Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 19:52

Vera: Oooh, High tea <3
Janine: Ik heb hetzelfde probleem met jurkjes, altijd te kort. :))

Weer best blij met mijn lijstje vandaag! Wel meer kcal dan normaal, maar wel allemaal gezond. :)
O: 200 gram optimel aardbei yoghurt met 3 el Bio Today superfood muesli en el chia
T: appel, handje walnoten
L: 2 khd arme boterhammen met een plak kipfilet en een gekookt ei, rauwkost
T: 2 khd arme crackers met een dun laagje mixed nut butter
T2 (voor sporten): smart bar crunchy
A: khd arme boterham met een omelet van 1 ei en 2 eiwitten, spinazie en een halve paprika
T: miss nog wat yoghurt?

B: 20 minuten cardio, 40 minuten kracht ( veel squats :)) ), en 5 km lopen (band lek :+ )
D: Thee, water

Hoe denken jullie trouwens over vet? Heb mn eiwitten wel steeds redelijk hoog zitten (120 gram), maar de laatste paar dagen heb ik vet rond de 65/70 gram ipv rond de 40 wat ik eerst had. Het komt wel allemaal uit 'goede' producten, maar toch.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:28

Voor zover ik begrepen heb zijn vetten heel belangrijk, vooral voor vrouwen ivm hormoonhuishouding.

Mn lijstje van vandaag:
O: 2 volk broodjes met chorizo
T: magere kwark
L: bloemkoolsoep, meergranen triangel met ossenworst
T: sinaasappel
A: maaltijdsalade mexicaans
T: snack a jack chocolade

finnens

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 20:40

Het hangt er ook vanaf waar je je vetten uit haalt. Een big mac of avocado is ook wel anders. Ik heb mn vetten ook rond de 60, maar dat komt dan uit bijvoorbeeld noten, avocado, zalm, etc.

Ik ben nu 3 kg afgevallen in 5 weken. Zie er alleen niks van. Mn heupen wel, maar mn benen blijven vet en blubbig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:31

Mijn dagje vandaag:

O: 200 gram Skyr vanille en 100 koppen koffie (156)
L: Weight Care caramel reep (229)
T: B&F Smart Chips (92)
A: Penne met pesto en kookroom en kip (648)
T: Skyr honing met protein bites (222)

Totaal: 1347 met nette macro's (43% khd, 26% vet en 31% eiwitten). Beetje weinig dus pak misschien straks nog een snack, het is immers vrijdag :Y)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:35

Die Fajah is trouwens 163 cm.:+
Staat op haar insta, werd wel nieuwsgierig dus heb haar even opgezocht. :P

Netjes Finnens! Mm dat is lastig, waarschijnlijk zie je het zelf niet. Jammer dat we niet zelf kunnen bepalen waar we afvallen. :')
Toen ik 67 kg was, waren mijn borsten echt foetsie. :')

Mooi lijstje Emma! Die Snack kan er zeker bij hoor :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:47

Cheetahfan schreef:
Vera: Oooh, High tea <3
Janine: Ik heb hetzelfde probleem met jurkjes, altijd te kort. :))

Weer best blij met mijn lijstje vandaag! Wel meer kcal dan normaal, maar wel allemaal gezond. :)
O: 200 gram optimel aardbei yoghurt met 3 el Bio Today superfood muesli en el chia
T: appel, handje walnoten
L: 2 khd arme boterhammen met een plak kipfilet en een gekookt ei, rauwkost
T: 2 khd arme crackers met een dun laagje mixed nut butter
T2 (voor sporten): smart bar crunchy
A: khd arme boterham met een omelet van 1 ei en 2 eiwitten, spinazie en een halve paprika
T: miss nog wat yoghurt?

B: 20 minuten cardio, 40 minuten kracht ( veel squats :)) ), en 5 km lopen (band lek :+ )
D: Thee, water

Hoe denken jullie trouwens over vet? Heb mn eiwitten wel steeds redelijk hoog zitten (120 gram), maar de laatste paar dagen heb ik vet rond de 65/70 gram ipv rond de 40 wat ik eerst had. Het komt wel allemaal uit 'goede' producten, maar toch.

Ik heb m'n vetten op 66 gram (eiwitten op 140 gram en koolhydraten op 120, klopt niet 100% maar het is zo irritant dat je in MFP alleen met procenten en ook alleen met stappen van 5% kunt werken) en vond dat al aan de lage kant, ze zijn voor vrouwen heel belangrijk :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:05

Cheetahfan schreef:

Netjes Finnens! Mm dat is lastig, waarschijnlijk zie je het zelf niet. Jammer dat we niet zelf kunnen bepalen waar we afvallen. :')

Dat is nu precies ook mijn probleem. Had een finke D cup, nu nog een kleine C/grote B.... :(
Is daar iets aan te doen behalve een borstvergroting? Of is dat echt een kwestie van meer vet?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:24

Oeh dames kijk nou <3

40 gr KH
18 gr eiwit
10 gr vet
330 kcal

Per punt. Uit een hele taart haal je 8 stukken. Hij is echt heeeerlijk.. al er vraag naar is zal k em online posten!

