_xrose schreef:In light dranken zitten inderdaad geen suikers, behalve natuurlijke suikers. Ik ben inderdaad ook nooit dik geworden van het drinken van Cola light.
Ónnatuurlijke suikers zal je bedoelen haha. Aspartaam lijkt me niet heel natuurlijk xD
Ik drink alleen water; momenteel thee met honing ivm mijn keel (fikse keelontsteking opgelopen). Vind het super zonde om bijv. Cola te drinken, ik eet die kcal er liever bij haha
gebruik overigens een Dopper, die kan mooi in de vaatwasser! Vind die plastic flesjes altijd zo vies worden na een tijd.. En water uit de kraan smaakt prima
. Hier in Nederland althans
@marlinde: cola light zorgt dus zelf níét voor aankomen; enkel voor meer eten (en dus daardoor aankomen), aldus je artikel. Maar je komt van alleen light drinken dus niet ineens kilo's aan.
Wat aspartaam betreft, ga ik met Kayleigh mee. Alles is giftig als je er té veel van inneemt. Van te veel water ga je ook dood. Tegenwoordig wordt er zo veel als giftig bestempelt (kijk maar naar WHO met t vlees.......) dat je het allemaal even met een korreltje zout moet nemen. Als je het zo nl gaat bekijken is alles giftig, als je het maar in een grote hoeveelheid inneemt.
Bovendien is de regulering omtrent voedsel erg streng, dus je gaat echt niet dood van een beetje cola light, die zijn uitvoerig getest.