Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:37

Ik ben ook blij dat het gelukt is, maar ik ben ook realistisch. Als ik ook kijk hoe snel sommigen hier zijn, dat ga ik nooit redden volgens mij.

BeFunny, merk je dan ook iets van overbelasting zijn of totaal niet? Vroeger had je niet zoiets als hrv wat je zo even kon meten. Dan ging je dus wel door lijkt mij als het goed voelt?

Ik zou vannacht slecht geslapen hebben volgens Garmin. Het aparte is dus dat ik me ook nog moe voel, maar wel als een blok geslapen heb. Als ik naar de grafiekjes kijk is de nacht wel lang genoeg geweest, maar te weinig rem. Maar mijn training readiness stijgt wel sinds ik wakker ben. Is al weer 2 punten gestegen. Vandaag doe ik sowieso niet veel, geen training, ik probeer wel de 12.000 stappen te halen.

En Winged, ik herken dat, ik moet wel eens 9.30 per km ergens over doen, of als ik vandaag zou willen gaan 10.30. Tja, dat zijn tempos die bij mij er ook niet inzitten hoor. Maar voor 7 minuten per km moet ik sprinten, dus dat haal ik ook niet, haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:42

germie schreef:
Ik ben ook blij dat het gelukt is, maar ik ben ook realistisch. Als ik ook kijk hoe snel sommigen hier zijn, dat ga ik nooit redden volgens mij.

Nou en?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:43

Precies: nou en?
Who cares. Je loopt en je geniet er, hopelijk, van. Dan is het toch prima?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:44

germie schreef:

Moet dat dan? :) Belangrijkste is dat je het leuk vind om te doen. Dat je lekker buiten bent, frisse lucht, stukje ontspanning.

Overigens: Zeg nooit nooit. Ik heb 5 jaar geleden een dame mogen trainen die dezelfde tempo's als jij liep. Deze dame heeft inmiddels 5 marathons gelopen waarvan de snelste inmiddels in 4 uur en 20 minuten is gegaan. Wat heeft ze gedaan? Der trainingen gelopen en het plezier in lopen behouden. En dat laatste, plezier, is echt key!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:57

Winged schreef:
germie schreef:

Moet dat dan? :) Belangrijkste is dat je het leuk vind om te doen. Dat je lekker buiten bent, frisse lucht, stukje ontspanning.

Overigens: Zeg nooit nooit. Ik heb 5 jaar geleden een dame mogen trainen die dezelfde tempo's als jij liep. Deze dame heeft inmiddels 5 marathons gelopen waarvan de snelste inmiddels in 4 uur en 20 minuten is gegaan. Wat heeft ze gedaan? Der trainingen gelopen en het plezier in lopen behouden. En dat laatste,
plezier, is echt key!

Amen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:35

Zolang je niet de ambitie hebt om de Olympische spelen of een WK te winnen, zullen er altijd mensen sneller zijn dan jij.
En als het je gaat om vooruitgang, die maak je zeker, met sprongen zelfs.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 13:11

Nou,precies!

Germie,waarom kijk je niet naar wat je wel kan, ipv wat je niet kan?
Er zijn zoveel mensen die never nooit 10km kunnen hardlopen, en jij doet het zelfs met een blessure.
Ik had laatst een mooie tekst gezien, die ik hier ook wel erg toepasselijk vind:
There's nothing noble to be superior to some other human being, they true nobility is superior to your previous self!

En dan niet jezelf van de tijd dat je 17 was he ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:59

Mijn vriend en ik hebben besloten de 7h nacht over te slaan.
We hebben niet genoeg zin om te gaan, plus geen zin om in de kou/regen naar Nijmegen te gaan voor 7km :+.

Eind van de middag nog een rondje van 8.10km gelopen. Ik had de basistraining van garmin aangezet (45 min op 6.10), maar de benen voelden lekker, dus ik liep wat vlotter en gaf nog een beetje gas aan het eind. Prima loopje zo.

