Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

callum

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:29

Linoleum ik heb een speciaal apparaat hiervoor wat erg nauwkeurig is. Verkregen via personal trainer dus dat zal wel accuraat zijn denk ik zomaar. En kcal tellen doe ik niet zie ik het nut niet van in

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:30

Mijn lijstje

O: magere yoghurt, appel en een banaan.
T:/
L: 2 mandarijnen en droge italiaanse bol
T:/
A: stukje turksbrood met kaas en komkommer.. En de rest van het brood droog gegeten....

Raar lijstje. Maar zit nie 100% in mn vel... Liefdesverdriet enz. Morgen maar is kijken of ik fatsoenlijk kan eten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:32

callum schreef:
Linoleum ik heb een speciaal apparaat hiervoor wat erg nauwkeurig is. Verkregen via personal trainer dus dat zal wel accuraat zijn denk ik zomaar. En kcal tellen doe ik niet zie ik het nut niet van in

Hoezo zie je er het nut niet van in? Zonder te tellen weet je toch niet wat je binnen krijgt?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:32

Niet leuk sharonindezz sterkte

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:33

Ik geloof niet in calorien tellen. Ik eet gezond en let op wat ik eet. Iedereen zijn ding maar op die manier ga ik niet met eten bezig zijn. Ik weet wat ik binnen krijg aan voedingsstoffen en dat vind ik belangrijk.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:37

Dat jij het niet doet is natuurlijk prima maar "ik geloof er niet in" vind ik een beetje een gekke uitspraak :+ Maar goed, ieder zijn ding.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:40

Dat mag absoluut ik veroordeel niemand alleen iedereen moet vooral doen wat voor diegene goed voelt. En wat werkt voor diegene. Ik weet dat ik het heel anders doe dan de meeste hier. Dat heeft zo zijn redenen.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:46

@_lauraaa_ gaat best prima hoor, misschien dat ik vanavond nog wat yoghurt of kwark neem. Maar heb geen honger. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:49

Callum, wel apart dat je dan wel vermeld hoeveel kcal je verbrand hebt met sporten, maar niet wat je inneemt. Dat klinkt voor mij raar tegenover elkaar.
Maar wat voor oefeningen/sport doe je dan? Dat verteld ons meer dan hoeveel kcal je ermee verbrand.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:57

Ach ja anders is schijnbaar altijd raar. Zo jammer weer. En erg negatief maar goed. Daar was ik al bang voor. Ik heb personal training dus de oefeningen wisselen per keer. Ik doe oa squats op de halve bal. Opdrukken met de trx. Optrekken met de trx cardio lunges balans oefeningen buikspier oefeningen. Steps gewicht drukken kettlebel swing

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:04

callum schreef:
Ach ja anders is schijnbaar altijd raar. Zo jammer weer. En erg negatief maar goed. Daar was ik al bang voor. Ik heb personal training dus de oefeningen wisselen per keer. Ik doe oa squats op de halve bal. Opdrukken met de trx. Optrekken met de trx cardio lunges balans oefeningen buikspier oefeningen. Steps gewicht drukken kettlebel swing

Nou het strookt gewoon niet met elkaar in onze ogen, het is echt niet negatief bedoeld oid. Je moet doen wat je fijn/goed vindt he ;).

Maar wat je hier in t topic vaak ziet bij 'nieuwe' mensen is dat ze geen kcal tellen bij het eten, waardoor ze onbewust toch meer binnen krijgen, of onderschatten hoeveel ze eten.
Zo is er ook dat programma op TLC (dacht ik), 'secret eaters'. Een vrouw dacht dat ze rond de 1400 kcal per dag at. Toen ze gingen checken (en dus tellen) kwam ze op 2900 uit. Nu zeg ik niet dat het bij jou zo extreem is, maar je kan wel flink naast je schatting zitten ;). Ook van gezonde dingen kan je te veel eten en dus niet afvallen (en je gaf aan flink te willen afvallen, dan is het aantal kcal weten toch wel heel erg handig om je energiebehoefte/verbruik in de gaten te houden).

Mag ik vragen waarom je niet je eten bij houdt maar wel je sporten? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 03-11-15 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:05

Anders is niet gelijk raar, maar daarom mag je wel kritisch blijven naar elkaar. Het komt naar mijn idee vreemd over om wel te focussen op de kcal die verbrand worden, maar niet op die ingenomen worden. Naar mijn idee heeft het pas nut als beide gedaan worden. Want waarom hou je bij hoeveel je verbruikt?

