Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:20

Ik heb een startbewijs voor de kwart marathon van Egmond op 10 januari. Kam zelf niet lopen ivm blessure, is er iemand die 'm wil lopen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 17:21

Ik begin vanavond weer aan mijn schema. Hoop alleen dat het nog wat beter weer gaat worden. Wel erg zuur nu :+

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:23

Ik heb andere ervaringen grit ;) dus vond dit super leuk! Heel motiverend ook om te blijven lopen.

Super jammer dat je geblesseerd bent batje! Ik hoop dat je snel kunt herstellen. Weet je wel wat het is?
Je aanbod klinkt aanlokkelijk, maar ik denk dat 10km voor mij nog net een stapje tever is. Moet het vandaag flink bekopen voor mijn 7,5 van gisteren. Eerst daar dus nog maar verder op trainen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:00

Mirriez, het schijnt ook wel een vrij pittige loop te zijn, duin, strand, heuvel.. En vaak niet zo lekker weer ;) Misschien volgend jaar?

Ik heb een gescheurde enkelband, met lopen op natte bladeren uitgegleden. Echt heel knullig, maar ik loop dus al dik 3 weken op krukken en heb flinke pijn. Ben dus al mijn loopjes aan het afzeggen helaas..

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:10

Auw! Dat is een rottige blessure ja. Gelukkig zelf nooit gehad, maar mijn moeder wel.
Veel beterschap en succes met het herstel!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:53

Oh dat doet zeer ja!! Ik heb ze een keer verrekt bij een val van mijn paard. Dat deed al zeer, laat staan als ze gescheurd zijn.
Jammer dat je dan al je loopjes mist. Ik hoop dat het snel beter gaat!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:58

Wat vervelend Batje -O-

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:05

Tnx. Mijn man met gebroken enkel loopt inmiddels al weer bijna zonder krukken (heeft loopgips) dus er zit wel vooruitgang in dit ongeluksduo ;)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:58

Balen batje, beterschap. Egmond is een geweldig parcours, maar voor mij zo ver weg, te massaal en behoorlijk prijzig. Heb hem een keer gelopen maar sindsdien een vergelijkebare loop gevonden die ieder jaar een week eerder is (halve van Oostvoorne/voorheen was dat de halve van Rockanje- ook duinen en 9km strand) Nog mooier, voor mij dichterbij, veel goedkoper en veel minder massaal. Daar ga ik dus dit jaar weer lopen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:15

batje schreef:
Ik heb een startbewijs voor de kwart marathon van Egmond op 10 januari. Kam zelf niet lopen ivm blessure, is er iemand die 'm wil lopen?

Ik val even binnen in het topic, maar heb je het startbewijs nog? m'n ex was net te laat met halen dus die is nog op zoek :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:08

Ai, vervelend Batje, die blessures.

Hier ben ik een heel bijzonder geval: kan de hele dag lichte pijn hebben (quadricepspees, scheenbeen...), en gaan hardlopen en niets voelen. Zeker wedstrijden doen me goed.

Super tevreden van mijn prestatie dit weekend: een 39ste plaats gehaald bij de vrouwen - nog net binnen de prijzen - in een criteriumloop (dus meer wedstrijdmentaliteit dan een jogging) aan een gemiddelde van 13 km per uur! En te bedenken dat ik in juni na mijn start-to-run nog maar aan 8 km/uur liep...

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:35

Wat een vooruitgang hwn in zo'n korte tijd, welke afstand was het? Maar met een 39ste plaats nog in de prijzen vallen? Of was je overall 39ste en zat je voorin bij je eigen categorie?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:47

@Greetje, het was 7 km. Was een gesponsorde loopwedstrijd, waarbij de eerste 40 vrouwen en 60 mannen prijs hadden. Was maar een kleinigheidje hoor, mijn prijs was een waardebon van 5 euro voor roomijs van de sponsor, maar ben er toch heel blij mee hoor. :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:14

hwn schreef:
@Greetje, het was 7 km. Was een gesponsorde loopwedstrijd, waarbij de eerste 40 vrouwen en 60 mannen prijs hadden. Was maar een kleinigheidje hoor, mijn prijs was een waardebon van 5 euro voor roomijs van de sponsor, maar ben er toch heel blij mee hoor. :)

Altijd leuk toch.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:15

Mag ik hier even huilen... Ik ben gister door mijn enkel gegaan en gevallen met hardlopen. En over anderhalve week is mijn eerste wedstrijdje gepland. Balen balen balen, ben vandaag naar de fysio geweest en maar even zien of het nog wat opknapt. Dacht gister dat het wel wat mee viel, maar mijn voet is nu flink dik en ik kan niet echt normaal lopen. Vandaag naar de fysio geweest en maar zien hoe het loopt...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:53

Ahh nee zeg! Dat is echt balen!! Hoe kwam het dat je door je enkel ging?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:54

Susanne_ schreef:
Mag ik hier even huilen... Ik ben gister door mijn enkel gegaan en gevallen met hardlopen. En over anderhalve week is mijn eerste wedstrijdje gepland. Balen balen balen, ben vandaag naar de fysio geweest en maar even zien of het nog wat opknapt. Dacht gister dat het wel wat mee viel, maar mijn voet is nu flink dik en ik kan niet echt normaal lopen. Vandaag naar de fysio geweest en maar zien hoe het loopt...

