu dan maar met de honden aan het relaxen en hopen dat het zo beter gaat.

Afbeelding

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:23

Vanmorgen weer bij de arts langs geweest en het hij geeft aan nog hormonen te onderzoeken maar verder niet bij het afvallen kan helpen. Voelt zo ontzettend naar, hij gaaf aan dat het genetisch nog kon zijn. Lijkt mij spannend aangezien ik echt slank ben geweest tot ik met die stomme schildklier medicijnen begon. Wel erkende hij dat ik wel echt een groot probleem heb en de standaard zin met je moet er maar mee leren leven is niet gebruikt. Geeft nog een beetje hoop. Ik hoop dat ik straks gewoon weer afval... ben tot nu toe niet meer bij gekomen en probeer dat als positief te zien. Helaas de 1.5kg van vorige week van buikgriep wel uiteraard :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:52

Wat naar dat de arts zegt dat hij je niet kan helpen @tirza. Ik zou op onderzoek uitgaan naar ervaringen van anderen die in hetzelfde schuitje zitten met schildklier issues en kijken of zij misschien tips hebben..

Ik had vanochtend eigenlijk een training van werk, die werd gecanceld. Het was mooi weer en ik had verder geen afspraken staan, dus een paar uurtjes opgenomen en naar het natuurgebied in de buurt gereden. Daar heb ik een halve marathon gelopen, serieus 21,1km in minder dan 2u! *\%/* en daarna heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijke lunch bij het restaurantje dat in het natuurgebied zit <3 dik verdiend als zeg ik het zelf.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:54

Vjestagirl schreef:
Snippergroen schreef:

Ik heb toen ik thuiskwam van mijn werk 10 gram cashewnoten gepakt, en 2 stukjes daim. Ik was bang dat ik het direct terug zou zien op de weegschaal (ook omdat ik op mn werk altijd veel drink) maar vanmorgen was er braaf n halve kilo af tov gisteren. Eind goed, al goed :D

Voor choco craving zou je ook kunnen kijken naar Ehrmann high protein Chocolate mousse. Schijnt heel lekker te zijn en qua voedingswaarde is hij ook best wel ok...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:55

Kreupele harry hierzo! Een bijkomend voordeel van niet kunnen lopen is dat je ook niet snel teveel eet, aangezien het een barre tocht is naar de keuken :+ toch even naar de huisarts geweest en Trombose en gescheurde kuitspieren zijn uitgesloten. Waarschijnlijk toch echt gewoon extreme spierpijn. Goede nieuws is dat van alle mogelijkheden deze het snelst over zou moeten gaan :')

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 20:59

@MoniekJ, dat is niet goed als je zo snel een hypo hebt, ik weet niet of je insuline of een SU gebruikt, maar wellicht een idee om het met je arts/verpleegkundige te bespreken om wat te verlagen als je met je eten en bewegen aan de slag gaat.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 22:36

Fijn dat het ‘maar’ spierpijn is snippergroen. Uitzitten dan maar en hopen dat het snel over is.

Charaz, ik heb sinds kort een insulinepomp en zijn eigenlijk nog bezig met instellen. Ik ben alleen heel lastig in te stellen en mijn diabetesverpleegkundige heeft vakantie en andere durven niet zo goed iets te doen bij mij :') plus warmte zorgt toch ook wel voor vaker hypo’s.

Vandaag dus minder dagje en teveel gegeten. Wel lekker bezig geweest kwa beweging;

Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 07:22

Nou schiet mij maar lek, gister middag even gewogen omdat ik benieuwd was en vanochtend gelijk uit bed.
Ik kom op een verschil van 4 kilo, morgenochtend maar weer op de weegschaal heb geen idee wat nou klopt