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 20:25

Mooi loopje @SV. En als de benen goed voelen, why not? Gewoon een beetje op gevoel lopen, toch wel heel prettig voor de afwisseling :)

Ik heb eind van de middag ook nog even gelopen. Rustig aan gedaan, 30 minuten. Was met 5,2km weer thuis en genoten van het fijne (frisse) weer :j

Gisteren met kickbokstraining best wel zware squatserie gedaan. Daardoor heb ik echt betonnen benen vandaag. Dus meer zat er ook echt niet in :') wel heel benieuwd naar hoe de benen dan morgen wel niet zullen voelen :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 08:03

Ik ben ziek wakker geworden helaas, dus het besluit om niet naar Nijmegen te gaan was goed. Ik had een vooruitziende blik.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:15

Balen SV, het zat er een beetje aan te komen hè
Om mij heen veel zieken.
Beterschap!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:27

Beterschap SV en aan iedereen in dit topic. Het gaat echt rond momenteel hè?

Ik ben aardig hersteld van die trail op Schier. Wat een tocht was dat, zo zwaar.

Vandaag staat de tweede cross (van de 6) van het seizoen op de planning. Omdat ik nog niet helemaal hersteld ben ga ik voor een nette tijd en niet voor de winst. Ik hoop onder de 5 min/km te lopen (4:30 is nodig voor de winst). Dit is mijn favoriete trail, vlakbij mijn huis langs de mooist plekjes.

Over de snelheid overigens, ik heb de eerste 10 jaar altijd heel langzaam gelopen. Ik liep altijd snel rond de 6:00min/km en langzaam tussen de 7&8. En dat vond ik ook heerlijk. Sinds een jaar train ik echt op snelheid omdat ik mijzelf wat doelen heb gezet en inderdaad, er zijn altijd nog weer mensen sneller! Dus alles is gewoon prima, als je lekker loopt, geniet van de omgeving, het is zo goed voor je lichaam en zo goed voor je ziel ook. Dat wilde ik er nog even aan toevoegen <3

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:00

Als voorbereiding op Egmond vanmorgen met mijn maatje ons eerste trail loopje in Castricum gedaan.
Prachtig loop, rustig tempo maar ik vond het wel zwaar hoor!
Normaal loop ik op ON schoenen. Voor de behendigheid sport met de hond gebruik ik saucony trail schoenen. Het leek een goed idee maar nu twee vette bloedblaren onder mijn voeten! |o

Afbeelding

Afbeelding

Wel genoten en na afloop koppie thee met gebak! :9

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 13:07

Sv wat balen dat je nu ziek bent :( wel nog lekker gelopen gister. Beterschap.

Ook Musli lekker gelopen.

JutenJul, zie je nou dat dat gewoon gaat. Mooi tempo. En hele leuke foto.

Met mij gaat het een stuk beter. Ik ben niet meer overbelast maar status herstel. Hrv is ongebalanceerd maar wel uit rood. Dus we gaan de goede kant op. Vandaag nog niet lopen maar misschien dat ik morgen een 5km kan doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:19

Lekker gelopen, droog gehouden ook?
Succes Lies.
Balen dat je ziek bent geworden SV.
En fijn dat je weer wat herstelt Befunny. Ik ook gelukkig, heb gisteren weer gewerkt en hoop vanmiddag ook weer een rondje te gaan lopen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 15:56

Beterschap SV
Müsli, denk dat zo’n kort rustig loopje dan beter is dan niets doen. Wel lekker aan het trainen.
Jud en Jul, wat balen van die blaren, gek dat je dat niet merkte tijdens het lopen.
Lies succes!

Hier vandaag lekker thuis, blij dat zaterdag de loopdag is van mijn man en de zondag de mijne. Het is echt vies en koud buiten. Morgen hopelijk wat beter.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 13:17

Het is vandaag zeker beter weer! Ben ook blij dat ik heb gewacht tot vandaag.
Heb een heerlijke 5km gelopen in het zonnetje. Wel weer last van mijn heup, heel vervelend.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:20

Het is zeker stukken beter weer vandaag. Ik heb 15km in het zonnetje door het bos/duin gelopen... Heerlijk genoten van de rust (vooral in het achterste deel van mijn loop) :j

Parkeerplaats was daarentegen afgeladen -O-
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 19-11-23 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:22

Heerlijk Musli en Goof.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 14:35

Nog meer mensen die genoten hebben van het mooie weer!

Ik was vanmorgen ook al op tijd op pad, het was nog heerlijk rustig, alleen een hoop andere hardlopers tegen gekomen.

