Make-up topic: deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:40

How nice :D

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:10

Maris schreef:
Sonja_vR schreef:
Inmiddels al best wat geld gespendeerd aan skincare van budget tot higher end en het kan allemaal de kliko in ivm reacties(van puistjes tot knallend rode uitslag en jeuk) of het voed niet voldoende

Ik had je de link naar de site van Jetske Ultee al gegeven toch ? Daarvan word je echt een stuk wijzer. Vooral over wat er niet in een crème moet zitten. Pai ken ik eigenlijk niet zo, heb het product ook nog niet als aanrader gezien bij Jetske ( sommige crèmes van eucerin en decubal wel ).
Ik weet niet of je al besteld hebt, maar rio rosa heeft ook een 100 % rozenbottel olie, dis is vast goedkoper....

edit: even bij pai-producten gekeken. Jetske "keurt" deze niet goed vanwege aanwezigheid van parfum en geurstoffen, die kunnen irriterend werken. Hoeft dus niet he ?!

Heb idd wel eens op de site van ultee gekeken... maar er staan ook een aantal dingen tussen de aanraders waar ik hartstikke allergisch op reageer. Dus wat dat betreft :+ maar bij mij is het sowieso niet parfum waar ik op reageer. Dat scheelt. Waar ik dan exact wel p reageer... geen idee.
Maar heb het ook met wasmiddelen. Robijn, hema,sonett en nog wat eco merken gaan goed. Maar waar het exact in zit :?

En nu kan parfum en een geurstof natuurlijk van alles zijn. Van een extract van een vanilleboon tot chemische namaakluchtjes...
Voordeel van pai is dat het niet extreem duur is(kost nog genoeg) en niet goed... geld terug.
Vind ik wel een goeie blijk van achter je product staan.

Edit: even bij de sensitive lijn gekeken op de s8te van pai zelf. ... maar er zit hier geen parfum in of andere losse geurstoffen... wel een hoop oliën etc die er voor allerhande redenen in zitten

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:31

Hee wat leuk, iemand die Pai gaat gebruiken. :D :D Ik gebruik denk ik sinds 2 jaar wat producten van ze, en vind ze heel fijn. Alleen jammer dat ze geen crèmes met SPF hebben. Op het moment heb ik roseship olie, gezichtsreiniger en oogcrème. Die reiniger is ook echt een aanrader. Heb ook een crème van ze gehad, maar vind het toch wel prijzige producten... Dat er parfum inzit klopt niet, het is allemaal plantaardig en er zitten juist geen toevoegingen in. Ik wacht altijd tot er een actie is voor ik wat koop. Ze hebben nog best wel vaak leuke acties.

Nelleke, jouw aanraders zijn ook goed! :) Ik heb nu een crème met SPF van Kimberly Sayer, als die op is ga ik denk ik die van PC bestellen.

Anoniem

Re: Make-up topic: deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:41

Oh huidverzorging vind jk ook zo lastig.
Op al crèmes zoals lauder, clinique enz krijg ik alleen maar meer last van m'n gevoelige huid.
Teveel troep zit daarin.

Hauschka en weleda gaan goed en als reiniger heb ik een alles in een olie van origins..
Weleda rozen nachtcrème ging minder, te rijk en krijg ik pukkeltjes van helaas..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:56

Sonja_vR schreef:
[Heb idd wel eens op de site van ultee gekeken... maar er staan ook een aantal dingen tussen de aanraders waar ik hartstikke allergisch op reageer.

Edit: even bij de sensitive lijn gekeken op de s8te van pai zelf. ... maar er zit hier geen parfum in of andere losse geurstoffen... wel een hoop oliën etc die er voor allerhande redenen in zitten

Op welke stoffen reageer je dan zo die op de site van Jetske staan ? En hoe weet je dat het die stoffen zijn ?

Volgens mij zijn ( volgens Jetske dan ) stoffen zoals citral*, citronellol*, geraniol*, limonene*, linalool* irriterende stoffen, ook als ze in oliën zitten. Dit zijn de geurstoffen die ik bedoelde.
Maar nogmaals ze zijn niet voor iedereen irriterend natuurlijk !