Afbeelding

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 22:45

Cheetahfan schreef:

Jup echt jammer dat we dat niet kunnen :') misschien is er iets aan te doen... maar geen idee wat

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:12

Oeh die taart! Mag ik het recept?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:23

Mm die ziet er heerlijk uit! Receptje ben ik ook wel benieuwd naar. Is het 380 kcal voor de hele taart? :oo

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:26

Maanlicht schreef:
Oeh die taart! Mag ik het recept?

Tuuurlijk :j

- 400gr havermout
- 2 bananen
- 3 eieren
- 450ml water
- 60gr eiwitpoeder (ik had vanille)
- 200gr Optimel Griekse styl (weer vanille)
- flinke scheut koek kruiden <3
- 100gr blauwe bessen
- 50gr ongezouten en ongebrande gemengde nootjes

Alles mengen en 60 minuutjes in de oven op 180/200 graden! Smaakt heerlijk en het zijn echt flinke punten! *\o/*

En nee per punt zijn de voedingswaarde! Was t maar zo een feest hihi :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:27

Annikoe schreef:
Maar is ketose wel gezond? Ik ken het namelijk alleen als een ziekte bij koeien vanuit mijn opleiding :+

Ik kan het verhaal van Janine en Imandra van beide kanten wel begrijpen.
Wij hebben ook een 4 pits gasfornuis en in theorie zou het kunnen werken. Alleen ik heb gemerkt dat het toch wel erg krap is met zijn tweeën tegelijk te staan koken. En gisteren eten mijn moeder en broer pasta en ik dan roerbakgroenten met gehakt. En ik maakte dus beide gerechten tegelijk klaar. Dan is het nog vrij lastig om verschillende dingen te doen en toch tegelijk klaar te zijn. Want ik moet dan verschillende groente snijden voor zowel de pasta als voor mezelf, pasta koken, saus maken, eigen eten in de gaten houden. Als je echt wil dan kan het wel, maar ik zou er niet voor kiezen om het elke avond te doen :')
Ieder heeft zo zijn eigen manier van werken, dus laten wij elkaar gewoon in zijn waarde laten :)

@secricible: ik heb vandaag speciaal voor jou een foto gemaakt van mijn bonnetje omdat je daar zo benieuwd naar was *D

Ik vergelijking met mijn vorige meting (20 feb) toch bijna 1,5 kilo kwijt en o.a. 2 cm van mijn taille af! Me happy *\o/*

[ [url=m/eqgT7k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry, ik had hem inderdaad echt volledig over het hoofd gezien!
Ik snap die onderste balkjes echt totaal niet, ik blijf erbij dat het volledig nietszeggend is. Vergelijken is tof, maar waarmee is die vergeleken? -- t.o.v. Wat? Als ik zeg dat ik een lagere stofwisseling heb is het eerste wat je je afvraagt toch lager tov wat?
Verder vind ik het vetpercentage echt fors hoog hier, ik kan me dat bijna niet voorstellen met je BMI, maar ik weet verder niet hoe je eruit ziet.
Ik blijf erbij dat dit soort standaard formuliertjes echt niks zeggen. Zolang fabrikanten niet willen vertellen hoe ze tot deze getallen komen, terwijl het een dubbel indirecte methode is, moet je het echt met een korrel zout nemen en kun je beter kiezen voor huidplooimetingen en een meetlint.
Je zou nog eens met je lichaamsmaten je vetpercentage kunnen berekenen via bijv. http://www.vetpercentagemeten.nl/ Ik vraag me af of dat veel verschilt van de waarde die je nu hebt.

En het verhaal over BMR is echt reinse flauwekul. Wat emma zegt is volledig juist. Je BMR zal als je flink afvalt eerder dalen dan stijgen.

En vetten, stop de haat en angst voor vetten, zeker als vrouw. Goede vetten uit avocado, noten, goede roomboter en zuivel zijn onmisbaar!
Laatst bijgewerkt door secricible op 10-03-17 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:30

Wat gaan jullie snel zeg!
Oeh wat lekker die taart!

O: schaaltje yoghurt met een kiwi en een halve banaan
T: prince koekjes
M: twee bruine boterhammen met kruidenkaas, zalm en komkommer
A: frikadelpan, kip en rijst
T: een klein stukje melk chocolade

B: paard longeren, wandelen
D: thee, een klein beetje troijka, water en Spa&Fruit light

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:38

Janine1990 schreef:
linoleum schreef:
Nou dat is wel heel dramatisch. Ja vervelend dat wat je wilde er niet meer was. Maar beetje rondkijken en genoeg andere dingen om wat van te maken.