Ik ging voor 4x4 minuten, met 2 minuten wandelen.
Maar de wandelpauze precies halverwege met 2 minuten verlengd, want moest "even" de stuwwal over en dat ging dusdanig steil omhoog, dat ik dat nog niet rennend kan.
Ik kwam gewoon lopend boven met een hartslag van 152, normaal aan het einde van mijn wandelpauze is die ron de 120 :+
Wel lekker gelopen, mezelf door de route wat meer uitgedaagd en de stukjes hardlopen gingen alsnog vrij gemakkelijk.

Wat balen Goof, van je heup.
Dit daar een blessure?

SV beterschap!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:26

Hier ook heerlijk gelopen vandaag. M’n dochter (4) wilde graag mee, dus die mocht mee in de kar. Na 1,5km wilde ze alweer terug, maar ze moest toch nog even mee. 11km gelopen, daarna nog een klein stukje samen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:41

Beterschap SV :(:)

Balen van je heup Goof :(:)

Fijn dat jullie van het weer hebben genoten :D Wij hadden volle bak regen := Gelukkig was het niet koud, het parcours was een stuk slechter dan vorige week, we gingen echt tot aan onze knieën door het water op een aantal plekken, maar we hebben genoten. Uiteindelijk een rondje 26km gedaan. Nu lekker op de bank, eten staat in de oven :9

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:33

Zo weer even bijgelezen, wat mooi al die ervaringen van iedereen! Hahaha Lieke, na 1,5km en dan nog 10 km meemoeten, dat viel misschien een klein beetje tegen :')

Beterschap SV! BeFunny nog weer kunnen lopen? En Musli ook weer "op de been" inmiddels?
Waar had je nou de bloedblaren van judenjul, van de trailschoenen? Wat maakte het zwaar, loop je daar door de duinen?

Supergoed toch Marije_jiplover, ik begin onderaan de bult met een hartslag van 152 als ik heel rustig aan doe, hahaha.

Is het iets waar je echt van moet gaan herstellen Goof of kan je er nog wel mee door lopen denk je?
Dat klinkt niet heel chill Ninus, maar eenmaal op de bank des te lekkerder :j

Lies_sparkle, wat leuk om te lezen dat je later nog snelheid kan toevoegen, en verder zo eens met je post! Ik heb afgelopen week lekker getraind, maandag en dinsdag op de tacx gefietst, donderdag 10km gelopen, zaterdag gezwommen en 13km gelopen en vandaag was helemaal genieten, in Montferland 7km door het bos daar. Ik was er nog nooit geweest. Echt zo genoten van het weer en het bos en het lopen gaat rustig maar zo lekker, ik word er helemaal gelukkig van *\o/*

Beetje jammer alleen dat ik bij terugkomst erachter kwam dat ik onderweg mijn autosleutel was verloren, dus dat was ff paniek :+ Mocht gelukkig van de hele lieve restaurant eigenaren daar hun auto lenen zodat ik thuis mijn reservesleutel kon ophalen _/-\o_

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 22:52

Jullie hebben echt allemaal heerlijk gelopen :j Het was hier vanmorgen ook goed weer ervoor.

Ik heb ervoor gekozen nog te wachten ik voel me wel weer fit. Maar horloge geeft nog aan herstel, HRV is niet verder gestegen, ook niet gedaald maar nog ongebalanceerd. Ik heb mezelf maar voorgenomen mezelf die rust te gunnen. Nu hoop ik dat ik dinsdag met de loopgroep kan lopen. Als het dan nog niet helemaal goed is ga ik nog niet. Normaal boeit dat mij niet zo maar ik was echt kapot afgelopen dagen en heb veel op bed gelegen dus ik heb die rust ook echt nodig gehad. En dan begin ik liever helemaal opgeladen en een paar dagen langer wachten kan ook niet veel kwaad denk ik.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 01:25

Zo, ik heb de 7heuvelenloop volbracht! 1 uur, 27 minuten. Ik wilde graag onder de 1,5u blijven. Prima tijd dus! Was een zeer leuke loop, maar jammer dat we bij de 7km een dikke regenbui op onze koppen kregen... Waren ook echt grote dikke druppels! En na de run ook echt heel veel regen... Nog grotere domper; geen water meer bij de waterposten. Hoe dan!? We waren het 2 na laatste startvak, dus echt nog duizenden mensen achter ons en nu al geen water meer? Heel erg slecht van de organisatie!! "Gelukkig" was het heerlijk loopweer en had je het niet echt nodig wat dat betreft maar 15km zonder ook maar 1 slokje water is best ff wat.....

Afbeelding

Afbeelding