Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:58

Mezelf hier een tijdje terug gemeld toen super druk gehad maar nu weer lekker bezig ik heb eerst een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik ga nu 2x per week sportschool 1x fitness 1x groepsles vaak bp of xco en ik ga vanaf morgen het hardlopen weer oppakken wil ik 2x per week gaan doen

Nu mis ik gewoon eiwitten dus lang spierpijn als ik de gewichten omhoog doe

Iemand ervaring met smart protein Shake?
Staat dat je deze als vervanging kan nemen ik de ochtend of middag ipv ander eten of kun je het beter na het sporten nemen?

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:01

Als je je spieren wil ondersteunen rondom het sporten kan je beter kijken naar whey perfection (als je bij Body & Fit wil bestellen).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:05

Kayleigh_ schreef:
Als je je spieren wil ondersteunen rondom het sporten kan je beter kijken naar whey perfection (als je bij Body & Fit wil bestellen).

Smart protein is meer een vervanger voor een maaltijd (gebruik het zelf regelmatig als ontbijt), dus ondersteuning voor afvallen.

Whey perfection is meer als ondersteuning bij spierherstel. Dus een shake of kwark + whey na het sporten om je spieren sneller te laten herstellen.

De smart protein is ook veel "dikker" als shake dan de whey perfection. Meer om te vullen dan de whey perfection. In jouw geval zal ik dus inderdaad voor de whey perfection kiezen. Bij Body en Fit hebben ze wel proefpakketten met verschillende smaken erin.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:43

_xrose schreef:
In light dranken zitten inderdaad geen suikers, behalve natuurlijke suikers. Ik ben inderdaad ook nooit dik geworden van het drinken van Cola light.

Ónnatuurlijke suikers zal je bedoelen haha. Aspartaam lijkt me niet heel natuurlijk xD

Ik drink alleen water; momenteel thee met honing ivm mijn keel (fikse keelontsteking opgelopen). Vind het super zonde om bijv. Cola te drinken, ik eet die kcal er liever bij haha :') gebruik overigens een Dopper, die kan mooi in de vaatwasser! Vind die plastic flesjes altijd zo vies worden na een tijd.. En water uit de kraan smaakt prima :D. Hier in Nederland althans

@marlinde: cola light zorgt dus zelf níét voor aankomen; enkel voor meer eten (en dus daardoor aankomen), aldus je artikel. Maar je komt van alleen light drinken dus niet ineens kilo's aan.
Wat aspartaam betreft, ga ik met Kayleigh mee. Alles is giftig als je er té veel van inneemt. Van te veel water ga je ook dood. Tegenwoordig wordt er zo veel als giftig bestempelt (kijk maar naar WHO met t vlees.......) dat je het allemaal even met een korreltje zout moet nemen. Als je het zo nl gaat bekijken is alles giftig, als je het maar in een grote hoeveelheid inneemt.
Bovendien is de regulering omtrent voedsel erg streng, dus je gaat echt niet dood van een beetje cola light, die zijn uitvoerig getest.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:07

Nee wel echt natuurlijke suikers, in fanta iniedergeval. Aspartaam enzo vallen onder de zoetstoffen, maar ze zijn niet gezond.

Zo'n Dopper flesje is trouwens misschien ook wel handig en wat beter voor het milieu :+

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:54

Hoi allemaal ik lees al een tijdje mee. En wil toch graag meekletsen.
Ik wil graag een heleboel afvallen.
Ben nu lekker veel aan het sporten op de sportschool en heel anders aan het eten ben erg benieuwd.
Mijn lijstje voor vandaag

O: yuvo shake met banaan sinaasappelsap zaden .
L: yuvo shake met rijstemelk water en noten. En 4 bruine rijstewafels met roomboter
A: courgette spaghetti met gehakt groente en rode saus

Verder drink ik alleen water en thee.
Heb vandaag 1.5 uur gesport en daarbij 600 kcal verbrandt
Verder 2 keer 45 minuten lopen met de honden

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:23

Ik heb inderdaad ook een speciale waterfles gekocht, ideaal en kan mooi afgewassen worden. Daarnaast vind ik het lekkerder als water net even iets kouder is, dus zet die fles altijd even in de koeling.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:31

Ik heb net voor het eerst Skyr gekocht :P ik vind het alleen een beetje saai om zo te eten. Waar kun je het lekker mee combineren?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:32

aardbei :D!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:36

Kokosrasp?