Ik net pannenkoeken op, en zag net ook nog dat we van een vriend verse donuts van de bakker hadden gekregen. Maar goed dat rest van dag al zo netjes was :D

Yeah I know, normaal gesproken ook geen probleem. Maar bij deze AH is het dus altijd zo... Het is ook geen standaard franchise, heeft bijvoorbeeld niet alle aanbiedingen die in de bonus staat, of tegen hogere prijzen. Dat soort dingen. Het is ook iets waar je iedereen in het dorp over hoort.
Normaal als ik kon koken (en dat is al meer dan een jaar geleden) ging ik gewoon 's ochtends naar de AH en haalde ik wat ik nodig had. Op mijn vorige werk kon ik tussen de middag ook nog naar de Jumbo, ook erg praktisch. Maar nu heb ik gewoon geen keuze.

Maar dat terzijde, ik hou er gewoon van dat als ik kan koken, ik ook iets bijzonders op tafel kan zetten. Rosti, met roerbakgroenten en kipfilet is nu niet wat je zegt bijzonder... :+
Helaas ook niet zo heel veel tijd, want ik heb nog twee afspraken staan straks... En ik wil nog een stuk lopen.

Lijkt me heel sterk, maar als het echt zo is kun je daar gewoon contact over opnemen. Zoiets als 'geen standaard' franchise bestaat niet, want de AH heeft enorm strenge regels voor franchisers, daar zijn geen uitzonderingen in en op zulk soort dingen zullen ze dan ook aangesproken worden als dat aangegeven word. Wij krijgen daar ook controles op. En zodra je ook maar iets doet wat de AH niet bevalt krijg je een boete van hier tot tokio :') Weet er alles van :+

Producten uit de bonus kun je ook gewoon om vragen als ze niet in het standaard assortiment zitten, dan kunnen ze gewoon voor je besteld worden. (:

Mijn lijstje van vandaag;
O: 150gr kip, 13ml yofresh en een wit mini puntje
T: 20gr Melba toast & 43gr gerookte zalm + 11gr heksenkaas
L: 2 fijn volkoren + 2 eitjes & 27gr beenham
T: Combat crunch bar
A: 250gr worteltjes + kabeljauwburger
T: 2 mandarijntjes
T: Pistoletje met kalkoenborst filet + kom groentesoep :+

1727 kcal

Heb dat laatste serieus pas net op _O- Zo'n flut ingeplande dag vandaag.. mn lunch was echt pas om 2 uur ofzo, en mn avond eten moest ik voor kwart voor 5 al gemaakt hebben en op hebben want dan moest ik richting mn werk. Normaal eet ik pas rond 7 / 8 uur :+ Dus om 16:15 uur eten is echt zo zuur en had zo'n honger vanavond haha. Maar had toch nog meer dan genoeg kcal over en mam had zelf gemaakte groentesoep staan toen ik thuis kwam dus die keuze was snel gemaakt <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:49

Ik had uiteindelijk best een aardig lijstje vandaag :)
O: 130 gram Skyr vanille
L: 3 kleine boterhammen met roomboter en chorizo
T: twee rijstwafels met Slankie smeerkaas
A: Twee sneetjes donker brood met roomkaas, vitello tonnato, kabeljauwfilet in Aziatische bouillon met shiitake en andere groente, handje frietjes met mayo, salade, twee glazen witte wijn en een cappuccino.
T: handje M&M's

Kcal: 1780 (bij benadering, ruim gerekend)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:46

Lekkere lijstjes!

Mijne is weer waardeloos. Wel vaker de laatste tijd, ik val dan toch af omdat ik onder mijn kcal blijf denk ik? Het is ook zo waardeloos om bij de mac te werken, vind het echt heel lastig om bij lange dagen (+8u) waarbij mijn avondeten tijdens mijn dienst valt gezond te eten of eten mee te nemen. Het is zo makkelijk om even gewoon daar te eten. Gelukkig ga ik ergens anders werken over een tijdje, ben echt 'dik' geworden (aangekomen) sinds ik daar werk. (3 jaar)

O: gekookt ei
T: banaan
L: 2 vk crackers met geitenkaas en gebakken eitje
T: yoghurt
A: kipnuggets en twee hamburger
T: surprise ei
Totaal: 1600 kcal ongveer

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:20

Grrr het plan was om zo lekker te gaan sporten en dan een lekker actief weekend leuke dingen doen, maar ik heb gisteren iets in mn rug verrekt en kan geen kant op >;)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 08:31

Laura82 schreef:
Grrr het plan was om zo lekker te gaan sporten en dan een lekker actief weekend leuke dingen doen, maar ik heb gisteren iets in mn rug verrekt en kan geen kant op >;)

Ai -O- Goed naar je lichaam luisteren! Even lekker warm douchen misschien?

