Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:27

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:28

@Zoe: Van ivermectine moet je weet hoe veel keer de maximale dosis slikken. (als het al iets doet) In de VS al veel mensen in het zh opgenomen.
Dexamethason werkt ook goed, kost ook bijna niets en wordt op grote schaal in ziekenhuizen toegepast.
Laatst bijgewerkt door mysa op 13-09-21 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Zoe_rainbow schreef:
Ivermectine blijkt een goed werkend medicijn te zijn tegen Corona, maar mag niet meer verkocht worden omdat het gevaarlijk zou zijn. Terwijl er een Nobelprijs voor gewonnen is. Het is ook pas gevaarlijk sinds er Corona is? Vitamine D en C zijn goed voor de weerstand. Maar dit soort dingen worden niet genoemd omdat ze willen dat prikken de enige manier is om hier uit te komen (lees verder in de controle staat te komen).

Iedereen die gevaccineerd wilde worden is dat, de gene die niet willen hun eigen risico. gewoon de boel open gooien nu. En zonder QR code.

SSSSTTT!
Mag je niet vertellen want dan wordt er niets meer verdiend door prikken

MarlindeRooz

Als we dan ook het immigratiebeleid van Denemarken overnemen ben ik voor. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:29

Is er een wetenschappelijk artikel dat ivermectine werkt tegen een griep virus zoals corona? En welke Nobelprijs?

Graag een onderzoek, geen artikel van een subjectief persoon.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 13-09-21 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:29

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:30

mysa schreef:
verootjoo schreef:
En ik heb geen hoop vrijheid moeten inleveren eigenlijk. Ik denk ook dat als ik dat nu wel zou vinden, mijn opa en oma zich omdraaien in hun graf.

De mijne ook. Mijn opa liep met zo'n ster. Mijn overgrootouders ook. En dat was nog maar het begin.

Nou idd.
Mijne liepen niet met een ster maar mijn opa’s huis in Rotterdam is gebombardeerd en de familie vluchtte lopend en mijn oma’s jeugd bestond uit vooral altijd op je hoede zijn omdat hun bakkersbedrijf vol onderduikers zat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:31

Meer dan je denkt :D loriene .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:31

loriene schreef:
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... PurLA62bnF

Nog zo n leuke voor de zorg.
Komt straks hier ook.

In Amerika bevalt iedereen in een ziekenhuis met pijnmedicatie.
Dat is in Nederland al heel anders.
Slechte vergelijking.

Als we code zwart hebben, omdat de IC's vol liggen, kan je ook niet meer bevallen in een ziekenhuis. En kan je ook niet geopereerd worden na een auto-ongeluk of hart- en vaatziekten enz.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:32

Leeg vanwege fout.
Niet op wijzig gedrukt maar op quote :')
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-09-21 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_rainbow

MarlindeRooz schreef:
Is er een wetenschappelijk artikel dat ivermectine werkt tegen een griep virus zoals corona? En welke Nobelprijs?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ivermectine

Zie onderaan Nobelprijs.

[edit] Zie nu het stukje over Corona. Hier staat idd dat het niet werkt. Maar wel gek dat er zoveel mensen in India etc hiermee geholpen zijn en het nu opeens niet meer gebruikt mag worden?!
Laatst bijgewerkt door Zoe_rainbow op 13-09-21 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

loriene schreef:
Zoe_rainbow schreef:
Ivermectine blijkt een goed werkend medicijn te zijn tegen Corona, maar mag niet meer verkocht worden omdat het gevaarlijk zou zijn. Terwijl er een Nobelprijs voor gewonnen is. Het is ook pas gevaarlijk sinds er Corona is? Vitamine D en C zijn goed voor de weerstand. Maar dit soort dingen worden niet genoemd omdat ze willen dat prikken de enige manier is om hier uit te komen (lees verder in de controle staat te komen).

Iedereen die gevaccineerd wilde worden is dat, de gene die niet willen hun eigen risico. gewoon de boel open gooien nu. En zonder QR code.

SSSSTTT!

Ivermectine is gevaarlijk omdat mensen het op eigen houtje nemen en uit China bestellenZ

Het werkt niet tegen het coronavirus, wel tegen wormen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:34

loriene schreef:
bigone schreef:
Ik dacht dat je geen msm volgde ?

Wat weet jij nou van mij :D
Helemaal niets.

Je naam en achternaam, leeftijd, woonplaats etc etc

verootjoo

Zoe_rainbow schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zie onderaan Nobelprijs.

Zie onderaan deze tekst :+

Tijdens de COVID-19-pandemie werd op grote schaal verkeerde informatie verspreid waarin wordt beweerd dat ivermectine heilzaam is voor de behandeling en preventie van COVID-19.[3][4] Dergelijke beweringen worden niet ondersteund door geloofwaardig wetenschappelijk bewijs.

mysa
correspondent/vertaler

MarlindeRooz schreef:

Geen Nobelprijs en de uitgevoerde studie bleek niet te kloppen.

https://www.nationalgeographic.nl/zwakk ... e-covid-19

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:35

bigone schreef:

Moet ik nu bang worden?
Kom maar op zou ik zeggen :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:35

Zoe_rainbow schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zie onderaan Nobelprijs.

