De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:35

SusanH schreef:
raket schreef:
De GGD is gestopt met het thuis monitoren van de mensen in isolatie.
Maar goed ook. Want ik hou het vol. Maar de telefoontjes werd ik zó geïrriteerd van. Het klopte echt nooit wat ze zeiden.

Dat scheelt alweer kan ik in alle rust uitzieken. Waren er nog voorschriften waar je je aan moest houden? Of had je die al gedeeld?

Ja want ik ben positief getest. Je kunt het best op de website kijken. Het verandert regelmatig.
En omdat ik in een ziekenhuis werk, gelden er voor mij wat aanvullende maatregelen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:35

Marie_Anne schreef:
Mooi initiatief, een restaurant dat maaltijden bij ouderen gaat bezorgen tegen kostprijs:
NOS schreef:
Maar door het coronavirus regent het nu annuleringen bij restaurant Fuiks in Capelle aan den IJssel. Toch denkt eigenaar Marinus Bothof er niet aan om arbeidstijdverkorting aan te vragen voor zijn personeel, of ingrediënten weg te gooien. In plaats daarvan gaat hij 'gewoon' maaltijden koken en die bezorgen bij ouderen die door het virus hun huis niet uit kunnen.

Terwijl de eerste annuleringen binnenkwamen, riep hij zijn personeel bij elkaar. "We hebben een goede fles wijn gedronken en tegen elkaar gezegd: we gaan niet bij de pakken neerzitten. We hebben voorraad, chefs en mensen in de bediening."

Omdat komende dinsdag de nieuwe kaart ingaat, is er een grote voorraad in huis. "Als je dan opeens de helft minder gasten hebt, heb je mensen en ingrediënten over", aldus de eigenaar.

Vandaar dat er vanaf morgen bijzondere maaltijden aan huis worden bezorgd bij ouderen in Capelle en omgeving. "Gepocheerde rogvleugel met doperwtencrème. Zoetzure venkel en gele wortel in een saus van rivierkreeft uit Krimpenerwaard. Dat zet je normaal thuis niet zo snel op tafel. Maar vanaf zondag wel", zegt Bothof. Hij biedt de gerechten tegen kostprijs aan. "We gaan hiermee door net zo lang tot de ouderen weer naar buiten mogen."

https://nos.nl/l/2327065

_/-\o_ Respect voor zulke mensen hoor !

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:36

angelpam schreef:
Mijn vriend is zo juist ziek thuis gekomen van het werk. Ineens verkouden en vreselijke hoofdpijn. Hij is nooit ziek thuis. Hij heeft gelukkig nog geen koorts. Ik houd hem maar goed in de gaten.

Niet doen , isoleren en een kop kippensoep om de deur schuiven en zelf nu ook in thuisisolatie blijven, zware hoofdpijn en hoesten hoeft niets maar kan ook alles beteken .

BigOne

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:38

Wanneer Staphorst de kerkdiensten door laat gaan plaatsen ze zich echt buiten de maatschappij . Dorp heeft een coronapatient en dan dit doen, waar is de goddelijke naastenliefde .Wanneer je zo gruwelijk vasthoudend bent dan ziek je het ook maar thuis uit .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:41

Hier gaat rond dat alle horeca vanaf maandag sluit in Tilburg. Zij werkt bij de krant.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:42

Een woordvoerder van het UMC Maastricht laat dit weten:

Wij kunnen in de tent met een speciale ct-scan vaststellen wie er ziek is door een virus en wie niet. Binnen een half uur weet je dat en dan kan je zien wie er geïsoleerd moet worden

Dus een lab test is niet nodig dan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:44

raket schreef:
Scum schreef:
Raket, weet jij er iets over of je het nogmaals kunt krijgen als je het al gehad hebt?

Gisteren sprak ik de microbioloog en die zei dat de verwachting is dat je het 1x krijgt. Dus geen zekerheid. Maar verwacht ook niet dat ze die al hebben.

Ik heb voorgesteld om op de covid afdeling te gaan werken na herstel.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Dat vroeg ik me ook af raket. Maar ja.. niets is nog zeker natuurlijk, qua mutatie.

Maar het klinkt alsof jij je een stuk beter voelt! Fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:45

_Penotti schreef:

Wij kunnen in de tent met een speciale ct-scan vaststellen wie er ziek is door een virus en wie niet. Binnen een half uur weet je dat en dan kan je zien wie er geïsoleerd moet worden

Ze kunnen dan de longen bekijken en dan is het bijna zeker corona.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:46

_Penotti schreef:

Op de scan kunnen ze aan de longen zien of je geïnfecteerd bent, deden ze in China ook.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:47

raket schreef:
Ja want ik ben positief getest. Je kunt het best op de website kijken. Het verandert regelmatig.
En omdat ik in een ziekenhuis werk, gelden er voor mij wat aanvullende maatregelen.

Wat zijn jouw klachten en hoe ervaar jij Corona?

Arabesk

CT scan ziet heel snel water in organen zitten, lees de longen

_Penotti

bigone schreef:
_Penotti schreef:

Op de scan kunnen ze aan de longen zien of je geïnfecteerd bent, deden ze in China ook.

