[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:00

Mooi Pimaude!

Hij kwam me bekend voor.. Ik ben vorige week bij dezelfde artist geweest voor het portret van mijn hondje! :D

GeneralFlynn

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:01

Heb je een foto Kirja?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:12

Afbeelding
Een foto van net na het zetten.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:56

Ow mooi!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:11

gaaf die zag ik op haar facebook !

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:08

*komt even binnenstuiteren*

De afspraak voor tattoo # 7 is gemaakt :):)

Anderhalf jaar geleden heb ik babyvoetje omlijnt met sterretjes op mijn voet laten zetten.... Ik ga nu een tekts op mijn onderarm laten zetten met zelfde sterretjes als op mijn voet!

onderaan pagina 333
DenK4ever @ [MWS] [Centraal] Tattoo's

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:58

Joolien schreef:
ayla31 schreef:
Hoi mag ik hier iets vragen? Heb gister mijn tattoo op mijn arm laten zetten de tekst born to die aan de zeikant niet groot denk zo'n 10 cm. Tattoo artist zei tegen mij 3 keer per dag insmeren met vaseline, nu ben ik wel weer heel eigenwijs bezig door niet te luisteren en het in te smeren met sudocreme omdat ik dat zelf fijner vind en ziet dat het sneller geneest. Heel verhaal maar waar het op neerkomt, dit is nu de volgende dag, behoorlijk ingeslinkt, totaal geen jeuk en het geneest super goed: hoelang MOET je blijven smeren?

Hou de tattoo vochtig. Zodra dei droog wordt gaat het jeuken en zeer doen. Let er dus gewoon op dat je smeert als ie droog wordt. Voor de ene is dat 5 keer per dag, voor de ander 2 keer per dag.

Ik heb hem nu precies een week en heb hem constant iedere dag goed ingevet toch wel met vaseline, af en toe ff laten luchten en weer ingesmeerd. Toch lijkt het nu alsof hij aan het breken is of kan dat het vervellen zijn. Hij jeukt af en toe wel een beetje maar voor de rest nergens last van gehad geen irritaties oid.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:01

Ik dacht dat Vaseline juist niet goed was voor tatoeages omdat Vaseline de huid dicht smeert en te lang vet blijft waardoor het lange tijd niet kan ademen.
Dat is wat ik heb gelezen op internet en van een artiest heb gehoord..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:03

Ik heb ook gelezen dat Vaseline de inkt wat uit je huid zou "trekken", daarom dat het vaak afgeraden wordt.

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:21

Klopt idd, wat die vaseline betreft heb ik ook gehoord. Mijn tattoage geneest er nu heel goed mee, en ik hoor toch constant andere verhalen de een zweert erbij de ander raad het ten zeerste af. Ik heb mijn tattoage morgen 8 dagen, zou je dan ook al met een gewone lotion tussendoor kunnen gaan smeren?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:23

Waarom niet gewoon met Bepanthen? Wordt geloof ik door de meeste artiesten geadviseerd.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:27

_Karlijn schreef:
Waarom niet gewoon met Bepanthen? Wordt geloof ik door de meeste artiesten geadviseerd.

En door de GGD :j

Ik hoorde vandaag zoiets geks!
Vriendin van mij heeft gisteren de lijnen van een tattoo laten zetten en de artiest zei dat de folie er 3 dagen om moest blijven zitten?? Wel verversen natuurlijk. Is ook gewoon een erkende shop, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Lijkt mij (vooral met dit weer) nou niet echt hygiënisch? Heeft 1 van jullie er wel eens van gehoord? In augustus moet ze hem laten dotten en schaduwen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:30

Mmmm nee niet eerder gehoord, maar kan je vertellen dat ik het wel eens deed. Al was het vaak wel kouder

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:31

Ik werd al gillend gek van 2 uur folie. :+
Lijkt mij dat de huid dan niet kan ademen en gaat zweten.
Ik zelf heb al mijn tattoos zonder folie gehouden, en ze zijn prima genezen.
Heb de dag na het zetten tijdens mijn werk een keer 3 uur folie gehad, maar toen ik thuis kwam meteen weer af gedaan.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:33

Robynn schreef:
Vriendin van mij heeft gisteren de lijnen van een tattoo laten zetten en de artiest zei dat de folie er 3 dagen om moest blijven zitten?? Wel verversen natuurlijk. Is ook gewoon een erkende shop, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Lijkt mij (vooral met dit weer) nou niet echt hygiënisch? Heeft 1 van jullie er wel eens van gehoord?

