Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 23:26

Diepe buiging voor je SV. Echt wat een afstand en knappe tijd. Heel leuk. Liep het lekker samen met de andere loper?

Nieuwe schoenen zijn goedgekeurd. Qua demping vond ik niet meteen mega verschil maar qua steun voelde ik het wel heel duidelijk. Ook blij met mijn tempo momenteel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 07:28

Altijd fijn poes, als nieuwe schoenen een goede aankoop blijken te zijn.

Het liep heel fijn samen, zij is net wat sneller dan ik en had wat beter naar deze afstand toegewerkt, maar het ging erg goed samen.
We gaan misschien in de kerstvakantie nog een lange loop samen doen (40+km).

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:02

sv prachtige plaatjes. Je had er een mooie dag op. En een mooie tijd hoor in een toch pittige gebied. Hoe kun jij zoveel drinken meenemen? Ik zit altijd met het probleem dat ik eigenlijk maar 2 liter drinken mee kan dragen. Anders word het echt een te grote belasting. En hoelang zijn jullie nu bruto onderweg geweest? (ik laat zelf namelijk mijn klokje altijd doorlopen maar neem onderweg ook nooit echt pauze, hoogstens tijdverlies door sanitaire stop of zoeken naar de juiste paden).

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 09:57

Prachtig SV, petje af! Had niet anders verwacht ;-) moet je vandaag gewoon werken of lekker dagje vrij?

Ik gisteren 11 km gelopen met daarin 15x 400m op 95% van 5km tempo met pauze 200m doordribbel. Voelde een stuk pittiger dan de 1000tjes van afgelopen weken. Voor het eerst in het donker gelopen (normaal heb ik op dinsdagavond training op de atletiekbaan maar die is nu helaas dicht door de aangescherpte maatregelen). En ik moet zeggen het viel mij alles mee! Was altijd wat huiverig en bang dat automobilisten me niet zouden zien maar ik had goede verlichting dus was prima te doen :)

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:38

We vallen in herhaling, maar: Waaauw prachtig SV! En goed gedaan, sterk! Wat een uitdaging door dat losse zand.
Greetje, in mijn waterzak kan 2 liter en vind dat echt al zwaar! Ik denk dat SV bevoorrading had onderweg.

Poes leuk dat de schoenen bevallen.

Venthe klinkt pittig inderdaad, goed gedaan! Ik had gisteren een korte intervaltraining, maar heb die moeten verschuiven naar vandaag. Hier is het een feestdag, 11 november, wapenstilstand.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:02

Wauw, alweer super knap van SV!!! Wat had je mee qua eten?

Super van je schoenen poes! Veel fijne kilometers toegewenst samen!

Ik zit met hetzelfde als Greetje, 2 liter vind ik al heel wat.

Fijn gelopen Venthe! Verlichting doet veel hé! Ik heb zo'n lampje van Decatlon, prima ding. En een fluo jasje, Nike geloof ik, ook fijn ding.

Succes vandaag Katharina!

Ik weet nog niet of ik vandaag ga lopen, ik denk het niet. Heel wat administratie weg te werken, mezelf beetje sparen voor vrijdag en ik had al een fijne les met het paard. Top knolletje <3
De rug deed al heel de week wat lastig, maar na het paardrijden doet hij het weer prima!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:15

Je bent te laat Memuska, ben al geweest. Het ging goed, nog aan het nagenieten met m'n grafiekjes (jep, i'm a freak).
Afbeelding
Afbeelding

Lijkt me verstandig om je rug wat te sparen voor vrijdag, Memuska. Wel goed dat de pijn beter is na het paardrijden!

Waarom is eten ingewikkeld voor je Memuska? Ik weet dat je veganistisch eet, maar zijn er ook nog andere dingen die het moeilijker maken?
Qua gelletjes vind ik deze wel lekker en ze geven mij geen maag-darmlast.
https://innerme.eu/nl/bio-energy-gel-fa ... oen-20x35g
Als ik je eindelijk eens in het echt kan ontmoeten neem ik er eentje mee voor jou. Of je moet eens bij mijn man in de winkel langsgaan als je eens in Herentals bent (Bike-inn), die verkopen die per stuk denk ik.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 13:23

Oh mooie grafiekjes!!! Daar zou ik ook blij van worden!

Ik heb gewoon een heel moeilijke band met eten. Ik hou niet van eten, en ik sla het dus graag over. Ik vind het het meest ellendige en tijdverspillende wat er bestaat :+ Ik ken ook geen hongergevoel, dus dat helpt ook niet.