Zijn de producten van rio rosa mosqueta een beetje vergelijkbaar met pai ? Volgens mij wel ??! Alleen dan een stuk goedkoper... Zie http://www.riorosa.nl/

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:31

Heb je een link Maris? Ik kan het namelijk niet vinden op de site. Maar inderdaad, er zijn ook gewoon oliën e.d. die irriterend kunnen zijn. Pai is wel een merk voor een gevoelige huid, om deze reden hebben ze bijv. ook (nog) geen crème met SPF. Hier zouden dan of (plantaardige) stoffen in moeten die ze liever niet in hun producten stoppen, ik denk dat dit wel wat zegt over het merk. Het is echt voor de heel gevoelige huid, en niet zomaar alleen natuurlijk zoals Lush wat wel hartstikke irriteert. (het lijk nu alsof ik aandelen heb in het merk, maar ik ben er gewoon heel tevreden over :+ )

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:43

De producten van rio rosa staan gewoon bovenaan links op hun site http://www.riorosa.nl/
Oa 100% rozenbottelolie en dag/nachtcrème, serum, etc. Allemaal op basis van rozenbottel en andere verzorgende oliën.

edit: ik zie net dat als je doorklikt naar de producten , je onderaan die pagina gratis samples aan kan vragen via facebook.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:55

Ik bedoelde eigenlijk naar Jetske over Pai, ik kon het nl niet vinden. Als ik Google alleen een comment op d'r site waarin iemand iets vraagt over Pai en waar zij op reageert.
Sorry, was ook niet duidelijk zo wat ik bedoelde. :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:59

Oeps sorry, verkeerd begrepen. Ik heb het boek van Jetske waarin op 1 pagina ongewenste ingrediënten staan. Daarin worden bovenstaande geurstoffen zoals citronellol, geraniol en linalool genoemd ( nog veel meer stoffen trouwens hoor ). En die geurstoffen zitten in ieder geval in de dagcrème met jojoba en avocado van Pai.

edit : hier wel een heel kort artikel over die geurstoffen van Jetske : http://www.dr-jetskeultee.nl/26-geurstoffen/obj7777447

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:23

Mijn huid is opgeknapt en blijft nu redelijk goed Door Paulas Choice. Wel nog wat vlekjes en puistjes maar niet zo veel als eerst. Zou wel wat anders willen proberen, maar ben bang voor break outs, dus blijf lekker bij PC :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:33

Maris, de stoffen die jij als geurstoffen noemt komen van nature voor in essentiele oliën , dus dat ze in een hoop natuurlijke producten zitten is niet meer dan logisch .
Zodra je bepaalde essentiele oliën gebruikt, zullen die stoffen er in zitten.

Ik weet trouwens niet of ik op de producten van ultee reageer, heb ze nog niet geprobeerd.
Wel wat dingen die als betaalbare opties worden gegeven door haar.
Maar welke stoffen ik nu echt op reageer :? Joost mag het weten...

Zelf wil ik het liefste toch producten met zoveel mogelijk natuurlijke zaken er in...
Ook met make up wil ik toch meer gaan opletten niet dat wat ik ju heb de kliko in gaat, maar dat als ik iets vervang of er bij koop zeg maar.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:53

Lukt het een keer een mooie eyeliner te maken....
Afbeelding

Lukt de andere kant niet >;)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:59

Sonja, je hebt gelijk hoor. Die stoffen zitten in natuurlijke oliën. Maar ook die kunnen irriterend zijn en hoeven natuurlijk niet in die producten te zitten. Maar goed, maakt niet uit als je huid er goed op reageert toch ?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:05

Ik ga nu eindelijk een keer doorpakken met een goede skin care routine. Mijn droge huid en rosacea beginnen nu echt vervelend te worden. Ik weet dat rosacea alleen met lasertherapie te verminderen is, maar met de nieuwe Redness Relief lijn van Paula's Choice schijnen de heftige reacties een stuk minder te worden. Bestel nu een aantal proefverpakkingen, en als dat bevalt bestel ik de fullsize verpakkingen. Ben benieuwd :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:05

