Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManonGrr

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:29

Welkom Wiwabalia! Inderdaad 1200 kcal is wel echt te weinig, maar ik zie dat je dat al hebt aangepast! Succes de komende tijd, en niet meteen opgeven als het even niet lukt. Eerst even testen wat wel en niet werkt voor jou. Ik zit rond de 1550 kcal en dat gaat heel goed, ik val iets meer dan een kg per week af (gemiddeld) en heb eigenlijk nooit honger.

@Moi SUPER GEFELICITEERD!! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn die 99,1!!
@snippergroen, onthoudt dat die 2,5 kg erbij echt geen 2,5 kg vet is. Ben je zo weer kwijt!
@sharani ook super goed bezig, Jij hebt hele mooie stappen gezet zo te lezen, mag ik vragen hoe lang je bezig bent?
Olijfolie meet ik altijd af in een theelepeltje en dan smeer ik het uit over de pan met een kwastje. Huisgenoot giet het liefst de halve fles leeg in de pan….
@ Thirzasarah dat ziet er lekker uit! Klinkt als een goed idee, ga ik ook eens maken. Kruidt je ze dan nog of alleen peper en zout?
@Roosch ook goed bezig! Pas op dat je niet naast foxy ligt straks..

Sorry als ik iemand vergeten ben!

Ik heb hier een lekker weekend gehad, zaterdag kwam die vriendin bij me eten in plaats van uit eten. Lekker kip uit de oven met pesto en kaas, en aardappels uit de airfryer en salade. Redelijk Kcalrijk, zo’n 800 kcal, maar we zijn naar de bioscoop gelopen (half uur heen en half uur terug) en ik had gesport, dus dat was heel goed te doen. Ook voor het eerst Oppo ijs op, lekker!

Ik zit inmiddels op -17.8 waardoor ik eindelijk onder de 100 zit! Volgens mij ben ik nog nooit zo ‘’licht’’ geweest in mijn volwassen leven. Ik ga lekker door, voel me er super bij en vind het ook een leuke uitdaging. Nog een vergelijkingsfoto toegevoegd, geen idee hoeveel ik op de eerste foto woog, maar ik denk wel meer dan +17.8 eerlijk gezegd..
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:31

Wat een verschil zeg! Super!! Wat zul jij blij zijn *\o/*

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:48

Wat een knappe prestatie! Ik zou echt niet denken dat je in de 90 kilo weegt. Als je 80/85kg had gezegd had ik dat ook zo geloofd! Keep up the good work!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:48

Ik ben superblij! Zeker ook omdat dit eigenlijk pas mijn eerste serieuze afvalpoging is. En het gaat als een trein, ik vind zelfs het sporten leuk en ook foto's van mezelf helemaal niet erg meer. Dus ja, ik zit echt lekker in mn vel.

Ik vind het alleen wel vreselijk lastig inschatten hoeveel kcal je nou verbrand. Als ik een half uur op de crosstrainer sta zegt de crosstrainer 300 kcal, mijn lifesum zegt 682kcal en mijn activity tracker zegt 200.. Ik hou meestal die maar aan, lijkt me de meest accurate.. Maar dat vind ik dus echt moeilijk..

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:49

Snippergroen schreef:
Wat een knappe prestatie! Ik zou echt niet denken dat je in de 90 kilo weegt. Als je 80/85kg had gezegd had ik dat ook zo geloofd! Keep up the good work!

Haha, mijn huisgenoot dacht dat ik 95 kg woog toen ik begon, en nu 80.. Was het maar zo'n feest haha. Over 15 kg vertel ik hem de waarheid wel.. _O- _O- Bedankt voor je compliment!

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:12

Kijken jullie elke dag hetzelfde aantal kcal? Mijn voedingscoach raadde me namelijk 1500 - 1800 kcal aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:14

_Anne_V schreef:
Kijken jullie elke dag hetzelfde aantal kcal? Mijn voedingscoach raadde me namelijk 1500 - 1800 kcal aan.

Ja, ik wel. Ik heb de stabiliteit van een vast getal nodig om er echt goed mee om te kunnen gaan. Wel is het zo dat ik hem niet stress als ik eens een keer meer of minder eet.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:15

Wauw ManonGrr!!! Wat knap!
Ik kruid ze niet met zout maar met Italiaanse kruiden en paprika poeder, ik ben niet zo van zout eten haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:16

_Anne_V schreef:

Ik probeer rond de 1.800 kcal te zitten. De ene keer is dat 1.650, de andere keer is dat 2.000. Maar gemiddeld kom ik wel uit op die 1.800 :j

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:16

Wauw Manon, wat een mooi verschil en goed bezig! *\o/*

Anne, ik eet nooit precies evenveel calorieën, maar probeer wel ongeveer op 1700 uit te komen.

