Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:25

Lekker lijstje Jaimy! :9

Linoleum: Ja met de fiets ernaast en een zware tas. :z

Laura: Oo, nee wat naar. :( Hopelijk trekt het snel weg!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 11:56

secricible schreef:
Sorry, ik had hem inderdaad echt volledig over het hoofd gezien!
Ik snap die onderste balkjes echt totaal niet, ik blijf erbij dat het volledig nietszeggend is. Vergelijken is tof, maar waarmee is die vergeleken? -- t.o.v. Wat? Als ik zeg dat ik een lagere stofwisseling heb is het eerste wat je je afvraagt toch lager tov wat?
Verder vind ik het vetpercentage echt fors hoog hier, ik kan me dat bijna niet voorstellen met je BMI, maar ik weet verder niet hoe je eruit ziet.
Ik blijf erbij dat dit soort standaard formuliertjes echt niks zeggen. Zolang fabrikanten niet willen vertellen hoe ze tot deze getallen komen, terwijl het een dubbel indirecte methode is, moet je het echt met een korrel zout nemen en kun je beter kiezen voor huidplooimetingen en een meetlint.
Je zou nog eens met je lichaamsmaten je vetpercentage kunnen berekenen via bijv. http://www.vetpercentagemeten.nl/ Ik vraag me af of dat veel verschilt van de waarde die je nu hebt.

En het verhaal over BMR is echt reinse flauwekul. Wat emma zegt is volledig juist. Je BMR zal als je flink afvalt eerder dalen dan stijgen.

En vetten, stop de haat en angst voor vetten, zeker als vrouw. Goede vetten uit avocado, noten, goede roomboter en zuivel zijn onmisbaar!

Als ik het via die link van jou uitreken kom ik op 33% uit, toch wel een verschil met 38% :')
Dus eigenlijk is dat lijstje een aardige toevoeging, maar verder waardeloos dus. Achja, dan weet ik tenminste dat ik mij daar niet teveel aan moet vasthouden!
Gelukkig doen ze daar ook centimeters meten waarbij ik ook resultaat zie :)

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:17

Mijn lijstje voor vandaag:
O: twee speltcrackers met twee gekookte eieren en een eetlepel Yofresh
L: luxe croissant, kleine boterham met chorizo
T: handje Japanse mix, twee mandarijnen
A: salade van gerookte zalm, komkommersliertjes, citroen, rauwe spinazie, oranje cherrytomaatjes, radijs en tuinkers met een beetje olijfolie. Kommetje champignonsoep, flesje cider.
T: handje M&M's

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:19

Speltcrackers <3
Ik heb die een tijdje echt non stop gegeten en toen even vergeten... Nu weet k wat k ga halen voor maandag :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:28

Ja ik ben een beetje aan het experimenteren met al die crackers. Tot nu toe vullen ze als een gek!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:06

Laura82 schreef:
Grrr het plan was om zo lekker te gaan sporten en dan een lekker actief weekend leuke dingen doen, maar ik heb gisteren iets in mn rug verrekt en kan geen kant op >;)

Beterschap!

Ik ga vandaag even balansen.. vanavond uit eten (sushi <3) nog voor mijn verjaardag dus wil overdag wat mager eten. Net wakker, nu nog geen honger dus eet straks wel wat, na het boodschappen doen :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:12

Gevaarlijk, zonder eten boodschappen doen :P

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:37

kim345 schreef:

Haha dus ook wat ik dacht :=

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:25

Als ik boodschappen doe zonder vooraf te eten belanden er allemaal dingen in mijn wagentje die daar niet in zouden moeten liggen :')

Ik heb net een rondje door de stad gestrompeld, moest mn gerepareerde telefoon ophalen (maar die was nog niet gearriveerd, terwijl ik gisteren een sms had gekregen dat ik m op kon halen >;) ) toen maar even bij Esprit binnen gelopen, want heb vrijwel geen (passende) kleding voor het voorjaar, en ik had een kortingsbon. Kon ik gewoon een leuke jurk aan in xl ipv xxl *\o/* zat ook veel mooier dan eerst, mn buik wordt echt duidelijk minder groot. Ook nog een shirt met lange mouwen waarvan ik eigenlijk zelfs wel een L van aan kon, alleen die tekende nogal dus vond xl toch mooier. Was een goede opsteker. Passen was alleen wel een uitdaging >;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:55

Imandra: Oooh, sushi! Daar kan ik zo van genieten. <3 Jammer dat het zo duur is altijd...
Laura: Wat fijn! :D Ja, maar passen is altijd stom haha. En met je rug natuurlijk helemaal niet fijn. :(

Maanlicht: toch geen cheesecake gister? :)) Mooi lijstje vandaag hoor!