Oja ik zie het, de geurstoffen komen voor in oliën die in de crèmes zitten. Bedankt voor je linkje!
Maar ze zitten er dus niet puur in, ik denk dat het wel meevalt. Elke stof zou uiteindelijk bij iemand wel irriterend kunnen werken.
Die Riorosa ken ik niet, vind de site een beetje schreeuwerig. :+ Maar idd wel goedkoper dan Pai, misschien de moeite van het proberen waard. :)

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:11

Vanuit mijn meeleeshoekje: Ik heb een erg gevoelige huid en zweer sinds een paar maanden bij de producten van lush. Ik gebruik ultrabrand als reiniger, de sea salt spray en vervolgens de celestial dagcreme.
Voor de wintermaanden is dit niet genoeg voor mijn droge huid (had allemaal droge plekjes) en ben toen the body shop oils of life gezichtsolie 2x per dag erbij gaan gebruiken. Mijn gezicht slurpt deze olie echt op, het werkt heel goed. Misschien een tip voor anderen met een droge, gevoelige huid?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:14

Drunksheep schreef:
Ik ga nu eindelijk een keer doorpakken met een goede skin care routine. Mijn droge huid en rosacea beginnen nu echt vervelend te worden. Ik weet dat rosacea alleen met lasertherapie te verminderen is, maar met de nieuwe Redness Relief lijn van Paula's Choice schijnen de heftige reacties een stuk minder te worden. Bestel nu een aantal proefverpakkingen, en als dat bevalt bestel ik de fullsize verpakkingen. Ben benieuwd :=

zo hier nog maar even mijn berichtje plaatsen heb per ongeluk prive na je gestuurd hahah

ben benieuwd. laat je nog weten hoe het bevalt?

ik heb vandaag kennis gemaakt met de mineralen makeup van creactive cosmetics en moet eerlijk zijn ze hebben echt prachtige kleuren.

ik zoek trouwens nog een goede kwasten set ik vind mac zelf wat te duur.
maar wat zijn echt kwasten (merk) die jullie aanbevelen.
ik heb zelf ecotools en RT. gekocht omdat ze toen erg goedkoop waren,
maar wil een mooiere kwasten set

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:22

Ik zal zeker even laten weten hoe het bevalt!

En ik hoor altijd veel goeds over Morphe en Zoeva wat kwasten betreft!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:26

Was er iemand in dit topic die orofluido gebruikte als shampoo?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:28

Drunksheep schreef:

Oke thanks ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Ok ja zat ook te denken aan zoeva maar denk wacht hier even de reactie af. Want wil ongeveer set van rond de 100 euro

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:29

Drunksheep schreef:

Ik heb een collega met rosacea en die reageert ook overal heel heftig op. Zij zweert bij de cleansing bar van Gamila's secret en de creme reperatrice van Sisley..

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:30

ralphtdw schreef:
Drunksheep schreef:

Ok ja zat ook te denken aan zoeva maar denk wacht hier even de reactie af. Want wil ongeveer set van rond de 100 euro

Ja Zoeva zijn hele fijne betaalbare penselen!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:31

ralphtdw schreef:
Drunksheep schreef:

Zoeva zou ik niet doen als je iets beters wilt dan RT. Ik vind Zoeva minder fijn dan RT, maar veel mensen zijn er wel enthousiast over. Denk dat ze misschien vergelijkbaar zijn.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:33

ik heb alleen het Rt setje met 4 kwasten gekocht want die was toen eerst voor 10 euro in de aanbieding bij de DA dacht ik of etos weet zo niet meer en die was nog eens afgeprijsd na 5 euro dus nam ik ze mee. (maar dus geen idee of de kwasten die daar in zitten of dat ook echt fijne kwasten zijn als je rt gewend bent)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 23:03

Oreyu. Wat een mega strakke lijn! Erg mooi :j