Ik heb vandaag wel een lekker lijstje maak er in t weekend net even wat meer van!

B: Groepsles Total workout geven/meedoen + gelijk door PT geven
Ontbijt: Havermout 40gr, halve banaan, 50gr blauwe bessen
B: Eigen training
Lunch: 2 bruine boterhammen Óf een speltbroodje nog even kijken.. met pesto huttenkase en tomaat eventjes in de oven <3 Verhoudingen kijk ik straks
Avond: Wrap pizza! Met tomatensaus courgette geitenkaas aubergine pijnboompitten en tonijn!
Tussendoor: Als ik honger heb een stukje taart

Ik kom rond de 1600 kcal. Mijn 'doel' is 1800 in t weekend zodat ik wat extra lekkers kan nemen. En door de weeks rond die 1600. En dat gaat prima :j

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 08:55

Cheetahfan, goede reden om zo'n stuk te wandelen. Ook nog met fiets naast je?

Over Fajah wil ik niet teveel zeggen, maar ze probeert volgens mij vooral om geld te verdienen over de ruggen van jonge meiden/vrouwen die willen afvallen en zelf nog niet de kennis hebben om beter te weten.

Jaimy, die taart ziet er lekker uit!
En mooie verdeling om in weekend wat meer te mogen en weekend wat minder. Zo doe ik het zelf ook vaak.

Finnens, kan je niet beter dag van te voren al thuis een salade ofzo klaar maken en die meenemen? Is de verleiding om wat op het werk te halen ook een stuk minder. Zo heel lastig om te zorgen dat je wat anders kan eten is het niet, maar je moet het wel even doen.

Laura, pijnlijk :( Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je rug.

Vanochtend even op de weegschaal gestaan. 400 gram eraf *\o/* Dus de teller staat nu op 65.2.
Zal binnenkort eens op de weegschaal bij mijn ouders staan. Daar is mijn startgewicht op gebaseerd, en die weegschaal geeft lager aan dan mijn eigen weegschaal. Eens kijken of ik dan de 20 kilo al gered heb!

Vandaag beetje lastige dag om te plannen. Ik sta reserve op mijn werk. Dus kan tot 11.00 uur gebeld worden dat ik moet komen werken. Maar zolang ik nog niks hoor, gaan we straks eerst voetbal kijken bij mijn neefje en daarna eens ons rommelhok/toekomstige make-upkamer opruimen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:35

Ah vervelend Laura, sterkte ermee!
@ jaimy: Jij hebt echt goede lijstje! Knap van je.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:14

Ah veel beterschap Laura!
Mooi lijstje Jaimy!
Supergoed Linoleum! *\o/* *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:26

Wat knap linoleum!!

Lekkere lijstjes komen er voorbij :9

Ik heb gisteravond en vanochtend een tijd onder de hete douche gestaan, samen met ibuprofen en paracetamol zorgt dat ervoor dat ik redelijk mobiel ben. Maar het is niet van harte.
Moet nog bedenken wat ik vandaag verder nog eet, heel idioot maar krijg altijd trek in slechte dingen als ik pijn heb. Maar even goed plannetje maken om de schade te beperken.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:39

linoleum netjes netjes! :))

Heb ik ook hoor Laura, sowieso als er even ''iets'' tegen zit wil ik snaaien

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:49

Netjes lieneke!

Balen Laura, beterschap

@ Janine, als je zalm uit het vers schap op is (weet niet wat voor soort zalm je wilde gebruiken, kan me nauwelijks voorstellen dat de gerookte zalm op is, onze appie heeft echt 5 soorten :P)
In de vriezer liggen ook stukken zalm, die kun je in de oven gooien met een folietje eromheen of koken/poosje laten staan in visbouillon. De groente kun je natuurlijk net zo goed zelf snijden of een andere mix pakken.
Een paar tips voor als iets op is! In koken moet je natuurlijk ook een beetje handigheid krijgen.

Mijn lijstje gisteren was best wel slecht :+

O: volkoren boterham met halvajam
L: 500g kwark met kaneel en een appel
T: 3 paaseitjes, 2 cafe noir koekjes
T: 2 boterhammen met een half blikje gehaktballetjes in satesaus
A: couscous met kip die ik nog in de vriezer vond.
B: uurtje paardgereden, uurtje krachttrainen

Kom nu op bijna 2000 kcal uit. Mijn doel is normaal 1700. Oepsie!

Lijstje van vandaag zal zoiets worden

O: -
L: tosti met 30 + kaas en curry
A: spaghetti carbonara zonder room
T: als toetje maak ik appelplaatkoek met een bolletje vanille ijs, misschien neem ik zelf ook nog wel een stukje
B: paardrijden