Long story short: ik werkte ooit bij Lierse (de voetbalploeg) en regelde daar oa de shakes. Toen was ik nog geen vegan maar vegetariër en kon ik dus mee teren op een bepaald merk shakes dat volgens een piramidesysteem werkt en een rond groen logo met 3 blaadjes in heeft :+ Gebruikte het enkel als ontbijt (omdat ik anders niets at, leek dat me toch beter) en daardoor is mijn maag naar de *** gegaan. Mijn maag ontsteekt constant, en dat maakt ook dat continu het gevoel heb dat mijn maag al stampvol zit. Beetje warrig uitgelegd mss... Maar dat motiveert al niet om te eten, want ik heb geen honger. En als ik dan eet, dan krijg ik vaak last van mijn maag, dus dat helpt ook niet. Heel lastig...

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 14:30

Phoe amai! Zot dat je maag zo slecht is geworden van 1 shake per dag. Kan je niets doen om je maag te helpen met verteren? Qua medicatie of supplementen?
En je vindt eten ook niet lekker?
Ik denk echt de helft van de tijd aan eten denk ik, ook niet ideaal.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 15:29

Ik moet in principe voor elke maaltijd (of voor elk stuk fruit, voor alles wat ik eet dus) een maagbeschermer nemen. Maar al die chemische troep vind ik maar niks, dus dat doe ik eigenlijk alleen als ik uit eten ga...
Ik kan dingen wel lekker vinden, maar ik vind het dan vaak niet de moeite om het klaar te maken ofzo. Echt heel lastig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 17:44

Memuska wat heftig, ik hou zo van eten, kan me bijna niet voorstellen hoe dat voelt. Mijn vriend had ook zoiets, doordat hij steeds last had van heel veel maagzuur ging hij ook nooit graag uit eten of iets dergelijks, had ook nooit trek.
Nu na een maand omeprazol is dat gelukkig wel beter.
Lijkt me heel frustrerend.

Greetje de moeder van degene waarmee ik liep was verzorgingspost bij de 20 en 37km. Dat was zo fijn!
Ik had steeds een liter drinken mee en bij de vp nog extra gedronken. Totaal iets van 4 liter. Verder onderweg soort winegums gegeten van isostar, een reep, bij de vp krentenbollen en een banaan. En lakrisal om zout binnen te krijgen tegen de kramp. Zonder die vps zou het zeker niet lukken, want ik drink veel tijdens het lopen.

Bruto tijd was 5.45, we hebben echt even goed gezeten, gegeten en gedronken bij de twee vps. Verder nog regelmatig stil gestaan om te navigeren. We liepen op gpx, en hadden allebei dezelfde gpx file, maar op onze horloges verschilde de route soms enorm. Geen idee hoe dat kwam. Dus we moesten soms echt even overleggen en google maps erbij pakken om een plan te bedenken.
En na de rond de 30km hadden we 8km volle bak mul zand, toen ook even gezeten, ik had een dipje daar.

Spierpijn is nu goed te doen, wel moe.

Oh ja ik moest gewoon volle bak werken inclusief functioneringsgesprek..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 00:34

Interessante info SV. Ik pauzeer mijn horloge ook regelmatig. Omdat er wat fout gaat met mijn oortjes of de muziek, of ik sta voor een verkeerslicht, of ik ben even op, of ik wil iets eten of drinken etc.

Voor lange lopen heb ik standaard 2L mee. Tot 25 Km nog niet op gedronken.

Memuska: wat lastig. Ik leef van eten naar eten dus kan er me niets bij voorstellen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:57

sv dat is top zeg dat je onderweg nog kon bijtanken. Daarom vind ik navigeren zo waardeloos. Ik wil altijd door en niet bij ieder zijpaadje hoeven treuzelen. Ik ga vanmiddag tussen Riel en Goirle trailen. Ken dat gebied helemaal niet maar loop dan op wandelknooppunten. Ook niet ideaal om te rennen maar zo langzamerhand kan ik er wel mee overweg. En ga dus mee in de soms voor mij niet logische manier van denken waardoor ik dan toch steevast meer goed dan fout loop.
Voor de marathon van zaterdag heb ik een route hoofdzakelijk over de weg uitgezet. Ik moet alleen het mastbos doorkruisen maar dat is een redelijk stevig fietspad.Ik ga er van uit dat ik dan met dit weer voor 42-45km wel kan volstaan met 2 liter.
Als ik niet echt aan het oefenen ben voor een wedstrijd met drinken kan ik op een rustig tempo ook wel met minder drinken toe hoor. Want dat laatste dertigers de afgelopen weken heb ik ook maar steeds 1 liter meegenomen. Hoewel als ik in mijn eentje in een vreemd gebied ga trailen ik wel ruimer drinken probeer mee te nemen want als je even de weg kwijt bent dan ben je zo een uur langer onderweg.
Dat losse zand daar is inderdaad op een gegeven moment echt een nachtmerrie. Zo zijn de loopjes op de kalmthoutse heide ook steevast een stuk zwaarder dan dat je bv in de veluwe loopt terwijl er op de veluwe toch echt meer hoogtemeters zijn. Maar die klimmetjes zijn altijd goed te overzien, het zand lijkt aanvankelijk best mee te vallen maar al na een goede km lijkt er geen einde meer aan te komen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 09:12

Lekker bezig SV en prachtige plaatjes! Ga je ook echt zitten tussen het lopen door? Hoelang doe je dat dan? Is het dan niet moeilijk weer op gang te komen?