Mijn lijstje vandaag:
O: 200 gram optimel griekse yoghurt kers met 2 el ah granola
T: mandarijn, plakje ontbijtkoek
L: 200 gram optimel griekse yoghurt met kokosrasp en bosvruchten (handig die diepvriespakjes :P ), 1 snack a jack kaas
T: handje druiven, appel
A: halve bloemkool, kip (met zo'n maggi papiertje)
T: 2 rijstwafels van zonnatura, pruim

B: uur Just Dance (nostalgie :)) )
D: Thee, water, 1 cappuccino

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:00

jaimy10 schreef:
kim345 schreef:

Haha dus ook wat ik dacht :=

Haha ja heb geen honger, dat scheelt! Ik pak zo nog een muesli reep of rice bar, dat ik wel iets gegeten heb. Maak het aan het einde van de dag wel goed met kcal lolol.

@cheetahfan: valt wel mee! All you can eat hier (en in limbokeie ook overigens) is het €26,-, exclusief drinken. Vriendlief en ik pakken altijd zo'n grote fles water, daar doen we het dan wel mee de avond!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:02

Oooooh Sushi... ik kan niet wachten tot 26maart haha heb ik ook sushi date :9 Maandag ga ik ook lekker lunchen, eet ik sochtends wat minder en savonds ook, beetje compenseren <<)

Ik heb net mijn lunch op, echte aanrader.. bruin broodje met huttekase pesto en tomaatjes onder de grill zoooo lekker <3

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:09

Pff geen honger hebben als je wakker wordt. :o Mijn maag rammelt echt altijd. :P
Ja, dat is voor uit eten niet zo duur inderdaad, maar dat is bijna een week boodschappen voor mij als student. :P
Binnenkort de vriendinnen maar eens overhalen! Maar één is vega dus dat is altijd lastig. :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:51

Volgens mij heb je genoeg vega opties bij de sushi :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:57

Ja klopt hoor, maar ze vindt het dan zonde om zo veel geld uit te geven om alleen sushi met ei en avocado te kunnen eten. :P Maar ik ben overtuigend. :)) Soon...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:23

Wat fijn Laura!
Oehh ik heb ook ineens zin in sushi, altijd lekker!

De cheesecake heb ik toch overgeslagen gister, ik had geen honger meer 8)7
Dat is bij mij echt iets compleet nieuws wat een toetje gaat er altijd in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:28

Ik heb een beetje een mager dagje omdat ik vanavond hamburgers en patat ga eten :Y)

O/L: Smoothie en twee rijstwafels (287)
T: 250gram Skyr honing en een zakje smart chips (280)
A: Hamburgerbroodje met een tijm-ui hamburger, een plakje cheddar, een portie patat en wat pindasaus (1254 :7 )
Totaal: 1821 met macro's 39% khd, 34% vet en 27% eiwit

Ben voor nu best tevreden, maar denk dat ik vanavond nog iets erbij ga pakken. Het is immers weekend en een beetje chips bij de WIDM finale mag best :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:35

Oehhh lekker emma!

Mn lijstje is zoiets:
O: 2 volk boterhammen met pindakaas
T: kleine eierkoek
L: 2 mueslibollen met 30+ kaas
T: paar suikervrije dropjes
A: 2 kleine volkorenwraps met mexicaans gehakt, kidneybonen, sla, tomaat, mais en salsa
T: klein zakje chips :9

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 18:16

Haha Emma ik heb ook al ingeslagen voor WIDM finale. Paaseitjes en vriendin waar ik kijk zorgt voor chips.

Verder al lekker hele dag op pad met pup, alleen ontbijt en lunch gehad. Komt straks nog avondeten bij en vanavond nog wat lekkers dus :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:03

Oooh druk hier weer!!

Navatu, ik weet niet zo goed (en daar schaam ik me stiekem een beetje voor) hoe dat hele wel/niet franchise in elkaar steekt. Maar als het zo is wat jij zegt, is deze AH wel heel regelmatig buiten het boekje aan het gaan! Wat betreft die prijsverhogingen, dat heb ik namelijk van een medewerkers van deze AH. :oo

Jaimy, die taart zit er geweldig uit! Waar haal je eiwitpoeder en kan je dat ook vervangen??