Jahoor dat is mij door Candy Cane ook aangeraden toen ze me enkele jaren geleden heeft geprikt. Ook in de zomer. :)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:42

Authentic schreef:
Robynn schreef:
Vriendin van mij heeft gisteren de lijnen van een tattoo laten zetten en de artiest zei dat de folie er 3 dagen om moest blijven zitten?? Wel verversen natuurlijk. Is ook gewoon een erkende shop, maar ik weet niet wat ik er van moet vinden. Lijkt mij (vooral met dit weer) nou niet echt hygiënisch? Heeft 1 van jullie er wel eens van gehoord?

Jahoor dat is mij door Candy Cane ook aangeraden toen ze me enkele jaren geleden heeft geprikt. Ook in de zomer. :)

Weet je ook de reden? Ik heb er echt nog nooit van gehoord :')

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:44

Mijn tattoos met folie zijn ook prima genezen.
Ik heb er zelf alleen echt zo'n hekel aan als mijn kleding gaat 'plakken'

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:47

Ik meen me te herinneren dat door de folie + laagje bepanthen het zacht genoeg blijft om de korstjesperiode over te slaan. Daar heb ik zelf namelijk ook nauwelijks last van gehad.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:53

Authentic schreef:
Ik meen me te herinneren dat door de folie + laagje bepanthen het zacht genoeg blijft om de korstjesperiode over te slaan. Daar heb ik zelf namelijk ook nauwelijks last van gehad.

Ok, dat klinkt opzich wel logisch ja, al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit echte korsten heb gehad en de folie echt maximaal 3 uur om hou of als hij in de avond is gezet de volgende ochtend eraf haal. Maar dat is bij iedereen zo enorm verschillend.

Heb trouwens nog wel een foto van mijn beginnende sleeve :D

Niet een hele duidelijke foto, maar het is voor het idee. Halve mandala met enkel lijnwerk en dotwerk.
Afbeelding

Hier zit hij er net een dag op en het "kleurverschil" komt door de flits :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:55

Ik vond het juist wel fijn dat ik mijn voet in mocht pakken van haar, want ik zag het echt niet zitten om sokken en schoenen over mijn versgeprikte huidje te doen. :))

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:58

Auwww op je voet! Dan lijkt het mij ook handiger om de folie er langer om te laten zitten, is toch ook een plek die snel te droog wordt, zelfs met veel smeren.

ik heb mijn post hierboven nog een edit gegeven door de foto erin te zetten. :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:02

Leuke foto trouwens! Ik zie 'm nu pas. Wordt het een hele sleeve? :) Ik vind het altijd een erg leuke stijl om te zien, dus ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Ja ik denk niet dat het grappig was gaan vervellen zonder de extra dagen folie en smeren. Schijnbaar is het ongebruikelijk, maar het is mij super goed bevallen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:03

Robynn schreef:
Authentic schreef:

Ok, dat klinkt opzich wel logisch ja, al moet ik eerlijk bekennen dat ik nog nooit echte korsten heb gehad en de folie echt maximaal 3 uur om hou of als hij in de avond is gezet de volgende ochtend eraf haal. Maar dat is bij iedereen zo enorm verschillend.

Heb trouwens nog wel een foto van mijn beginnende sleeve :D

Niet een hele duidelijke foto, maar het is voor het idee. Halve mandala met enkel lijnwerk en dotwerk.
[ [url=m/fO8dqH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier zit hij er net een dag op en het "kleurverschil" komt door de flits :)

Gaaf! :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:04

Dank je wel :D Ben er heel erg trots op. De sleeve moet straks mijn hele arm over gaan tot over mijn schouder en er komen allerlei verschillende mandala's bij :) Maar eerst deze maar even laten helen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:08

Gaaf! Wordt een flinke dus!

Ik heb trouwens iets héeeel anders, vers van de pers:

Afbeelding