Je argument voor ivermectine bij Corona is dat de ontdekkers er een Nobelprijs voor hebben gekregen in 2015 voor het effect tegen wormen?

Make it make sense please.

Wellicht is de intro relevanter:
Tijdens de COVID-19-pandemie werd op grote schaal verkeerde informatie verspreid waarin wordt beweerd dat ivermectine heilzaam is voor de behandeling en preventie van COVID-19.[3][4] Dergelijke beweringen worden niet ondersteund door geloofwaardig wetenschappelijk bewijs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:37

loriene schreef:
bigone schreef:

Moet ik nu bang worden?
Kom maar op zou ik zeggen :Y)

Och gut nee hoor. Wees gerust.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:38

Zoe_rainbow schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zie onderaan Nobelprijs.

[edit] Zie nu het stukje over Corona. Hier staat idd dat het niet werkt. Maar wel gek dat er zoveel mensen in India etc hiermee geholpen zijn en het nu opeens niet meer gebruikt mag worden?!

Als anti-wormenmiddel, maar NIET als geneesmiddel tegen Corona.

Je moet echt beter lezen en niet alles klakkeloos aannemen. ;)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:38

bigone schreef:

Moet ik nu bang worden?
Kom maar op zou ik zeggen :Y)[/quote]
Och gut nee hoor. Wees gerust.[/quote]

Gelukkig!
Scheet al in mijn broek bijna }>

MarlindeRooz

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:40

Als je maar weer dat iemand je zo kan opzoeken met de info die je op Bokt zet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:43

Zoe_rainbow schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zie onderaan Nobelprijs.

Denk je niet dat in India een tikkeltje meer mensen zijn met wormen, dat wormen je immuunsysteem aantasten en dat het dus goed werkt om in dat geval eerst de wormen te killen en dat het immuunsysteem dan de Corona beter kan handelen? :7
Hier lijden er geen mensen aan wormen, zodanig dat je immuunsysteem eraan gaat. Iets met hygiëne en niet gaan zwemmen in de Ganges, de meest vervuilde heiligste rivier ter wereld.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-09-21 21:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:43

loriene schreef:
Zoe_rainbow schreef:

SSSSTTT!

SSSSSTTT!
Niet verder vertellen maar de farmaceutische industrie verdient ook aan Ivermectine...

En verder weet ik niet of je het weet, maar in Nederland doen we niet aan bezuiningen op de zorg, wat we wel proberen is de groei van de kosten in de hand te houden. Ondertussen geven we jaarlijks meer dan 100 miljard aan zorg uit. Voor een deel komt dat doordat de samenleving vergrijst, een deel doordat we steeds meer kunnen op medisch gebied en voor een deel omdat we het beschikbare geld binnen de zorg niet goed verdelen. Maar onder aan de streep geven we wel heel veel geld per persoon per jaar aan zorg uit. Het is dus ook niet zo gek dat Nederland in de meeste lijstjes over welvaart en welzijn heel hoog scoort.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:48

Waarom in India wel positieve resultaten gezien zijn heb ik in mei al uitgelegd: Mizora @ [CV] Viruswaanzin

Mizora schreef:
In sommige derdewereldlanden bleek er een positief effect te zijn. Veelal landen waarbij een (al dan niet groot) gedeelte van de bevolking onvoldoende toegang heeft tot schoon drinkwater en goede riolering.

Bij deze groepen, vaak jonge populaties (in India is 80% van de bevolking jonger dan 45 jaar), blijken darmparasieten nogal eens aanwezig te zijn. Het is juist in deze landen waar de sterfte bij jonge mensen relatief hoog ligt waar dit middel effect heeft gehad. De kans is dus behoorlijk dat het bestrijden van de worminfecties bij deze mensen de eigenlijke winst is geweest.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 21:57

Interessant genoeg is er een gemiddelde vleesconsumptie in India van 4kg/persoon/jaar (dat is dus 11 gram per dag), hebben ze een obesity rate van 4% (en staan daarmee op plaats 4 van de landen met de minste obesitas) en hebben een zeer jonge populatie (zoals eerder al gezegd: 80% is jonger dan 45 jaar).

Dat allemaal bleek toch onvoldoende bescherming te bieden tegen het overlijden aan covid19. Officieel is het sterftecijfer door covid19 0.03% van de bevolking. Dus 1 op 3000 indien iedereen besmet geraakt zou zijn, maar officieus ligt dat cijfer 5-10x zo hoog en lang niet iedereen is besmet geraakt door covid19, er is namelijk nog altijd geen groepsimmuniteit opgetreden, hoewel het niet heel actief is op het moment.