Edit: ik vind die Skyr zo enorm tegenvallen hier! Ik kreeg 'm op IJsland vaak huisgemaakt, heerlijk!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:37

Hee allemaal!
Ik kwam dit topic tegen en wilde graag mee kletsen :)
Zal me even gauw voorstellen, ik ben Roos en 21 jaar. Ik wil niet perse afvallen maar wat bewuster en gezonder worden en dit topic komen veel goede tips en informatie van anderen voorbij.

Ik drink ook altijd water en veel thee, in het weekend soms ook wat fris en een wijntje op zijn tijd ( := )
Probeer met eten ook steeds vaker erop te letten wat er allemaal in zit kwa energie en suikers. Ik hoef niet perse af te vallen maar als het wel lukt is het mooi meegenomen!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 16:38

Welkom! Succes ik hoop dat je hier inspiratie vindt :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:45

Maar wat is trouwens nou het baanbrekende verschil tussen bijvoorbeeld Skyr en goedkope kwark van de Aldi? Ik proef het verschil iig niet en aan de kcal ligt het ook niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:48

Welkom!

Ik geloof dat het verschil was dat in Skyr meer eiwitten zitten. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd iniedergeval :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:53

Skyr bevat meer eiwitten inderdaad. En aangezien het soms best lastig is om via 'gewone' voeding aan voldoende eiwitten te komen (zonder shakes e.d. dus) is dat voor mij erg mooi meegenomen :j

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:09

Ik hoor idd iedereen over die skyrr gelukkig kan in niet tegen koemelk dus dat dilemma geld niet voor mij. Vind het wel lastig idd om dan aan je eiwitten te komen en kaas missen is niet leuk. Heel af en toe smokkel ik wel en eet wat kaas. Alls ik het af en toe doe gaat het wel.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:11

Ik hoor idd iedereen over die skyrr gelukkig kan in niet tegen koemelk dus dat dilemma geld niet voor mij. Vind het wel lastig idd om dan aan je eiwitten te komen en kaas missen is niet leuk. Heel af en toe smokkel ik wel en eet wat kaas. Alls ik het af en toe doe gaat het wel.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:19

Welkom Roos! :)

Ik ben havermout cupcakes aan het maken, met banaan en blauwe bessen. Ben benieuwd hoe ze smaken. :9

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:48

Weet je wat ik me al een tijdje afvraag, ik ontbijt elke ochtend met Brinta. Maar is dit wel zo gezond? Of zitten hier veel suikers bij in? :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:02

Brinta is wel flink wat koolhydraten denk ik. Op zich niet heel slecht, maar ook niet meest ideale ontbijt. Maar er zijn hier vast mensen die hier meer over kunnen vertellen.

Callum, volgens mij eet je aardig weinig. Hoeveel kcal is dat lijstje wat je geplaatst hebt? En 600 kcal verbranden met 1,5 uur sporten is niet erg nauwkeurig. Internet en fitnessapparaten zijn goed in het overdrijven van verbrande kcal, dus ik zou daar niet teveel op focussen. Kijk eens naar je BMR, Kayleigh heeft hier in het topic daar al vaker uitgebreid over verteld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:05

Een koolhydraatrijk ontbijt hoeft in principe niet fout te zijn, maar ik zou dan wel kiezen voor langzame koolhydraten. Brinta is voor zover ik weet vergelijkbaar met bijvoorbeeld havermoutpap, en dus wel degelijk een langzame koolhydraat. Blijf je langer vol van omdat je lichaam er langer mee bezig is, en dus eigenlijk perfect om aan het begin van je dag te eten.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:09

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 wasa crackers met spinata romana en activia.
T: Haverkick appel en fruistick.
L: 2 sneetjes brood + oude kaas.
T: Een reep van bolletje + havermout cupcake.
A: Groentesoep.

Iets meer dan normaal, maar zit nog steeds goed qua kcal dus prima. :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:10

Ik vind het met my fitness pal wel lastig inschatten hoeveel calorieën mijn zelf gemaakte smoothie oid bevat.

Hoe doen jullie dit?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:16

Wegen per ingrediënt hoeveel je erin doet. Preciezer kan het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:28

klopt. zo doe ik het ook!

@ Xrose: alleen groentesoep als avond eten? hoe houd je het hierop vol tot morgenvroeg?