Maar dat is dan anders dan bij de mensen met een "gewone" longontsteking?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:51

Nos
Citaat:
Minister Van Nieuwenhuizen ontmoette zieke Indonesische minister
De Indonesische minister van Transport is positief getest op het coronavirus. Afgelopen week had minister Van Nieuwenhuizen een ontmoeting met hem in de haven van Jakarta. "Ik voel me goed en heb geen klachten", zegt Van Nieuwenhuizen in een verklaring. "Vanzelfsprekend zal ik me aan de medische adviezen houden."

Bij de bijeenkomst in Indonesië waren geen andere leden van de regering aanwezig. Wel heeft Van Nieuwenhuizen sindsdien nog contact gehad met andere ministers.

Dat is de handelsdelegatie geweest. En de ministerraad ook daarna. Dan bedenk ik me gezien het gehoest gister (wat deden die buitens huis?)tijdens de persconferentie. Als corona goed zou gaan huishouden onder de ministers. Wie neemt dan waar?
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-03-20 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:52

Die kunnen toch ook gewoon vanuit huis waarnemen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:53

Bij milde klachten uiteraard, telewerken. Maar ik bedoel bij echt goed ziek worden -O- nooit over nagedacht. Zullen vast regels voor zijn denk ik

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:57

Wb Staphorst. Was er niet een noodverordening die het strafbaar maakt nu om met meer dan 100 mensen samen te komen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:59

In Steenwijk zit men en masse op het terras :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:00

Mindim schreef:
In Steenwijk zit men en masse op het terras :')

In Zuid-Limburg ook, blijkbaar is Corona allergisch voor zon & terras. :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:02

In Rhenen was het vandaag ook erg druk op de terrasjes, verbaasde me er echt over.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:04

Ik heb ooit een bijna 'apocalyptisch' boek gelezen in mijn tienerjaren over een massale uitbraak van volgens mij de vogelgriep onder de bevolking. Ondanks dat ik de naam van het boek niet meer weet en na intensief googlen het ook niet kan vinden, moet ik zeggen dat deze uitbraak wel redelijk hetzelfde beeld gaf als in het boek.

Ik kan er nog wel het eea uit kan herinneren:
- Het boek sprak over massale stikkende mensen ivm vocht in de longen, maar ook (oude?) littekens die kunnen gaan bloeden?
- Overvolle IC's
- Bezorging aan de deur, waarbij de boodschappen een x aantal uren buiten moesten staan voordat je ze naar binnen mee kon nemen (zelfs ideeën dat je een soort koelkast als brievenbus moest plaatsen voor de gekoelde producten).
- Honden op grote kattentoiletten omdat je ze dan niet mocht uitlaten
- Blijkbaar kon je ook besmet raken als het toilet net is doorgetrokken en jij gaat erna in (omdat het toilet met doortrekken ook droplets verspreid). Een schakelaar buiten het toilet maken was dus nodig en daarna mocht je een x aantal minuten niet de deur vh toilet openen.
Ik heb hierna jaren niet naar een wc gegaan als ik wist dat iemand deze net voor mij had doorgetrokken.

Ik weet dat toen ik het las ik het heel surrealistisch vond, maar (enkele) van dit soort maatregelen zijn dus nu wel werkelijkheid geworden.

Als iemand het boek herkend en de naam weet hoor ik het heel graag.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:06

LadyMadonna schreef:
Je kan ook zelf denken. Hoe banketstaaf en vervelend ook. De oproep is: sociale onthouding. Een feest met 99 mensen is geen sociale onthouding

Waar staat dat eigenlijk dan, die oproep tot sociale onthouding?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:07

Wipher schreef:
LadyMadonna schreef:
Je kan ook zelf denken. Hoe banketstaaf en vervelend ook. De oproep is: sociale onthouding. Een feest met 99 mensen is geen sociale onthouding

Waar staat dat eigenlijk dan, die oproep tot sociale onthouding?

Hebben ze o.a. in de laatste persconferentie gezegd (Rutte)

Maar aan de volle terrassen te zien werkt het dus niet. Enige wat dus waarschijnlijk gaat werken is als de overheid gewoon alles op slot gooit. Ik blijf het bizar vinden dat mensen er zo'n moeite mee hebben om adviezen op te volgen omdat ze zelf wel even besluiten dat het allemaal niet nodig is.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-03-20 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:07

raket schreef:
Scum schreef:
Raket, weet jij er iets over of je het nogmaals kunt krijgen als je het al gehad hebt?

Gisteren sprak ik de microbioloog en die zei dat de verwachting is dat je het 1x krijgt. Dus geen zekerheid. Maar verwacht ook niet dat ze die al hebben.

Ik heb voorgesteld om op de covid afdeling te gaan werken na herstel.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Als dat klopt dat je het maar 1 keer kunt krijgen, dan zou je 'uitgeziekte' medewerkers zonder al teveel risico in kunnen zetten bij besmette patienten, of denk ik dan te simpel?

Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent, Raket.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:10

Je kunt nog een keer besmet raken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:10

Ik dacht gelezen te hebben dat een patiënt nog een keer besmet was geraakt, maar ik weet de bron zo niet meer