En wel mooi afwisselende training!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:17

Ik heb anorexia gehad dus vandaar dat ik heel erg op moet passen met obsessief calorien tellen. En ik kamp met chronische depressie. Als ik ergens twveel druk op heb krijg ik teveel stress en kans op agorafobie. Vandaar geen druk wel gezond verstand. Met sporten doe ik het wel omdat het me een goed gevoel geeft. En ja ik weet dat calorien aan de basis liggen van afvallen. Maar ik ben kundig genoeg en heb begeleiding genoeg om te weten hoe ik het moet doen. Tips zijn altijd welkom en ik vind het heel interessant om alles te lezen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:20

Mijn avondeten is uiteindelijk wortel met witlof geworden(gekookt), gebakken sntizel met een halve ui en ik heb een beetje couscous afgekookt en hier samen een 'salade' van gemaakt...

Dus op jullie advies, toch een beetje meer gegeten. Wel met als gevolg dat ik me bu enorm opgeblazen voel, dat is ook de voornaamste reden dat ik altijd vrij weinig eet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:21

Oei heftig! Kan me voorstellen dat je dan niet obsessief kcal wil tellen.
Mag ik vragen hoeveel je nu weegt/je af wilt vallen ^^?

@Ijssnuiver: Je kan ook wat meer kcal later op de avond eten, en zo de kcal meer verdeelt en dus een volle buik voorkomt. Maar komt een opgeblazen gevoel door te veel eten dan? Ik heb het alleen als ik veel brood oid heb gegeten :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:22

Heel goed. Maar heb je ook echt een gasbuik. Zou reactie op ui kunnen zijn. Is lastig idd als je dt gevoel snel hebt

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:24

Imandra helaas weeg ik momenteel 100 kg mede door blessures operaties medicatie en emotie eten. Medicatie is veranderd en emotie eten is onder controle inmiddels. Ik wil graag richting de 60 ik ben niet zo groot. Maar heb geen haast of zoiets. Afspraak met de PT is een halve kg per week tot 1 kg per week. Niet meer. Om te voorkomen dat ik weer doorschiet

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:25

Ik had het ook altijd van brood, maar sinds de overstap naar speltbrood is dat verdwenen.
Ik weet niet precies of het van veel eten komt, maar het is wel steeds zo na het eten en als ik minder eet. Is dat gevoel veel minder.

Als ik een simpele, frisse salade maak heb ik overigens nergens last van..

Reactie op ui niet denk ik, dat eet ook vaak in frisse salades of op brood en dan geeft dat geen probleem. Het is een enorm opgezwollen, harde buik.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:26

Hmmm lastig kan reactie op gluten zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:27

Naja probeer het morgen anders wat anders te verdelen. Vaker kleinere porties eten, dan krijg je toch voldoende kcal binnen maar minder kans op een (te) vol gevoel?

Ceasar2015

callum schreef:
Hmmm lastig kan reactie op gluten zijn.

Ja heb ik ook aangedacht inderdaad, ik kan gluten altijd een tijdje mijden/minderen. Kijken wat het doet.

linoleum

Kan ook van de witlof komen, is een soort kool en zorgt dus voor flink gas. Misschien bijhouden wanneer je er last van hebt en wat je dan gegeten hebt? Misschien kan je er zo achter komen wat het veroorzaakt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:30

Dat is wel een goed idee inderdaad! Maar wel 1 ding tegelijk, eerst eens een tijdje glutenvrij/arm.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:33

ijssnuiver schreef:
Dat is wel een goed idee inderdaad! Maar wel 1 ding tegelijk, eerst eens een tijdje glutenvrij/arm.

Mwah zou ik alleen doen als je er vaak last van hebt. En je gaf aan dat het kwam doordat 'wij' je aanraadden om meer te eten, dus dan lijkt het niet alsof je dat vaak hebt (in mijn ogen iig).

Zou even normaal blijven eten (als in, niet ineens glutenvrij oid) en opletten of het idd bij bepaalde etenswaren voorkomt of dat het toevallig door de witlof kwam in dit geval.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:34

Ben benieuwd of het zal schelen. Ik eet ook weinig tot geen gluten scheelt een opgeblazen buik