Kim, ik wilde zalmsnippers, gerookt. Omdat ik niet zoveel tijd had gisteren. Maar ze hadden nauwelijks nog iets. En echt, bij deze AH kan het. Zelf snijden wilde ik wel doen, maar weet niet meer wat er in die roerbakmix zat ;( Nouja en zonder de zalm dacht ik: Stik lekker, ik pak wel wat anders!
Koken kan ik trouwens wel vrij goed hoor :P Het boodschappen doen zonder echt recept is een ander verhaal :')

Dames die zijn afgevallen, echt super!! Wat een heerlijk begin van je weekend!!

Emma, wat klinkt dat lekker een tijm-ui hamburger, hoe maak je dat? Of krijg je dat ergens? Gezien mijn ban op varkensvlees moet ik ook andere snacks vinden :')

Ik heb vandaag niet zo heel veel gegeten... Had vanochtend concours dus dan eet je toch weer iets vreemd. Dus lijstje zag er als volgt uit:
O: Overnight oats met cacao en een glas jus d'orange
T: niets
L/T (was halverwege de ochtend): Op concours eerst nog een wit bolletje met kaas, daarna thuis nog twee van mijn crackers en anderhalf glas smoothie.
T: Crackers (andere crackers) met een plakje kaas
A: Patat (uit de actifry, dus zeer weinig vet) met een bamischijfje

Oooh en nog voor ik het vergeet over vetten, Secredible, jij noemt vrij expliciet 'goede roomboter'. Maar wat is goede roomboter? Wij gebruiken het wel, maar dan wil ik ook wel graag de goede hebben...

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:11

Ik heb eiwit poeder van Johhny Fernand! Hij werkt ook bij ons namelijk :J die vind k zelf t lekkerste! Body en fit heeft t ook en zelfs de kruidvat!

Ik heb vanavond 'pizza' echt lekker 600kcal maar je kan t natuurlijk zo gek maken als je wilt.. vind k wel lekker voor t weekend!

Afbeelding

Ik had wat tonijn, geitenkaas, pijnboompitten, pesto, uit en wat tomaten saus... <3

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:35

Janine1990 schreef:
Het boodschappen doen zonder echt recept is een ander verhaal :')

Gezien mijn ban op varkensvlees moet ik ook andere snacks vinden :')

Veel koken, wordt je vanzelf handig in ;)

Je kan ook prima zelf hamburgers maken van rundergehakt.
Bij de appie heb je ook 100% rundvlees hamburgers, van the frozen butcher in de vriezer.
Wel iets duurder maar wel lekker en de enige toevoegingen zijn geloof ik een klein beetje peper en zout

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:36

kim345 schreef:
Janine1990 schreef:
Het boodschappen doen zonder echt recept is een ander verhaal :')

Gezien mijn ban op varkensvlees moet ik ook andere snacks vinden :')

Veel koken, wordt je vanzelf handig in ;)

Je kan ook prima zelf hamburgers maken van rundergehakt.
Bij de appie heb je ook 100% rundvlees hamburgers, van the frozen butcher in de vriezer.
Wel iets duurder maar wel lekker en de enige toevoegingen zijn geloof ik een klein beetje peper en zout

Oooh ja, maar ik wil ook graag wel wat zelf proberen ;) Daarom denk ik; die van Emma, dat klinkt wel interessant!

Rundvleesgehakt halen wij trouwens liever van de slager, stuk smakelijker dan dat van de supermarkt...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:49

Mijn lijstje van vandaag is niet zo netjes haha. Hou erg van taart bakken, dus weer een keer gedaan.
O: een witte boterham met vruchtenhagel en een appeleierkoek met boter en poedersuiker en een kop thee.
T: water.
L: een bruine boterham met filet americain, een witte boterham met vruchtenhagel, een halve appeleierkoek met boter en poedersuiker, een sesamcracker met speculoos en een beker melk.
T: stuk zelfgemaakte kersen Monchoutaart.
A: voor: sushi bowl, hoofd: buikspek met 5 spices en een curry met sperziebonen en champignons. Twee glazen water.
T: wss stuk kersen Monchoutaart en een kop thee.
B: 10 minuten fietsen, paard poetsen en vrijheidsdressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:08

Die tijm-ui hamburger komt van de AH :)) Gewoon voorverpakt. Butch Dutch ofzo was het merk. Echt heeeeel erg lekker wel.

Ik denk dat ik vanavond gewoon een zak chips ga eten :Y) Heb wel zin om te snacken en had gister een mager dagje.