Oh Memuska wat lastig zeg! Lijkt me echt gek om geen hongerprikkel te hebben, ik heb bijna altijd zin in eten...

Ik heb eigenlijk max 1L water mee altijd, meer gaat me snel irriteren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:15

Ja ik ga er wel even bij zitten. Daarna is het weer even op gang komen, dat wel. Maar na een pauze van vijf minuten kan ik er weer tegenaan.

Greetje ik vind het navigeren juist wel leuk, begin er zelfs lol in te krijgen. Jij bent dan ook echt van het doorlopen, ik vind het niet heel erg om tussendoor stil te staan.

Ik wil in de kerstvakantie een 50km route doen. Dan zet ik mijn auto ergens neer en maak ik twee tussenstops bij de auto.

Ik heb meestal 1 liter of 1.25 liter mee, daar kan ik rond de 20 km mee doen als het niet te warm is.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:42

Wat leuk dat het zo goed klikte tussen jullie SV, lijkt me anders niet zo makkelijk als je dan een dipje hebt ofzo.

Tussenstops bij de auto is wel handig! Ik heb ook al gehoord dat mensen soms op voorhand ergens water gaan droppen zodat ze minder moeten meenemen onderweg.
Ik de winter heb je inderdaad wel minder drinken nodig. Ik neem pas water mee als ik +15km doe.

Ik ga zaterdag een poging doen mijn 10km PB te verbreken. Heb dit nog nooit gedaan, mijn huidig PB (volgens Strava) staat nog van tijdens mijn halve marathon.
Ook al was ik toen beter in form, zou normaal toch wel moeten lukken denk ik.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:28

I did it!!!

Doel was onder de 2u30. Tja, dat is gelukt.
Ging eigenlijk prima, laatste km deed de knie wat lastig maar dat negeren we professioneel even :D :+

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:58

Heel erg goed gedaan! Lekker van nagenieten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:59

Wauw mooi gedaan Memuska! Genieten!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:07

Goed gedaan Memuska!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:41

Wauw Memuska! Hoe is het nu? Day after?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:23

Goed!

De knie heeft gisteren nog wat gezeurd, de andere knie voelde ook wat stijvig, maar vanmorgen ben ik opgestaan en ik voelde helemaal niks. Lijkt me prima, toch?

Fysio dacht er wel anders over... Ik: "Ik voel helemaal niks meer aan mij knie en ik ben totaal niét stijf!!" (beetje trots). Fysio: "Ah. Dan had je dus vanzelf sneller kunnen lopen."
Ook bedankt. :+

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:59

Flinke plannen zo'n 50km SV! Ga je die ook weer samen met iemand lopen?

Top gedaan Memuska! Grappig dat je fysio vindt dat je wel sneller had gekund, normaal hoor ik alleen maar dat fysio's vinden dat je rustiger moet doen :p

Vanochtend vroeg een uurtje gelopen, kreeg ineens een flinke plensbui over me heen, dat had ik niet verwacht. Maar het was warm zat dus op zich niet erg. Morgenochtend weer lekker door het bos tuffen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:10

Ja, het plan is om die met dezelfde vrouw te lopen als waar ik dinsdag mee liep. Die was meteen enthousiast.
Denk dat ik twee lange trails van tevoren doe en dan vind ik dat ik er wel klaar voor ben.

Lekker zo'n fysio Memuska, de mijne zei ook alleen maar dat ik rustiger aan moest doen.
En nu? Heb je al nieuwe plannen in je hoofd?

Ik ga straks een rondje bos met mijn vriend van 10km, dit weekend nog rustig aan en dan hoop ik dinsdag weer een langere afstand te lopen in het bos.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:08

Memuska schreef:
Goed!

De knie heeft gisteren nog wat gezeurd, de andere knie voelde ook wat stijvig, maar vanmorgen ben ik opgestaan en ik voelde helemaal niks. Lijkt me prima, toch?

Fysio dacht er wel anders over... Ik: "Ik voel helemaal niks meer aan mij knie en ik ben totaal niét stijf!!" (beetje trots). Fysio: "Ah. Dan had je dus vanzelf sneller kunnen lopen."
Ook bedankt. :+

Dus dubbel nagenieten dan *\o/*