Ik zit nu in het huis van mijn broer. Net eind gewandeld met zijn honden en kan trampoline springen als ik wil. Kijken hoeveel je daar mee verbrand :')

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:21

Als ik probeer om voor een vast aantal te gaan, waar kan ik dan het beste gaan zitten? Meer op die ondergrens of bovengrens? Ik ben heel slecht in dit te bepalen

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:39

Ik zou zelf gaan voor de ondergrens, dan is het niet zo erg als je een keer wat hoger zit door bijvoorbeeld een feestje ofzo. Maar als jij elke dag honger hebt bij die ondergrens en daardoor gaat snaaien, kan je beter wat hoger zitten. Het is echt uitproberen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:40

Ja mee eens Manon, zo doe ik het ook. Het gaat om het gemiddelde per week.

Ik zit er vaak goed onder zodat ik een a twee dagen wat meer /lekkers mag.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:05

Roosch schreef:
Ja mee eens Manon, zo doe ik het ook. Het gaat om het gemiddelde per week.

Ik zit er vaak goed onder zodat ik een a twee dagen wat meer /lekkers mag.

Ik heb trouwens gister de bak Oppo vanille caramel brownie geopend en gesloten toen hij leeg was...
Safe to say dat hij best goed te eten was :') :Y)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:54

@ManonGrr: wauw, wat een verschil!

Ik vind een “getal” ook fijn werken, maar ga nog niemand tips geven hier, heb zelf net pas de eerste dag erop zitten en kom net kijken haha.

Ik heb hem toch op 1600 laten staan, ben niet zo’n grote eter en nu heb ik nog 103 kcal over.

Ik heb gewoon normaal gedaan, let wel op wat ik pak maar er paste ook een saucijzenbroodje vanmiddag in de kcal planning, en die heb ik ook gewoon gegeten. :)

Heb wel bewust geen tweede keer avond eten opgeschept, vind dat dan wel even wennen want ben vanuit mijn ouders altijd gewend dat weggooien zonde is.

Ben ook lekker druk geweest op stal, weiland lopen uitmesten, stal helemaal overhoop gehaald en nu weer verder met de Mini Cooper van mijn schoonmoeder. Dit kan ik alleen niet invullen maar ga ervan uit dat ik wel wat verbrand heb ook.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:01

MoniekJ schreef:
Wauw Manon, wat een mooi verschil en goed bezig! *\o/*

Anne, ik eet nooit precies evenveel calorieën, maar probeer wel ongeveer op 1700 uit te komen.

Ik zit nu in het huis van mijn broer. Net eind gewandeld met zijn honden en kan trampoline springen als ik wil. Kijken hoeveel je daar mee verbrand :')

Pas je op met de trampoline? :') 1 van de gevaarlijkste sport dingen.... ik en mijn veel te losse lichaam krijgen al pijn bij de gedachte aan trampoline springen :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:11

Ik met mijn klunzigheid ook :))

Mijn sportroutine gaat deze week even naar de haaien. Ik ben 3 dagen van de week op 2 verschillende Waddeneilanden, waarvan twee dagen sowieso veel beweging. Dus dat.moet wel goedkomen.

Sta nu op te warmen voor spinning na een dag werken en weinig beweging.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:39

Wiwabalia schreef:
@ManonGrr: wauw, wat een verschil!

Ik vind een “getal” ook fijn werken, maar ga nog niemand tips geven hier, heb zelf net pas de eerste dag erop zitten en kom net kijken haha.

Ik heb hem toch op 1600 laten staan, ben niet zo’n grote eter en nu heb ik nog 103 kcal over.

Ik heb gewoon normaal gedaan, let wel op wat ik pak maar er paste ook een saucijzenbroodje vanmiddag in de kcal planning, en die heb ik ook gewoon gegeten. :)

Heb wel bewust geen tweede keer avond eten opgeschept, vind dat dan wel even wennen want ben vanuit mijn ouders altijd gewend dat weggooien zonde is.

Ben ook lekker druk geweest op stal, weiland lopen uitmesten, stal helemaal overhoop gehaald en nu weer verder met de Mini Cooper van mijn schoonmoeder. Dit kan ik alleen niet invullen maar ga ervan uit dat ik wel wat verbrand heb ook.

Je zou ook, als je voedzaam hebt gekookt, een kleine portie kunnen bewaren als lunch de volgende dag. Zeker als het groente en eiwitten bevat is dat een hele mooie lunch! :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:01

Dat is wel een goeie tip! :D

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:26

Herkenbaar met het geen eten willen weggooien, dat vind ik ook zonde, maar daardoor eet je al gauw meer dan je van plan was.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:32

Gewoon invriezen of voor de lunch de dag erna. Al gaat hier nooit iets weg, ik heb een wandelende kliko als partner. :7

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:46

Die zeker nauwelijks aankomt ongeacht hoeveel hij eet?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:56

Klopt als een bus. Die eet zonder problemen als avondeten 3 hamburgers met een kilo saus weg. :j

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:15

Zo oneerlijk he? :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 22:19

Ja. Het is echt ongelooflijk frustrerend ook om dat af en toe aan te zien. :') zoveel bunkeren en dan atletisch gebouwd zijn.

En dan kom ik, klein, met een hangpens van 12 op een schaal van 1-10. :') ^)

Nou ja het is ook wel een typisch "zij zijn groot en ik is klein" iets want ik heb gewoon een perfect gewicht voor iemand van 25 cm langer. ^) :D :')