Ah balen!
Heb toen ook m'n eerste wedstrijd moeten afzeggen omdat ik door een gekneusde voet niet kon trainen.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:48

Geen idee hoe het gebeurd is, liep in het bos waar ik wel vaker loop. Ook niet echt gekeken toen ik op de grond lag of er iets raars lag... Heb wel ff flink lopen vloeken.
En het plan was om een goede 5 km te lopen als voorbereiding en zat net ervoor nog te denken dat t zo lekker ging, geen steken, tempo boven verwachting goed, net onder de 6 min/km, voelde me echt relax. 3 stappen later was het krak boem.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 08:57

Beterschap Susanne , een ongeluk zit in een klein hoekje dat blijkt wel weer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:51

Batje en Susanne beterschap. Zuur zeg. Susanne in ieder geval even rustig aan. Misschien valt het mee.

Hwn toch erg netjes zeg! Lekker tempo ook.

Hier gisteren de eerste intervaltraining weer gehad. 15 min inlopen, toen 10x 1 minuut hard, 1 minuut rust en 10 minuten uitlopen. Uiteindelijk 8km gelopen in 45 minuten dus daar nog best tevreden mee. Scheelde ook dat ik niet alleen hoefde en dus wel door moest. :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:30

Ik ga vanavond ook weer lopen.. Ben benieuwd!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:53

Winged schreef:
Hier gisteren de eerste intervaltraining weer gehad. 15 min inlopen, toen 10x 1 minuut hard, 1 minuut rust en 10 minuten uitlopen. Uiteindelijk 8km gelopen in 45 minuten dus daar nog best tevreden mee. Scheelde ook dat ik niet alleen hoefde en dus wel door moest. :D

Lekker hoor Winged!
Dat laatste mis ik dus heel erg, merk dat ik te soft voor mezelf ben. Afgelopen zondag 7,5km met 9km/h gelopen, zo snel loop ik eigenlijk nooit. Dikke spierpijn dus ook xD Nu gisteren dus mezelf verplicht om te gaan lopen, én doel gezet om boven de 9km/h te blijven (wel voor 5km afstand max, maar evt mocht ik van mezelf eerder afhaken als de spierpijn gevaarlijk werd). Natuurlijk viel het wel mee, maar ik liep gewoon wel tegen mijn huidige max-tempo aan. Qua ademhaling is dat anders dan comfortabel, maar ik doe er wel conditie mee op. En uiteindelijk zonder belachelijk veel moeite de 5km uitgelopen.

Ik ga mijn best dus doen om mezelf meer te pushen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:43

Net mijn laatste trainingsrondje gedaan voor de montferlandrun van zondag. 7 km in 39.47. Zondag moet ik 7.5km lopen met heuvels..

Even een vraag die ik denk ik het beste aan Greetje kan stellen (maar anderen mogen ook antwoorden natuurlijk!). Ik moet al om 10.30u lopen en ik heb dus een goed ontbijt nodig. Meestal eet ik gewoon brood, een gekookt eitje en een banaan, maar ik denk dat dit te weinig energie oplevert. Ik merkte dit afgelopen week al bij mijn loopje van 5km.
Wat eet jij voor een wedstrijd?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:14

Supervixen schreef:
Net mijn laatste trainingsrondje gedaan voor de montferlandrun van zondag. 7 km in 39.47. Zondag moet ik 7.5km lopen met heuvels..

Even een vraag die ik denk ik het beste aan Greetje kan stellen (maar anderen mogen ook antwoorden natuurlijk!). Ik moet al om 10.30u lopen en ik heb dus een goed ontbijt nodig. Meestal eet ik gewoon brood, een gekookt eitje en een banaan, maar ik denk dat dit te weinig energie oplevert. Ik merkte dit afgelopen week al bij mijn loopje van 5km.
Wat eet jij voor een wedstrijd?

afhankelijk van de starttijd en de afstand. Maar bij een starttijd van 10.30 zou ik bij afstanden tot de marathon gewoon ontbijten om 7.30hr. In mijn geval zijn dat drie boterhammen en heel veel koffie. Alleen eet ik normaal gesproken volkoren brood of meergranen brood, voor een wedstrijd neem ik lichtbruin of wit brood. Ik drink in het tweede uur voor de wedstrijd dan nog wel een halve liter sportdrank (isotar endurance) en een kwartier voor de start nog eens een halve liter.
Voor een dergelijke korte afstand heb je in principe geen extra aanvulling nodig. Je voorraad glycogeen moet al ruim voldoende zijn. Maar zonder ontbijt functioneer ik zelf helemaal niet.
Bij afstanden van een marathon of langer ontbijt ik nog vroeger om dan drie uur voor de start nog een paar boterhammen of een portie rode bieten te eten. Ook een beetje afhankelijk van de starttijd want mijn laatste marathon begon om acht uur 's ochtends. Toen heb ik om 5 uur 4 boterhammen genomen en daarna alleen de sportdrank.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 07:30

Misschien is dan de ochtend niet het beste tijdstip voor mij om te lopen. Eind van de middag en 's avonds lukt het altijd het beste.
Ik zie wel dat jij eerder ontbijt, dat kan ik ook nog proberen.

Wat grappig dat jij voor de start van een marathon eigenlijk niks speciaals eet. Had ik wel verwacht.